Milyen egyszerű is...:-( A határozathozatal eredményeként emelkedni fognak a taxi-tarifák: a 600 forintos alapdíj maradt, a távolsággal arányos egységdíj viszont 400-ról 440 forintra nőtt a tarifahatárig, míg a tarifahatártól a közigazgatási határig 440-ről 485-re. Az idővel arányos egységdíjért is többet kell majd fizetnünk: 100-ról 110-re, és 110-ről 120 forintra emelkedett.
egy nő a tettes! Elképesztő történettel állt elő egy taxis a romániai Tulcea megyében: azt állítja, hogy az egyik kliens, egy nő megerőszakolta, nem is akárhogyan. "Odatett, hogy a számmal csináljam, de 10-15 perc múlva sem lett erekcióm, még a lábam sem állt fel" - számolt be az eseményekről Nicolae Stan.
szálka Különös, de legkevésbé sem váratlan levelet ismertetett a Taxisok Világa novemberi száma (26 - 27.oldal ) amelyet Tarlós Istvánnak címeztek az önmagukat, és ezt idézem: „ A budapesti taxi piac többségét képviselő taxi-cégek”-nek nevező vállalkozások.
Vidéki kollégáink azt kérik, hogy mindannyian vegyük ki a részünket a tiltakozásból. Az elképzelés reális. Mindenki töltse le a tiltakozó levelüket innen, vagy fogalmazzon egy másikat és küldje el, a saját parlamenti képviselőjének.
Alább, két mintalevelet közzéteszünk, letölthető, szerkeszthető, nyomtatható formában.
..ismeretlen szerzőtől találva az interneten. „Volt egy időszak az életemben, úgy húsz évvel ezelőtt, amikor taxisofőrként kerestem a kenyerem, New Yorkban. Igazi cowboy-élet volt, nem volt főnököm. És mint a szerencsejátékos, annyira élveztem, hogy minden egyes új utas más és más, előre megjósolhatatlan élményt tartogatott: pont, mint amikor kockát dobsz a játékteremben. Amire nem számítottam, hogy az autóm elkezdett amolyan gyóntatófülkeként is üzemelni. Éjszaka vezettem, nem láttam az utast, csak mentünk, mindig két idegen az éjszakában, és hallgattam, ahogy alkalmi útitársam az életéről mesél. Olyan bensőséges dolgokat osztottak meg velem, amelyekről fényes nappal, szemtől szemben biztosan nem beszéltek volna.
Köln: Két év után ismét Köln ad otthont az"Europäische Taximesse" (ETM) elnevezésű szakvásárnak. A személyfuvarozók kontinenstalálkozóját november 9./10.-én rendezik meg az NSZK-ban.
A sofőr kollégái pillanatok alatt a helyszínre értek és elkapták az őrjöngő külföldit. A férfi csütörtök hajnalban, fél hat körül, a XI. kerületi Pázmány Péter sétány és Magyar tudósok körútjának kereszteződésénél ugrott az útra, a taxi elé. A sofőr megállt ugyan, de nem tudta vállalni a fuvart, mert épp egy „címre tartott”. A hevesen gesztikuláló és kiabáló olasz nem értette a dolgot, a sofőrt kirángatta a kocsiból és többször megütötte.
„Az sem érdekel, ha megdöglik a taxis” 20 éve nyomom az éjszakát, de ilyennel még nem találkoztam. Ennyire nem lehetett hidegfront. Hibák tömkelegét vétették olyan emberek, szervek, akikben az optimistábbak még bíznak.
Tisztelt Komáromi Úr! A BKK 2012. szeptember 12-én levelet küldött a szakszervezetünknek, amelyben a tervezett határozati javaslatok véleményezését kérte a TGFSZ-től. Ezzel összefüggésben a TGFSZ továbbra is fenntartja a 2012. augusztus 17.-i állásfoglalásában megfogalmazott véleményét, miszerint ez a tervezet alapvetően nem alkalmas a személytaxi-szolgáltatás teljes körű szabályozására. A BKIK Taxis Szakmai Kollégiumának véleményével egyetértve azt javasoljuk mi is, hogy a Főváros és a Kamara, az érdekképviseletek támogatásával, közösen kezdeményezze a vonatkozó törvények és rendeletek módosítását, illetve egy teljesen új, egységes rendelet megalkotását.
Málna és az ikrek Többen biztos egy akció jellegű elbeszélésre gondolnak a cím elolvasása után, de ez egy más típusú történet lesz.. Ez most Jázminról, Lauráról, Liliről és a 6X6 taxisokról fog szólni.
Avagy a "harmadik láb" lehetősége. Valamikor, amikor a CB-s, URH-s taxiforgalmazás elkezd ődött, mi mezítlábas taxisok azért vágtunk bele, és léptünk be egy-egy társasághoz, hogy több lábon álljunk.
Azoknak, akik lemaradtak Többen fordultak hozzám azzal a kérdéssel-kéréssel, hogy mikor tervezünk egy őszi belépési akciót? Ahogy mondani szokták: Ember tervez, Isten végez. Nem terveztünk ilyet, de picit jobban sikerült a fuvarszervezés, mint azt előre gondoltuk, így kénytelenek vagyunk.
Ez is egy megoldás Egyesült a három békéscsabai taxitársaság, a Thermál, az Unio és a Gábriel. Az eddigi három helyett egy diszpécserközpont működik napi 24 órában, az utasokért gyorsabban odaér az autó.
Ülést tartott a BKIK Taxis Szakmai Kollégium Megkértek rá, hát elmentem, mondván nem árt, ha az ember megismeri azokat, akik a feje felett alkudoznak….róla. A tájékozottabbak tudhatják, hogy a taxis szó nem kizárólag a bérkocsist, bérfuvarozót, személyfuvarozót jelenti, hanem többek közt a biológiából is ismerhetjük a kifejezést, amely az egysejtű állatok, illetve a növények különböző inger hatására bekövetkező mozgását jelenti.
Elhalasztja a taxisrendelet tárgyalását a főpolgármester
Nem terjeszti be a fővárosi taxirendelet-tervezetet Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés szeptemberi ülésén - tájékoztatta a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója kedden az MTI-t.
Szűcs Somlyó Mária közölte: a főpolgármester levélben tájékoztatta az Országos Taxis Szövetséget, hogy az egyeztetések folyatatódnak, és szeretné megnyugtatóan rendezni ezt az ügyet.
Előzőleg az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke levélben fordult Tarlós Istvánhoz, arra kérte a főpolgármestert, hogy a szakmai és érdekképviseletek többségi támogatása nélkül ne terjessze be a jelenlegi formájában a módosított taxirendeletet a Fővárosi Közgyűlésnek. Az OTSZ vezetője szerint a tervezetből hiányoznak azok a garanciák és feltételek, amelyek megnyugtató módon pótolják a jelenleg is érvényben levő taxirendelet súlyos hiányosságait.
A rendelettervezet a testület június végi ülésének napirendjén is szerepelt, de a főpolgármester visszavonta a javaslatot arra hivatkozva, hogy még további egyeztetések szükségesek. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban azt közölte: a szabályozás célja, hogy indirekt módon szabályozzák a taxik számát, kötelezővé tegyék a bankkártya elfogadását, a légkondicionáló meglétét, továbbá döntenek az egységes arculat, az egységes nappali és éjszakai maximumár vagy egységes hatósági ár bevezetéséről.