FÓRUM - Szeptember de vajon tudunk végre élni a kapott idővel?
Fórum » Droszt Híradó » Szeptember de vajon tudunk végre élni a kapott idővel?Súgó


237 hozzászólás 16 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] [2] [3] 4 [5] [6] [7] [8] [9]  ... [16]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

hiénakutya válasz |       2012.07.01. 18:35:48  (192)
Senkit nem akartam meghatni.
Amúgy a Max taxi szotyi?
Az utcait éjszaka 336-tal viszik.
A Budapest taxi szotyi?
Az utcait és az összes vendégest 309-cel viszik.
Semmi értelme ennek a szotyi-nem szotyi történetnek.

A tarifára tettem konkrét javaslatot; mindig az előző évi átlag gázolajár lehetne egy kilométer viteldíja, minden évben automatikusan korrigálva. Nyilvánvaló, hogy ez így keresztülverhetetlen a politikán, de kiindulási alapnak pont jó. Ebből lehet alkudozni, hogy az átlagár hány százaléka legyen.
Hogy aztán ezt ki-mennyire tartja be, az már az adott taxison és az adott utason múlik.
Én biztos, hogy nem fogok lemenni a Boscoloig nyolcszázötven forintért, de vígan kimegyek a repülőgép-térre hét és félért.
Az is biztos, hogy vannak olyanok, akiknek bármekkora tarifát engedélyezel, az is kevés lesz.
Engem pont tegnapelőtt basztak le, mert elvittem valakit "csak" 10 euroért egy olyan helyre, ahonnan további 4000 forintot kaptam fejpénz gyanánt. A távolság legyen mondjuk 3 kilométer (nincs annyi). Hogy én milyen hülye vagyok, mert simán elbírt volna többet is. 6800 forint nem jó, nem elég, kevés.
Az ilyennel mit kezdesz?
Nyilván nem lehet és nem is kell hozzá igazodni.
Egyébként sem hiszem, hogy megteremthető egy olyan állapot, amikor egyetlen taxis sem ver át egyetlen utast sem.
Az viszont biztos, hogy az átverések gyakorisága és mértéke egy elfogadható tarifával és megfelelő fenyegetettséggel visszaszorítható egy nagyon alcsony szintre.

A helyfoglalás a létszámmal van összefüggésben, nem pedig a tarifával.

mano10 válasz |       2012.07.01. 18:24:33  (191)
Nagyon jó kérdés...

exex válasz |       2012.07.01. 17:51:28  (190)
Én is hallottam már szotyiról aki 240-ért ment, de azért megható volt a történeted. :-)
A sok szotyizásban, meg droidozásban elfelejtettünk belemenni egy komolyabb kérdésbe:
Vajon mi lenne az a tarifa amit a "szabad" taxisok be tudnának tartani, amivel elégedettek lennének? ...és betartanák-e?....és ennek hatására változna-e valamit a "tutti" helyek elfoglalásának aránya?

Szerinted?

piktor válasz |       2012.07.01. 17:30:46  (189)
Persze,hogy azért.Itt sem látnál annyi matricás cégest,főleg szotyis plusszost nem,ha egységes lenne a tarifa.Ezek a ganaj telefonkufárok éppen ettől félnek a legjobban.Képzeld csak el,ha itt is lenne sok leintős és droszton beülős,akkor ki a f@sz fizetne ezeknek ennyi tagdíjat?Ettől rázza őket a hideg még a kánikulában is.Ezt kellene kiharcolni és akkor ezeknek leáldozna a nagy kasza.Persze ehhez elsősorban taxisra van szükség nem pedig szolgalelkű gyáva cselédekre.
Indulhat a banzáj.

hiénakutya válasz |       2012.07.01. 14:45:42  (188)
Igen, én megnéztem a lehetséges utitársakat (meg volt is hozzájuk szerencsém), és ezért nem szálltam be a hajóba.

Nem vagyok Rózsa Sándor.

Átlag taxis - szotyi...
Ez így értelmezhetetlen.
Mind szotyi.
:-)

Én, mint drosztfoglaló hiéna tegnap este 10 előtt 240-es órával mentem ki a reptérre, 5250-ért.
Jó, ez azért volt, mert megszólalt a vészcsengő, de én alapvetően nem szeretnék ennyiért 40 km-t autókázni, nem szeretném, ha a szotyisnak ennyiért (vagy kevesebbért) kellene, és azt szeretném, hogy a szotyis se akarjon lerángatni a maga szintjére.

Úgyhogy nem biztos, hogy egymáshoz kellene alkalmazkodnunk.

Elég lenne csak a realitásokhoz.

Ebben az esetben viszont szóba se jöhet 300 alatti tarifa.

hiénakutya válasz |       2012.07.01. 14:34:20  (187)
"természetesen elveszik az éjszakait, mert abban látják a csalás lehetőségét...."

Maradjunk a tényeknél!
:-)p

Az éjszakait nem ezért veszik el.
A nyugger rendőr kijelentette, hogyha fix tarifa van, akkor az csak egyetlen tarifát jelenthet.
Ezt nem tudom, honnan szedte, de biztos így van.
Senki nem szállt vele vitába, az érdekvédelem nyilván így képzeli az alkudozást.
Komáromi mond valamit, rálegyintünk, mint Sanyi bácsi: "úgy is jó".

Rettenetes Sanyi bácsi megvan?
Jön a külföldi, azt mondja "how much?".
Bácsi mond valami vadat, mondjuk "twenty".
Fölháborodás: "No, no, no! That's too much! Maximum ten!"
Bácsi: "Úgy is jó."
:-DDD

Na, így alkudoztok ti.

Nade maradjunk a tényeknél, mert a helyzet ennél is rosszabb!

Azzal kapcsolatban, hogy ki-mit lát, illetve láttat az éjszakai tarifában, álljon itt néhány idézet!

Levél a főpolgármesternek, 2010. január 31.

"Az elmúlt tíz év bebizonyította, hogy a jelenlegi szabályozás nem elégséges. A szakma kezdetben alátámasztotta, hogy a 40%-kal magasabb mértékben meghatározott éjszakai tarifát a taxisok többsége (90%) nem használja, mert a felár mértékét a tudatos fogyasztó elfogadhatatlannak tartotta. Ez kizárólag arra volt alkalmas, hogy az önkorlátozást nem alkalmazó vállalkozóknak lehetőséget biztosítson a piaci viszonyokat nem ismerő (pl. külföldi turisták szállításának alkalmával) személyek irreális magas áron szállítására."

Ugyanazen levél konkrét javaslatot is tartalmaz:

"Kerüljön törlésre a II-es, emelt tarifa 40%-os felárat tartalmazó meghatározása."

Aláírók: Metál Zoltán, Tamás Miklós, Sipeki József, Dudás Zoltán, Fárbás Tibor.
(Dudás egyéni vállalkozóként írta alá...)

Az anyagot összeállította: Bősz Péter.



Levél a főpolgármesternek reloaded, 2011. 11. 21.

"Az egyetlen, minden időszakra javasolt tarifa mértéke:"
(És itt a jól megszokott 300-240-60)

Aláírók: Metál Zoltán, Farkas Zsolt, Fárbás Tibor

Miért is lenne éjszakai tarifa, ha a taxisok nevében eljárók kifejezetten egyetlen, minden időszakra érvényes tarifát kérnek?
Miért is lenne magasabb a tarifa, ha mindig, mindenhol ezt kérik?

(A TIM aláírását itt sem találom.)

exex válasz |       2012.07.01. 14:21:36  (186)
Ellenzékben lenni mindig könnyebb. Mivel nincs saját tett, ami az ember ellen felhasználható, ezért ő bátran kritizálhat bárkit.
A közös hajóban evezésnél, azért érdemes lenne először mindenkinek mérlegelni a lehetséges utitársai hozzáállását. Kicsit meg vagyok lepődve, hogy úgy tűnik veled többen is szeretnének evezgetni. Talán egyfajta betyárromantika, mert a mesékből kimaradt, hogy Rózsa Sanyi nem volt egy grál lovag..
Egy nagy közös evezésnél ugyanúgy nem partner egy átlag taxisnak a szotyi, mint egy ezer /km tarifával járó drosztfoglaló "hiéna" a belvárosból. Kisebb túrákat talán lehetne együtt tenni, de ahhoz mindenki részéről egy kis alkalmazkodás kéne....

Taxa11 válasz |       2012.07.01. 14:04:54  (185)
Hát én Bécsben nézegettem a műszerfalat és bizony kedvezményes tarifát nem láttam, csak ezt:


Bécsi taxi tarifa 2011.02.10 -től

Hétköznap 06 - 23 -ig
Alapdíj / 169,1 métert tartalmaz / : 2,50 EURO
Útdíj / 4000 méterig / : 1,30 EURO
/ 4000 métertől / : 0,99 EURO
/ 9000 métertől / : 0,96 EURO
Várakozasi / 26,86 mp.-enként / : 0,20 EURO

Hétköznap 23 - 06 -ig
Vasárnap és ünnepnap 00 - 24 -ig
Alapdíj / 141,42 métert tartalmaz : 2,60 EURO
Útdíj / 4000 méterig / : 1,49 EURO
/ 4000 métertől / : 1,17 EURO
/ 9000 métertől / : 1,08 EURO
Várakozás / 29,27 mp. -enként / : 0,20 EURO

Pótdíjak
Rendelés rádion / gondolom céges / : 2,50 EURO
Rendelés taxi állomásról : 1,25 EURO
4 személy felett : 2,00 EURO

Taxi szolgáltatás Bécsből Schwechat repülőtérre
A viteldíjon felül kiegészítő összegként 12 EURO
kerül felszámításra vissza Bécsbe.

Hát bizony ezek a számok igen messze vannak a tervezett 240 Ft -os egységes tarífához, pedig nálunk is hasonló tipusú és évjáratú autókat akarnak!

Itt nincs 40% különbség a nappali és az éjszakai tarifa között, valamint kevesebb céghez tartozó taxit látni. Talán az egységes tarifa miatt ?

hiénakutya válasz |       2012.07.01. 14:01:23  (184)
Ez volna a cáfolat?
:-D

Ragaszkodjunk a tényekhez!

1. "Ha a nagymamámnak kereke lett volna, akár ő lehetett volna a villamos....."

Ezt miért írod nekem?
Te indultál ki egy feltételezésből.
Mutatom:

Minden másképp alakul, ha három négyezer tagot tud a TGFSZ. toborozni.

Ezt nem tudjuk.
Vagy így van, vagy nem.

"Ne felejtsük el, hat hét éve nem ült le taxissal a hatalom semmiről egyeztetni. Felcsillan a remény, egy reális megoldásra."

A hatalom leült egyeztetni, legalább 3 éve folynak tárgyalások a minisztériummal, csak azokon valóban nem taxisok vettek részt. A remény pont attól csillant fel, hogy újjászületett egy ténylegesen taxisokból álló szervezet, így lehetővé vált a taxisok valós érdekeinek megjelenítése is.

"Bedarálták őket. Ez tény. Most próbálnak felállni a földről... de te nem hagyod!!!"

Hát, most elképzelem magamat, hogy hazamegyek és négy lábat találok az ágyban.
Ebből kettő szőrös.
Ekkor sarkon fordulok, visszamegyek a Keletibe, hadd fejezzék be nyugodtan, majd haza megyek, ha alkalmas lesz.
Szegény, hát nyilván megdumálták a fejét, hibázott, de majd nyilván belátja és izé...
Nem is tudom.
Mintafeleség lesz, bazzeg.
Ez így életszerű?

Oszt ennek a "most próbálnak felállni a földről"- nek milyen látható jelei vannak egyébként?

2. "Ugyanúgy kívülről segítem őket ahogy te is tetted...."

Nem, te tag vagy, én meg nem is voltam.

"csak veled ellentétben, én nem szúrtam hátba őket amikor hibáztak...."

Nem emlékszem rá, hogy bárkit is hátba szúrtam volna.

"Reménykedtek, reménykedtünk az egységes álláspont erejében."

Ez be is jött; maradéktalanul beleszövegeztek a rendeletbe minden szart.
Talán másokkal kellett volna egységes álláspontot kialakítani.

Mondjuk a taxisokkal.

"Nem tudom hol hallottad a TGFSZ. vezetőit droidozni, de engem biztos nem hallhattál."

Én tudom, de igazad van, téged nem hallottalak.

"Most nem olvastam el, nem is nagyon emlékszem mi van benne. De szoktam vállalni az írásaimat."

Segítek, jó?

"Ezeket a próbautazásokat, komoly előkészítéssel ki kell terjeszteni a legkeményebb helyekre is. Idegen nyelvet tökéletesen beszélő ellenőrök (vagy eseti megbízással bárki, aki vállalja) ülnek be az autóba, lehetőleg rejtett hang és képrögzítő eszközzel felszerelve, olyan címet megadva, ahol már legalább két rendőr, ha kell kommandós várja a taxi érkezesét. Az eseményeket addig kell hagyni folyni beavatkozás nélkül, amíg össze nem gyűlik annyi bizonyíték ami már elég az azonnali letartoztatáshoz. Tudom, hogy ez így meredeken hangzik, de más módja nincs, hogy kiszűrjék közülünk a kemény bűnözőket!
Véleményem szerint a második harmadik letartoztatás hírére, megszűnnének a rablás kategóriájába tartozó cselekmények.
Fel lehetne két külföldinek látszó utasjelöltet ültetni Kelenföldön egy divatos nemzetközi vonatra, és boldogan elfogadni a pályaudvaron tolongó segítőkész kollegáink szolgáltatását. (ezek nagy része még sárga rendszámmal sem rendelkezik)"


Csak így nem egy csónakban evezünk...."

Ez most már biztos, én továbbra sem titkos rendőrökkel és kommandósokkal képzelem a taxis érdekvédelmet.

Ez a TIM-e megjegyzés a végén...

Hát, nézegetem itt az elmúlt néhány év beadvány-termését, hogy vajon melyiken szerepel a TIM aláírása; amelyikben 10 éves korhatárt kérnek, vagy amelyikben EURO 18-as motort, vagy amelyikben az éjszakai tarifa szükségtelensége mellett érvelnek...

Nem találom, egyiken sem szerepelnek.

A Metál viszont mindegyiken.

tomajer válasz |       2012.07.01. 12:44:33  (183)
Hidd el, ha én hatni tudnék a taxisokra, már régesrég a maximummal járnánk.

De csak Bbetyár tud rájuk hatni: Minden nagyon szép, minden nagyon jó, csak a zuerhá szóljon! :-(

tomajer válasz |       2012.07.01. 12:42:21  (182)
Akkor én tudatosabban tudok ügyelni, mert már nem találkoztam vele rég.

Erről a kopakoizéről szerencsére nem is hallottam....

málna válasz |       2012.07.01. 12:40:57  (181)
Tudtommal a fuvarszervezést nem tanítják semelyik tanintézményben..Ezért történhet meg, hogy aki ezzel foglalkozik jelenleg, az nem minden esetben kész felmérni (vagy nem akarja, vagy csak szimplán ennyire..) a saját és munkaadóján kívüli körülményeket. Így születnek ezek az árak.

A röhej az egészben, hogy be is szóltam emiatt, de aki felvette annyit tett hozzá, hogy " Ja, nem gond."

inzert válasz |       2012.07.01. 12:32:22  (180)
Ez biztos valami fatális tévedés.
Vagy nem tudta az árat megadó tag, hogy hol van a Kolosy tér (mert ugye a hármashatárhegyet biztosan tudja)
Vagy nem tudta megmérni a távolságot.
Vagy nem tudta megnézni a világhálón.
Vagy nem tudta öszeszorozni a viteldíjjal a távolságot.
Vagy ......... inkább befejezem. :)

málna válasz |       2012.07.01. 11:54:34  (179)
Soroljam? Tegnap adtam vissza egy ilyen szart úgy, hogy emellett hónapok óta tudatosan nem nyomok a MŰPA nevű szegényházra, mert az is ilyen hulladék. Oszt itt van az új milliomos csemeték szórakozóhelye, Kábáná vagy mi a szösz, ahová a nagylelkű és mindenre hajlandó haccorhatosok akciós transzferrel hurcibálják a jövő generációját, 990 forintos áron a Kolosyról a Hármashatárhegyre...300-ról indul az óra és 6 Km a táv..Nos, akkor mennyiért is halad, százért per Km?
Nem kell szépíteni, nekünk van a leghulladékabb tarifatáblázatunk Budapesten.

202 válasz |       2012.07.01. 11:49:23  (178)
184.- a legkisebb használatban lévő tarifa.....


Mi lenne, ha nem lenne ?

Esetleg 240 ?
vagy
esetleg 336 ?

Mi lenne, ha el mennétek a ........
órát állítani?

szerintem nem tudjátok, hogy hány óra van!

[1] [2] [3] 4 [5] [6] [7] [8] [9]  ... [16]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft