FÓRUM - Fix Tarifa kikényszerítése Abban a pillanatban a Fuvarszervezők valodi fuvarszervezők lennének!!!
Fórum » Droszt Híradó » Fix Tarifa kikényszerítése Abban a pillanatban a Fuvarszervezők valodi fuvarszervezők lennének!!!Súgó


209 hozzászólás 14 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [5] [6] [7] [8] 9 [10] [11] [12] [13] [14]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

Rocktaxi válasz |       2011.08.06. 04:48:41  (89)
... és van benne két homár szalon? :-)

Az szép lehet! :-)

Rumcájsz válasz |       2011.08.06. 02:14:10  (88)
D
Rólam is neveztek már el utcát a Belvárosban, a Kossuth Lajosról nyílik. Pontosabban odatorkollik, mert a Reáltanoda felől egyirányú:)

tomajer válasz |       2011.08.05. 21:22:48  (87)
Az egy másik állat:-D

mármegint válasz |       2011.08.05. 21:14:43  (86)

hiénakutya válasz |       2011.08.05. 17:31:19  (85)
Van már olyan utca, ami a nevemet viseli. :-)

tomajer válasz |       2011.08.05. 16:40:38  (84)
Helyess!

Apuka válasz |       2011.08.05. 16:39:14  (83)
Program..

beszéltünk erről, és hangoztattuk sok helyen.

Ígéretek kellenek (kellenének) amit programnak hívunk.

Szedjük össze, mi minden van amit rendbe kellene tenni:
- Őööö.. Annyi minden van, hogy napokon keresztül lehetne sorolni.

és innen a tgfsz-es topicban folytatom

szálka válasz |       2011.08.05. 15:57:53  (82)
Szia Zsolt!

Igyekszem nem túl barátságtalan lenni, de nem ígérek teljes sikert.
Egyszerűen azért, mert nehezen viselem - sőt sehogy - ha fölényeskednek velem.

Nem tehetek arról, ha nem értesz, de ez nem baj.
Harcolj meg az igazadért, én is azt teszem, és aki győz az legalább megtanulja megbecsülni azt.
Nem vártam Tőled semmilyen telegépelt oldalakat. Tájékozódtam ott, és annyit, amennyire lehetőségem volt.
Erről általában véleményem is volt, tehát nem vagyok közömbösnek nevezhető.
A "mi" cégünknél is előfordul tájékoztató, viszont az nem az én bűnöm, hogy ezek döntő többsége - különösen az első időszakban - kimerült abban, hogy az éppen megszólaló, önmaga piedesztálra emelésén túl sosem jutott.
Ez körülbelül kimerült abban, hogy " mi mindent megteszünk a ti érdeketekben, pénzt, időt nem kímélve. Tehát gyertek támogassatok a belépéssel.

És ami különösen csípi a szemem : Én soha, érted soha nem vártam, hogy három hónap alatt forgassátok fel a világot.
De azt elvárhattam volna, hogy legalább próbáljátok meg.
Ezt annak idején a "TGFSZ"-es oldalon le is írtam.
Nagyjából akkor, és úgy, amikor arról elmélkedtem, hogy világos, egyszerű, és taxisok számára is jól emészthető mondatokban fogalmazzátok meg a célokat. És tartsatok ki mellettük!
Akkor majd lesz 500 gondolkodó után még néhányszor 500 lelkes hívetek is.
Nem tudtam elfogadni az állandó fanyalgást amiatt, hogy "csak ötszázan vagyunk".
Miért mihez kell több ember? Be kéne tolni a Városházát a Dunába?

És nem azért tartotok "itt", mert sokan kivárnak, hanem mert képtelenek vagytok a kivárókat megszólítani.

Az hozzászólásodon átsüt a szemrehányás, ez még rendben is lenne.
De az legkevésbé sincs rendben, hogy mindezt annak az ismeretében teszed, hogy benne vagy abban kb. 5 emberben aki tudja, hogy másfajta csatornákon is segítem a magam módján a megegyezést.

És ezt megteszem függetlenül attól, hogy éppen hezitálok a tagságom felett.
Mert számomra a TGFSZ-hez tartozás nem pótcselekvés, hanem kiállás amellett, amivel azonosulni tudok.
Ha tudok...

Rumcájsz válasz |       2011.08.05. 15:44:00  (81)
Elég messzire kanyarodtál, had szorítkozzak arra, amit én vetettem fel. Arra, hogy miért írtam bele azt a szót, hogy "még", arra Te magad megválaszoltál. Azzal, hogy a "jármű-darabszám szabályozás" nem hibátlan megoldás, azzal egyetértek, de én nem tudok jobbat. Ha Neked van jobb ötleted, ami ráadásul kivitelezhető és alkotmányos, akkor juttasd el a megfelelő hivatalba a megfelelő fenyegetésekkel:) kísérve (ha sikerrel jársz, a forradalom után utcát nevezünk el rólad), vagy vedd fel a kapcsolatot a TGFSz-szel, mert ők legalább akarnak még tenni valamit.

hiénakutya válasz |       2011.08.05. 14:09:15  (80)
Most fussunk neki még egyszer?
A váz sem jó.

Picit bugyután fogok fogalmazni, hátha így érthető lesz.
Drosztférőhely alapján a jármű-darabszámot lehet szabályozni, mert a drosztférőhelyeket a jármű-darabszám foglalja, nem a létszám.

Na most, Jani bácsi annak idején megmondta a frankót: a krumplileves legyen krumplileves.
Ültessük át ezt a mondatot a szakmánkba:
a létszámszabályozás legyen létszámszabályozás!

Ha tehát azt szeretném, hogy a létszámot szabályozzák, akkor létszámszabályozást kérek, nem pedig jármű-darabszám szabályozást.
A jármű-darabszám szabályozásával ugyanis -döbbenetes dolgot írok - a járművek darabszámát lehet szabályozni.

Menjünk tovább!
Amennyire én tudom, a lakosság számához viszonyított létszámszabályozást nem utasították el még egyszer sem. Ha arra gondolsz, amit az Alkotmánybíróság megsemmisített, akkor azzal pont az volt a baj, hogy a létszámot nem kötötte semmihez, illetve, egyéb hiányosságokat is találtak.

Aztán...
"Azért szerencsére még a legtöbb autón egy kisvállalkozó ül, saját felelősséggel, saját vállalkozással, saját családdal."
Miért írtad bele azt a szót, hogy "még"? :-)))
Te is pontosan tudod, hogyha mindent keresztülvisznek, ami itt az elmúlt hónapokban fölmerült, akkor az elképesztő lendületet fog adni a droidosodásnak.
Droidnak lenni tulajdonképpen nem a világ vége, ha sikerül minimálisra szorítani a kiszolgáltatottságot. Ez az egyik indok arra, hogy ne a jármű-darabszámmal bűvészkedjünk. A gépkocsivezetőt kell helyzetbe hozni, legyen akár vállalkozó, vagy droid. Legyen Ő egy érték a rendszerben azáltal, hogy nem lehet bárkivel kiváltani, akárkire lecserélni.
A felelősség kérdése is egy érdekes dolog, mert -szerintem- a vállalkozót, mint taxisofőrt, a drosztengedély visszavonásával nem lehet kiiktatni a rendszerből, bármit is kövessen el.
Nézzünk egy konkrét példát?
Mit tesz a vállalkozó taxis, ha visszavonják a drosztengedélyét, ami rendszámra és a vállalkozására szól?
1. Visszaadja a vállalkozói engedélyét.
2. Visszaadja a taxiengedélyét.
3. Visszadja a szolgáltatói rendszámát.
4. Fölhívja a megfelelő telefonszámot. (Minden taxis kapásból tud egy ilyet.)
5. A telefonszám tulajdonosától rendszámot bérel.
6. Kiváltja az új rendszámra és az új vállalkozásra a drosztengedélyt és a taxiengedélyt.

Oszt jó napot.

Az, hogy egy autón több ember dolgozzon, nem az én ötletem, mert már akkor is volt ilyen, amikor még nem is éltem. Ez nem egyéb, mint gazdasági racionalitás.
Az a befektető, aki vásárol egy 300 darabos flottát, szeretné minél előbb viszontlátni a befektetését, természetesen némi profit kíséretében.
Azt is tudjuk, hogy az álló autó nem termel, ellenben viszi a pénzt.
Úgyhogy az nem jó, ha az autó áll.
Ha az autók darabszámát korlátozod, akkor olyan autóra fogsz ráülni, amilyet találsz, olyan feltételekkel, amilyeneket az autó tulajdonosa diktál.
Ha még másik két sofőrrel kell osztoznod, akkor úgy.

Erre most azt fogod írni, hogy saját autód van.

Még.

Aztán álljon itt egy kis történet, amin minden olyan taxis gondolkozzon el, aki úgy hiszi, hogy neki nem fog gondot okozni a 6-8-10 évenkénti autócsere!

Történt pedig, hogy föltámadt a szél és újabb levelet sodort be a postaládámba.
A lényeg, hogy valaki kérdéseket tett föl egy olyan cég vezetőjének, amely cég a taxizáshoz szükséges egyik alapvető kelléket gyártja, forgalmazza, szervízeli. A kérdések a szektor kifehérítésével kapcsolatos javaslatokra irányulnak.

Na most innentől, akinek magas a vércukra, esetleg a vérnyomása, az ne olvassa tovább!

Van például egy olyan kérdés, hogy meg lehet-e oldani, hogy a taxaméter automatikusan továbbítson minden adatot a NAV-nak.
Értjük ezt?
Nem?
Elindítod az órát, az egyből kapcsolódik a NAV szerveréhez és továbbítja az adatokat.
Aranyos, nem? :-)
Írja az ember, hogy ez minden további nélkül megoldható, bár az adatbiztonság jelenleg még nem túl fényes, de, ha erre van kifejezett igény, akkor pikk-pukk meg lehet csinálni.

Na mostan nem is ez a lényeg, csak szemléltetni akartam, hogy merre haladunk.

Emberünk alternatív javaslatokkal él, melyek közt - ismétlem, a szektor kifehérítése kapcsán - szerepel a 8-10 éves jármű-korhatár is.
Elolvasom egyszer, elolvasom még egyszer, aztán még egyszer.
Majd hirtelen leesik.
Szóval, dolgozgatsz ugye; ennek a mechanizmusát ismerjük. Csekkes, számlás, kártyás, valamiértnagyongyanús marad, a többi megy a levesbe. Bevallod szépen a minimálbért, jó esetben befizeted utána az adót, még jobb esetben a járulékokat is.
Ez eddig nagyon szép és jó.
Majd, telnek-múlnak a napok, hetek, hónapok, évek és hirtelen le kell cserélni az autót.
Ekkor elballagsz és vásárolsz egy taxinak megfelelő személygépkocsit - legyünk szolídak - 3, kötőjel, 4 millió forintért.

És azt hiszed, hogy megoldottad a problémát.

Pedig a problémát épp ekkor generáltad magadnak.

Azt ugyanis viszonylag nehéz lesz majd megmagyarázni, hogy a minimálbéres jövedelmedből ezt hogyan csináltad.

kicsikocsi válasz |       2011.08.05. 11:52:12  (79)
Tudod a szajkót? Egy tarifa és kész. Megoldás minden bajra. Egy típusú taxiautó. Minden fejlett világba tender kiírása. A győző viheti a prímet a megbízhatóság, biztonság. Nincs aláígérgetés. Nincs megkülönböztetés.

kicsikocsi válasz |       2011.08.05. 11:45:11  (78)
Tényleg be vagy b..szva mert én nem iszom mást mint vöröset fehéret, pálinkát, és Drehert, mert ez magyar és egészséges, ha mértékkel iszom ebben igazad van. De nem én szoktam beb...ni. Nem játékgépezem, csak szeretném a jobbulásunkat, ez egyedül nem megy. De lehet, hogy a cél eladósítani és droiddá válni. Ott alig - alig fizetik a bejelentéseket, stb.....

Kowalsky válasz |       2011.08.05. 11:03:11  (77)
Metál ELVTÁRS, tsz-es őrmester volt a sógorommal együtt 1990-ben amikor ő sorállomány volt. Ahogy meglátta a fényképét azt mondta: ez sötét bunkó magyaráz nektek? Már a katonaság alatt sem tudott két értelmes mondatot megfogalmazni! Na szép napot mindenkinek!

mármegint válasz |       2011.08.05. 10:24:48  (76)
Hmm. Tényleg be van baszva:)

kicsikocsi válasz |       2011.08.05. 10:23:48  (75)
Nagyon féltek a TGFSZ-töl, mert végigcsinálja a kitűzött célt.

[1] ... [5] [6] [7] [8] 9 [10] [11] [12] [13] [14]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft