FÓRUM - A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Fórum » Hírek fórumai » A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !Súgó


181 hozzászólás 13 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] [2] 3 [4] [5] [6] [7] [8]  ... [13]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

csogu válasz |       2007.04.22. 14:44:42  (151)
Sőt, tovább megyek! Még a vizitdíjból is kapsz kedvezményt!! Ha egy évben 20 alaklommal fizettél már vizitdíjat, akkor a többit visszaigényelheted!

csogu válasz |       2007.04.22. 14:40:41  (150)
Sajnos meg kell cáfolnom téged!

1, Mc Donnalds

Vannak azok a kis könyvecskék, amibe ha pecsételgeszt akkor a 10. szendvics ingyé van.
Ha menüben veszed (vagyis többet), akkor engedményt kapsz.

2, Benzinkút

Kezdjük azzal, hogy a MOL szemében mi nem vagyunk nagyfelhasználók. Gondolj csak gyorsba a teherautókra. Semmivel sem vagyunk nagyobb felhasználók, mint egy 18 literes fogyasztású autóval rendelkező civil, aki havi 3-4 ezer kilométert megy a városban. Pontosan ezért mi is abban a kedvezményben részesülünk, mint ők! Ilyen pontgyűjtő, olyan kártya stb…

Vagyis sajnos nincs igazad, kapunk kedvezményt.

Azonnal nagyobb kedvezményt kapnál, ha lenne 100 autód és leszerződnél valamelyik társasággal.

JWT válasz |       2007.04.22. 13:27:31  (149)
Csogu!

Nekem se lenne bajom a kedvezményekkel,ha a Mekiben én is kapnák.Ha havonta 10xvásárolok akkor kapok20% kedvezményt.Ha a benzinkúton a taxisok kapnának kedvezményt hiszen átlag havi4000km-ert autókázunk így elégé nagy felhasználok vagyunk.
De lehetne sorolni tovább de mi csak adunk de nem kapunk.

219 válasz |       2007.04.22. 12:04:54  (148)
"Nagyon sok dologban igaza van dézének, főleg abban, hogy ma Budapesten senki sem dolgozik taxisként megfélemlítésből, így a döntés, ami minket a bal1-be beültet, az a miénk. Abban is igaza van, hogy a céges formát is mi választjuk minden hónapban..."
Ebben igaza lehet dézének, de azért ne felejtsük el hogy a taxitársaságok idióta kategóriarendszere miatt kell egyre drágább, nem kitermelhető autókat lízingelni, a fuvarokat a kedvezményekkel, a telefonos tarifa mesterségesen alacsonyantartásával pedig maguknál tartják az utasokat, tehát mivel a piacon jelentkező fuvarigények 80 %-a a társaságokon keresztül jelentkezik, a taxisok 80 %-a kénytelen belépni valamelyikhez hogy megéljen.....a mi döntésünk.....

Fakopács utca : erről meg annyit hogy a gond ott kezdődik amikor a telefonos eltölt 2 percet az ilyen fuvar letisztázásával, ahelyett hogy megköszönné a hívást, és "nem tudunk autót küldeni" mondattal bontaná a vonalat....

attus válasz |       2007.04.21. 19:21:09  (147)
Egyetértek veletek a létszám kérdésben, bár első körben azt kellene valahogy elérni, hogy a társaságok létszáma csökkenjen!
Elmagyarázom mire gondolok. Ma budapesten 13 nagyobb társaság van, a kollégák pedig szeretnek itt mindig a jobb kihasználtságról beszélni. Na ez az a pont ahol a kínálat sűrün elmegy a kereslet melett. Vegyük például, hogy én vagyok a megrendelő: szeretnék egy taxit erzsébetre, felhívom "A" társaságot, nincs taxi, ekkor felhívom "B" társaságot, ott sincs, aztán jön a "C" és küld egy 1/4 órás autót, közben pedig a D,E,F,G,H társaság 15 kocsija ott lóg üresen a környéken! Untig elég lenne 3-4 nagy taxitársaság ebbe a városba! Hogy lehetne ezt megoldani? Most biztos sokan felhördülnek ,de azok a tulajdonosi körök akiknek 2-3 fuvarszevező irodájuk van például vonják össze őket!
Kedvezmények? Amig 150Ft-ért is lehet taxikázni budapesten, meg 4100-ért bejönni a reptérről budaligetre addig igenis jogos az elvtelen szó!
Ezt persze a Zolinak pl. pont nem kell magára vennie, mert náluk(nálunk) Hál'Istennek azért nincsenek igazából ilyenek! De azon érdemes lenne elgondolkozni,hogy milyen módszerrel lehetne kiszorítani a piacról az ilyen vállalkozásokat!
Ebben példáúl dézének adok igazat, amig a taxisok belépnek az ilyen cégekhez, merthogy "most megy a meló" addig ők is felelősek ezért!
Na itt jön be a FIX tarifa jogosultsága, olyan ugyanis nincsen, hogy 5000 taxis egyformán és felelőssen gondolkodik! Igenis rájuk kell kényszeríteni!!! Akinek meg nem felel meg a tarifa mértéke gondolkodjon más munkában vagy vállalkozásban! Csak persze itt jut nekem is az eszembe egy sajnálatos gondolat: Magyarországon vagyunk 2007-ben és itt ki is húzom a kezemet a biliből....

219 válasz |       2007.04.21. 17:11:02  (146)
Tényleg mindíg ide lyukadunk ki. Én azt nem értem hogy amikor előjön a létszámkérdés, mindíg az Alkotmánybírósággal jönnek, holott egy egyszerű Önk.-i rendelettel ezt más városokban ( Pécs, Szekszárd ) már megoldották...akkor most mi van ? Talán nem érdeke a T. Fuvarszervezőknek a lobbizás. Kíváncsian várom hogyan gondolja dézé a vállalkozásom költségeit csökkenteni...

forest95 válasz |       2007.04.21. 14:14:24  (145)
Valahogy mindig a létszámra lyukadunk ki! Ezért írtam ebben a topikban már régebben, hogy létszám, tarifa, droszt. Ez a sorrend! De a létszámkérdést is valahogy magunknak kéne megoldani!
A kedvezmény ebben a formában és ilyen mértékben ahogy most működik nem elfogadható! Ráadásul, ha a rádkényszerített kedvezményt nem akarod érvényesíteni, tehát visszaadod a felvett címet, jön a bünti! Ez elfogadható?

csogu válasz |       2007.04.21. 14:00:13  (144)
Forest, nekem semmi bajom sem lenne a kedvezményekkel, mert mint ahogy dézé is írta, ez manapság teljesen logikus és elfogadható...sőt...tovább megyek...ezt el is várják az emberek!! Azonnal nem lenne bajom a kedvezményekkel, ha sokkal jobb kihasználtsággal tudnék taxikázni...és nekem senki ne jöjjön itt a helyismerettel, mert megharapom. Amíg egy csepeli kolléga mellettem labdába rúgna a XIII. kerületbe (pedig szinte a legegyszerűbb kerület ez) addigra pont éhen halna a családja és a bank elvinné az autóját. Semmi bajom sem lenne a kedvezményekkel, mint írtam előbb, ha maga a munkám meg lenne fizetve!!! Nem várakoznék egy évben 350-400 órát ingyen (!!!), miközben kockáztatom az autóm, és lehetőséget adok éberéknek arra, hogy jól megbüntessenek...nem lenne semmi bajom a kedvezménnyel, ha nem fordulna elő olyan, hogy 2-3 órát kell várnom két egymást követő fuvar között és semmi másért, mint azért, mert egy cég nagyobb taglétszámmal rendelkezik, mint azt a címmennyiség elbír...na, ha ez így lenne, akkor semmi bajom sem lenne a kedvezménnyel...különben most sem ebben látom a hibát!!!

csogu válasz |       2007.04.21. 13:53:18  (143)
Nagyon sok dologban igaza van dézének, főleg abban, hogy ma Budapesten senki sem dolgozik taxisként megfélemlítésből, így a döntés, ami minket a bal1-be beültet, az a miénk. Abban is igaza van, hogy a céges formát is mi választjuk minden hónapban azzal, hogy nem hagyjuk el a cégeket. Amiben nem értünk talán egyet, az az arányosság és a piac terhelhetősége. Manapság minden 1000 forint alatti fuvar után, az utasnak is és a a fuvarszervezőknek is kutya kötelessége lenne a taxisnak megköszönni, hogy saját költségén hazaszállítmányozta a kedvest. Viszont Cofos, ott bent mit tapasztalnak? Ebből indulj ki!!!

- Kérnék olyan kollégát, aki elmegy XXIII. kerület Fakopács utca 4-be, ott vár a kedvesre óra nélkül, majd elviszi Erzsébet Kossuth utcába, de fizetni csak másnap fog a kedves Palotán a Neptun utca 98-ban...csekkel...Kérném 3-al...5-el ...és ekkor több trilla is befut...


Te miként ítélnéd ezt meg? Ők sem tesznek másként. Amíg a taxisok fejében nem lesz rend, amíg ahogy Kovács és Forest is mondja, nem értik meg maguk a taxisok, hogy mit jelent rentábilisan szolgáltatni, addig ezt mástól se várjuk el!!!

forest95 válasz |       2007.04.21. 13:48:45  (142)
Helló attus!

Szerintem teljesen jól látod a dolgot és gondolom értetted is amit leírtam. Valóban a fuvarszervező irodák túlszabályzottak. Ezzel persze nem azt akarom mondani én sem, hogy szabályokra nincs szükség! De ezek a szabályok nem a mi könnyebb munkavégzésünket szolgálják. Ez a túlszabályozottság mind azt a célt szolgálja, amit dézé is leírt és nem értek vele egyet, hogy a piacon forgó pénzt minnél több felé lehessen elosztani. Mindenkinek aki taxizással foglalkozik jusson egy kicsi. Nem baj, ha ez nem elég, csak jusson, hogy az illető így vagy úgy, de a piacon maradjon és fizessen tagdíjat. Ezekkel a szabályokkal próbálnak meg nagyjából mindenkiből egyformát faragni.
A kialakult szabályok szolgálják pl azt is, hogy az utasok szinte kényszerítve legyenek a telefonálásra, ha taxizni akarnak. Kialakult egy olyan helyzet, hogy ha valaki taxizni akar azt telefonálás nélkül már el sem tudja képzelni. Köszönhető ez a szerintem elvtelen kedvezményeknek. "Ha telefonálsz akkor olcsóbb, ha sokszor hívsz mégolcsóbb, ha céges vagy mégolcsóbb...." Történik ez azért így, mert a cégvezetők cégszinten gondolkodnak és nem egyénekre lebontva. Ők cégszerűen adják a kedvezményeket, amit nekünk egyénenként kell elszenvednünk.
Azzal sem értek egyet, amit szintén dézé írt, hogy az árak kialakításába közvetve beleszólnak a taxisok. Ha a fuvarszervező iroda által kiajánlott ár nem megfelelő akkor oda nem fizet tagdíjat. Az igazság az, hogy a túl magas és szabályozatlan létszám miatt nem lehet olyan alacsony árat kiajánlani amire ne lenne valaki aki jelentkezne. Bármilyen olcsón ajánlanak ki egy fuvart, valaki biztos el fogja vinni, miközben bele sem gondol abba, hogy a sokmilliós munkaeszközét amit 6, 7, 8, 10 éves részletre vásárolt milyen gyorsan, nyereség nélkül nullára írja. A taxisok túlnyomó többsége nem gondolkodik ilyen szinten. Csak az érdekli, hogy ma meglegyen a bevétel. Hogy holnap és azután mi lesz azzal nem foglalkozik.
Megreformálni ezt a piacot egyik napról a másikra és párbeszéd nélkül nem lehet. Az a baj, hogy párbeszédet csak a mi oldalunk akar. A másik oldalról talán most el lehetne kapni egy szálat, ha dézé is úgy gondolná. Ha nem anyázunk egymással, talán sikerülhetne és közeledhetnének egymáshoz az álláspontok. Valóban talán minket is meg kéne hallgatni, mert mint gyakorló taxisok talán mi is értünk valamit ehhez a szakmához.

csogu válasz |       2007.04.21. 13:44:58  (141)
Azt nem értem, ha tőlünk nyugatabra is így van, akkor azt ott élő Magyarok miért értetlenkednek azon, hogy telefonról olcsóbb a km díj, mint utcai leintéskor...., de én megmagyarázom, ne maradjanak tudatlanok:-))

Azért kedves, mert mi szeretünk szolgáltatni, és nekünk már ez is fizetség!

...ekkor nem esik több szó köztünk, mert azért ezt meg is kell emésztenie a drágának:-)))

219 válasz |       2007.04.21. 11:58:58  (140)
Kedves dézé !

Már ne is haragudj, de Te most azt mondod hogy többre tartod a a nyugatis, keletis...stb. hiénákat az itt "nyafogó taxisoknál" ? Tényleg azt szeretnéd hogy ÍGY oldjuk meg a problémáinkat.Nem mindenki akar verekedni, utast lehúzni, a maffiának fizetni....sokan csak nyugodtan szeretnénk dolgozni....ennyi.
Egyébként Te ezeknek a "nyafogó taxisoknak" a pénzén tudsz minden évben nyaralni ( valaki már 5 éve nem volt..).
Nem tudom hogy figyelmesen elolvastad-e az írásokat, de senki nem említett olyat hogy nem lesz szükség fuvarszervezőre, tehát ezen szvsz. felesleges vitatkozni.
Megalakítottátok ezt a TFTSZ-t. Ott olvasni lehetett mindenféle célkitűzésekről ( gps, könyebb ügyintézés, vizsga, szakmába jutás feltételei...), ezekről mondj valamit légyszíves, mert ezek érintenének minket.

Neduddgi válasz |       2007.04.21. 09:44:53  (139)
Pont azért negatív, mert citys!
Minden úgy jó ahogy van. Náluk megy a meló, a többi meg le van sz@rva:-(

Bao válasz |       2007.04.21. 09:17:06  (138)
Szokásos negatívságod érthetetlen.
Pedig te a "városi" taxi tagja vagy.
Próbálnád meg máshol...
Akkor nem tudom,hogy mit írogatnál... :D

attus válasz |       2007.04.21. 08:08:25  (137)
Ha nem látszik esetleg tisztán, beírásom első felét Nemkar "kollégának" írtam!!!

[1] [2] 3 [4] [5] [6] [7] [8]  ... [13]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft