FÓRUM - Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???
Fórum » Droszt Híradó » Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???Súgó


1433 hozzászólás 96 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] [2] [3] 4 [5] [6] [7] [8] [9]  ... [96]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

nazoli válasz |       2009.07.28. 01:34:49  (1388)
Igen, még egyszer azt mondom, hogy a taxis önszántából alkalmazza a dömpigárat.

Tőlünk, a 6x6-tól is sokan átmentek a T4-hez. Önszántukból. Senki sem küldte őket oda.Mentek a Mobilhoz is.

És olyanról nem tudok, aki onnan jött volna át, mert itt magasabb a tarifa.

Én itt kérdezgetek embereket, és nem nagyon kapok válaszokat. Eddig csak egy értékelhető jött, Málnától.

Amíg konkrétumokkal nem lehet alátámasztani a dömpingárral kapcsolatos állításokat, addig hiába tépjük a szánkat.

Neked nagyon sok mindenben igazad van, de ezek csak általános következtetések.

Ha erős érdekképviseletet akarunk, akkor meg kell őket támogatni, de támogatáshoz egyértelmű tények kellenek.

Az a tény pedig, hogy többen mennek az olcsó tarifásokhoz, mint ahányan onnan eljönnek, az nem minket erősít.
Amíg a taxisok így cslekszenek, sokan állítólsg s saját érdekeik ellen, addig kit képviseljenek az érdekvédők?

nazoli válasz |       2009.07.28. 01:05:02  (1387)
Köszönöm a választ.

Ha jól emlékszem, előzőleg azt írtad, hogy ha 201 Ft. alatt van a guruló, akkor veszteséget termel a taxis.

Nem oktatási célzattal írom az alábbiakat, csak szeretném, hogy azonosan értsük a fogalmakat. Meg aztán lehet, hogy nincs is igazam.

Tisztázzuk a guruló fogalmát: az egy összes km-re eső bruttó bevétel. Lehet, hogy hülyén hangzik az egy összes km, de van ugye az utassal megtett km. is, és a kettő nem azonos.

Az egy utas kilométerre eső bevételed semmiképpen sem lehet alacsonyabb az alkalmazott tarifánál.

Pl. 6x6.

Ha minden fuvart egyessel teljesítesz, akkor ez csak magasabb lehet 228-nál, mert ugye hozzájön még az alap, és némi ketyegés.

Vegyünk egy átlagos fuvart, ami itt többek szerint 6 km, és legyen benne, mondjuk három lámpa is egy – egy perccel, egyes tarifával.

228x6+300+3x52=304 Ft

Tehát a 6x6 – nál egy, egyes tarifával megtett utas km-re eső bevétel 304 Ft. (Mint az isiben, a szöveges példáknál).

De, mivel a 6x6 –nak ennél egy kicsit bonyolultabb a tarifaszerkezete, ezért itt csak becslések lehetnek.

A 6x6-nál legyen mondjuk 200 Ft az átlagos tarifa.

A fent alkalmazott képlettel számolva az egy utas km-re eső bevétel, 275 Ft.

Némileg egyszerűbb a helyzet mondjuk a T4-nél, mert náluk adott a 184 Ft-os tarifa. Egy utas km-re az eredmény: 257 Ft.

Nézzünk egy másikat. 300-164-41, Taxi 2000. 234 Ft. Jött ki.

Azt mondtad, hogy vegyem el a 60 %-át. OK.

Ebben az esetben egy 6x6 taxisnak 110 Ft marad a zsebében kilométerenként, egy 4-esnek 103 Ft, egy 2000-esnek pedig 94Ft!

De menjünk lejjebb!

Legyen 70% költség.

6x6 – osnál 82 Ft, 4-esnél 77 Ft, 2000-nél 70 Ft marad kilométerenként!

Ez azt jelenti, hogy még 70%-os költséghányad esetén is szépen marad pénz a zsebben.

Még egy érdekes dolog jön ki ebből.

Nevezetesen az, hogy a tarifában jelentkező óriási – mert a 6x6-hoz képest a 4-es 44Ft-al, a 2000 –es 64 Ft-al olcsóbb kilométerenként, a zsebekben ez azért jóval szerényebb különbözetként jelentkezik!

A 4-es estében ez – 7 ill. – 5, a 2000 esetében – 16, ill. – 12 Ft!

Hol van a dömpingár?

Ha a Te számítási módszeredet követjük! Szerintem ez így nem igazán jó, mert
egy kissé elnagyoltnak tűnik, de alapnak talán elmegy. Én másképpen számolnám.

Még egyszer köszönöm a választ, de azért jó lenne, ha TÖBBEN IS MONDANÁNAK ADATOKAT, ÉS SZÁMOLÁSI MEGOLDÁSOKAT!

A saját jól felfogott érdekünkben!





málna válasz |       2009.07.27. 21:19:22  (1386)
Megpróbálom leírni a saját szemszögemből...

Ma két és fél órát álltam zuglóban.Az utolsó fél órában beszélgettem egy ismerősömmel,aki március óta van a T4-nél,előtte sokáig Főtaxis volt.Amíg dumcsiztunk,8 cím volt a környékre,a kilencediket felvette.Nálunk egy sem.(6x6)
Szóval,ez az egyik ok.A másik,hogy kétszázezer forintod pihen a kasszában,valahol több vagy kevesebb,oda nem kell ilyesmit betenni.A rádió csere végett sem kell kiköltekezned a válság közepén,ott evégett sincs probléma.Majd utoljára hagytam a reklámot,amely önmagáért beszél...nemkevés pénzt invesztáltak a szinte állandóan hallható reklámozásba-mintegy gerilla-módszerrel-leigázva a konkurenciát.Ennek köszönhetően,fél év alatt megduplázták a megrendelések számát.Hát ezért.
Megjegyezném,hogy eme irományommal nem képviselek semmilyen más érdeket,csak a tényeket írtam le,nyalás és fikázás nélkül!:)

A költségekkel kapcsolatban csak annyit,hogy ha jól emlékszem,én egyszer már leírtam Neked a bruttót egy kilométerre kivetítve.Ha a nettóra vagy kiváncsi,akkor vedd el a 60 %-át durván( de a fele biztos költség),a többi marad.Lehet bontogatni egy kis matekkal forintra pontosan is,de a vége kerekítve úgy is ez lesz.

tomajer válasz |       2009.07.27. 18:16:04  (1385)
El tudod intézni, hogy a tagjai lehessünk, a Metál Taxis Szövetségnek?:-(

:-)

Bősz Péter válasz |       2009.07.27. 17:49:40  (1384)
Szia Zoli!

Hívj fel, ha van pár perced. 70 3839 003
Lehet hogy tudok segíteni.

Üdv

Bősz Péter

nazoli válasz |       2009.07.26. 14:08:10  (1383)
Azért a City-nél sem keresi halálra magát.

De nem is ez a lényeg.

Valamikor, régen, ha kértél egy visszahívást a KIOSZ-tól, valamelyik főosztályvezetőtől, vagy akár az elnöktől, simán visszahívtak. Pedig az a szocializmusban volt, és kötelező volt a tagság.

nazoli válasz |       2009.07.26. 11:07:14  (1382)
Sok mindenben igazad van.

Csak azt nem értem, hogy miért mentek el a normális taritával dolgozó cégektől tömegesen a koldustarifásokhoz a taxisok?

A 4-esnél sorba kellett állni, mert nem volt elég rádiója a cégnek.

A Minimmobilnál állítólag várólista van, ahonnan nem könnyű bekerülni.

A 2000-es kolléga azzal dicsekszik, hogy nem látnak ki a melóból, és, hogy milyen jól megél belőle!

Ezeket itt olvastam a Hallotaxin!

2-3 évvel ezelőtt mindenki a City-hez és a 6x6-hoz akart menni, mert ott magasabb volt a tarifa, és több a munka. Most, lehet, hogy ugyanezek mennek a fönt leírt cégekhez?

Nem költői kérdés, szeretném, ha valaki válaszolna!

Még egy kérdés a dömpingárhoz.

Leírná valaki korrekt módon, hogy mennyi bevétele és költsége van egy taxisnak EGY kilométerre számolva, és ezt hogyan számolta ki?

Nem azt várom, hogy az össz bevételét ill. kiadását írja le ide.

Lehet ez egy számított, de valós adat is.

mew válasz |       2009.07.26. 03:36:50  (1381)
Nézzük másik oldalról is a dolgokat. Az utas nagyobb bizadalommal van a "cég" iránt (természetesen a többségnek halvány gőze sincs, hogy a "cég" voltaképpen egy béna kacsa, egy címkiadó vállalkozás, semmi köze a taxihoz), mint az egyéni taxis iránt- kivéve ha jó, megbízható és már egymás között telefonszámot cseréltek. A telefonszám-cserét azonban a fuvarközvetítő szigorúan bünteti, mert fél attól, hogy akkor rá nem lesz szükség.
Egyfajta összefogása a dolgoknak szükséges, tehát a fuvarközvetítő valamilyen szinten kell -pl. különleges igények kielégítéséhez- de nem ilyen borsos áron. Jelenleg a cégek nem a taxisért, hanem a taxisok mondhatjuk tönkretételéért vannak.

Bank ár válasz |       2009.07.25. 19:47:36  (1380)
Ez csak egy szóvicc !
- Azért köszi.

Neduddgi válasz |       2009.07.25. 19:42:58  (1379)
Szerintem menj vissza bankárnak.

Következetesen egybeírva:-)

Bank ár válasz |       2009.07.25. 19:15:12  (1378)
NEM KÖTELEZŐ taxisnak lenni !
Én már keresem a tuti megoldásokat arra hogyan lehet ennyit keresni legálisan, Tisztán, mással.

Nem akarok szélhámos lenni.
Nem akarok adót csalni.
Nem akarok senkit becsapni.

Várom a hozzászólásokat mit kéne tennem ???????
A jópofi válaszokat már ismerem. SŐT ....
Keresek egy komoly embert aki hiteles választ ad.

/- .............../ ??????????

taxidriver01 válasz |       2009.07.25. 18:25:45  (1377)
Ez az "alvállalkozói" duma is csak egy modoros okosság a hatalomközeli körök gyakorlatából átmenekítve.
Mivel „fenn” a munkát gyakran annak osztják le, akinek eleve nincs is arra felkészültsége, csak jó haveri kapcsolati tőkéje, így evidens, hogyha keresni akar a bolton, akkor továbbadja az eredetileg húsos koncot, amit végül is olcsójánosok csinálnak meg éhbérért. Természetesen a veretes kapcsolatokkal bíró lefölözi a hasznot, így a munkák általában silány minőségben készülnek el végül.

A taxiban viszont szó sincs silány munkáról, itt a világpiaci szinten tartott költségekkel - maga - a megrendelővel szóbeli szerződésben álló taxis végzi el az olcsó munkát.
A fuvarszervező vállalkozások, csak közvetítő szolgáltatást nyújtanak brutálisan borsos áron.
A társaságok mai létjogosultsága jó okkal megkérdőjelezhető, mert akkora pénzmennyiséget vonnak ki ebből a szférából, hogy az fenyegeti a benne dolgozók megélhetését. Ráadásul – szép fokozatosan – a tíz évvel ezelőtti szintre csökkentik a tarifákat, a taxisok bevételforrásait, miközben saját áraikat folyamatosan emelik.
A szétaprózott, megosztott társaságok, és a büntetésektől való félelem (kályhataxizás) miatt a kihasználtság sem emelkedik intenzíven, marad 40% alatt.
Telefonon viszont ma már lehet hívni minden taxist, tehát teljesen felesleges a számtalan fuvarközvetítő irodát fenntartani, mert csak lenyelik a viteldíjak, a nehezen megkeresett bevételek közel 30%-át. A taxisok fuvarszervező irodák nélkül is el tudnák osztani a beérkező rendeléseket egymás közt. Természetesen ily módon nem adódna idegtépő, veszteséges fuvar, felesleges várakozás sem.

Sas882 válasz |       2009.07.25. 12:36:49  (1376)
Aki ÁFA mentes, jellemzően egyéni vállalkozó, ott nem jelentkezik az Áfa emelés, mert 0% a kulcs.
Társas vállalkozások, BT, Kft ott igen, ott van fizetendő Áfa, elméletben nekik úgy kéne dolgozniuk, hogy a tarifájuk a Tarifa+Áfa összege lenne, ez meg ugye eltérne azoktól, akik mentesek.
Nem semmi anomália.

mew válasz |       2009.07.25. 11:56:37  (1375)
Így van! Ennek véget kell vetni, az alvállalkozóknak is legyen beleszólásuk az árképzésbe és a létszámba! Ez nem vicc! A taxis több milliót beleinvesztál a vállalkozásába, és akkor a fuvarközvetítő mindenfajta előzetes tájékoztatás nélkül tarifákat csökkent, létszámot emel?!
Álljon meg a menet! Mit képzelnek? Felháborító!

mew válasz |       2009.07.25. 11:53:10  (1374)
Az ÁFA-emelés a tagdíjban jelentkezik, meg mindenben természetesen, de a viteldíjban NEM! Hogy is van ez? A taxis, a majom pedig fizeti be a "cégeknek"- persze nem tehet mást...

A repülőtéri és egyéb transzferek teljességgel törvénytelenek! Ketyegtetem az órát a transzferár környékéig, majd a korrekciós tarifával viszem bele a pontos összeget az órába- ez a képlet, mindenki tudja.
Pár éve az Auchanban a dinnyebotrány azért robbant ki, mert termelői ár alatt értékesítették a gyümölcsöket.
Meg kell húzni egy tarifahatárt, ami alatt nem szabad fuvarozni. A korrekciós fuvar nem lehet 1 Ft, de még 50 Ft sem!

[1] [2] [3] 4 [5] [6] [7] [8] [9]  ... [96]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft