Ugrott az engedély A BKKK felmondta az ez évi taxiállomás-használati hozzájárulást és megállapodást azzal a taxissal, aki a Keleti pályaudvartól a Déli pályaudvarig több, mint négyszeres áron szállította a Blikk munkatársát.
Személytaxi szolgáltatás 2013. szeptember 1-jétől kezdődően legalább 55 kW teljesítményű és EURO 4 környezetvédelmi besorolású, 2018. év január 1-jétől kezdődően pedig legalább 55 kW teljesítményű és EURO 5 környezetvédelmi besorolású személygépkocsival folytatható, írja elő a főváros taxirendeletének tervezete.
Forgalmi változások A Belváros átmenő forgalmának csökkentése érdekében 2013. március 12-től módosul néhány belvárosi utca forgalmi iránya a Veres Pálné utca környezetében.
Az alábbi levelet, melyet inkább egy ultimátumnak szánt az aláírója, a mai napon kaptuk a TGFSZ elnökétől. (Taxi-gépkocsivezetők Független Szakszervezete)
A több mint 3 éve húzódó taxi Korm. rendeletet egyeztetéseit és szakmai vitáit a szakminisztérium (NFM) mielőbb szeretné befejezni, amiről informálisan az érdekképviseleteket is tájékoztatták és kérték, hogy mielőbb jutassuk el a végleges állásfoglalásunkat.
Tavaly novemberben lehetősége volt az országos taxis érdekképviseleteknek Szegeden a Csongrád megyei Kamarában találkozni és kialakítani az egységes állásfoglalásunkat a Korm. rendeletről. Ezen az egyeztetésen a TGFSZ nem vett részt, pedig többször kértük és többen is számítottunk a megjelenésükre és a véleményükre.
A hét elején, ahogy azt az alábbiakban is olvashatjátok ismét találkoztak immáron Budapesten a BKIK-ban az országos taxis szakmai és érdekképviseleti szervezetek vezetői. Hat (6) szervezet képviseltette magát az egész napos rendezvényen, többek között a TGFSZ is.
Minden vitatott kérdés után szavazattal zártuk le a szakmai vitát.
A 10 éves korhatár tárgyában, ami a szaktárca egyik feltétele volt ( nem azonnali kocsi cserét jelentene), 5-1 arányban támogattuk a rendelet szövegét.
Az OTSZ minden taxist nem szeretne képviselni és ezt sosem vállalta fel. Az OTSZ azokat a taxisokat képviseli, melyek önálló taxis vállalkozással rendelkeznek, hosszú évek óta vegetálnak, adót és járulékokat, közterheket még fizetnek és szeretnék, ha a vállalkozásaikat továbbra is fenntarthatnák a tisztességes munkavégzésükből. Az OTSZ a kezdetek kezdetétől azért tárgyal, egyeztet a hivatalokkal és a hatóságokkal, mert kiemelt célja a jelenlegi országos és a budapesti taxis kaotikus állapotok felszámolása és rendezése.
Az OTSZ tiszteletben tartotta, hogy a TGFSZ minden taxist be- vagy be nem jelentett (droidot) sofört, engedéllyel vagy engedéllyel nem rendelkező, pl. a Keleti pu-n tevékenykedő taxis „kollégát” megpróbál és nagyon szeretne képviselni, de… ezekkel a taxisokkal mi nem tudunk és nem is akarunk sorsközösséget vállalni.
Miután a TGFSZ számára nyilvánvalóvá vált, hogy kisebbségben maradtak a többi 5 érdekképviselettel szemben, az alábbiakban olvasható súlyos vádakat fogalmazták meg és próbálják a City Taxi és az OTSZ megítélését szisztematikusan rombolni.
Az, hogy a City Taxi valamint az OTSZ is célpontjává vált ennek a támadásnak, annak a magyarázata egy olyan befektető és fuvarszervező iroda tulajdonosa lehet a háttérben, aki minden eszközt és lehetőséget igénybe vesz annak érdekében, hogy a rendezés azaz az új taxi-rendelet ne valósuljon meg. Az Ő és a többi fuvarszervező iroda tulajdonosa nem érdekelt az új taxi-rendelet bevezetésében.
Ha rendezetté és ellenőrizhetővé válna a taxis piac a továbbiakban ezen befektetők nem tudnák már folytatni a szürke és fekete gazdaság irányába elmozduló tevékenységüket. Mi (City Taxi, Főtaxi, OTSZ, FUVOSZ, MKIK, BKIK továbbá a vidéki szakmai képviseletek) azért harcolunk, hogy rendet tegyünk, Ők akik a másik oldalon vannak nem érdekeltek ebben.
Bízom benne, hogy a józan gondolkodás és a rend iránti következetes kitartásunk tovább erősíti azt, hogy nem szabad ki- és meghátrálunk és megfutamodnunk a teljes és átfogó rendezéstől.
Szőke Anti - Szálka - szívinfarktust kapott, és megműtötték! Nem tudjuk, e miatt mennyi ideig nem dolgozhat, de biztos vagyok benne, hogy inkább hónapokban, mint napokban mérhető ez az idő! Egy taxisnak ez egyenlő a csőddel!
Bősz Péter írása, a Taxisok Világa magazinból A minisztériumi rendelet-tervezet/ek/ véleményezését az elmúlt 3 évben az érdekképviseletek legalább 6-7 alkalommal elkészítették. Minden esetben a rendelet-előkészítők anyagát észrevételezték, minden alkalommal érvekkel alátámasztva indokoltak, vagy a tervezetben foglaltak ellenzését a taxis vállalkozók tiltakozó aláírásainak ezrével támasztották alá. Az érdekképviseletek észrevételeire a minisztériumi előterjesztők részéről egyetlen egy alkalommal sem érkezett részletes, indoklással kiegészített válasz. Jellemzően érkezett egy újabb és újabb változat, melyben - a kb. 20 oldalas anyagban - soronként kellett megkeresni az éppen aktuális változásra utaló nyomokat. Nem tudom, hogy ez tudatos volt a minisztérium részéről vagy sem, de sokan belefáradtak a szélmalomharcba.
Technika Az elektromos autókkal szembeni ellenérzések ugyan nem teljesen alaptalanok, de kis alkalmazkodással egyáltalán nem lehetetlen ezek használata. Jó példa erre pl. Zürich is, ami a legújabb azoknak a városoknak a sorában, ahol zéró-emissziós taxi-flotta működtetését kezdik meg.
totalcar Mivel a Michelin nem tiltakozott, beszerveztem egy taxist, egy gépjárművezető-oktatót, és egy tizennyolc éves, friss jogsis zöldfülűt. Ők hárman egyként dicsérték a márkát, pedig nem tartottam nekik előzetes lelki gyakorlatot. Abban egyetértettünk, hogy az általuk képviselt három autós réteg tagjait próbára tenni mégiscsak tanulságos lehet. Talán a többiek is elhiszik, amit ők tapasztalnak. Úgyis éppen ezekben a hetekben tesz próbára mindenkit az időjárás.
Hol van a taxiállomás? – Az első taxi Kisvárdán a 60–as évek végén jelent meg a város központjában. A Kelet–Magyarország l970 január 4–ei számának 12 oldalán, a következő hírt lehetett olvasni. „Ez év első napjaitól új taxi közlekedik Kisvárdán, amelyet az 5–ös számú AKÖV helyezett a régi mellé. Így ezen túl egy helyett két taxi bonyolítja le a megnövekedett utasforgalmat.”
És még szidjátok a terminátort:-))) Érdemes mindig megnézni, hogy mi szerepel a kártyaleolvasó terminálon egy boltban vagy egy taxiban ülve. Miért is? Azért, mert könnyen előfordulhat, hogy akár szándékosan, akár direkt egy csalás áldozatai lehetünk.
Így kell ezt csinálni! Hatalmas fennakadásokat okozott csütörtökön a francia nagyvárosokban a taxisok sztrájkja. A taxisok a betegszállításra vonatkozó rendelkezések tervezett változtatása, valamint a motortaxik és az egyéb megrendelhető járművek szerintük tisztességtelen konkurenciája ellen tiltakoznak.
Repülőtér – A Főtaxi szerződéseivel összefüggésben is vizsgálódik a rendőrség Hűtlen kezelés gyanújával nyomoz – úgy tudjuk, hogy ismeretlen tettesek ellen – a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság (RRI) a Budapest Airport Zrt. és a Főtaxi Zrt. között létrejött szerződésekkel összefüggésben – erősítette meg a Népszabadság más forrásból szerzett értesülését a Fővárosi Főügyészség.
Taxióracsere áprilisra!?! Készül a vonatkozó rendelet, de még a forgalmazóknak sem világos, hogy a pénztárgépeket a kiskereskedők kidobhatják a kukába, vagy elég egyes módosításokat elvégezniük rajtuk. A vaskos rendelettervezet egy dolgot tesz világossá: azt, hogy a Nagy Testvér áprilistól a kiskereskedelemben figyelni fog.