[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7] ... [11]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása
Talán kérdezzük meg a 180 alatt járó taxisokat !
Miként tudják kifizetni a havi kiadásaikat ?
Amig ez a szakma , arról szól , hogy 100.000 Ft bevételből 300.000 tud elkölteni valaki és még ma is szabadlábon van , addig csak nyeljenek a többiek! Talán túl vonzó ez a szakma ! Lehet , hogy a bekerülési feltételek előnyösebbek , mint máshol ? Talán , ha valóban letétben kellene lennie egy bizonyos összegnek !
Mondjuk vállalkozásonként egy autó , 1 milla
20 autó - 20 milla, stb. .....
Maradna vagy 50% akinek lenne kedve tovább taxikázni ?
A másik: Ha egy kufárnak 100 címe van , akkor az 100 autóra kevés. |
|
Most olvastam"Nehéz helyzetben a taxiscegek"cimű írást.
Ezt a helyzetet ami a multikkal kialakult maguknak köszönhetik!
Kik kapják ma M-országon a legnagyobb kedvezményt a tarifákbol?
A Marika néni szegény aki taxival megy haza a korházból műtét után?!!!
NEM!!!!!
A MOCSKOS MULTIK akik kizsákmányolják a bennszülötteket akik nekik dolgoznak éhbérért, a beszállítóikat(lásd TESCO STB)és a taxisokat is a cégvezetők aszisztálásával!!
Megversenyeztetik a taxis cégeket akik egymás alá igerve a taxis vállalkozók kontójára szar tarifáért elvállalják a munkát.
A multik csak ugy fizetik ki aszámlát ahogy a többi beszállítót 90 napos határidővel. |
|
Háát valljuk be... nem ezt vártuk! :-(
Nehéz helyzetben a taxicégek
-----------------------------------------------------
Itt az eredeti:
Minden oldalról szorongatják a taxicégeket
A taxisok szerint a kiélezett verseny miatt 10 évvel ezelőtti az árszínvonal Budapesten, miközben a benzinárak az egekben járnak. A nyomott árak ellenére egyre kevesebb ember taxizik, és a céges megrendelésekben sincs köszönet, mert a fuvarok ára jelentős késéssel folyik be, és ez rontja a likviditást. Az Opten adatai szerint szaporodnak ugyan a taxis cégek, de nagy az ágazatban a rotáció.
Súlyos következményekkel járt a fővárosi taxis szakmára az árcsökkentési trend, amely másfél éve kezdődött, állítja Horváth Csaba, a 2010 őszén két cég összeolvadásával létrejött Rádió Tele5 Taxi Holding Kft. vezetője. Több taxitársaság ugyanis minden korábbinál alacsonyabb (150–160 forintos) kilométerdíjjal hirdette meg szolgáltatását, amelyet hamarosan a többi cég is kénytelen volt követni. „Ezek 10 évvel ezelőtti árak, miközben a benzin egyre drágább" – mondja a cégvezető.
Budapestet mindig is taxis túlkínálat jellemezte, így a kereslet csökkenése erős lefelé tartó árspirált indított el. A zsugorodó családi költségvetések mellett a taxizásról való lemondás az egyik első megtakarítás, amit elhatároznak az emberek - vázolja a helyzetet Kádár László, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnökségi tagja. Ez érzékenyen érinti a taxisokat, mert a magánszemélyek szállítása adja a fuvarok 70 százalékát, és ez a biztos piac azért is, mert itt mindig azonnal fizet az ügyfél. A forgalom 30 százalékát kitevő céges fuvaroknak ugyanis egyre nagyobb részét utólag, egy összegben rendezik a megrendelők, és ez likviditási nehézségeket okoz a fuvarozóknak.
A taxisok által „hitelezett fuvarnak" hívott szerződéses munkákat az éles verseny miatt csak alacsony árakkal, és hosszú, 60-90 napos fizetési határidőkkel lehet elnyerni. Az általában tenderen elnyert megbízást a gépkocsivezetők teljesítik a hónap során, majd a hónap végén a taxitársaság kiszámlázza a felgyűlt fuvardíjat. A gépkocsivezető szempontjából már itt összegyűlik 1-30 nap késedelem, ehhez jön még a számlázástól számított fizetési határidő, a görgetett kintlévőséget pedig sokszor sem a taxis, sem a taxitársaság nem viseli el, így egyre több piaci szereplő kerül nehéz helyzetbe. Ilyen körülmények között az elnyert munka öröme nem tart sokáig, a végeredmény a késve kifizetett taxisok dühe, vagy jogi eljárás.
Tovább rontja a fuvarozók helyzetét, hogy a fővárosi taxisok 70 százaléka lízingelt gépjárművel dolgozik, a hitelek döntő többsége pedig svájci frank alapú, azaz az elmúlt években jelentősen megemelkedett a törlesztés. Ha a tulajdonos nem fizetni a részleteket, hamar elveszti egyetlen megélhetési forrását, ha pedig törleszt, akkor nem tudja időben lecserélni az autóját, vagy kigazdálkodni a szükséges javításokat, végül mindenképpen rajta csattan az ostor.
Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint január végén 866 taxicég működött az országban, 57-tel több, mint egy évvel korábban, vagyis a cégadatok látszólag nem támasztják alá az ágazat nehéz helyzetét. Ágazati szakértők szerint ez azonban csak a felszín, a szaporodó cégek éppen azt mutatják, hogy egyre több fuvarozó csalódik a taxitársaságokban és próbál függetlenként megélni a piacon. Ráadásul ebben a szakmában gyakori, hogy a márkanév, és a bejáratott fuvarok megőrzése érdekében magát a taxitársaságot nem döntik be, de a tulajdonosok tönkremennek, a cég pedig alacsony áron gazdát cserél.
Ezt a vélekedést alátámasztják a részletes adatok is. Az elmúlt 12 hónapban 40 taxis céget töröltek a cégnyilvántartásból és 97 új alakult, és mindkét adat jelentős növekedést mutat, vagyis a cégek szaporodása magas lecserélődési hányad mellett megy végbe. Ugyancsak az ágazat problémáira utalnak a felszámolási adatok is, az elmúlt 12 hónapban 45 felszámolás indult az ágazatban, ez 12-vel több, mint egy évvel korábban.
|
Ha lenne tisztességes fuvarszervező akkor visszaírna a malévnak, hogy a viteldíjj jelző által mutatotott összeg a fizetendő.
Ha estleg a malév írásban rögzíti mennyiért fog adni repjegyet nekünk kedvezményesen akkor kezdjük meg a tárgyalást a kedvezményekről.
de hozzáteszem mi nem akarunk repülni de ők szeretnének taxizni.
Tehát mindenki sok szeretettel várja a megrendeléseket.
Felsorolnám a telefonszámokat és jó utazást kívánnék.
Valószinü a legjobb taxit hívnák. :) |
|
Lemaradtam valamiről?
mi az, hogy:
A felsorolt díjtételek az áfát és 15 perces alapdíjat tartalmazzák
új tarifa elem van az óránkban?
15 perces alapdíj?
most dobtam egy hátast megint! |
|
Amikor ezt az írást a HVG-nek elküldtem, a kísérő levélben azt kértem a szerkesztőségtől, hogy ha legközelebb a lap taxizással foglalkozik, a témával megbízott újságíró olvassa azt el. Szomorú tény, hogy - legyen bár a legjobb indulatú, leglelkiismeretesebb is egy újságíró - nekünk, taxisoknak az égvilágon semmiféle szervezetünk nincs, sem szakmai, sem érdekvédelmi, sem érdek-képviseleti, sem semmilyen. Ezért, ha bárki a taxisokról, vagy a taxizásról érdeklődik, azoknak a szervezeteknek a vezetői nyilatkoznak a nevünkben, és helyettünk, akik vagy nem értenek hozzá, vagy nagyon is értenek, csak éppen ellentétesek az érdekeink.
Tehát ez az írás nem újságcikknek íródott, - nem is az - és majd a HVG legközelebbi, taxizással foglalkozó cikke fogja eldönteni, hogy van-e újságírói igény az igazságra, a teljességre vagy sem.
A nevemet firtató hozzászólásokra csak röviden válaszolnék. A mindennapi életben nem használom az asszonynevemet, sem doktorátussal, sem anélkül, a taxis "karrieremet" megelőzően, és azóta is általában mindenki lánynéven ismer. Viszont, mivel ennek a dolgozatnak a másolatát a Főpolgármesteri Hivatalnak, a főpolgármester úr helyettesének (a legfőbb "taxi-főnöknek") hivatalosan is elküldtem, természetesnek tartottam, hogy azt névvel (és címmel) tegyem.
Szeretném azt is megindokolni, hogy a minket érintő igazságtalanságok, gondok közül miért épp ezeket választottam ki. A dolgozatban szereplő problémák jellemzőek a város egyéb problémáira is, (maradjunk a fővárosnál) a pacsi-pénz nem taxi-specifikus. Megoldásuk elsősorban tőlünk felsőbb szervek segítségével lehetséges, és mivel az igazunkat kikövetelni - egyenlőre - nem vagyunk képesek, hátha "maguktól" is segítenek.
Köszönöm a dicséreteiteket, az észrevételeteket, és tomajernek a lehetőséget. |
Tudom sok kollega azt mondja a tarifaemelésre,hogy az utasok a mai max árnál sokkal többet nem bírnának el.
Nézzétek meg a Siofok Taxi árait a neten!!!
Ott elbírják!!
Szívesen dolgoznék olyan árakon!
|
Ha valakinek hitel van a kocsiján muszáj akármilyen tarifával dolgoznia.nincs választása! |
|
Oda vezet,ha nem birja valaki a 12 vagy 14 órás vagy még több munkátt akkor szép lassan felzabálja a kocsiját! |
|
[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7] ... [11]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása |