FÓRUM - A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Fórum » Hírek fórumai » A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!Súgó


165 hozzászólás 11 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] [2] [3] [4] 5 [6] [7] [8] [9] [10] [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

cheater válasz |       2011.02.01. 19:47:06  (105)
Tehát itt lassan az fog kiderülni hogy az autót bérbeadók azok akik itt jótékonykodnak és kifejezetten rosszul járnak. Magyarul ők vannak becsapva, csak még nem tudják.
A droidoknak pedig tök jó, nincsenek kirabolva, be annak jelentve (én itt arra tippelnék hogy csak azt hiszik), lesz nyugdíjuk és ellátásuk, természetesen mindezt úgy hogy a szint tartásához elég 8 óra meló.
Ha még ezek után azt is hozzáfüzöd hogy a cserélendő autó eladási árát is te kapod akkor már adom is vissza a vállakozásom. Ezek után már ez sem lepne meg.

rosszqtya válasz |       2011.02.01. 18:21:20  (104)
én is így vagyok vele ;-)
nincs milliós adósság a nyakamon, akkor cserélek kocsit mikor akarok! :) nem véletlen dolgoztam az utóbbi 12 évben 0-3 éves kocsikkal... ez is megy a levesbe jövőre, mert áprilisban 3 éves lesz, 200.000kmrel... 14 hónap alatt tettem bele 60at, szóval nem viszem túlzásba ;-)

tomajer válasz |       2011.02.01. 17:58:06  (103)
Erre mondtam, hogy "az marad droid aki akar"
...én hét évig voltam droid. (nem azért mert nem tudtam volna nullával autót kihozni)
Életem legnyugodalmasabb időszaka volt.

rosszqtya válasz |       2011.02.01. 17:53:25  (102)
jah még annyit, hogy az sem!

bérlem a kocsit, NINCS KÖZTARTOZÁSOM, NINCS HITELTARTOZÁSOM, BEJELENTVE DOLGOZOM és nem nagyon dolgozok napi 8 óránál többet, úgy hogy nincs 1 állandóm sem... csak hát ugyan nem filézgetek...

de szívesen leülök bármelyik vállalkozóval, akinek van egy 1-4 éves kocsija és kiszámolgatom vele a költségeket, beleszámolva a kocsi értéktelenedését(!) esetleg, ha valutáért vette a kocsit az árfolyam veszteséget és egyéb költségeket (kötelező, casco, cégautóadó, javítás) lenne csoda!

maradjunk annyiban, hogy 90%ban csak a kocsi értékvesztéséből kijön minden költségem! neked mint vállalkozónak, minden ezen felül van ;-)

jah és nem egy utolsó szempont, hogy nem kell rettegjek, hogy összetört a kocsi, viszi a bank a kocsit, házat mert elúszok a számláimmal ;)

rosszqtya válasz |       2011.02.01. 17:46:49  (101)
mons nem jött be a büdös droidozás, mert saját autóval dolgozik az ember!!

rosszqtya válasz |       2011.02.01. 17:45:50  (100)
azt a részét a hozzászólásomnak nem küldtem el végül! :))

nekem 210km írt a déli-től a cucc... ha csak 90el megy, akkor 7 litert eszik az az izé... de tegyük hozzá, a délitől még 22km a reptér...

tehát számoljunk 210+210+22... kerekítsük 450re 7literx4.5/100km = 31.5literx350huf=11025

magyar pálya matrica 1600, kinti 5euro (1400)

tehát 11000+1600+1400=14000 már elment fuvardíj fele!!!
ehhez még számoljunk pár száz forint parkolódíjat, mert a fene tudja mi van kint, egyebek...

30.0000 ment majd 500km-t! NORMÁLIS!!?? -.-"

és ezek után és az ilyenek miatt várják el tőlünk (KÖTELEZNEK) hogy a reptérről menjek 3200ért békásra -.-"

cheater válasz |       2011.02.01. 17:43:25  (99)
NO AZ ILYENEKTŐL kéne elvenni az engedélyt AZONNAL!

Nincs mit elvenni tőle, ezt csak az csinálja meg aki bérli az autót és semmi mást nem számol csakis az üzemanyag árát. Ráadásul feltehetőleg 7 óra (tehát nem nap) múlva fizetnie kell különben leveszik a kocsiról.

Ilyen sztorit bármelyikünk mond nap mint nap tizet, épp ezeknek a kivédésről szól ez az egész.

fradika válasz |       2011.02.01. 17:29:50  (98)
Tedd hozzá,bemondták előre hogy "repteres", és a kolléga a reptéri sorból nyomott rá, egy egyterűvel!:(

rosszqtya válasz |       2011.02.01. 17:18:54  (97)
addig sok változás nem lesz, amíg a fővárosi önkörmányzat (városház 9-11) úgy rendel csomagszállításra 5-10, hogy km-enként fizet 130at ÉS SLUSSZ!!!

TEHÁT NINCS ALAP ÉS NINCS KETYEGŐ, DE ÖSSZENYOMÁS IGEN!

a másik... jómúltkor kb. ősszel volt egy 30.000 pozsony, 6.5(!) órával előbb kiadva drosztról! a DROSZTOSOK BÜNTETÉS TERHE MELLETT MIND(!!) VISSZAADTÁK! feldobja a diszpécser ki vállalja így! EGY azaz EGY kollega(!?) rögtön ráéheskedett! NO AZ ILYENEKTŐL kéne elvenni az engedélyt AZONNAL!

rögtön csökkenne a létszám! ;-)

cheater válasz |       2011.02.01. 14:35:44  (96)
Nincs savazás, sem veszekedés, egy vita van amiben valamelyik félnek a végén igaza lesz, ráadásul mindez publikusan, hogy mindenki elérhesse és átgondolja.

És most nagyon úgy néz ki, bár az én elképzelésem tök jó meg minden, marad egy szép álom, mert gyakorlatilag megvalósithatatlan.
Ellenben a droszt számhoz kötött limit elérhető és igy, részletesebben leirva már jóval szimpatikusabbnak hangzik mint első olvasatra.

Ahhoz hogy jelenlegi áldatlan állapot megszünjön (aminek még mindig nincs vége és még mindig van lejjebb) ahhoz a droidokat kell visszarántani a lehetetlen helyzetükből.
Ez az egésznek a kulcsa, mindannyiunk számára.
Ha ezen a piacon nem lenne ennyi kiszolgáltatott akkor azoknak a dolgoknak amik minket jelenleg sértenek - bármilyen értelemben - a túlnyomó része meg sem valósulhatott volna.

Ha valaki ezt átlátja és valahol itt keresi a megoldást az eddigi klisék helyett nekem az már szimpatikus. Ezért is tudok azonosulni ezzel: a droid is értékké válik, hisz neki van drosztengedélye.
Ha a droszengedélyes elképzelés eléri hogy a droidok, de nevezzük mostmár őket alkalmazottaknak kiszolgáltatott helyzete megszünjön, ráadásul mindez járható is akkor ez legyen a célunk.

Talán még egyszer át kell gondolni, jár e valamiféle veszéllyel, hozna e újabb, előre nem látott kiskapukat amivel továbbra is sarokba szoritva tudják tartani a droidokat, mert ugye ne felejtsük el, hogy papiron a szabályozás végülis most is jó, csak nem gondoltak arra, hogy ezt ilyen mértékben fogják kijátszani, akár félévente hajlandóak új céget alapitani a régitől pedig húzzák be amit tudnak.
Ha ilyen vagy erre kisértetiesen hasonlító hátulütőt ebben a megoldásban nem lát senki akkor ezt kell szorgalmaznunk, minél hamarabb.

hiénakutya válasz |       2011.02.01. 14:34:41  (95)
Már megbocsáss, de Te egy tipikus taxis vagy; mindenkit hülyének nézel.
Szerinted akik hivatalból foglalkoznak a taxizással, a taxisokkal, nem tudják, hogy mi folyik itt?
Szerinted tudsz nekik újat mondani?
Szerinted az utca laikus embere, aki rendelkezik egy személygépkocsival, nem vágja le, hogy mondjuk egy középkategóriás, 5-6-8 éves autót sem megvenni, sem fönntartani nem lehet az oldalán reklámozott tarifából?

Szerinted miért olyan a foglalkozásunk társadalmi megítélése, amilyen?

Mert nem tudják, hogy piti kis csalók vagyunk???

hiénakutya válasz |       2011.02.01. 14:28:00  (94)
Nem, a kutya nem itt van elásva.
Ezek okozatok, nem pedig okok.

Ok: sokan vagyunk.
Okozat: egymás alá ígérgetés.
Okozat: alacsony jövedelmezőség.

Az adóelkerülés nem cél, hanem eszköz.
Mivel mindenki élni szeretne, de a jövedelmezőség alacsony, ezért mindenki igyekszik valamilyen megoldást találni.

Cél: a megélhetés biztosítása.
Eszköz (az egyik): adóelkerülés.

A korábbi rendteremtési kísérletek kudarca bizonyítja, hogy hiábavaló és eredménytelen az okozatok elleni küzdelem.

Az okot kell megszüntetni.

hiénakutya válasz |       2011.02.01. 12:50:44  (93)
"Tehát ha holnaptól ezt a féröhelyek*3 elvet valóban alkalmaznák akkor itt a taxisok min. fele szembesülne azzal hogy nem tudja vizsgáztatni a kocsiját, nem kapja meg a szükséges papirokat."
Ez egy szerzett jog, nem lehet csak úgy elvenni. Ha Te azt gondolod, hogy létezik olyan megoldás, amely törvényes, alkotmányos, és egyik napról a másikra a taxik számának drasztikus csökkenését hozza, akkor tévedsz.
Nem tudom, milyen kígyózó sorokat vizionálsz a Krisztina körútra, meg azt sem, hogy miért. A beszélgetés onnan indult, hogy milyen elvek mentén lehet korlátozni a létszámot, Te pedig már a megvalósítás gyakorlati problémáit vázolgatod.
Csinálhatjuk ezt is. Íme, egy lehetséges forgatókönyv:
1. Az Önkormányzat rendeletet alkot arról, hogy a területén hány fő taxis tevékenykedhet. Ez adott naptól lép hatályba. (Legyen ez 2012.01.06., a kedvedért.)
2. Aki a rendeletben foglalt dátumig megszerzi a kis fényképest, vagy már eleve rendelkezik ilyennel, és
a), egyéni vállalkozó, vagy;
b), az APEH által ellenjegyzett munkáltatói szerződéssel rendelkezik,
az mindenki kiválthatja a névre szóló drosztengedélyét.
3. A kis fényképesnek van egy kibocsátási dátuma. Ha az a fenti dátum előtti, akkor mindegy, hogy az ember mikor megy be a drosztengedélyéért, tehát nem kell sorbanállni, hogy "jajj, Istenem, csak beleférjek még!"
4. A fenti dátum után keltezett kis fényképesekre a drosztkezelő nem ad ki engedélyt mindaddig, amíg a létszám a rendeletben foglalt szintre nem csökken. Az igénylők várólistára kerülnek.

Fenti forgatókönyv megvalósulása esetén senki nem kerül az utcára, senkit nem lehetetlenítenek el. Mindenki megkapja a maga esélyét, és ha egy droidtartó tovább akarja foglalkoztatni az emberét, akkor kénytelen lesz bejelenteni.
Lassú forgatókönyv, de humánus.
Létezhetnek gyorsabb megoldások, de azok óhatatlanul áldozatokkal fognak járni, akik viszont közülünk kerülnek majd ki.

tomajer válasz |       2011.02.01. 12:45:16  (92)
Hihetetlen.... a jószándék... áhh:-(

Álmodozol. Le lett írva!
Soha nem fog olyan törvény születni, ahol a vállalkozási formát meghatároznák.

Egyszerűen alkotmányellenes, vállalkozás ellenes.
Igen. A nagy vállalkozás is vállalkozás.

Tehát, egyetlen célravezető lehetőség van. mégpedig a Kutya által leírt:

Személyre szabottan kiadni a drosztengedélyeket, és a személyek feleljenek meg az elvárásoknak.

Természetesen mindenki megkapja aki most pályán van. De újat nem adnak ki amíg a létszám le nem csökken a kívánatosra.

Elfogadnánk?
El bizony.
Csökkenne a létszám?
Igen. Lassan, de csökkenne.
Évről évre kevesebben lennénk, és könnyebben élnénk.
Ha emellett egy tarifarendezés is lenne. Fix hatósági tarifával, akkor hirtelen a minőséggel kéne versenyezni... ami jót tenne az utazóközönségnek. Talán még újabb potenciális utast is hozna be a piacra, hisz kiszámíthatóvá válik az ár. Meggyengülnek a fuvarkufárok, hisz nem lenne korlátlan utánpótlás, a meglévő (és egyre csökkenő) létszámot kell magához édesgetnie, olyan szolgáltatást kell nyújtania, amiért az hajlandó fizetni, és annyiért, amennyit az hajlandó fizetni!!!

Szépen lassan három négy év alatt eljutnánk odáig, hogy csak az maradna droid, aki az akar maradni!!!

Mert bizony ott is sokat javulnának a feltételek.
Ahogy a kutya mondá: a droid is értékké válik, hisz neki van drosztengedélye.
nélküle a bérbeadó a hajára kenheti az autóját!!!
Tehát, felé is szolgáltatnia kéne a vállalkozó úrnak. Kulturált autó, megfizethető áron... fizetett szabadság, bejelentés, stb stb....

Szóval szép jövő lenne ez, és teljesen kivitelezhető.
Csak akarni kéne!
És persze nem fikázni, meg ellene ugatni, mert akkor megint azt kapjuk a pofánkba, hogy tessék már kitalálni mit is szeretnének!! :-(

szálka válasz |       2011.02.01. 11:59:38  (91)
Én már régóta csak olvasni járok ezekre az oldalakra, mert egyre kevesebb értelmét látom a "betűk háborújának". Változatlanul az a meggyőződésem - még ha ezért néhányan meg is szóltak - hogy valaki(k)nek célja van azzal, hogy ennyire hagyják eluralkodni a káoszt. Mert káosz az van, ezen talán nem is érdemes vitatkozni. A végeredmény pedig nem lesz más, mint néhány ezer olyan ember, aki a taxizáshoz, mint munkához és kenyérkeresethez ragaszkodik, viszont önálló vállalkozóként már életképtelen. Következésképpen befolyásolható, sőt mi több, irányítható, kihasználható....
Anélkül, hogy idemásolnék mondatokat, amikkel egyetértek, illetve amelyekkel nem, de szorosan "melléállva" az Attus gondolataihoz, engedjétek meg, hogy ideidézzek egy párbeszédet az elmúlt 48 órából.

- Szevasz, nincs véletlen papírod az ..órához?
- Nincs.
- Tudod, most kezdtem taxizni.
- Szép autód van.
- Nem saját, bérlem. Nem akarom a sajátomat széthajtani, nem éri meg.
- Aha, és mennyit fizetsz?
- Napi 8000- ből kijön a bérlet és a tagdíj.
- De akkor nem vagy bejelentve, se járulékfizetés, se semmi.
- Persze, hogy nem. Különben munkanélkülin vagyok, azért meg kapom a pénzt. Így elkezdtem taxizni.

Nagyjából ennyi a lényeg. Mellesleg 150 forintos matricát hord az autón az emberünk.

Ez sajnos a rögvalóság, és amíg kisebb- nagyobb kilengésekkel, de ezernyi hasonló történetet lehetne venni az életből, addig nem marad sok esélyünk. Pontosabban nem hagynak nekünk azok, akik a hivataluknál fogva tehetnének ez ellen.


[1] [2] [3] [4] 5 [6] [7] [8] [9] [10] [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft