A taxis, az oktató és a kezdő a jégen

totalcar
Mivel a Michelin nem tiltakozott, beszerveztem egy taxist, egy gépjárművezető-oktatót, és egy tizennyolc éves, friss jogsis zöldfülűt. Ők hárman egyként dicsérték a márkát, pedig nem tartottam nekik előzetes lelki gyakorlatot. Abban egyetértettünk, hogy az általuk képviselt három autós réteg tagjait próbára tenni mégiscsak tanulságos lehet. Talán a többiek is elhiszik, amit ők tapasztalnak. Úgyis éppen ezekben a hetekben tesz próbára mindenkit az időjárás.



.....
.....
.....

A City Taxinál dolgozó Marczisovszky Lászlónak fáj a gerince az egész napos üléstől. Amikor nemrég orvoshoz ment, kapott gyógyszert, a fájdalom elmúlt, de a helyzet mégis romlott. A betegtájékoztatóban azt írják, a tabletták szedése mellett tilos autót vezetni. Mi tagadás, a gyógyszertől aluszékonyabb lett a kelleténél. Az ortopéd ülés, a személyre szabott háttámla, vagy egy másik autó a jelenlegi Volkswagen Sharan helyett szóba sem jöhet. A havi bevétel éppen arra elég, hogy László, vagy ahogy mindenki hívja, Marczi ne fusson ki a pénzéből.

Néhány napja Marczinak elege lett az egészből: úgy döntött, nem szedi tovább a gyógyszert. Reflexei visszatértek, velük a hátfájás is, de legalább megint önmaga volt. Éppen ezen a napon kapott egy hívást a rádión, melyben azt kérdezte a diszpécser, hogy kinek van kedve részt venni egy vezetéstechnikai tréningen és cserébe nem dolgozni fél napig. Jelentkezett, most már tudom, szerencsére.

Nem panasznapot tartunk, pedig eléggé kiborítja, amit a taxisokra mostanában törvénymódosítással akarnak ráerőltetni. Rendszeres kötelező autócsere? Erőltetett képzések és vizsgák? De hát már most sem jelentkeznek a fiatalok erre a pályára... Ez egy másik cikk témája lehetne.

Állok a hidegben a pálya szélén, műeső szitál az arcomba. A hétszemélyes Volkswagen gyorsít, majd sodródni kezd, és ahogy látom, Marczi odabent villámkézzel tekeri a kormányt. Amikor a Sharan lecsillapodik, kiinteget és visszakanyarodik a célhoz. Kicsit álmos még, de lassan felébred és menni fog ez. Így is történik, amikor nem tapossa le a féket, csupán manőverezéssel próbálja stabilizálni az autót, lassan rendeződik a kép. A második kör már sokkal jobban sikerül, és a harmincévnyi vezetési rutinhoz hozzáadott temérdek műveszély beépül a mozdulataiba.

A teljes cikk, a totalcar-on olvasható:

 


2013.01.26. 11:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft