FÓRUM - A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Fórum » Hírek fórumai » A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!Súgó


165 hozzászólás 11 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7]  ... [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

Taxi9 válasz |       2011.02.17. 10:06:41  (150)
Talán kérdezzük meg a 180 alatt járó taxisokat !

Miként tudják kifizetni a havi kiadásaikat ?

Amig ez a szakma , arról szól , hogy 100.000 Ft bevételből 300.000 tud elkölteni valaki és még ma is szabadlábon van , addig csak nyeljenek a többiek! Talán túl vonzó ez a szakma ! Lehet , hogy a bekerülési feltételek előnyösebbek , mint máshol ? Talán , ha valóban letétben kellene lennie egy bizonyos összegnek !
Mondjuk vállalkozásonként egy autó , 1 milla
20 autó - 20 milla, stb. .....

Maradna vagy 50% akinek lenne kedve tovább taxikázni ?

A másik: Ha egy kufárnak 100 címe van , akkor az 100 autóra kevés.

mezitlábas1 válasz |       2011.02.17. 09:38:18  (149)
Most olvastam"Nehéz helyzetben a taxiscegek"cimű írást.
Ezt a helyzetet ami a multikkal kialakult maguknak köszönhetik!
Kik kapják ma M-országon a legnagyobb kedvezményt a tarifákbol?
A Marika néni szegény aki taxival megy haza a korházból műtét után?!!!
NEM!!!!!
A MOCSKOS MULTIK akik kizsákmányolják a bennszülötteket akik nekik dolgoznak éhbérért, a beszállítóikat(lásd TESCO STB)és a taxisokat is a cégvezetők aszisztálásával!!
Megversenyeztetik a taxis cégeket akik egymás alá igerve a taxis vállalkozók kontójára szar tarifáért elvállalják a munkát.
A multik csak ugy fizetik ki aszámlát ahogy a többi beszállítót 90 napos határidővel.

tomajer válasz |       2011.02.15. 22:16:16  (148)
Háát valljuk be... nem ezt vártuk! :-(

Nehéz helyzetben a taxicégek

-----------------------------------------------------

Itt az eredeti:

Minden oldalról szorongatják a taxicégeket

A taxisok szerint a kiélezett verseny miatt 10 évvel ezelőtti az árszínvonal Budapesten, miközben a benzinárak az egekben járnak. A nyomott árak ellenére egyre kevesebb ember taxizik, és a céges megrendelésekben sincs köszönet, mert a fuvarok ára jelentős késéssel folyik be, és ez rontja a likviditást. Az Opten adatai szerint szaporodnak ugyan a taxis cégek, de nagy az ágazatban a rotáció.

Súlyos következményekkel járt a fővárosi taxis szakmára az árcsökkentési trend, amely másfél éve kezdődött, állítja Horváth Csaba, a 2010 őszén két cég összeolvadásával létrejött Rádió Tele5 Taxi Holding Kft. vezetője. Több taxitársaság ugyanis minden korábbinál alacsonyabb (150–160 forintos) kilométerdíjjal hirdette meg szolgáltatását, amelyet hamarosan a többi cég is kénytelen volt követni. „Ezek 10 évvel ezelőtti árak, miközben a benzin egyre drágább" – mondja a cégvezető.

Budapestet mindig is taxis túlkínálat jellemezte, így a kereslet csökkenése erős lefelé tartó árspirált indított el. A zsugorodó családi költségvetések mellett a taxizásról való lemondás az egyik első megtakarítás, amit elhatároznak az emberek - vázolja a helyzetet Kádár László, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnökségi tagja. Ez érzékenyen érinti a taxisokat, mert a magánszemélyek szállítása adja a fuvarok 70 százalékát, és ez a biztos piac azért is, mert itt mindig azonnal fizet az ügyfél. A forgalom 30 százalékát kitevő céges fuvaroknak ugyanis egyre nagyobb részét utólag, egy összegben rendezik a megrendelők, és ez likviditási nehézségeket okoz a fuvarozóknak.

A taxisok által „hitelezett fuvarnak" hívott szerződéses munkákat az éles verseny miatt csak alacsony árakkal, és hosszú, 60-90 napos fizetési határidőkkel lehet elnyerni. Az általában tenderen elnyert megbízást a gépkocsivezetők teljesítik a hónap során, majd a hónap végén a taxitársaság kiszámlázza a felgyűlt fuvardíjat. A gépkocsivezető szempontjából már itt összegyűlik 1-30 nap késedelem, ehhez jön még a számlázástól számított fizetési határidő, a görgetett kintlévőséget pedig sokszor sem a taxis, sem a taxitársaság nem viseli el, így egyre több piaci szereplő kerül nehéz helyzetbe. Ilyen körülmények között az elnyert munka öröme nem tart sokáig, a végeredmény a késve kifizetett taxisok dühe, vagy jogi eljárás.

Tovább rontja a fuvarozók helyzetét, hogy a fővárosi taxisok 70 százaléka lízingelt gépjárművel dolgozik, a hitelek döntő többsége pedig svájci frank alapú, azaz az elmúlt években jelentősen megemelkedett a törlesztés. Ha a tulajdonos nem fizetni a részleteket, hamar elveszti egyetlen megélhetési forrását, ha pedig törleszt, akkor nem tudja időben lecserélni az autóját, vagy kigazdálkodni a szükséges javításokat, végül mindenképpen rajta csattan az ostor.

Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint január végén 866 taxicég működött az országban, 57-tel több, mint egy évvel korábban, vagyis a cégadatok látszólag nem támasztják alá az ágazat nehéz helyzetét. Ágazati szakértők szerint ez azonban csak a felszín, a szaporodó cégek éppen azt mutatják, hogy egyre több fuvarozó csalódik a taxitársaságokban és próbál függetlenként megélni a piacon. Ráadásul ebben a szakmában gyakori, hogy a márkanév, és a bejáratott fuvarok megőrzése érdekében magát a taxitársaságot nem döntik be, de a tulajdonosok tönkremennek, a cég pedig alacsony áron gazdát cserél.

Ezt a vélekedést alátámasztják a részletes adatok is. Az elmúlt 12 hónapban 40 taxis céget töröltek a cégnyilvántartásból és 97 új alakult, és mindkét adat jelentős növekedést mutat, vagyis a cégek szaporodása magas lecserélődési hányad mellett megy végbe. Ugyancsak az ágazat problémáira utalnak a felszámolási adatok is, az elmúlt 12 hónapban 45 felszámolás indult az ágazatban, ez 12-vel több, mint egy évvel korábban.


inzert válasz |       2011.02.15. 20:27:55  (147)
Ha lenne tisztességes fuvarszervező akkor visszaírna a malévnak, hogy a viteldíjj jelző által mutatotott összeg a fizetendő.

Ha estleg a malév írásban rögzíti mennyiért fog adni repjegyet nekünk kedvezményesen akkor kezdjük meg a tárgyalást a kedvezményekről.

de hozzáteszem mi nem akarunk repülni de ők szeretnének taxizni.
Tehát mindenki sok szeretettel várja a megrendeléseket.
Felsorolnám a telefonszámokat és jó utazást kívánnék.
Valószinü a legjobb taxit hívnák. :)

Apuka válasz |       2011.02.15. 07:53:59  (146)
Lemaradtam valamiről?

mi az, hogy:

A felsorolt díjtételek az áfát és 15 perces alapdíjat tartalmazzák

új tarifa elem van az óránkban?

15 perces alapdíj?


most dobtam egy hátast megint!

tomajer válasz |       2011.02.14. 17:14:22  (145)
Ilyenkor kell, saját maga alá ígérni az embernek?

Taxi szolgáltatás Malév cégcsoport részére

tomajer válasz |       2011.02.10. 19:01:00  (144)
Köszönjük az írást!!!

valcsi válasz |       2011.02.10. 18:54:16  (143)
Amikor ezt az írást a HVG-nek elküldtem, a kísérő levélben azt kértem a szerkesztőségtől, hogy ha legközelebb a lap taxizással foglalkozik, a témával megbízott újságíró olvassa azt el. Szomorú tény, hogy - legyen bár a legjobb indulatú, leglelkiismeretesebb is egy újságíró - nekünk, taxisoknak az égvilágon semmiféle szervezetünk nincs, sem szakmai, sem érdekvédelmi, sem érdek-képviseleti, sem semmilyen. Ezért, ha bárki a taxisokról, vagy a taxizásról érdeklődik, azoknak a szervezeteknek a vezetői nyilatkoznak a nevünkben, és helyettünk, akik vagy nem értenek hozzá, vagy nagyon is értenek, csak éppen ellentétesek az érdekeink.
Tehát ez az írás nem újságcikknek íródott, - nem is az - és majd a HVG legközelebbi, taxizással foglalkozó cikke fogja eldönteni, hogy van-e újságírói igény az igazságra, a teljességre vagy sem.
A nevemet firtató hozzászólásokra csak röviden válaszolnék. A mindennapi életben nem használom az asszonynevemet, sem doktorátussal, sem anélkül, a taxis "karrieremet" megelőzően, és azóta is általában mindenki lánynéven ismer. Viszont, mivel ennek a dolgozatnak a másolatát a Főpolgármesteri Hivatalnak, a főpolgármester úr helyettesének (a legfőbb "taxi-főnöknek") hivatalosan is elküldtem, természetesnek tartottam, hogy azt névvel (és címmel) tegyem.
Szeretném azt is megindokolni, hogy a minket érintő igazságtalanságok, gondok közül miért épp ezeket választottam ki. A dolgozatban szereplő problémák jellemzőek a város egyéb problémáira is, (maradjunk a fővárosnál) a pacsi-pénz nem taxi-specifikus. Megoldásuk elsősorban tőlünk felsőbb szervek segítségével lehetséges, és mivel az igazunkat kikövetelni - egyenlőre - nem vagyunk képesek, hátha "maguktól" is segítenek.
Köszönöm a dicséreteiteket, az észrevételeteket, és tomajernek a lehetőséget.

tomajer válasz |       2011.02.10. 18:44:53  (142)
?

:-)

Üdv itthon....

valcsi válasz |       2011.02.10. 18:41:22  (141)

valcsi válasz |       2011.02.10. 18:39:14  (140)

valcsi válasz |       2011.02.10. 18:38:13  (139)

mezitlábas1 válasz |       2011.02.08. 22:52:56  (138)
Tudom sok kollega azt mondja a tarifaemelésre,hogy az utasok a mai max árnál sokkal többet nem bírnának el.
Nézzétek meg a Siofok Taxi árait a neten!!!
Ott elbírják!!
Szívesen dolgoznék olyan árakon!

mezitlábas1 válasz |       2011.02.08. 22:42:01  (137)
Ha valakinek hitel van a kocsiján muszáj akármilyen tarifával dolgoznia.nincs választása!

mezitlábas1 válasz |       2011.02.08. 22:36:45  (136)
Oda vezet,ha nem birja valaki a 12 vagy 14 órás vagy még több munkátt akkor szép lassan felzabálja a kocsiját!

[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7]  ... [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft