A félbevágott Polski Fiatokból készített riksák nap mint nap megállásra késztetik Budapest járókelőit.
Környezettudatos gondolkodás, humán munkaerő, újrahasznosítás, munkalehetőség… Szép gondolatok, de mit jelenthetnek ezek egy egyetemi hallgató számára? A MOME három diákja, Erdélyi Tamás, Kiss Ákos és Sándor Sándor bebizonyítják, hogy akár vállalkozást is lehet alapozni rájuk: félbevágott Polski Fiatokból készített riksáik nap mint nap megállásra késztetik Budapest járókelőit.
L1260232220130604-19838-t43jvj.gallery
Az Eco Polski projekt lényege, hogy egy második generációs (újrafelhasznált) tárgy segítségével, károsanyag-kibocsátás nélkül és emberi erőforrást használva segít az élhető városi környezet megteremtésében. A tervezőknek az indiai riksák adták az alapgondolatot; az ebből kifejlesztett közlekedési eszközök az elmúlt egy-két évben Budapesten is népszerűvé váltak, egyedi, a városra jellemző típus azonban nem született. Egy külföldről vásárolt, kint gyártott riksa ráadásul meglehetősen drága, így a befektetés sokára térül csak meg.
A Polski Fiatok felépítményét hasznosító riksa összsúlya, ellentétben a városban futó típusok egy részével, száz kilogramm alatt marad, azaz nem jelent teljesíthetetlen kihívást a tekerő számára. A tervezők ezzel együtt alapvetően a pesti oldalon szánták bevetésre járművüket, amelyhez több szolgáltatás is kapcsolódik: a személyszállítás mellett lehet kérni városnézést is, a jármű felülete pedig reklámhordozónak is alkalmas. A tapasztalatok szerint az Eco Polski rendkívül népszerű, a két elkészült példány napi 24 órában fut az utakon. |