Hertz történelmet írt
Herz Sándor hat esztendős volt, mikor a család 1885-ben kivándorolt az Egyesült Államokba. Ettől az időtől kezdve vezetéknevében megjelent a "t" és a Sándor keresztnév az új környezetnek megfelelően Johnra változott.
1913-ban Chicagoban a taxi szolgáltatásra sok panasz érkezett: a gépkocsik piszkosak, a gépkocsivezetők barátságtalanok és a szolgáltatás drága. Hertz Sándor úgy látta, elérkezett az Ő ideje. 40 gépkocsival elindította taxi vállalkozását, a viteldíjakat a felére csökkentette, a gépkocsivezetőket egyenruhába bújtatta, megszervezte a központi előrendelési rendszert és a taxik telefonon is hívhatók lettek.
Hertz a szervezési intézkedéseken túlmenően különös figyelmet fordított a gépkocsik megjelenésére, tisztaságára és a minőségi követelményekre is. Külső megjelenésében a fekete gépkocsik helyett sárgára festett autókat üzemeltetett. A chicagoiak számára a sárga taxi egyet jelentett a mindig tiszta, címre hívható gépkocsival, udvarias, pontos gépkocsivezetővel és olcsó szolgáltatással.
Egy év múlva a kezdeti 40 helyett már 2.700 sárga taxi robogott Chicago utcáin. Hertz volt az USA városaiban a taxikat ma is megtestesítő "yellow cab", a sárga taxi ötletgazdája. A motorizáció rohamos fejlődése következtében folyamatosan növekvő közúti forgalom szabályozására Hertz javasolta a polgármesternek közúti jelzőlámpás csomópontok kiépítését és ennek költségeit a taxi-közlekedés fejlesztésének érdekében magára vállalta. |