FÓRUM - Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Fórum » Hírek fórumai » Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,Súgó


208 hozzászólás 14 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7]  ... [14]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

Apuka válasz |       2014.08.01. 01:14:28  (193)
Ebben azért nincs igazad.
A kezdetektől foglalkozunk vele. A legelső alkalom ez év márciusában amikor is a minisztérium 2 képviselője elé tártam elsőként a TGFSZ nevében a problémát.
Azóta ehhez csatlakozott a kamara, az OTSZ és a cégek vezetői is.

Persze jobban örülnék neki, ha minél többen legalább a TGFSZ hírlevelére feliratkoznátok és a kiküldött levelekre minél többen reagálnátok.
ez nem kerül pénzbe, de ezzel hozzájárultok a saját jövőtök egyenesbe hozásához.
Segíteni szeretnénk, de ehhez rátok is szükség van!

666666 válasz |       2014.07.31. 23:01:08  (192)
Egy dologban biztos vagyok,mégpedig abban,hogy MO-on senki nem fog tiltakozni.Jókedvűen vesszük tudomásul,hogy ezt bizony elqrtuk.Azután pedig beállunk a sorba.
54

Apuka válasz |       2014.07.31. 22:40:50  (191)

Bao válasz |       2014.07.31. 20:13:45  (190)

tomajer válasz |       2014.07.31. 19:58:45  (189)
Puff a kirakat! Borravalóért vazze!

WunderCar – avagy egy modern taxi alternatíva

Az elmúlt hetekben tele volt a Facebook üzenőfalam a WunderCar fizetett hirdetésével, hogy legyek a sofőrjük. Ha sofőr nem is akartam lenni, mindenképp felkeltette a figyelmem, hogy míg Európa-szerte óriási viták vannak a közösségi “taxizás”-t kínáló Uber körül, szép halkan az Ubert jócskán beelőzve egy gyakorlatilag ugyan azt a szolgáltatást nyújtó oldal megjelent Budapesten is. Sehol egy taxis tiltakozás – pedig Európa nagyvárosaiban utcára vonultak a taxisok az Uber ellen -, sehol egy kemény beszólás a szolgáltató felé. Egyszerűen csak nagy csend. Olvasva az elmúlt hetek híreit, sok mindent nem dob fel a kereső. Ha még jobban megnézem, gyakorlatilag egy cikk sem szól a WunderCar-ról egyik magyar oldalon sem. Pedig a szolgáltatás elindult, és így első kipróbálás után jelentem: nagyon jól üzemel! De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg, mit is tudnak ezek az ún. “carsharing” megoldások, és hogyan alakultak ki.


Egyre nagyobb divat a nyugati országokban az ún. sharing economy megoldások térnyerése. Ezek nem szólnak másról, csak a saját tudásunk, eszközeink, időnk másokkal történő megosztásáról, kihagyva az alapvetően régi értelemben vett szolgáltató cégeket (pl.: taxitársaságokat) azáltal, hogy összekötik egy-egy alkalmazással az embereket.

Az Uber, a BlaBlaCar (ami egy francia startup, és az elmúlt idők egyik kimagasló befektetését is ők nyerték el) és a WunderCar is alapvetően ugyan úgy működik. Megnyitod az okostelefon applikációt, látod magad egy térképen elhelyezve (amit természetesen módosíthatsz), és egy gombnyomással megrendelheted a fuvart. Ennek csak egy feltétele van: be kell regisztrálj az alkalmazásba egy fizetési eszközt, ami a WunderCar esetében lehet PayPal, vagy bankkártya. Erre azért van szükség, mert nincs készpénzes fuvar fizetés. Sőt! Igazából – a WunderCar szabályzata szerint – egyáltalán nincs a fuvarnak díja (de erről majd később). A megrendelt fuvarra “rácsap” egy sofőr, aki már jön is érted, és elvisz oda, ahová mondod neki. A megérkezést követően pedig nincs más dolgod, csak értékeled a sofőröd, és beállítod, hogy mennyi borravalót kívánsz neki adni, és vége a fuvarnak. Egyszerű, gyors, és költségkímélő. Hogy mennyire, azt megosztom a saját példámon keresztül.

Időre kellett mennem ma a belvárosba, és gondoltam kipróbálom hogy működik a WunderCar a gyakorlatban. Reggel letöltöttem az applikációt, beregisztráltam a PayPal fiókom, és 11 óra előtt pár perccel úgy döntöttem indulhat a fuvar.
Beléptem az alkalmazásba, pontosítottam a címem (bonyolult helyen lakunk, amit a GPS nem a legjobban lőtt be :) ), ráböktem a “Fuvarrendelés” gombra, és vártam.


Egy világoskék képernyőn láttam, hogy épp kiosztás alatt vagyok, és egy vicces nevű (és vicces profilképpel ellátott) sofőr felvette a fuvart. Innentől a térképemen ő is megjelent, és mutatta, hogy kb. 11 perc múlva érkezik meg hozzám.

http://eztlatnodkell.files.wordpress.com/2014/07/fotc3b3-2.png?w=168&h=300

Érdekes volt látni, ahogy felém tart. Még ha jelenleg – gondolom a kevés sofőrnek köszönhetően – kicsit többet is kell várni rá, mint egy taxira, megnyugtat, hogy látod, merre jár épp. Mielőtt megérkezett volna, a program egy diszkrét rezgéssel jelezte, hogy mindjárt itt a sofőröm.

Egy fekete, tömeg Suzuki Swift jött értem, egy nagyon normális fickóval. Mivel beszédes kedvében volt, gondoltam megkérdem, mi eddig a tapasztalata a WunderCar-ról.

Elmesélte, hogy az elsők közt regisztrált a szolgáltatásra mint sofőr, és egyre többet fuvaroz. Mielőtt belevágott volna, telefonon ellenőrizték őt, és az első napokban általában tesztelők jutottak neki, akiknek a WunderCar biztosít egy keretet a fuvarra, és cserébe ők megfigyelik a sofőrt, valamint a szolgáltatást. Láthatólag kezd a dolog éledezni, mert egyre több a sofőr, és egyre több a fuvar. Saját példáját hozta, miszerint az előző napon már 6 fuvarja volt, akik közül csak ketten voltak tesztelők. Egyedül egy gyenge pontot említett, hogy az alkalmazás zónánként osztja ki a címet, és ez nem mindig működik megbízhatóan. Elsőként a legközelebbi, majd a következő, és az azt követőhöz kerül a cím (feltéve, ha addig senki nem csapott le rá).

Feszegettem azt a kérdést, hogy nem lenne-e jobb, ha kp-ban fizetnék, de ő azt mondta, maradjunk az elektronikus – eredetileg is beállított – fizetésmódnál. Eddig még más ezzel nem próbálkozott nála. Lehet kezd megérni a társadalom? Vagy aki ilyen alkalmazást használ, annak már természetes a PayPal, vagy a bankkártya használat?

Azt a kérdést is feszegettem, hogy nem fél-e attól, hogy valaki elviteti magát Csepelről Békásmegyerre, majd a borravalót 0 Ft-ra húzza. (Ezt a WunderCar ÁSZF-je szerint megteheti.) Szerinte ilyen veszély csak egyszer áll fenn, mert többet az az ember tuti nem rendel a WunderCar-on autót… :) Ez azért szerintem optimizmus, de tény, hogy a legnagyobb szerepe itt a minősítésnek van. Márpedig mivel a sofőr a borravalót látva értékel, vélhetően 1 csillagnál nagyobbat az az utas nem kap, és onnantól tényleg van abban valami, hogy őt senki nem fogja felvenni…
Az idő innentől nagyon gyorsan telt. Dumáltunk mindenről, amiről ilyenkor lehet. Az érzés kicsit a barátságos taxis feelinget hozta.

A végén megérkezve az úti célhoz rányomott a készülékén a “Megérkeztünk” gombra, az enyém pedig feldobta a számított borravalót, amit 100 Ft-onként tudtam módosítani. Amint megvolt az összeg, nyomtam egy “fizetek”-et, értékeltem a sofőrt, és már mentem is. A kocsiból kiszállva rezgett egyet a telefonom, és láttam, hogy ő is értékelt engem. 5 csillagot kaptam, mert gondoltam nem kockáztatom be az ingyen fuvart ;) Nehezen tudom elképzelni, egy utast mi alapján húzna le amúgy egy sofőr.

Ja, és egy gondolat a számított borravalóról (mert ez azért egy lényeges pont). Az utazásra a program 1 844 Ft-ot dobott ki (Zugló -> Belváros). Megnéztem a legnagyobb budapesti taxitársaság oldalán található menetdíj kalkulátorral (amitől én eddig csak többet fizettem ténylegesen a taxisnak), hogy legyen mihez viszonyítani, és az 2 880 Ft-ot hozott ki. Szerintem megérte. :)

Zárásként gondoltam írok pár gondolatot a jogi oldaláról is az egész működésnek. Tegnap beleástam magam a WunderCar ÁSZF-jébe. A lényeg: ők “közösségként” definiálják magukat, és hivatalosan a sofőr, valamint az utas is ennek a közösségnek a része. Szerződés köztük nem jön létre (legalábbis az ÁSZF szerint). Ahogy írtam már korábban, hivatalosan a fuvar díjmentes, és borravalót lehet adni, ami akár lehet 0 Ft is. A dijfizetés során a borravaló előbb a WunderCar “Partneréhez” kerül, akik tovább utalják a sofőrnek a beérkezett összegeket bizonyos időközönként (ezt megtudtam: kéthetente), valamint a WunderCar számára a borravalók 20%-át, ami a sofőrök közösségi díja. Egyébként a közösség tagjainak a WunderCar ún. “Közösségi garanciát” is biztosít. (Ha valakit érdekelnek a részletek, ITT utána olvashat.)

Összefoglalva: Nekem nagyon tetszett ez az egyszerű, költséghatékony megoldás. Flottul, gyorsan, és könnyen működött. Én biztos nem hívok többet taxit, csak WunderCar sofőrt ;)

Apuka válasz |       2014.07.29. 13:59:44  (188)
http://m.sg.hu/cikk.php?cid=106773

Apuka válasz |       2014.07.29. 13:57:24  (187)
[url= http://m.sg.hu/cikk.php?cid=106773 ] Hamburgban betiltanák az
Ubert [url]

A német város vezetõi azt
kifogásolják, hogy az önkénteseknek
nincs személyszállítási engedélyük....

tomajer válasz |       2014.07.26. 11:20:10  (186)
Ezzel az üzlettel szakíthatna igazán nagyot a Facebook

Taxirendelés Messengerből

A Facebookon lógó felhasználók milliói küldenek azonnali üzeneteket a chat app segítségével, ennek ellenére ez az alkalmazás önmagában még nem termel pénzt. Ha a Recode által elsőként napvilágra hozott híresztelések igazak, akkor a jövőben ez alaposan megváltozhat, mert az Uber integrálásával egy teljesen úgy együttműködés jöhetne létre.

Az Uber a világ legnagyobb értéket képviselő startupjaként a taxizás területét vette célba, és több ponton tette azt egyszerűbbé, hatékonyabbá és olcsóbbá. A hagyományos személyfuvarozást végző vállalatok által rettegett ötlet lényege, hogy az utasok nem egy központi csatornán, például operátorokon keresztül rendelnek autót, hanem egy app segítségével, és a fizetés is az alkalmazáson keresztül, elektronikusan történik.


Az informátorok úgy tudják, hogy Mark Zuckerberg tapogatózó tárgyalásokat folytat Travis Kalanickel, az Uber CEO-jával, bár a hírek szerint egyelőre még csak formálódik egy esetleges megállapodás arról, hogy az Uber funkcióit beépítenék a Messengerbe. Ezzel a lépéssel a chat alkalmazás végre úgy termelne pénzt, hogy reklámok nem jelennének meg a felületeken, az Uber pedig egyik pillanatról a másikra óriási potenciális vevőkört érhetne el.

Az üzleti modell egyébként nem új, mivel a Kínában rendkívül népszerű chat program, a WeChat felhasználói már rendelhetnek az alkalmazáson belül autót a Didi Cache nevű cégtől. Egy hasonló összeborulás a Facebook és az Uber között az előbb említett előnyök mellett azt is jelentené, hogy a Facebook még több felhasználó fizetési információjával gazdagodna, amit hasznosíthatna az új termékek, szolgáltatások kifejlesztése során. A várhatóan Budapesten is megjelenő Uber pedig elérne 200 millió új potenciális ügyfelet, ami más módon nem lenne lehetséges.

MCCCXCII válasz |       2014.07.10. 12:03:38  (185)
A cikk írója tényleg nagyon okos.
Ezért szárnyal ez ország, mert ilyenekből még bőven van minden téren.
Hofi hogy is mondta?
— Jól el vagyunk látva. Egy főre legalább két … jut. :)))

tomajer válasz |       2014.07.09. 09:13:11  (184)

Kicsinálhatják a New York-i taxikat


Mintegy húsz százalékkal csökkentette UberX nevű, legolcsóbb szolgáltatásának árait a taxiapp, hogy versenytársa lehessen New York ikonikus sárga taxijainak, írja a BBC. (Az app lényege, hogy aki utazni akar, az egy Google térképen bejelöli, hogy hova kéri az autót, az app pedig jelzi a legközelebbi uberes taxisnak, hogy hol van fuvar, így 5-10 percen belül ott lehet.) Az elemzők szerint az olyan új versenytársak is fokozhatják az árversenyt, mint a Lyft és a Hailo, amelyek szintén vonzó alternatívát nyújthatnak az utazni vágyóknak. Ez rövidesen arra készteti majd az Ubert használó önjelölt sofőröket, hogy leszállítsák áraikat.
....
.....
....
.....

tomajer válasz |       2014.07.07. 16:55:04  (183)
Még egy qrva okos:

Taxiárak: Csak a kormányzat bele ne ártotta volna magát

A KSH szerint szeptemberben átlagosan csak 5,6 százalékkal nőttek a taxik kilométerdíjai Magyarországon, pedig a fővárosban jellemző tarifák 50-60 százalékkal is feljebb mentek a hatósági ár bevezetése miatt. A rendelet semmiképp sem bizonyult túl fogyasztóbarát lépésnek.


Miután tavaly szeptember 1-től a fővárosban új rendelettel fix és kötelező taxitarifákat vezettek be, a KSH áradatbázisa szerint 252 forintról 266 forintra, azaz mintegy 5,6 százalékkal emelkedtek az országban a kilométerdíjak, később pedig kissé csökkentek is. Ebben nyilván benne vannak a vidéki tarifák is, amelyekre a változás nem vonatkozott. Ennek ellenére nem tűnik túl soknak, amit a statisztika állít, mert a fővárosban ennél sokkal nagyobb arányú emelkedés is gyakori volt.

Felleltük több budapesti taxitársaság tavaly szeptember előtti díjszabását, és azt találtuk, hogy az alapdíj (kiszállási díj) minden esetben 300 forintról nőtt a hatóságilag előírt 450 forintra, azaz 50 százalékkal ment fel. Ez rövidebb utaknál jelentős tétel. A többi utcai és telefonos díjtétel 180-240 forintról ment fel 280-ra, vagyis 17 és 70 százalék közötti mértékben. Különösen erősen drágultak egyes telefonos és más kedvezményes (például vállalatoknak nyújtott) tarifák, amelyek az új rendszerben már nem használhatók.

http://privatbankar.hu/data/cikk/27/2/55/cikk_270255/taxigraf.jpg

Márpedig korábban az volt okos, aki Budapesten olyan társaságot választott, ahol olcsó volt a telefonos tarifa, és utcai fogás vagy taxiállomás helyett telefonon hívott kocsit. Ezzel általában 20-30 százalékot is spórolhatott a költségekből. Ez most már nincsen így, sőt a korábbi utcai tarifák is megdrágultak az egységes hatósági árral (280 forint/km és 450 forint alapdíj). Az átlagos, rutinos, odafigyelő pesti taxizó számára az emelés biztos, hogy sokkal magasabb volt, mint 5-6 százalék. (A fix repülőtéri tarifák is megszűntek és a repülőtéri utak így durván felmentek, 5000 forint környékéről a hírek szerint 8-9 ezerre.)

De lehet, hogy lassan mindent felborít egy új találmány, az Uber. Ez az internetes, mobiltelefonos rendszer feleslegessé teszi a telefonos ügyfélszolgálatokat, és feltehetőleg a taxisok egy részét is. Tüntetnek is ellene több európai országban a taxisok, a fogyasztóknak viszont nagyon jó lenne. Vannak már jelei annak, hogy Magyarországon is meg szeretne jelenni a cég, de a taxisok állítólag abban bíznak, hogy az itteni jogszabályokkal meg lehet állítani.




nazoli válasz |       2014.06.23. 16:20:38  (182)
Bocsánat, nem jól írtam. A bérautó, a sofőrrel együtt bérelhető autót jelenti. Ezek általában nagyobb kategóriájú autók, de a taxizáshoz semmi közük.


nazoli válasz |       2014.06.23. 15:38:00  (181)
Most hívott Deák Robi Bécsből. Utánanézett az Ubernek.

Tényleg működik Bécsben az Uber, de a taxiban nem. Az utcán bárhol parkoló bérautók vannak a rendszerben. Ez nálunk még csak terv, és a mi köreinket nem zavarja. Bécsben sem érzik a taxisok, ráadásul az Uber autók drágábbak mint a taxi.

Azt mondja, hogy el sem tudná képzelni, hogy a magánautós-taxis változatot Bécsben engedélyezzék.

Bízzunk benne, hogy nálunk is hasonlóan alakul a dolog.

Köszi Robi!

tomajer válasz |       2014.06.23. 10:50:31  (180)
Persze: Sötétek! :-)

A szokásos, húúdeqrva okosak vagyunk, igaz nem értünk hozzá, de beszélünk, assebaj, ha hülyeséget.

Bao válasz |       2014.06.23. 09:08:25  (179)
Összefoglalnád pár szóban?
:)

[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7]  ... [14]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft