[1] ... [19] [20] [21] [22] 23 [24] [25] [26] [27]
(Új hozzászóláshoz lépj be)
Kedves Druszám!
Csak egy részéhez tudok most időhiány miatt hozzászolni a meglátásaidhoz. Vannak dolgok amiben igazad van, és vannak amiben nincs. Ilyen pl. a transzferek kérdése. A kedves vevő érdeklődjön a csomagszállítási transzferekről a csomagszállító cégektől, és ne akarja taxival megoldani ezen problémáját. Már csak azért se, mert talán egy kezem se kellene hozzá, hogy megszámoljam hány kollégának van erre kiterjesztve az engedélye. / Mondhatnék ennél komolyabb buktatóját is ezeknek a fuvaroknak, de az egyszerűség kedvéért maradjunk ennél!/ Nem kellene megversenyeztettni a srácok esetlegesen sok milliós autóit, egy pár ezer forintos lepukkant robogóval! Amint ez nincs, máris azt lehet mondani a megrendelőnek, hogy alap + km + várakozás - kb. ennyi lesz! A többit majd ha lesz némi időm. |
|
Amig pötyögtem, már történt is hozzászólás!)) |
Szép jó reggelt!
Mi ez a némaság? Hogy gondoljátok a jövőt, ha már a múltat kielemeztétek?
Miért nem vitatjátok meg az elképzeléseiteket? Hol vannak azok az emberek akik képviselik a ti érdekeiteket, ők miért nem szólnak, hogyan tudnának kiállni az elképzeléseitek mellett?
Ha rám utal "az idetévedt kolléga" megjegyzés, akkor csak annyit, hogy nem vagyok kolléga, csak "idetévedt"!)Olvaslak titeket és néha jár a szám.
Szép és kellemes napot mindenkinek!)
Apropó nálatok is járt a Mikulás??)) |
Ez valamiér lemaradt..
Esetleg azért, mert a nagy nehezen megszerzett bevétel 10 perc alatt elkölthető egy bevásárló központban és az ember ráadásul úgy érzi semmit nem vett, de a kínálat egyszerűen rátelepszik a tudatára? Melyik ezek közül? Szerintem összességében okozzák a stresszt, de a legkönnyebb az emiatt érzett tehetetlen dühöt a fuvarszervezőkön levezetni.
Mikor teszitek fel már magatoknak azt a kérdést, hogy a fuvarszervező irodák nélkül könnyebb lenne? Próbáljatok erre reális választ adni magatoknak. A gondolkodáshoz csak annyi segítséget had adjak, hogy ’82-ben, amikor a magán taxit engedélyezték, néhány hónap alatt a maszek taxisok két társaságot is szerveztek, pedig senki nem kényszerítette őket!
|
|
Köszönöm a kérdéseket, és örülök, hogy mégsem csak „édes hármasban” levelezgetünk a szerkesztőkkel.
Azt az elején szeretném tisztázni, hogy a vállalkozások terhei (adó, tb., stb.) – úgy a taxisoké, mint a fuvarszervezőké – valóban szinte egyformán nőttek.
Én viszont a korábbi beírásomban a fuvarszervezők irodák működési költségeinek változását igyekeztem ecsetelni, több- kevesebb sikerrel.
A másik nagyon lényeges, hogy el kellene már oszlatni azt a TÉVHITET, hogy a fuvarszervező irodák tartják alacsonyan a taxi tarifákat!
Ezt ugyanis a PIAC szabályozza a KERESLET-KÍNÁLAT függvényében!
Egyébként a fuvarszervezési díjakat is a PIAC szabályozza. Ahová a legnagyobb a taxisok áramlása, mert ott tűnnek a legkedvezőbbnek a feltételek, ott a legmagasabb a tagdíj. (lásd City)
Nézzük akkor, hogy ki mit szüntetett meg. (ismét egy kis történelem óra, a tisztán látás kedvéért)
- kiállási díj: A Főtaxi idejében volt és kezdetbe a magán taxitársaságok is alkalmazták, valamint egy ideig a nyugati autós és klímás rendelések volt ismét divatban. Első megszüntetése még a hőskorra nyúlik vissza, amikor a csapatok tagjai gyűléseken döntöttek az élet nagy dolgairól. Szerintem nem írható a jelenlegi fuvarszervezők számlájára. A nyugati autós és klímás kiállási díj pedig akkor szűnt meg, amikor már oly mértékben megnőtt a számuk a flottákban, hogy rövid kiállási idővel tudtunk küldeni.
- Előrendelési díj: Ugyanaz, mint az előbb, nem mostanában szűnt meg.
- Azonnali óraindítás: Ez a „fékes” taxiórák idején szűnt meg és ugyanúgy a csapattagok közösen döntötték el, hogy konkuráljanak a Főtaxival.
- Csomagdíj: Most megfogtál, mert én nem is emlékszem erre, hacsak nem a kézipoggyászon felüli csomagok szállítására gondolsz. Ez viszont ma is létezik, a kollega ilyen esetben a fuvar kezdetén megállapodhat a plussz összegről.
- Olcsó, rossz transzfer árak: Igen ez valóban neuralgikus pont a szolgáltatásunkban. Alapvetően a transzfer ár nem szerencsés, de sajnos ezt is a piac követelte meg a vevő oldal nyomására. A cégek ugyanis szerették volna kiszámíthatóvá tenni azokat a költségeiket, amelyek a rendszeres szállításokból adódtak és itt elsősorban a csomagszállításokról beszélünk, mert ott többnyire a fuvar elején fizetnek. Ez később sajnos tovább terjedt egyéb fuvarokra is. Ennek a számunkra többnyire rossz, a megrendelők számára viszont jó gyakorlatnak a felszámolására nem sok esélyt látok a közeljövőben.
- Büntetések, fenyegetettség, stressz: Ez egy komplex témakör, de nézzük. A fuvarszervező irodák szabályai (Etikai Szabályzat) az évtizedek során alakult ki. Gyökerei a Főtaxitól erednek, és az évek során a csapatok ezt az alapot saját arculatukra formálták. Ez is a nagy csapatgyűlések idejére tehető! A legelterjedtebb változat, amelyet jelenleg számos társaság alkalmaz a City Taxi 2000-ben megalkotott szabályzata. Erről viszont azt kell tudni, hogy bevezetése előtt a ma népszerű megfogalmazással élve „társadalmi vitára” lett bocsátva és az észrevételek beérkezését követően átdolgozásra került. Ezt követően egy közgyűlés (kb. 200 taxis jelenlétével) hagyta jóvá. Azt gondolom ennél demokratikusabban, a taxisok érdekeit messzemenőkig figyelembe vevő szabályozás nem készülhetett volna. A rendszer alapvetően a tisztességesen dolgozni akaró taxist védi! Ha valaki figyelemmel kíséri az etikai határozatokat láthatja, hogy sajnos többnyire visszatérő kollegákról van szó a nagy többség soha nem kerül berendelésre. A FENYEGETETTSÉG ennek okán szerintem nem áll meg, mert ezzel a logikával a KRESZ szabályok is a fenyegetettség érzését kelthetik. A STRESSZ! Igen az valóban van, csak az a kérdés milyen okból. Azért mert a mai címkiadási gyakorlat az örökös „harckészültséget” igényli a dolgozó kollegáktól? Vagy azért, mert a mai közlekedési viszonyok kritikán aluliak? Vagy, mert a közlekedési morál enyhén szólva a béka feneke alatt van? Esetleg azért, mert a nagy nehezen megszerzett bevétel 10 perc alatt elkölthető egy bevásárló központban és az ember ráadásul úgy érzi semmit nem vett, de a |
|
Mégis csak írok. Eddig ahányszor emelték a tarifánkat vele együtt emelték a tagdíjunkat is. Szerintetek valaha a mi érdekeinkkel fog valamikor is foglalkozni valamelyik társaság. Ha felemelik az alapdíjat 300-500ft-re akkor mennyivel fogják emelni a dögdíjunkat. A tarifát emelték 10-12ft-tal a díjat meg 2000ft-tal. Akkor egy ilyen 200ft-os különbségre ők mennyivel emelik a díjunkat. |
Ha jól tudom, csak a viteldíjjak lettek korlátozva.
Az alapdíj, a csomagdíj, a kiállásidíj, a várakozásidíj...stb, az nem.
Akkor ezeknek, miért nem lehet érvényt szerezni?! |
hello
"Az alábbiakat nem magyarázkodásnak, hanem MAGYARÁZAT-nak szánom." by dézé
röviden a teljesség igénye nélkül, ha pontatlan lennék, akkor mea culpa, mert emlékezeből irom, azaz nem irok számokat inkább, ha sikerül megállnom:)
Az én vállalkozásom költségei is megnőttek, azaz sokkal többe kerül, mint 10 éveel ezelőtt
- TB
- fuvarszervezési dij
- üzemanyag
- az eszközeink ára ( gépkocsi, urh, taxióra)
- az általunk igénybe vett szolgáltatások árai
( szervizek, automosók, s ide sorolom a drosztdijjat is)
- adók
ezzel szemben áll a bevételi oldal, ami kb. 100-150% emelkedett, mármint a tarifa.
A magyarázatodat megértem, nincs is semmi bajom vele, teljesen elfogadható is, a fejem sem ingattam:)
DE
gondolom érzed, hogy ez az érem egyik oldala, a másik oldalon ott az 54. hozzászólás.
Azaz, ha az egyik oldal költségei miatt indokolt az ilyen mérvű növekedés, akkor a másik oldalé nem? Itt sántit a történet, pedig a megoldás elég egyértelmű, a cégek a jelenlegi maximált árakon fuvaroznának, s ugyebár ez nem rajtuk mulik, s akkor ki van fogva a szél a vitorlából, de ez alatt járni, csak olaj a tűzre, az elvtelen kedvezményekről nem is beszélve.
az 54. hozzászólásban irt többi dologról nem is beszélve, bár legtöbbjüket minden ember másképpen éli meg. |
|
Olvni olvasom.De nem tudok hozzá szólni.De azért érdekes dolgokról írtok. |
Érdekes, én meg pont azóta kopaszodok:-(
A maradék, meg folyamatosan égnek áll!:-) |
|
Csodálod?
2 éve még az én hajam volt megemlítve, ha a feketét, mint színt akarták definiálni...azt megismertelek.... |
|
Pedig őszülsz rendesen:-) |
|
Héllo, nem vagyok én azért még annyi idős, hogy leöregezzenek:-)) |
|
Én élveztem, a történelem órát is!
Nagyon szórakoztató, a két "nagyöreg" beszélgetése:-)
De azért mégis jobban érdekelnének, Dudás úr, madár kérdéseire adott válaszai! |
Nna úgy látom a történelem órának vége!:-)
Elkezdhetünk foglalkozni, napjainkkal!
Hiányoltad a többieket Zoli, hát megjöttek! |
[1] ... [19] [20] [21] [22] 23 [24] [25] [26] [27]
(Új hozzászóláshoz lépj be) |