És, ha az agglomerációs városokban dolgozó taxisoknak egy kis eszük van, akkor saját maguk kezdeményezik a helyi önkormányzatnál, egy, a budapestihez hasonló rendszer kialakítását.
Aztán már csak próbarendeléseket kell leadnia a hatóságnak, és szénné bírságolnia azt a budapesti taxist, aki kimegy az utasért Budaőrsre, Érdre, Szentendrére, Erdőkertesre, Dunakeszire, vagy éppen Vácra.
Ezzel egyrészt megvédhetik a saját piacukat, másrészt elébemehetnek annak, hogy Bősz Péter javaslatának megfelelően Ők maguk is szívóágra kerüljenek.
Íme:
"Javasoljuk, hogy a budapesti taxis rendelet hatályba lépését követően, a Főváros illetékesei keressék meg a Budapesttel határos települések vezetőit azon együttműködés érdekében, hogy csatlakozzanak a Budapesten bevezetett rendszerhez azzal a céllal, hogy a lakosaik, illetve a környező települések látogatói a Budapesten bevezetett, egységesített szabályok adottságai mentén vehessék igénybe a taxi szolgáltatást."
Nem tudom, követehető-e egy taxis számára.
A javaslat arról szól, hogy mondjuk egy érdi taxis is fóliáztasson, és rá is vonatkozzon az egységes tarifa.
De ettől még az érdi taxis be nem teheti a lábát Budapestre, hacsak nem váltja ki az érdi drosztengedély (30000/év) mellé a budapesti drosztengedélyt (38100/év) is. (Telephelyet létesít Budapesten, bejelentkezik adóalanynak).
Ezzel szemben a budapesti, mondjuk citytaxis, ugyanúgy fölveheti majd az érdi rendelést.
Miért is?
Miért szopjon az érdi, budaőrsi, erdőkertesi, váci, szentendrei, stb. taxis, miközben semmi előnye nem származik belőle?
Ha már játszunk, akkor játsszunk nagyban!
Ha az agglomerációból csak bizonyos feltételekkel lehet bejárni Budapestre, akkor a budapesti taxisok is takarodjanak kifelé a környező településekről!
Nincs többet "két perccel a határ tábla, M7-es, vagy a reptéri út felől, Budaőrs, az Auchan"!
Mire föl fuvarozgat Budaőrsön olyan, aki ott nem fizet iparűzési adót?
Hát, nem?
Hát, de!
Könnyen lehet, hogy én magam fogok megírni egy levelet az érdi közgyűlésnek a témában. |