FÓRUM - Ilyenek vagyunk!?
Fórum » Droszt Híradó » Ilyenek vagyunk!?Súgó


401 hozzászólás 27 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [19] [20] [21] [22] 23 [24] [25] [26] [27]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

Kovács Zoltán válasz |       2006.12.06. 09:14:38  (71)
Kedves Druszám!
Csak egy részéhez tudok most időhiány miatt hozzászolni a meglátásaidhoz. Vannak dolgok amiben igazad van, és vannak amiben nincs. Ilyen pl. a transzferek kérdése. A kedves vevő érdeklődjön a csomagszállítási transzferekről a csomagszállító cégektől, és ne akarja taxival megoldani ezen problémáját. Már csak azért se, mert talán egy kezem se kellene hozzá, hogy megszámoljam hány kollégának van erre kiterjesztve az engedélye. / Mondhatnék ennél komolyabb buktatóját is ezeknek a fuvaroknak, de az egyszerűség kedvéért maradjunk ennél!/ Nem kellene megversenyeztettni a srácok esetlegesen sok milliós autóit, egy pár ezer forintos lepukkant robogóval! Amint ez nincs, máris azt lehet mondani a megrendelőnek, hogy alap + km + várakozás - kb. ennyi lesz! A többit majd ha lesz némi időm.

szyli válasz |       2006.12.06. 08:55:52  (70)
Amig pötyögtem, már történt is hozzászólás!))

szyli válasz |       2006.12.06. 08:49:59  (69)
Szép jó reggelt!
Mi ez a némaság? Hogy gondoljátok a jövőt, ha már a múltat kielemeztétek?
Miért nem vitatjátok meg az elképzeléseiteket? Hol vannak azok az emberek akik képviselik a ti érdekeiteket, ők miért nem szólnak, hogyan tudnának kiállni az elképzeléseitek mellett?
Ha rám utal "az idetévedt kolléga" megjegyzés, akkor csak annyit, hogy nem vagyok kolléga, csak "idetévedt"!)Olvaslak titeket és néha jár a szám.
Szép és kellemes napot mindenkinek!)
Apropó nálatok is járt a Mikulás??))

dézé válasz |       2006.12.06. 08:45:29  (68)
Ez valamiér lemaradt..

Esetleg azért, mert a nagy nehezen megszerzett bevétel 10 perc alatt elkölthető egy bevásárló központban és az ember ráadásul úgy érzi semmit nem vett, de a kínálat egyszerűen rátelepszik a tudatára? Melyik ezek közül? Szerintem összességében okozzák a stresszt, de a legkönnyebb az emiatt érzett tehetetlen dühöt a fuvarszervezőkön levezetni.

Mikor teszitek fel már magatoknak azt a kérdést, hogy a fuvarszervező irodák nélkül könnyebb lenne? Próbáljatok erre reális választ adni magatoknak. A gondolkodáshoz csak annyi segítséget had adjak, hogy ’82-ben, amikor a magán taxit engedélyezték, néhány hónap alatt a maszek taxisok két társaságot is szerveztek, pedig senki nem kényszerítette őket!

dézé válasz |       2006.12.06. 08:43:31  (67)
Köszönöm a kérdéseket, és örülök, hogy mégsem csak „édes hármasban” levelezgetünk a szerkesztőkkel.
Azt az elején szeretném tisztázni, hogy a vállalkozások terhei (adó, tb., stb.) – úgy a taxisoké, mint a fuvarszervezőké – valóban szinte egyformán nőttek.
Én viszont a korábbi beírásomban a fuvarszervezők irodák működési költségeinek változását igyekeztem ecsetelni, több- kevesebb sikerrel.

A másik nagyon lényeges, hogy el kellene már oszlatni azt a TÉVHITET, hogy a fuvarszervező irodák tartják alacsonyan a taxi tarifákat!
Ezt ugyanis a PIAC szabályozza a KERESLET-KÍNÁLAT függvényében!
Egyébként a fuvarszervezési díjakat is a PIAC szabályozza. Ahová a legnagyobb a taxisok áramlása, mert ott tűnnek a legkedvezőbbnek a feltételek, ott a legmagasabb a tagdíj. (lásd City)

Nézzük akkor, hogy ki mit szüntetett meg. (ismét egy kis történelem óra, a tisztán látás kedvéért)

- kiállási díj: A Főtaxi idejében volt és kezdetbe a magán taxitársaságok is alkalmazták, valamint egy ideig a nyugati autós és klímás rendelések volt ismét divatban. Első megszüntetése még a hőskorra nyúlik vissza, amikor a csapatok tagjai gyűléseken döntöttek az élet nagy dolgairól. Szerintem nem írható a jelenlegi fuvarszervezők számlájára. A nyugati autós és klímás kiállási díj pedig akkor szűnt meg, amikor már oly mértékben megnőtt a számuk a flottákban, hogy rövid kiállási idővel tudtunk küldeni.
- Előrendelési díj: Ugyanaz, mint az előbb, nem mostanában szűnt meg.
- Azonnali óraindítás: Ez a „fékes” taxiórák idején szűnt meg és ugyanúgy a csapattagok közösen döntötték el, hogy konkuráljanak a Főtaxival.
- Csomagdíj: Most megfogtál, mert én nem is emlékszem erre, hacsak nem a kézipoggyászon felüli csomagok szállítására gondolsz. Ez viszont ma is létezik, a kollega ilyen esetben a fuvar kezdetén megállapodhat a plussz összegről.
- Olcsó, rossz transzfer árak: Igen ez valóban neuralgikus pont a szolgáltatásunkban. Alapvetően a transzfer ár nem szerencsés, de sajnos ezt is a piac követelte meg a vevő oldal nyomására. A cégek ugyanis szerették volna kiszámíthatóvá tenni azokat a költségeiket, amelyek a rendszeres szállításokból adódtak és itt elsősorban a csomagszállításokról beszélünk, mert ott többnyire a fuvar elején fizetnek. Ez később sajnos tovább terjedt egyéb fuvarokra is. Ennek a számunkra többnyire rossz, a megrendelők számára viszont jó gyakorlatnak a felszámolására nem sok esélyt látok a közeljövőben.
- Büntetések, fenyegetettség, stressz: Ez egy komplex témakör, de nézzük. A fuvarszervező irodák szabályai (Etikai Szabályzat) az évtizedek során alakult ki. Gyökerei a Főtaxitól erednek, és az évek során a csapatok ezt az alapot saját arculatukra formálták. Ez is a nagy csapatgyűlések idejére tehető! A legelterjedtebb változat, amelyet jelenleg számos társaság alkalmaz a City Taxi 2000-ben megalkotott szabályzata. Erről viszont azt kell tudni, hogy bevezetése előtt a ma népszerű megfogalmazással élve „társadalmi vitára” lett bocsátva és az észrevételek beérkezését követően átdolgozásra került. Ezt követően egy közgyűlés (kb. 200 taxis jelenlétével) hagyta jóvá. Azt gondolom ennél demokratikusabban, a taxisok érdekeit messzemenőkig figyelembe vevő szabályozás nem készülhetett volna. A rendszer alapvetően a tisztességesen dolgozni akaró taxist védi! Ha valaki figyelemmel kíséri az etikai határozatokat láthatja, hogy sajnos többnyire visszatérő kollegákról van szó a nagy többség soha nem kerül berendelésre. A FENYEGETETTSÉG ennek okán szerintem nem áll meg, mert ezzel a logikával a KRESZ szabályok is a fenyegetettség érzését kelthetik. A STRESSZ! Igen az valóban van, csak az a kérdés milyen okból. Azért mert a mai címkiadási gyakorlat az örökös „harckészültséget” igényli a dolgozó kollegáktól? Vagy azért, mert a mai közlekedési viszonyok kritikán aluliak? Vagy, mert a közlekedési morál enyhén szólva a béka feneke alatt van? Esetleg azért, mert a nagy nehezen megszerzett bevétel 10 perc alatt elkölthető egy bevásárló központban és az ember ráadásul úgy érzi semmit nem vett, de a

JWT válasz |       2006.12.05. 09:14:04  (66)
Mégis csak írok. Eddig ahányszor emelték a tarifánkat vele együtt emelték a tagdíjunkat is. Szerintetek valaha a mi érdekeinkkel fog valamikor is foglalkozni valamelyik társaság. Ha felemelik az alapdíjat 300-500ft-re akkor mennyivel fogják emelni a dögdíjunkat. A tarifát emelték 10-12ft-tal a díjat meg 2000ft-tal. Akkor egy ilyen 200ft-os különbségre ők mennyivel emelik a díjunkat.

nemkar válasz |       2006.12.05. 03:46:46  (65)
Ha jól tudom, csak a viteldíjjak lettek korlátozva.
Az alapdíj, a csomagdíj, a kiállásidíj, a várakozásidíj...stb, az nem.
Akkor ezeknek, miért nem lehet érvényt szerezni?!

Sas882 válasz |       2006.12.05. 01:51:53  (64)
hello
"Az alábbiakat nem magyarázkodásnak, hanem MAGYARÁZAT-nak szánom." by dézé

röviden a teljesség igénye nélkül, ha pontatlan lennék, akkor mea culpa, mert emlékezeből irom, azaz nem irok számokat inkább, ha sikerül megállnom:)

Az én vállalkozásom költségei is megnőttek, azaz sokkal többe kerül, mint 10 éveel ezelőtt

- TB
- fuvarszervezési dij
- üzemanyag
- az eszközeink ára ( gépkocsi, urh, taxióra)
- az általunk igénybe vett szolgáltatások árai
( szervizek, automosók, s ide sorolom a drosztdijjat is)
- adók

ezzel szemben áll a bevételi oldal, ami kb. 100-150% emelkedett, mármint a tarifa.

A magyarázatodat megértem, nincs is semmi bajom vele, teljesen elfogadható is, a fejem sem ingattam:)
DE
gondolom érzed, hogy ez az érem egyik oldala, a másik oldalon ott az 54. hozzászólás.
Azaz, ha az egyik oldal költségei miatt indokolt az ilyen mérvű növekedés, akkor a másik oldalé nem? Itt sántit a történet, pedig a megoldás elég egyértelmű, a cégek a jelenlegi maximált árakon fuvaroznának, s ugyebár ez nem rajtuk mulik, s akkor ki van fogva a szél a vitorlából, de ez alatt járni, csak olaj a tűzre, az elvtelen kedvezményekről nem is beszélve.
az 54. hozzászólásban irt többi dologról nem is beszélve, bár legtöbbjüket minden ember másképpen éli meg.

JWT válasz |       2006.12.04. 17:41:53  (63)
Olvni olvasom.De nem tudok hozzá szólni.De azért érdekes dolgokról írtok.

tomajer válasz |       2006.12.04. 16:54:52  (62)
Érdekes, én meg pont azóta kopaszodok:-(
A maradék, meg folyamatosan égnek áll!:-)

csogu válasz |       2006.12.04. 16:46:16  (61)
Csodálod?

2 éve még az én hajam volt megemlítve, ha a feketét, mint színt akarták definiálni...azt megismertelek....

tomajer válasz |       2006.12.04. 16:38:21  (60)
Pedig őszülsz rendesen:-)

csogu válasz |       2006.12.04. 16:21:05  (59)
Héllo, nem vagyok én azért még annyi idős, hogy leöregezzenek:-))

Neduddgi válasz |       2006.12.04. 13:42:18  (58)
Én élveztem, a történelem órát is!
Nagyon szórakoztató, a két "nagyöreg" beszélgetése:-)
De azért mégis jobban érdekelnének, Dudás úr, madár kérdéseire adott válaszai!

tomajer válasz |       2006.12.04. 10:56:47  (57)
Nna úgy látom a történelem órának vége!:-)
Elkezdhetünk foglalkozni, napjainkkal!

Hiányoltad a többieket Zoli, hát megjöttek!

[1] ... [19] [20] [21] [22] 23 [24] [25] [26] [27]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft