FÓRUM - Ilyenek vagyunk!?
Fórum » Droszt Híradó » Ilyenek vagyunk!?Súgó


401 hozzászólás 27 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [21] [22] [23] [24] 25 [26] [27]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

dézé válasz |       2006.12.03. 00:24:54  (41)
Ne legyen szelektív a memóriád!
A taxiállomás rendelet fizetővé tételekor a társaságok vezetői komoly lépéseket tettek a beveztés ellen, és talan emlékszel, hogy a Sörház utcai demonstációra nem jött el annyi taxis, hogy az utcát tisztességesen megtöltsék.
Pedig a drosztdíj bevezetése nem érintette a társaságok vezetőit és tulajdonosait.

Ötezer taxist pedig nem lehet egy irányba mozgatni, mert mindíg vannak "másként gondolkodók", ami nem lenne baj, ha nem éppen ők lennének a leghangosabba. A tisztességes, jószándékú többség pedig hallgat arról mi a véleménye. Lásd a mai politikai helyzet párhuzamát.
A szakma válságból kikerülése kizárólag a kollegák kezében van, illetve abban, hogy képesek legyenek azon a tévhiten túllépni, hogy a társaságok vezetői nekik csak rosszat akarhatnak.
Tudomásul kell venni, hogy megváltozott a világ, ma már nem úgy működnek a társaságok mint 15-20 évvel ezelőtt. Az volt a hőskor, szép volt, jó volt. persze a megszépítő messzeség erejét ne feledjük.
És ismét egy kis lelkiismeret ébresztő: Panaszkodunk manapság a kapitalizmus farkastörvényei miatt. Kik voltak azok akik a Fötaxi és a Volán Taxi hegemóniáját megtörve kikövetelték a piaci versenyt a taxizásban? Csak nem mi taxisok, amikor feketén kezdtünk taxizni szabadnapjainkon. Jelentkezzen, aki emlékszik a Felszabi téri taxiállomáson a péntek délutáni sorokra és az oda sorjázó szabadnapos taxisokra, akik saját autójukon vitték el a saját kollegáikelől a fuvarokat! Mi voltunk azok is! A piaci verseny ma odáig jutott, hogy ezt már talán nem kérjük?
Hát sajnos ez nem így működik. Aki szelet vet vihart arat. Már nincs visszaút, a kesztyűt fel kell venni a piacon ma naponta meg kell küzdeni az életben maradásért, taxisnak és taxitársaságnak egyaránt! EZ A KÖZÖS PONT AMIN ÉRDEMES LENNE ELGONDOLKODNOTOK NEKTEK TAXISOKNAK! Mi legfeljebb segítséget tudunk ahhoz adni, hogy ezt hogyan csináljátok.

tomajer válasz |       2006.12.02. 23:35:32  (40)
A történelemórát, mindenesetre köszönjük!:-)
Sokunknak hasznára válik!

"Az „első generációs” tulajdonosok, ahogyan Te nevezed őket „isten kegyelméből” vagyis az akkori tagság által választva irányították a társaságokat. Ez azt mutatja, megfeleltek a feladat megoldására! "

Istenem de jó lenne, ha minden, a "nép által választott vezetőről", elmondhatnánk ezt!:-)))
Vettem részt ilyen "közgyűlésen".
Vita és anyázás volt bőven!
De megválasztva az lett, aki a leghangosabban tudott anyázni!!!:-(

Más:
A Buda eladásának idején budás voltam.
Hittem a Pásztorokban, hittem, hogy a kisszövetkezet utolsó vezetőgárdájához képest, csak jobb jöhet! Hittem, ha pénz (tőke) jön a cégbe, akkor visszaszerezzük régi fényünket!
Ez a hit egészen a "Hotel szerviz" megalakításáig tartott!
Ott úgy éreztem, hogy a Buda már csak fejőstehén, a kedvenc gyerekek, a "fehér mercisek" !!!
Most ezt a szerepet, szvsz. a Tele 5 tölti be!!!
A Buda, álmaim csapata, mostohagyerek lett, és maradt:-(

Visszaérve, a sommás ítélethez.

Minden csapat kialakulásához más, és más eseménysor vezetett.
A kezdeményezőknek, a saját szempontjukból biztos igazuk volt.
Senki nem várhatta el tőlük, (mint egyszerű vállalkozó szellemű taxisoktól), hogy egy egész szakma fejével gondolkodjanak, és annak érdekeit, szempontjait fontosabbnak tartsák, mint a sajátjukét!
De már, mint a szakma vezetőitől, viszont elvárás ugyanez!!!

Elvárás lenne, de 15 éve semmi jele ennek!

Egységes fellépést ezidáig, csak a saját érdekükben tettek!
Nincs példa arra, hogy bármiféle ütőképes megmozdulást szerveztek volna, olyan ügyek érdekében, amihez közvetlen érdekük nem fűződött!
Pedig nagy hatalom van a kezükben!

Ötezer taxis, ha ügyesen mozgatják, "BÁRMIT" el tud érni!

Nem tettünk, nem léptünk semmit!
Jobban féltek tőlünk annál, hogy megmutassák nekünk mire vagyunk képesek!
Kb., mint a középkorban, a földesurak, akik inkább vállalták, a csatavesztést, (annak tudatában, hogy az ellenség, a nemeseket nem bántja, hiszen a lovagiasság törvényei, őket védték) minthogy felfegyverezzék a parasztságot.
Jobban féltek saját "parasztjaiktól" mint az ellenségtől!

És akkor egy kérés:

"Annak érdekében, hogy legyen kedvetek olvasni annyit hagy áruljak el, hogy azért vannak elképzelések arról merre van a kiút a taxis szakma válságából."

Lehetne körvonalazni ezeket az elképzeléseket?
Hátha tudunk néhány értelmes gondolatot hozzátenni:-)

dézé válasz |       2006.12.02. 22:56:08  (39)
A 37. sorszámú hozzászólásom pontosítása elengedhetetlen, miután az egyik mondat könnyen félreérthető és a kollegákat ismerve félre is akarják majd érteni.
Ezt írtam: "A Budataxit a kisszövetkezet vezetői adták el a Pásztor testvéreknek, kérdés persze miért hagyta a tagság, hogy ilyenek vezessék őket!"
A mondat teljesen pontosan fogalmazva:
A Budataxit a kisszövetkezet vezetői adták el a Pásztor testvéreknek, kérdés persze miért hagyta a tagság, hogy olyanok vezessék őket, akik "egy tál lencséért" képesek eladni a közösen létrehozott céget.

dézé válasz |       2006.12.02. 22:47:15  (38)
Természetesen értem, mire gondolsz. Viszont látom más országokban, hogy a szolgáltatásnak az a része, ami nálunk még jelen van - nevezetesen, hogy még kommunikálnak velünk az utasok - egyre inkább háttérbe szorul. Egyébként éppen azért, mert egyre több a bevándorló taxisofőr. Legközelebbi példa Ausztria. Szerbek, arabok és hasonló náció adja már a taxisok jelentős részét. Pedig ott a német nyelv ismerete alap feltétel a taxis vizsgán.

dézé válasz |       2006.12.02. 22:42:38  (37)
Teljesen természetes, hogy egy írás minden olvasóját más és más értelmezésre készteti, attól függően, hogy az illető milyen egyéb információkkal rendelkezik az adott témával kapcsolatban, illetve, hogy milyen a motiváltsága.
Ezért, valamint azért, mert úgy gondolom a világot a viták viszik előre, nem sértődöm meg semmin, amit bárki leír az általam készített anyaggal kapcsolatban. Amelynek egyébként, szerintem éppen az a legnagyobb erénye, hogy nem ma íródott.
Az utolsó bekezdés pedig, amely akkor jóslásnak tűnt, mára kezd valóssággá válni.
Azok a megjegyzések, amelyeket az anyaghoz fűztél hűen tükrözik a kollegák véleményét a csapatok tulajdonosairól, vezetőiről. Ugyanakkor azt kell, hogy mondjam szerintem ez a kép HAMIS. Pontosan ez a hamis kép akadályozza meg azt, hogy a két oldal (taxisok – társaság tulajdonosok, vezetők) szót értsen egymással.
Miért hamis ez a kép? Azért mert sokféle eseménysort próbál egy sommás ítélettel lerendezni.
Úgy látom a történelem órát folytatnunk kell, hogy tisztuljon a kép, és közeledhessenek az álláspontok, ami a majdani előrelépés egyik legfontosabb feltétele. Annak érdekében, hogy legyen kedvetek olvasni annyit hagy áruljak el, hogy azért vannak elképzelések arról merre van a kiút a taxis szakma válságából.
Az „első generációs” tulajdonosok, ahogyan Te nevezed őket „isten kegyelméből” vagyis az akkori tagság által választva irányították a társaságokat. Ez azt mutatja, megfeleltek a feladat megoldására! Tulajdonossá válásuk, vagy a lehetőség, hogy valakinek értékesítsék az általuk irányított céget, helyzetükből adódott.
A Rádió Taxit például Pali alapította, hogy később tulajdonosává vált, szerintem természetes. Sokáig senki nem vitatta képességét annak irányítására.
A Budataxit a kisszövetkezet vezetői adták el a Pásztor testvéreknek, kérdés persze miért hagyta a tagság, hogy ilyenek vezessék őket!
A Tele5Taxit annak idején Szenci Szabó János hozta létre, nem a taxisok, a későbbi történések nem a mai történelem óra tárgyát képezik.
A Budapest Taxit a Budataxiba menni nem akaró Palota Taxisok kérésére(!) alapította Hrumo Miklós, mert ők valószínűleg nem érezték magukat arra alkalmasnak, hogy irányítsák.
6x6 Taxi is egy tulajdonosi kör befektetése volt a ’90-es évek elején.
A Főtaxiról nincs mit mondani, a City Taxi pedig az igazi példa arra, hogy a taxisok társaság tulajdonosként hogyan is funkcionálnak. Röviden szólva nem a béke szigete!

Arról, hogy miért volt létjogosultsága az újonnan alakuló társaságoknak, nekem eltérő az álláspontom a Tiédtől, hiszen kezdetben nem is a tulajdonosok iránti unszimpátia vezérelte őket, maguk voltak a tulajdonosok. (’80-as évek) Inkább különböző belső villongások, vagy gyakran a saját magunk által felállított szabályok megsértése miatti kirúgás volt az ok. Palit például akkor az vezérelte, ami a mai napi, ha a többiek nem arra mennek amerre ő akarja, akkor inkább egyedül megy de nem követi a többieket. Ő már csak ilyen.

Az eddig leírtak alapján én azt gondolom, hogy más okai vannak a mély ellentétnek.



tomajer válasz |       2006.12.02. 21:38:45  (36)
Csak elég tőkeerősnek.
Semmi fanatizmus nem kell hozzá!
Némi piacismeret, és hosszútávú gondolkozás.
Aki rendelkezik elég tőkével, és nem akarja azt mondjuk három éven belül kivenni, 500 autóval ki tudná csinálni a mostani nagyságosokat, és persze a vállalkozó taxisok hétven százalékát!
Ha egy Zóna Taxi mintájára működő cég rendelkezik elég tőkével, akkor ott az eddigi taxistársadalom vége!

Taxizás, és persze taxis utánna is lesz, de az már nem lesz ugyanaz.
Igaz, már ez a mai sem "az" :-(

Sas882 válasz |       2006.12.02. 21:01:15  (35)
oké, ez biztos igy van
de az áru egy személytelen dolog
mi a legtöbb utassal azért kapcsolatban állunk, mármint beszélgetünk. Gondolom érted mire gondolok.
Meg lehet probálni, de ha akkora üzlet lenne a taxizás olyan formában, hogy megérné autókat vásárolni és fizetni az alkalmazottakat, akkor az a fajta üzlettipus lenne tulsulyban, nem pedig az alvállalkozói forma.
Elég tőkerősnek és fanatikusnak kell lenni ahhoz, hogy jelen esetben valaki(k) erre alapozzanak egy válalkozást.

dézé válasz |       2006.12.02. 18:55:33  (34)
Ki kell, hogy ábrándítsalak! A magyar vásárlót érdekli a legkevésbé az EU-ban, hogy hazai terméket vásároljon, vagy magyar szolgáltatást vegyen igénybe. Ennél a szempontnál erősebben nyom a latba döntésénél az ÁR!

Guriga válasz |       2006.12.02. 18:08:59  (33)
Sziasztok!

Találtam egy követendő példát :)

http://www.starlimo.hu/index.php?menu=akcio&id=14

Felhívnám a figyelmet az üzleti feltételekre!!




tomajer válasz |       2006.12.02. 15:23:35  (32)
Minden csoda három napig tart!


csogu válasz |       2006.12.02. 15:13:45  (31)
Hol érdekelné őket ez? Lehet velük megalázóan beszélni és olcsóak...vagyis : TÖKÉLETES!!!

Sas882 válasz |       2006.12.02. 15:12:05  (30)
szvsz amelyik cég ezt meglépi, az nagyot esik az utasok szemében, a tömeges nem magyar munkavállalók felé, mi magyarok igencsak intoleránsak vagyunk.
Itt elfogadhatatlan dolog lenne, ha a taxisofőr éppencsak tudna magyarul, esetleg kommunikációs nehézségek lépnének fel, ez nem nyugat európa.
Persze probálkozni lehet.

JWT válasz |       2006.12.02. 13:23:43  (29)
Na meg a faluban nagy arccal fognak autókázni a Zona taxisfeliratú autóval és ők lesznek a helyi HVCS-ék mert kiló felett keresnek és kocsi van a popsijuk alatt.

tomajer válasz |       2006.12.02. 13:22:09  (28)
Első lépésben:-(
Aztán bizony tényleg jön a Szlovák, Román, stb.
Hihetetlen munkaerőtartalék áll rendelkezésre!
És ezen, csak a szakma "szakmává" tétele segítene!!!

csogu válasz |       2006.12.02. 13:16:31  (27)
Jön a vidéki munkaerő. Jelentősen szívósabb, nagyságrendekkel kezelhetőbb, mint mi.

[1] ... [21] [22] [23] [24] 25 [26] [27]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft