FÓRUM - A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Fórum » Hírek fórumai » A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!Súgó


165 hozzászólás 11 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] [2] [3] [4] [5] 6 [7] [8] [9] [10] [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

attus válasz |       2011.02.01. 02:31:57  (90)
Ja értem, inkább csináljuk mi is...ne is egy trükközés nélküli tarifára gyúrjunk inkább?!
Én azt szeretném ha megszűnnének a "trükkök százai" a taxizásban, és az élet más területein is!
Bocs, ha naiv vagyok! Bár inkább azt hinni naivság, hogy a hatóságok nem tudják ezeket, és a megfelelő pillanatban nem hasznosítanák a tudásukat...!

toto67 válasz |       2011.02.01. 02:25:53  (89)
Tipikus droid taxis mentalitás a mának élés.Pedig ők is tudhatnák,hogy"elmúlsz húsz és negyven,elmúlsz szépen és csendben"...

toto67 válasz |       2011.02.01. 02:14:37  (88)
Ne legyenek illuzióid,hogy a rendszám bérlő valaha ki fogja váltani az ipart.Mindig lesz rá indoka,hogy jobb azt a havi 20-25 ezret inkább elcsalni.Az meg ezeket a sötéteket ugy sem érdekli,hogy ha egyszer megöregszik egy huncut peták nyugdíjat sem kap majd.

zajos tücsök válasz |       2011.02.01. 01:29:30  (87)
Na,lássuk.
Irjatok le minden trükköt amivel még életben tudtok maradni.
Nézzük hol lehet még szoritani a dolgon.
Hol lehet még emelni,újat bevezetni,stb.

Olvashassa végre ország világ.

zajos tücsök válasz |       2011.02.01. 01:21:51  (86)
Ez igen!
Ez egy nagyszerű topic.
Ha a peches lennék,csorogna a nyálam olvasás közben.
Remek,adjatok csak újabb tippeket egy újabb nyomoritásokra.
Irjatok le mindent,legalább tudni fogják,mit kell keresni hogy megbírságolhassanak mindenkit.
Gratulálok annak aki ezt a forumot létre hozta.
Lehett volna a cime mondjuk:
"A titkok könyve" is

cheater válasz |       2011.01.31. 18:11:15  (85)
de mint tudjuk ez kevesek érdeke

Azt mondom ezt rosszul látod, ez a döntö többség érdeke és a döntő többség itt 90% felett van.
Ez még a jelenlegi droidok érdeke is, legfeljebb ezt még nem látják át. Majd átlátják ha jön a nyugdíj. Vagy ne adj'isten a betegség. De ezekről az emberekről mi már nem is tudnk, nem is hallunk. Max annyit veszünk észre hogy ez vagy az nem áll a megszokott helyén.
De már az is elég mélyütés lesz számukra ha a rendszámtulajok összedugják a fejüket és egyszerre felemelik a rendszámuk díját. Én azon csodálkozom hogy ez még nem történt meg.

Akik itt sírhatnának egy ilyen normális kerekvágásba zökkentett piac esetén azok a taxióra/rendszám bérbeadók, mert vagy neki kellene állniuk dolgozni vagy el kellene hagyni a pályát újabb 'okosságot' keresve.
És természetesen jelenlegi és eljövendő taxivállalatok tulajdonosai lennének még szomorúak, hisz nem állna mellettük a jelenlegi legföbb védelmük, akik nem mások mint akiket éppenhogy a legjobban kihasználnak: a droidok.

Mert jelenleg ami miatt nem lehet a taxivállalatok ellen hatákonyan fellépni az épp a kényszerhelyzetbe hozott droidok magas száma, ha a vállakozók úgy döntenek nem fizetnek jelenleg a taxivállalatok túlélik a droidok befizetésével, nem kell napokon belül reagálniuk.

Sas882 válasz |       2011.01.31. 16:57:48  (84)
nyilvánvaló, hogy egy ilyen helyzetben, csak egy drasztikus elemeket tartalmazó - sokakat sértő - rendelkezés tehetne rendet.

de mint tudjuk ez kevesek érdeke, s nincs is olyan szervezet - taxis szervezet - ami ezt keresztül tudná vinni.

igy marad a jelenlegi helyzet:(

attus válasz |       2011.01.31. 16:20:40  (83)
Jó naopt!

Na itt van a kutya elesve! Már mint nem te....:D

A droid és a rendszámbérlő is a szürke gazdaságot erősíti...magyarázzam miért?
Ezt kellene megszüntetni, és ellenőrizni:

1. Aki alkalmazottként, papíron fizetésért dolgozik az vagy tényleg azért dolgozzon, vagy tegyék legálissá a leadós(osztalékos) rendszert és az alapján fizettessék az adót is!
2. Vajon az Apeh tényleg elhiszi, hogy van olyan hülye ember aki vesz magának egy kocsit 5-6 év/ havi 70-80e HUF törlesztésre azért, hogy aztán azon alkalmazottként napi 4 órát minimálbérért dolgozzon????
3. Na ha ezeket beszabályozták, akkor lehet még pluszba ellenőrizni is és akkor talán senki nem akar majd 150-180 HUF/Km-ért taxikázni!

Mielőtt bárki nekem támadna: igen az egyéni vállalkozóba is bele lehet kötni, de én például a magam részéről bizton állítom 5 milliós áfa határral, ált. adós E.V.-ként, 3 gyerekes családi kedvezménnyel nem nagyon hatna meg a radír hiánya!!!
Ha még az ü.a áfáját is ellehetne számolni...
Jut eszembe, azt kellene még elintézni, hogy ezt megtehessük!!!

cheater válasz |       2011.01.31. 15:09:15  (82)
Egyenlőre én még ott tartok hogy a megoldást ebben látom, mindenki számára. Úgy gondolom, ez magától visszaállitaná a helyzetünket, nem lenne szükség egyéb lépésekre, csak időre és időből sem sokra.
De.. lehet hogy tévedek és - ha megvalósulhatna - semmit nem ér. Vagy, sok mindent megold, ellenben újabb lehetőségeket nyit másféle élösködöknek. Én ilyet nem látok benne, de elképzelhető hogy más igen, igy ha ilyen van ne fogja vissza magát és irja meg hol hibás az elképzelés.

Nem tud lefoglalni tíz engedélyt. Egyet tud lefoglalni. Egy személy = 1 engedély. Ha 500 taxiórája van, akkor is.[/]

Akkor ott fog állni ő és az '500' embere január elsején, 500 helyet elvéve másoktól, mindezt egy darab engedély jogosultságával.
Tehát ha holnaptól ezt a féröhelyek*3 elvet valóban alkalmaznák akkor itt a taxisok min. fele szembesülne azzal hogy nem tudja vizsgáztatni a kocsiját, nem kapja meg a szükséges papirokat. Rádásul teljesen lényegtelen hogy ki vagy, droid, vállakozó, 20 éve taxizol vagy egy napja kényszerböl, jogot csak akkor szerzel a megélhetéshez, ha január elsején könyökölve átverekeded magad a tömegen.

Ha a hármas szorzó működik akkor nem lehet importálni embereket sem Szabolcsból, sem Kárpátaljáról, sem máshonnan

Már miért ne lehetne? Most is ez zajlik, eddig rendszám kapta, most ráirják a sofőr nevét. Semmiféle korlátozás nincs hogy ennek a sofőrnek kinek kell lennie, milyen engedélyekkel, 0-as tartozással kell rendelkeznie. Annyi változik hogy mostantól még többe kerül autóra kerülni. Ugyanis a helyek száma jóval korlátozottabb, igy akik kifejezetten erre utaznak, ebben a lehetőséget meglátva akár céget is alapitanak, pont ők lesznek akik akár pénzt is áldoznak arra hogy biztosan kapjanak ennyi meg annyi engedélyt kiütve ezzel másokat. Ezért pedig annyit kérnek a droidoktól amennyit nem szégyelnek, mindig lesz olyan aki hajlandó bevállalni, merthogy még mindig jobb mint vidéken, ahol semmiféle munkalehetőség nincs.
Ezzel - igy első olvasatra - a kiszolgáltatottság egy magasabb szintje jönne el, pedig eddig sem volt egyszerü ez a történet.

Mi az a "minden lehetőséget megkapott"?[/]

Ez nem az eltelt, hanem az elkövetkező időkre vonatkozik az én elképzelésem szerint. Tehát, úgy 'álmodom' hogy mivel a szabályozás immáron 20 éve hibás, csak azokat juttatja elönyöz akik valamilyen formában tudnak, mernek okoskodni, igy nincs megteremtve az egyenlő esélyek.
Ezzel pedig rákényszeritenek mindenkit aki ezen a piacon tevékenykedik hogy ha versenyben akar maradni akkor ő is okoskodjon, igy egyre jobban szűkítve a kört.

A vállalkozáshoz való jog alapjog, ennek gazdasági körülményeit, piacgazdasági feltételeit az államnak _kell_ megvalósitania és azt védenie.
Ez immáron 20 éve nem teszik meg - illetve azt hiszik hogy minden rendben mig mi nem jelezzük _érthetően_ a gondjainkat - szabályozásuk hibás, lehetőséget adva élősködöknek (nem a droidokra gondolok) akik feleszik a szakmánkat és valami teljesen mást formálnak belőle gazdasági szempontokból mint amit mi és még 'maga' az állam is elképzel.

Erre hivatkozva meggyözödésem hogy el lehetne érni jóval nagyobb méltányoságot mint eddig, adóhivatali és banki segitséget, akár droidról, akár vállalkozóról van szó, kinek épp mire van szüksége, ezek után a kiskapukat bezárni, mindenki - aki valóban taxizásból szeretne megélni - jóval jobban járna.
Akik pedig ezek után is kiesnek azokért valóban nem kár, erre vonatkozott a minden lehetőséget megkapott mondat.

hiénakutya válasz |       2011.01.31. 07:08:02  (81)
"7500 ember van jelenleg"
Ezt nem tudjuk.
Azt tudjuk, hogy hány drosztengedély van kiadva, az meg autóra szól. Elvileg egy autón akár hárman is dolgozhatnak, tehát 7500 drosztengedély (ha annyi) elvileg 22500 taxist is jelenteht. Ha csak minden 10. autón dolgoznak ketten, 7500 drosztengedély esetén a taxisok száma több mint 8200. A férőhely szorozva hárommal akkor sem tudna működni, ha alkalmaznák, hiszen a hármas szorzó az alábbiak szerint áll össze:
1 autó áll a droszton, 1 fuvarban van, egy pedig a garázsban, mert a taxis a pihenőidejét tölti.
Valójában viszont az az autó, amelyről azt feltételezzük, hogy a garázsban áll, könnyen lehet, hogy a droszton áll, vagy fuvart teljesít, mert más (is) ül rajta.
Ha a Főváros valóban rendet szeretne tenni, akkor nem spórolhatják meg a létszámkorlátozást. Mivel az autókra kiadott drosztengedély csupán az autók számát korlátozza, ezért a létszámkorlátozás egyetlen lehetséges eszköze a taxisok számának korlátozása lehet. Ennek pedig egyetlen lehetséges, törvényes módja az, ha a taxisok számát valamihez hozzárendelik, az pedig csak a drosztférőhely lehet. Az ellentmondás csak látszólagos, mert a drosztférőhelyet az autó foglalja ugyan, de az a gépkocsivezető nélkül, önállóan nem fog odaállni.

"Ha a vállalkozó alkalmazza akkor miért ne kapná meg a személyre szóló droszengedélyt?"
Igen. Ezt kérdezem én is. Miért ne kapná meg? Miért ne kaphatná meg? Mert droid? És, ha több évtizedes taxis múlt áll mögötte? Ez volna a Te természetes kiválasztásod?

"Hol itt a korlátozás ami megakadályozza, hogy egy vállalkozó tartson 10-20 'alkalmazottat'?"
Nincs ilyen korlátozás, de miért is kellene ilyet bevezetni? Tarthat 10-20 alkalmazottat, akár többet is. De csak- és kizárólag olyanokat, akik drosztengedéllyel rendelkeznek. Ha a hármas szorzó működik (és abból indulunk ki, hogy azt bevezetik), akkor nem lehet importálni embereket sem Szabolcsból, sem Kárpátaljáról, sem máshonnan. Azokból lehet toborozni, akik bent vannak a rendszerben és drosztengedélyük van. Innentől viszont a droid is érték, megszűnik a kiszolgáltatottsága. Ha én köcsög vagyok, nem jelentem be az alkalmazottat, horribilis leadót követelek tőle, stb, akkor lehet nekem akár 600 autóm is, nem fogok rá embert találni.

"Kinek lesz jó, aki január elsején 6 órakor már az ajtóba áll, hogy lefoglalja a 10 taxiórája helyét?"
Nem tud lefoglalni tíz engedélyt. Egyet tud lefoglalni. Egy személy = 1 engedély. Ha 500 taxiórája van, akkor is.

"Nem, aki képes fenntartani egy vállalkozást az termeljen. Aki nem képes, mert nem alkalmas rá vagy bár minden lehetőséget megkapott,..."
Mi az a "minden lehetőséget megkapott"? Te tényleg úgy érzed, hogy itt a taxisok az elmúlt évtizedekben megkaptak minden lehetőséget a korrekt munkavégzéshez, a tisztességes és gazdaságos vállalkozáshoz?

"Lehet valamit nem látok és a droszengedélyes megoldás müködne, tehát elérhető vele az hogy egy taxiengedély = egy sofőr legyen a végeredmény, de ha nem és egy taxiengedélyen továbbra is dolgozhatnak korlátozások nélkül akkor adtunk a sz@rnak egy pofont."
Érvényes drosztengedély nélkül már ma sincs taxiengedély Budapesten. Ki lehet bújni alóla, de ez csak ellenőrzés kérdése. Alapból viszont a vizsgasorra sem engednek be, ha nem viszed a drosztpapírodat.

De. tudod, mit? Győzd meg a törvényhozást, hogy alkossanak törvényt arról, hogy a taxizás egy olyan foglalkozás, amelyet csak- és kizárólag egyéni vállalkozók gyakorolhatnak!

Én szurkolok Neked.



hiénakutya válasz |       2011.01.31. 06:12:11  (80)
Klasszikus értelemben Ők nem droidok. A droid nem a saját autóján dolgozik, a rendszámbérlő viszont igen. Ugyanakkor jogilag droidok, mert feltételezve azt a nem kifejezetten életszerű helyzetet, hogy mindent tisztán csinálnak, akkor a rendszámbérlő alkalmazottként van bejelentve ahhoz a vállalkozáshoz, amelytől a rendszámot bérli.
Lényeges különbség, hogy rendszámbérlőt már láttam talpra állni, ami azt jelenti, hogy az ember bérelte a rendszámot, dolgozott, gyűjtögetett, majd, amikor egyenesbe jött, kiváltotta a vállalkozóit.
De droidot talpra állni én még nem láttam.

cheater válasz |       2011.01.31. 02:34:20  (79)
1 ember = 1 drosztengedély

Igen és? 7500 ember van jelenleg, lesz 7500 engedély névre szóló, mit javit ez a helyzetünkön?
Ha a vállalkozó alkalmazza akkor miért ne kapná meg a személyre szóló droszengedélyt? Eddig rendszám, mostantól név lesz ráirva. Hol itt a korlátozás ami megakadályozza, hogy egy vállalkozó tartson 10-20 'alkalmazottat'?

Arra gondolsz amit jelenleg sem alkalmaznak, hogy ennyi féröhely*3 (miért pont 3? de mindegy ne folyunk még ebbe se bele, mintahogy az egész droszt kht/kft-s jogtalanságba se), tehát hogy majd akkor elkezdik alkalmazni akkor tök jó lesz?

Kinek lesz jó, aki január elsején 6 órakor már az ajtóba áll, hogy lefoglalja a 10 taxiórája helyét? És aki január másodikán esik oda - bár több tizenéve taxizik - az nem dolgozhat? Ez lesz taxiberkeken belül a 'természetes kiválasztódás'?

Nem, aki képes fenntartani egy vállalkozást az termeljen. Aki nem képes, mert nem alkalmas rá vagy bár minden lehetőséget megkapott, de a pénzét elgépezte az szálljon ki a játékból és ne tehessen tönkre másokat.

Lehet valamit nem látok és a droszengedélyes megoldás müködne, tehát elérhető vele az hogy egy taxiengedély = egy sofőr legyen a végeredmény, de ha nem és egy taxiengedélyen továbbra is dolgozhatnak korlátozások nélkül akkor adtunk a sz@rnak egy pofont.
Annyit értünk el vele, hogy a droidoknak majd többet kell fizetni, mert tessék-lássék be lesznek jelentve és ezt biztos velük fizetettik meg. Igy még többet kénytelenek tevékenykedni.

nuova válasz |       2011.01.30. 23:28:30  (78)
Róluk van szó? Ők a droidok? Vagy jobban mondva, ők IS droidok?

nuova válasz |       2011.01.30. 23:21:11  (77)
Róla

hiénakutya válasz |       2011.01.30. 22:17:39  (76)
Saját gépkocsin egy másik vállalkozóra, vagy vállalkozásra bejegyzett rendszám, és taxiengedély használata. Leginkább olyanok használják ezt a megoldást, akiktől az adóhatóság bevonatta a vállalkozói engedélyt, jellemzően jelentős mértékű köztartozás felhalmozása miatt.

[1] [2] [3] [4] [5] 6 [7] [8] [9] [10] [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft