FÓRUM - A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Fórum » Hírek fórumai » A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !Súgó


181 hozzászólás 13 lapon hozzászólások sorrendje:

[2] [3] [4] [5] [6]  ... [13]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

cbtaxi válasz |       2007.05.09. 17:32:46  (181)
Majd ha mi is világbajnokok leszünk! :)))

csogu válasz |       2007.05.09. 17:08:15  (180)
Rosszabbul megy a londoni taxisoknak

Úgy látszik, a "picsogás" nem csak Magyar tulajdonság:-)

forest95 válasz |       2007.05.09. 15:02:53  (179)
Úgy látszik Olaszországban és más nálunk sokkal fejletlenebb nyugateurópai országban a törvényi hiányosságok miatt még lehet korlátozni a taxisok létszámát és fixálni a tarifát. De majd, ha átveszik a mi jó magyar, fejlett és modern törvényeinket, akkor ott is megváltoztatják majd ezeket! Ezért vettek be minket az Unióba! Hát sajnos ők még nagyon elmaradottak, szinte a harmadik világgal azonos szinten vannak. Szomorú dolog ez és nagyon sokat kell még dolgoznunk, hogy "felhozzuk" őket a mi szintünkre!

muci válasz |       2007.05.09. 09:24:57  (178)
Mi mikor leszünk képesek erre?
egyetlenegy kocsit sem raboltak ki az országos sztrájk miatt. 25 ezer taxi állt le tegnap reggel nyolc órától este tízig, ezzel tiltakozva az olasz kormány liberalizációs elképzelései - a vezetői engedélyek ingyenessé tétele és a taxisok számát limitáló kvóta növelése miatt.

Csikasz válasz |       2007.05.05. 19:46:28  (177)
Tiszelt Kollégák!
Sok mindenben egyetértek Kovács Zolival és azt hiszem ezen nem is nagyon lehet csodálkozni. Én is elég régi motoros vagyok a szakmában elég sok mindent megértem az alatt a huszonöt év alatt, mióta tekerem a volánt.
Talán nem szabadna elfelejteni egy s mást a Zoli levelével kapcsolatban.
Például azt, hogy a kedvezményeket, tévedés ne essék, nem a "fuvarszervező" irodák adják a multiknak. Nem véletlenül tettem zárójelbe ezt a szép magyar szót!
A kedvezményeket mi a taxisok adjuk és az irodák továbbítják. Illetve: Csak abban az esetben léphet be valaki egy ilyen társulathoz aki bevállalja ezeket a kedvezményeket. Tehát! Ez annyit jelent, hogy megint a másik f.....-val verjük a csalánt.
Mi csendesen eltöltjük a hétvégéket, ünnepeket a családdal, azok a birkák meg szállítsák csak a kedves szerződéses kuncsaftokat vasárnap is "fillérekért".
A legmocskosabb dolognak tartom, mikor karácsony ünnepén szenteste, mikor mindenki otthon ejtőzik a családdal és hurcibáljam a tisztelt szerződéses kedvest.
Ez csak egy adalék a sok közül. Éppen ideje lenne összefognunk és megalakítanunk egy olyan szervezetet, mely igazán a mi érdekünket nézi. Az ilyen cinikus, lekezelő stílust amit a KEDVES DUDÁS Et.-úr
előadott kikérem magamnak a többiek nevében is.
Amíg én és kollegáim fizetjük az egyre sokasodó terheket, amíg nekünk kell eltartanunk egyre több léhűtőt /lásd drosztmatrica, amiért nem kapunk semmit/, addig ne nagyképűsködjön senki velünk.
Az árversenyről: Érdekes lenne, ha egy kőfaragó ár alatt dolgozna és adná el a sírköveket azzal a jelszóval, hogy ha drágábban adja nem veszi senki.
Ezen az alapon állapítsunk meg egy 50Ft.-/km-es tarifát, akkor biztosan többen ülnek be hozzánk. Nevetséges.
Szakmai továbbképzés: No igen! Ebben lehetne szerepe a "fuvarszervező" irodáknak. Természetesen nem egy újabb lehúzásra gondolok 10.-20.000-Ft.-ért.
Ha már annyira odavannak a piaci versennyel ebben segíthetnének az újonnan kezdőknek. Ne csak az legyen fontos, hogy minél többen fizessék be a tagdíjat, hanem nyújtsanak is valamit.
Létszám: Azt hiszem az ország jelenlegi helyzetét nézve, nemsokára ez nem lesz gond.
Kérdem én: Ki lesz az a fiatalember aki bevállalja a napi 14-16 órás munkaidőt szabadnap nélkül éveken át a megélhetéshez éppen elegendő keresetért. Hová lesznek a nyugdíjas korú "öreg csókák" ilyen terhek mellett. Maradunk mi, a középkorúak amíg bírjuk.
Arról nem is beszélve,hogy nem sok ember tűri el azt a sok megaláztatást amit minden nap kapunk.
Igenis egyetértek az 1.000-Ft-os alapdíjjal és azt hiszem ezzel nem vagyunk ketten. Aki megengedi magának a taxizást, igenis fizesse meg a szolgáltatás árát.
Ebben az árban benne kell lennie az összes kiadásnak, plusz a taxis keresetének.
Egy szó mint száz. A létszámgond sajnos megoldódik magától, legalábbis belátásom és élettapasztalatom szerint. Az biztos, hogy jobban meg kellene válogatni kiket engedünk soraink közé, de egyre kevesebben látnak ebben a munkában lehetőséget és fantáziát.
Nagyon örülnék, ha végre lenne becsülete ennek a szakmának megint és nem a munkanélküliek elfekvője lenne.
Üdvözlettel!
Miklós

Kovács Zoltán válasz |       2007.05.02. 19:09:55  (176)
Kedves Zoli!
Elnézést kérek, hogy csak most jutott időm válaszolni a válaszodra. Íme a válaszom:Kedves Dudás Zoltán!
Először is szeretném megköszönni Neked, hogy Te legalább válaszra méltattad az én kis dolgozatomat. A többi kollégád sajnos nem kívánt „lealacsonyodni” hozzám, hozzánk! Még egyszer köszönöm! És most nézzük a válaszod!
-Vonalban tartás.
Nagyon sok megrendelő igenis pontosan szeretné tudni, mikor is érkezik az autó a megrendelt helyre. Ezt én Veled ellentétben gyakorlatból tudom. Dolgoztam olyan rendszerben, ahol ezt az utassal meg lehetett beszélni, és igen is, jó volt az utasoknak is. Ha, nem várja meg a telefonálás végét, az még nem azt jelenti, hogy elveszett az utas! Legfeljebb egy másik taxival utazik el. A taxisok nem vesztenék el a fuvart, csak nem a jóskapista, hanem a pistajóska lesz az a szerencsés, aki elviszi. Te szerinted az a gond, hogy az utas az nem fizethet ki akár 2-300ft-ot a plusz várakozásért, de bezzeg a taxis, az várakozhat akár egy 20000ft-os buszsávban is. Nem azt írtam, hogy ennyi meg annyi idővel küldjétek le a megrendelőt, hanem azt, hogy annyi időt mondjatok neki, amennyit a taxis ígért. Ha mindkettő pontosan érkezik, senkinek sem kerül semennyi plusz költségbe. Aki pedig késik, az fizessen! Mi is fizetünk, ha késünk! Ugye!?
-Elvtelen kedvezmények.
Kicsit utána nézhetnél szakmai dolgoknak, az egyféle „csekk”, nem újdonság. Fejletlen skandináv országokban létezik, és akár trafikban is megvásárolható.
Utcai tarifa:- annak az utasnak jár, akiért nem teszek egyetlen métert sem, hanem Ő keres meg engem.
Telefonos tarifa:- annak az utasnak jár, aki kényelmesen, fotelből – vagy bárhonnan – rendeli a taxit, és a taxisnak plusz költségei keletkeznek addig, míg az utas bekerül a bal elsőre. Ugyan ez vonatkozik a többi kedvezményes tarifára.
Megint csak szét kellene nézni a világban, ahol egyáltalán van telefonos tarifa, az mindig drágább is, hiszen pluszszolgáltatást kap a kedves.
Ez a világon mindenütt így van, ahol piacgazdaság működik!
-Tarifa rendszer.
A pár sarkos fuvarok, egyáltalán nem tűnnének el, hiszen ezeket pont azok veszik igénybe, akiket legkevésbé sem a fuvar ára érdekel. Megint csak arra tudsz gondolni, hogy le kell cserélni az órákat! Nem kell! Ez az egyetlen olyan javaslatom, amihez módosítani kellene a jogszabályon. Senki sem mondott olyat, hogy hetente állítsunk órát, elég lenne, fél, vagy egy éves átlagot venni.
-Ki utazik taxival.
Hidd el, az utasok 90%-a ebbe a két kategóriába tartozik. Ahogy írtam, a harmadik típus, - ezt tudtad csak kibővíteni – csak a maradék 10%. Ezt is tapasztalatból tudom, Veled ellentétben! Arról pedig, hogy a torta mekkora,- hangfelvétel bizonyítja, amint azt mondod, „Ha kis mértékben is, de a torta nőt az utóbbi időben.”
A „LUXUS” szó, tényleg ezt jelenti, és tényleg sok utason látom, nem tehetné meg, azt hogy taxizzon, mégis beül. Egyszerűen lusta, vagy csak kényelmes. Végtére is teljesen mindegy. Tényleg a tömegközlekedés részei vagyunk, ez nem azt jelenti, hogy BKV jegyért kell dolgoznunk.
-Kategorizálás.
Nem utólag kell kizárni bármelyik autót is, hanem eleve meghatározni az autók méreteit és a fajtáit az adott társaságnál, majd ez után megszüntetni a kategorizálást!
-Árverseny.
A világ sok, nálunk, fejlettebb demokráciájában is, a taxi mentes e verseny alól, mert nem helyhez kötött vállalkozás.
A fuvarszervezési díjakról, nem írtam egyetlen szót sem! Pedig ez is megérne egy külön misét! Majd talán legközelebb. Direkt kerültem az olyan lehetőségeket, amik a Ti pénztárcátokat érinthetné!
-Létszám.
Igen! Sokan vagyunk, még akkor is, ha ezt nehéz kimondani! Nem olyan nagy baj az, ha valaki nem kap azonnal, két perces autót. A boltban is van úgy, hogy sorba kell állni a pénztárnál.
A droidokra pedig, azt írtam, hogy a továbbiakban nem kell felvenni ilyeneket, és nem azt, hogy azonnali hatállyal szüntessétek meg!
-Emelt díjas telefonszámok.
Azon szolgáltatók alkalmazzák, akiknek olcsóbb a havi telefonszámla kifizetése, mint egy sereg alkalmazott eltartása. Ilyenek a gáz, és az áramszolgáltatók. Az utas, pedig a fuvardíjat fizeti ki, nem pedig a Ti szolgáltatásotokat. Azt a taxis fizeti! Remélem, ezzel nem mondtam ujjat Neked?!
Ne is haragudj, de ez a válaszod olyan cinikus, hogy válaszra sem érdemes! Sajnos ez tükrözi legjobban a hozzánk állásotokat! Ez vastagon minősít is Benneteket! Soha nem írtam olyat, hogy nincs szükség a munkátokra, éppen ellenkezőleg, több írásomban is azt írtam, hogy az irodákra szükség van!
Én még emlékszem azokra az időkre, amikor az utasok tolongtak a drosztokon. Szép volt, jó volt. És akkor is voltak taxiscégek! Úgy gondolom, velünk, régi taxisokkal, pont az a legnagyobb baj, hogy még emlékszünk a legkülönbféle eseményekre a taxizással, és a vezetőkkel kapcsolatban, és nem nagyon lehet minket megvezetni.
Nagyon megható, amint ennyit aggódtok értünk taxisokért, de felnőtt emberek vagyunk, és aggódik értünk eleget a családunk, Ti inkább dolgozzatok értünk! És bármilyen furcsán is hangzik, lehet, mi is értünk valamelyest ehhez a szakmához! Mi ezt naponta gyakoroljuk, míg Ti átlagban 15 éve nem ültetek a bal elsőn úgy taxisként, hogy ebből keljen megélnetek. Én valami olyasmiről beszélek, amit veletek ellentétben naponta gyakorlok, Ti, pedig maximum az emlékeitekből tudtok meríteni. A taxizást, és a saját magunkért való aggódást bízzátok ránk, mi Rátok bízzuk a fuvarszervezést!
Igyekeztem a Válaszod szerint sorba venni a pontokat, kéretik ezen a síkon olvasni soraimat.
Tisztelettel: Kovács Zoltán

Rocktaxi válasz |       2007.04.25. 12:57:20  (175)
Ja!
Meg ha nincs cím, mindegy milyen autóban nem keresel! 500 ezer, vagy 5 millió!!

Sas882 válasz |       2007.04.25. 10:37:11  (174)
beruházás csökkentése ( autók)
költségcsökkentés ( tagdij)

más ötletem nincs, de az biztos, hogy a közel 60e ft os havi tagdij ugyanolyan nonszensz, mint 3-5 milliós autóval dolgozni, ehhez a forgalomhoz, ezekkel az árakkal.

219 válasz |       2007.04.25. 07:46:38  (173)
City-s már nem lehet ezek után...:-))

Bao válasz |       2007.04.25. 07:44:33  (172)
Aha.
Szóval a Csogu zónás lesz.

219 válasz |       2007.04.25. 07:39:42  (171)
:-DDD ( meg a reptérre bazi nagy bőröndökkel... )

219 válasz |       2007.04.25. 07:38:52  (170)
Látod, kis buta vállalkozó, mennyivel csökkenttek a költségeid ? :-))

Bao válasz |       2007.04.25. 07:37:59  (169)
Napközben dolgozol,strandra viszel ki illetve onnan haza embereket.

csogu válasz |       2007.04.25. 07:37:05  (168)
Mi az a nyaralás??...:-)))

219 válasz |       2007.04.25. 07:32:01  (167)
Azt írta hogy majd elárulja a titkot hogy lehet a költségeket csökkenteni. Biztos elkezdett számolni, és most ráncolja a homlokát.
Addíg néhány tipp : Ne sonkát vegyél hanem párizsit, ne Heinekent hanem Borsodit, a gyereknek ne Adidas cipőt hanem kínait, ne Horvátországban nyaralj hanem a haverod telkén Vértesszőlősön.....stb. :-)))

[2] [3] [4] [5] [6]  ... [13]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft