FÓRUM - Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???
Fórum » Droszt Híradó » Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???Súgó


1433 hozzászólás 96 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] [2] 3 [4] [5] [6] [7] [8]  ... [96]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

valcsi válasz |       2009.07.31. 22:29:32  (1403)
Ismétlen önmagam, még mindig nem vagyunk elég szegények.

mew válasz |       2009.07.31. 19:19:52  (1402)
Én nem fizettem be a tagdíjat!

monachus válasz |       2009.07.31. 13:23:20  (1401)
Finomítok: anyagi értelemben már lassan proletár vagyok, politikai értelemben továbbra sem tartom magam annak. Saját magunk rabszolgái vagyunk. Befizettem én is. Személyesen is mondtam neked, nemvagyok hajlandó - mert nem tehetem meg - ahhoz a kisebbséghez tartozni, aki próbál valamit mindenkiért tenni és ő fog ezért rosszul járni. Már hallom a választ: "ezért tartunk itt". Igen. Tanulmányozd egy kicsit a történelmet, vagy nézz szét a világban és látni fogod, hogy a sunnyogók a csöndesek jártak jól. A hős meg azért lett hős, mert elvérzett. Én nem akarok hős lenni.
Amúgy nem nemfizetéssel kellene kezdeni, hanem tárgyalni, tárgyalni, érvelni, bizonyítani.
Amúgy te befizetted? I/N?

málna válasz |       2009.07.30. 19:34:40  (1400)
Ha az adott hozzászólásnál lévő "válasz" feliratra kattintasz,akkor számunkra is látható lesz,hogy kinek adod a válaszod..
Csak azért,mert így átláthatóbb és elkerülvén az esetleges sértődéseket a válaszok elmaradása végett.
Köszi

peti493 válasz |       2009.07.30. 14:48:15  (1399)
Nem vagy proletár, csak rabszolga. Sajnos mindenki az. Amúgy annyi kétes dolog van a tele5 körül,hogy semmi sem biztos. még az is lehet, hogy 1-2 hónap és vége. és igen, ahogy indult, úgy jó lett volna, csak a kedves hőbörgő kollégák 80% a szaladt befizetni........

monachus válasz |       2009.07.30. 13:22:16  (1398)
Peti!
Az Internacionálét ne keverjük ide, engem ettől a hideg kiráz! Nem érzem magam proletárnak! Erről ott szó sem volt.
Remélem csak frappáns felütésnek szántad! :)

málna válasz |       2009.07.30. 13:02:13  (1397)
Kedves Peti!

Novemberben lesz két éve,hogy volt egy hasonló gyűlés a T5-nél.Igaz,azon fele annyian voltunk mint most Ti.Váratlanul,előre nem bejelentetten szerveztük meg.Úgy éreztük,valami elkezdődött..
Az első húsz perc után én személy szerint úgy éreztem,hogy a tulajdonos érdekeinek ránk hárított anyagi részének jellemzése és ennek okainak megmagyarázásán kívűl nem lesz mondanivalójuk,így felálltam és kijöttem.Volt olyan,akinek két óra alatt kimosták az agyát,és azt mondta,hogy ez tök jó!Mi lett a vége?Változott valami?Hogyne..Ránk nézve semmi.Csak annyi,hogy eljöttünk úgy közel hatvanan.
Nyílván,vannak dolgok amelyek azóta megváltoztak és olyanok is,amelyek egyátalán nem.A személyi állomány is más a tulajdonosi részről,így lehet,hogy most sikerrel jártok!
Kívánom,hogy így legyen!

A lényeg,az érveken álló kompromisszum kiharcolása!

mew válasz |       2009.07.30. 12:10:09  (1396)

A TŐKÉSNEK AZ A LÉNYEG, HOGY MINNÉL MAGASABB BEVÉTELE LEGYEN! NULLA KÖLTSÉGGEL IS MEG TUDJA TÖBBSZÖRÖZNI A BEVÉTELÉT, CSAK ELÉG FELVENNI NÉHÁNY SZERENCSÉTLEN MUNKANÉLKÜLIT, AKIT A MUNKÁVAL HITEGETNEK, VEGYÉL FEL HITELT, MERT LESZ BEVÉTEL...
A TAXIZÁSNÁL ÉS TERMÉSZETESEN RENGETEG MÁR SZAKMÁRA IS JELLEMZŐ, CSAK AKKOR VAN BEVÉTEL, HA VAN MUNKA.

EZÉRT GUSZTUSTALAN AMIT A FUVARKÖZVETÍTŐK CSINÁLNAK. A JELEN PILLANATBAN A LEGNAGYOBB VÁLSÁG KÖZEPETTE IS VESZIK FEL AZ ÚJABB ÉS ÚJABB SZERENCSÉTLENEKET, A TÖBBI RÉGI OTT LÉVŐ KOLLÉGA ROVÁSÁRA. ELVÁRJÁK TŐLÜK, HOGY HŰSÉGESEK LEGYENEK A CÉGHEZ, KÖZBEN PEDIG MAGASAN SZARNAK A FEJÜKRE.

MEGOLDÁS: TÖRVÉNYI SZABÁLYOZÁS, LÉTSZÁMSTOP.
VAGY BLOKÁD.
ÉN A 2. MELLÉ TESZEM LE A VOKSOM.
+1 LEHETŐSÉG: NE FIZESSEN SENKI SEM TAGDÍJAT.
HA SENKI NEM FIZET, AKKOR IS LEHET DOLGOZNI, MERT AKKOR AZ UTASOK VISSZASZOKNAK AZ UTCÁRA.
MINDEN TAXISNAK VAN MOBILJA, ŐKET IS LEHET HÍVNI.

peti493 válasz |       2009.07.30. 11:28:16  (1395)
Fel-Fel, ti rabjai a földnek, Fel-Fel, te ÉHES PROLETÁR!!!!!!!!!!!
Ezúton tájékoztatok mindenkit, hogy a Tele5 nél elkezdödött az amit minden cégnél meg kellene csinálni. Tegnap egy 100-130 kolléga volt bent a központban, a jelenlétével demonstrálva a vezetőség felé, hogy emberek vagyunk, és nem tagdíj. Ebből egy jó 3 órás beeszélgtés lett a vezetés és a taxisok közt, hogy mi lesz a vége, azt nehéz megjósolni. De ők is érzik, hogy gáz van, közel a vég, és arra ők is rámennek. Ehhez hasonló megmozdulásokra számítunk a többi cégnél is. VAGYTOK ELÉG TÖKÖSEK? VAGY CSAK A SZÁTOK JÁR????????????


Bősz Péter válasz |       2009.07.29. 21:09:17  (1394)
Szia Zoli!

Ha tudnám a számodat, már hívnálak.

Üdv

BP

nazoli válasz |       2009.07.29. 04:19:47  (1393)
Szia Péter!

Ne haragudj meg rám, de nem hívlak fel!

Nem azért, mert nincs időm, nem azért mert nem akarok Veled beszélgetni, nem azért, mert nem tudom,hogy milyen minőségedben akarsz nekem segíteni.

Egyszerűen azért nem, mert a Tomayert nem hívta vissza a Metál Zoltán - amit én meglehetősen udvariatlan gesztusnak tartok, és nem engem kell visszahívni, hanem őt.

Olvastam a vissza nem hívás összes előzményét - igaz, hogy csak a Tomayer előadásában, de tartom őt annyira korrektnek ismeretlenül is, hogy higgyek neki.

Mindenestre köszönöm a bizalmat.

De ha már így megszólítottál, van néhány kérésem.

Feltételezem, hogy Te ebben a Taxis Szövetségben viselsz valami funkciót. Ha igen, és ha van ráhatásod a dolgokra, akkor legyetek szívesek kicsit konkrétabban megnyilatkozni azokban az ügyekben, amiket képviselni akartok a mi érdekünkben.

Nagyon sok kolléga autóján látom az ELÉG VOLT feliratú kék matricát. Közülük nagyon sokan úgy tették fel, hogy nem tudták, hogy lesz-e ennek számukra valami hátrányos következménye.

Voltak olyan BÁTRAK,hogy feltették!

TI ADTÁTOK A KEZÜKBE, hogy feltegyék!

Feltételezem, hogy azért tették fel, mert tényleg ELEGÜK VAN!


Azért van elegük, mert kiszolgáltatott helyzetben érzik magukat. És legyünk őszinték, abban is vannak! Ki jobban, ki kevésbé.

A szórólapotokon olvasható pontok nagyon népszerűek!

Melyik taxis ne akarná a létszámstopot. Bár ha jól tudom, ezt egyszer más sikerült elérni, de pont taxis tett keresztbe neki az Alkotmánybíróságon.

Melyik taxis ne akarná a fix tarifát, különösen a mostani tarifacsökkentő időkben? Vannak tippjeim, hogy kik nem akarják. Társaságon kívüliek, akiket leggyakrabban az Afrikában élő négylábú, az átlagember szemével nézve elég csúnya, gusztustalan, tetem eltakarító lények nevével illetünk. Bár névadóik roppant hasznos tevékenységet folytatnak a szavannák biológiai egyensúlyának fenntartásában, kétlábú névviselőikről ugyanez nem mondható el. Arról nem is beszélve, hogy néhány évvel ezelőtt, talán 4-5 éve, ez is majdnem összejött. Akkoriban olvastam egy érdekes cikket a Taxisok Világában, ahol az akkori fő érdekvédő, Dudás Zoltán, aki addig teljes mellszélességgel kiállt a fix tarifa mellet, hosszan fejtegette a lap oldalain, hogy miért is nem jó nekünk a fix tarifa. De lehet, hogy akkor már nem a City szövetkezetnél, hanem valamelyik magáncégnél volt. Más felállás, más érdekek. Nem is lett belőle semmi!

Melyik taxis ne akarná, hogy kevesebb tagdíjat kelljen fizetni?

Melyik taxis ne akarná, hogy ne kelljen drosztdíjat fizetni?

Melyik taxis ne akarná, hogy megszűnjék a fuvarszervező cégekkel szembeni kiszolgáltatottsága?

Nem akarom folytatni a felsorolást!

Ezek mind-mind olyan dolgok, amelyeket majdnem minden taxis akar!

Ezekkel a jelszavakkal nagyon könnyű KISZOLGÁLTATOTT TAXISOKAT toborozni egy újabb zászló alá!

És itt van a bökkenő! Felsoroljátok ezeket a dolgokat, igyekeztek magatok mellé állítani a taxisokat, de egyetlen szó sem esik arról, hogy kik is vagytok valójában, hogyan és kik választottak meg benneteket, hogyan, miképpen, milyen módszerekkel akarjátok elérni a céljaitokat (céljainkat)? Milyen eszközeitek vannak? Miért van szükségünk rátok? Miért rátok van szükségünk? Van már néhány érdekképviseleti szervezetünk. Ti miben lesztek mások?

Jó-jó, tudom! Ez egy kampánycédula! Nem szokás, hogy egy ilyen szervezet közszemlére tegye az akcióprogramját, a munkaterveit, hogy kivel hogyan, mikor stb. kívánja elérni a céljait. De nem is olyan régen, úgy 7 évvel ezelőtt, egy politikai párt ugyanezt tette! Beígért egy csomó dolgot, aztán elkezdte megvalósítani, és megnézhetjük, hová jutott az ország!

ÁLMOKAT adtak az embereknek, aztán nem csak csalódás, de nyomor lett a vége!

A taxistársadalom kicsiben leköveti azt, amit az ország nagyban csinál. Pontosan ugyanúgy viselkedünk kicsiben, mint „odafönn” nagyban!

ELÉG VOLT!

Nem vagyok hajlandó tovább tűrni, hogy kicsiben is hülyének nézzenek!

A politikusainknak biztos nem lesznek megélhetési gondjaik akkor sem, ha esetleg nem őket választják meg újból. Tudjuk mit jelent a kapcsolati tőke! A pénzről nem is beszélve!

Ha elfogadjuk, hogy itt lenn az történik kicsiben, mint odafönn nagyban, az a sorsunk, hogy
a mai harcos érdekvédőink – a mi felhatalmazásunkkal és a mi hátunkon fölkapaszkodva – gyorsan megunják az érdekvédelmet, és időközben megszerzett ismertségüket, és ismeretségeiket kihasználva a saját pecsenyéjüket kezdik sütögetni! Erre is van taxis példa a nem is olyan távoli múltból!

ELÉG VOLT!

Egy jó hónappal ezelőtt az egyik nagyon szimpatikus aktivistátok odajött hozzám, és adott egy kék matricát a szórólap társaságában. Beszélgettünk vagy két órát. Nem tettem fel a matricát.

Azért nem, amit az előzőekben leírtam.

Mi itt tépjük a szánkat, sokszor egymásnak esünk, veszekszünk, Ti meg nézitek, hogy ez a sok … mit csinál! Egy ideig azt hittem, hogy nem is olvassátok ezt a lapot, de a Te jelentkezésed ennek az ellenkezőjét bizonyítja!

Itt gyötrődünk ezen a guruló, meg költség, meg mit tudom én már milyen dolgokon napok óta, és egyszer sem szólalt meg senki közületek! Ez hogy van? Ha ezekben a kérdésekben akartok eredményt elérni, akkor az a minimum, hogy megszólaltok benne, és nem hagyjátok, hogy a sötétben tapogatózva, szerény képességeinknek megfelelően számolgassunk! Ha minket akartok képviselni, akkor ezeket az adatokat mellényzsebből előhúzva kellene hozni!

ELÉG VOLT!

Kicsit hosszúra nyúltam. Lehet, hogy a kevesebb is sok lett volna? Nem tudom. Nem a boltot akarom rontani, de én tényleg tele vagyok ezekkel a dolgokkal.

Azért így a végén megismétlem a kéréseimet, mert lényegében ezért írtam ezt levelet.

Közöljetek magatokról pár dolgot, hogy megismerjünk benneteket!

Nyilatkozzatok meg ezen a lapon a minket legjobban érintő kérdésekben!

Csak olyan dolgokat ígérjetek, amiket aztán meg is tudtok tenni!

Ne adjatok olyan ÁLMOKAT, amiknek csalódás a vége!

Igazából ezzel tudsz nekem, de inkább NEKÜNK segíteni!

Üdv:nazoli


taxidriver01 válasz |       2009.07.28. 14:00:00  (1392)
Statisztikák… statisztikák, de nézzük csak!


A német autóklub számításai szerint a taxinak használt autók költsége (amortizációval együtt)
120-150 Ft/km.

Hogy is van ez akkor?

Hajt a taxis, mint állat 150 -184 ft/km ért ~ 50%-os kihasználtság mellett?

Akkor marad neki 75-92 Ft/ km... (ide kell min. 5 röhögő emo :DDDDD)

Nem csoda, hogy feléli számos kolléga a munkaeszközét, miközben másra sem marad ideje évekig, csak alszik, eszik, kocsit takarít és ül az autóban.

A taxin nincsen több haszon, mint amit az APEH megállapított az átalány adózásra: a bevétel 20%-a (jó esetben) a jövedelem.
Ám, amikor már nem tudják fizetni sokan az adót, és a TB.-t, akkor valószínűleg ez a szűkös bevétel sem jön össze, csak abban az esetben, ha elhanyagolják az államot.

No, így már képbe jön az is, hogy végeredményben az árletörő FUVARSZERVEZŐ IRODÁK, magának az ÁLLAMNAK is ellenségei áttételesen, mert a taxisnak tankolni, kocsira költeni, enni,öltözni, fürödni és lakni muszáj valahogy...
Marad a közteher amiből spórolhat ideig-óráig.

Lehet, hogy rájönnek erre az illetékes elvtársak is egyszer?


taxidriver01 válasz |       2009.07.28. 13:08:38  (1391)
"Csak azt nem értem, hogy miért mentek el a normális taritával dolgozó cégektől tömegesen a koldustarifásokhoz a taxisok?"

Egyszerűen azért, mert csökken a fuvarszám a "táltos olcsójánosok" elszívó hatása miatt, és megeszik egymást idegességükben, amikor ott állnak hegyén-hátán a tutikban - ez evidens.

Érdekes módon a Margit -híd felújítására nem akadt olcsó ajánlat (méterenként kb. 33 millióért újítják fel, a Szabadság-híd még 17 millióba került ugyanekkora hosszon, viszont a németek a leghosszabb ÚJÉPÍTÉSŰ hídjukat kihozták - átszámítva - 7,8 millióból méterenként.) Ezeket a visszásságokat nem vizsgálja a GVH, megy a feneketlen nyelőcébe, csak a taxit kellett összeroppantani, mert az a magyar sratégiai ágazat.

A taxiárak letöréséért valahol mindig azok a cégek felelősek, akiknek legtöbb vaj van a fülük mögött, ahol legnagyobb a kötelezettségvállalás-szerű muszáj ráhatás.

málna válasz |       2009.07.28. 12:08:30  (1390)
Elnagyolt,az biztos!:))És tudod miért írtam így?Mert mint Te is tudod,sokan nem,vagy alig fizetik a járulékokat..Így ő ezzel úgymond spórol.Majd jön a bérautós,akinek nincsenek amortizációs és más,a vállalkozásból eredő fenntartási költségei.Ő is spórol.Így ezek az emberek bele sem gondolnak,mennyibe is kerül NEKI egy kilométer...Egyébként jó a levezetésed,tetszik!

Engedd meg kérlek,hogy a 1388-as nem nekem címzett írásodra reagáljak..
Már az elején leszögezném,hogy a tarifa csökkentés ellen vagyok én is,bár én teljesen más oldalról közelíteném meg a problémát és annak megoldását.Azt írtad nemrég,hogy olcsótaxisok.Ha hiszed,ha nem,ők is ezt mondják rólunk!Nézzük,hogy miért...A Malévos 100-110 Ft-os áron utazik.A Tv-s 126-al.Az Ernst 184-el.Az Mtv-t direkt írtam 126-tal,hiszen a "kompenzáció" már a Te általad befizetett kaucióból történik.Így amit már egyszer megtermeltél és befizetted,azt mégegyszer nem teheted meg!126 Ft,és nincs itt jótékony helyzet a kompenzálásra!Így ezek után joggal mosolyoghat egy T4-es,szerintem...
Én személy szerint nagyon akartam tenni a taxisokért,magunkért!De támogatottság hiányában letettem erről!Természetesen,ha lesz még alkalmam beszélgetni magasabb pozícióban lévő emberekkel,akkor megteszem,de nincs megoldás,ha ilyen sokan homokba dugják a fejüket!Így osztozom az utolsó két mondatodban,minden szava igaz és tiszta!
Egy picit elkanyarodtam a témától...Említettem,hogy másként közelíteném meg a problémát.Csak az alapdíjra feküdnék rá és a ketyegőre!Ezeknek a tételeknek az emelésében látnám a jövőt,hiszen a tarifarendszernek nincs alsó küszöbe mint pl:a gyümölcs felvásárlási árnak,így le lehet menni akár 99-ig is!
Én ezért is(!) kilincseltem,de már feleslegesnek érzem,így egyedül.Ha lesz is fejlemény valamely téren,azt megírom,ígérem!
Üdv!

Taxi Szekszárd válasz |       2009.07.28. 10:27:33  (1389)
Ma reggel majdnem szívinfarktust kaptam. Történt, hogy a gépmadár három éves lett, és ez azt (is) jelenti, hogy műszakira kell vinni. Átvizsgálás, felkészítés megtörtént. Vígan begurultam a KF telephelyére, nem is voltak sokan előttem. A sor csak nem úgy halad, ahogyan kéne. Rövid tájékozódás után kiderül miért is? Az egyik ok, hogy új rendszer szerint vizsgáztatnak, a másik, hogy ehhez új számítógépes programjuk van, ami elég sokszor lefagy. Mikor végre bejutottam, akkor ért az a bizonyos halálközeli érzést előidéző trauma. Nem elég, hogy előre ki kell fizetni a vizsgadíjat, a pénztáros hölgy rezzenéstelen arccal közölte Velem, hogy legyek szíves
20 440.-Ft.-ot a pultra elhelyezni. Istenemre mondom, megfordult Velem a világ. Tavaly ugyanez a mutatvány
12 740.-Ft.-ba került. Ráadásul még,azt az infót is megosztották Velem, hogy ekkora áremelés csak a TAXI múszakinál van, egyéb esetekben minimális mértékű volt az áremelés, vagy nem is volt! Köszönjük szépen!

[1] [2] 3 [4] [5] [6] [7] [8]  ... [96]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft