[1] [2] [3] [4] [5] 6 [7] [8] [9] [10] [11] ... [13]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása
A kidolgozatlansága miatt változás várható a rendelet vonatkozó részében. (ez is oka lehet a levélnek) |
|
Az viszont egy programmal biztos megoldható, hogy a napszakokhoz igazodva legyen egy optimalizált taxiszám a kiemelt körzetekhez. Aztán ha az a szám drasztikusan csökken, vagy oktalanul megnő, akkor jelezzen a készülék. |
|
Én nem szeretnék menetközben drosztokra bejelentkezgetni.
Több okból sem. |
|
Az URH-ra szükség van, hiszen vegyük csak a reklamát alapul.
De pl. mivel az utasok jelentős része rendelkezik már okos telefonnal, de legalábbis mobillal, a rendszer ki is értesítené egy sms formájában, ha a rendelt taxi mondjuk 1km-es körzetébe érkezik, így a címen történő várakozás (remélhetőleg) jelentősen csökkenthető lenne. |
|
Ha figyelembe vesszük a rendelkezésben leírtakat miszerint 20 méteres pontossággal 5 másodpercenkénti frissítéssel kell komminikálni a készüléknek akkor nem droszt kell hanem jó erös hardver eszköz.
Azt, hogy mikor ki kapja a címet, azt nem nagyon kell tárgyalgatni mert azt elég egyértelmüen szabályozza a rendelet.
|
A -nevezzük így- korszerűsített címkiadó rendszer használatából még nem következik, hogy ne lenne URH az autóban. Következésképp a kommunikáció megoldott. Feltéve, ha a kollégák kellőképpen kollegálisak.
Ha meg egy megfelelő kijelzőn láthatnánk is egymást, vagy bejelölve egy körzetet tudhatnánk, hogy ott mennyien tartózkodnak, akkor tervezhető lenne a mozgás. |
|
Anno a Mini indulásakor ez volt az alapötlet.
Valaki írta itt, hogy eddig ha nem is volt fuvarod, hallottad, hogy mi zajlik körülötted és tudtál helyezkedni. Emlékszem még alelölülő kollégára, amikor kezdte a taxizást, hogy arra figyeltem fel nála, hogy amikor valahol beindult a munka, mondjuk valaki jelezte, hogy itt és itt utasok vannak, akkor nem telt el 10 perc és megjelent.
Mobilizálhatóságunkat megőrizve, a munka felé történő orientálásunkat nem szeretnénk elveszíteni és pont az a félő, hogy ez fog elveszni.
Ahogy alelölülő is írta, ez a rendszer lehetne hasznunkra, sőt, nagyon is helyén való lenne a rentábilisabb munkavégzés felé irányuló elmozdulás, kihasználva a kor technikai lehetőségeit.
Jelezhetné például a taxisok felé, hogy az adott kerületbe, de nevezhetjük körzetnek is, várható-e előrendelés 1 órán belül, mert akkor nem biztos, hogy Gazdagrétről begurulnék, vagy Rákosligetről.
Gondolom veletek is előfordult már nem 1x, hogy begurultatok, majd a hátatok mögé dobta a címet.
Valóban nem lenne rossz, ha az URH-n történő címkiadást felváltaná valami korszerűbb megoldás, de ezt is csak úgy tudom elképzelni, hogy hagynak elég időt a tesztüzemmódra, hogy a kezdetleges hibákat ki lehessen küszöbölni.
A cégek közötti kommunikáció szerencsére most olyan irányba mozdult el, ami ezt elősegítheti, hiszen a most piacon maradó cégek hosszú időre a főváros meghatározó cégei maradhatnak, így érdemes hosszútávra befektetni.
|
|
Maradjunk annyiban, hogy jogalkotói oldalról, és -nem hivatalos- levél formájában. |
|
Ez nagyjából igy működik Bécsben,ahogy itt leírtad.
Nem te tervezted a rendszert?
:) |
|
Azt elárulod,hogy ki kérte a véleményeteket? Hivatalos formában vagy csak szóban? |
|
Basszus! :-) Pedig nem is beszéltünk össze. |
|
Jó ezt olvasni, mert megerősít bennünket abban, hogy nem címkiadó taxiállomásokban, hanem körzetekben kéne gondolkodni.
Egyébként...hogy ne legyen senkiben hiányérzet az információáramlás miatt...még nincs egy napos az a levél, amiben a véleményünket kérték ebben a témában.
Segítsetek használható ötletekkel! |
|
Nagyon közel állunk egymáshoz ebben a dologban. Mondhatnám megegyezünk.
Uraim!
Ilyesmiket szeretnék tartalmában, és színvonalában is. |
|
100% IG EGYETÉRTEK VELED! !!!!!!! |
|
Egy-két észrevétel a gps-alapú címkiadáshoz:
Ha rajtam múlna, akkor virtuális taxiállomásokat hoznék létre, amelyekről meghatározott
körzetekbe történne a címkiadás.
A fuvarral végző taxistól megkérdezné a rendszer, hogy melyik környékbeki drosztra akar bejelentkezni.
Ekkor kiírná neki a környékbeli drosztokat és a pillanatnyi helyzetet, bejelentkezett kocsik számát.
Ez főleg a belső kerületekben lenne így, mivel itt a jelentkező fuvar 2-3 km-es körzetében
akár 20-30 szabad taxi is lehet, ezek között a régebben várakozót illetné a fuvar.
Gazdaságossághoz az lenne a legfontosabb, hogy a külterületekre irányuló fuvar esetén ne kelljen
visszakullogni a városba. De ez illúzió, lehet, hogy éjjel 3-4 kocsit kivisznek mondjuk Rákosborzasztóra,
és jó esetben talán egyet, ha visszahoznak.
De egy ilyen Rákoskeresztúron, Nagytétényben, Árpádföldön, Máriaremetén, Soroksáron, stb. jelentkező fuvarnál nem csak azt kell
figyelni a rendszernek, hogy van-e éppen akkor ott kocsi, hanem azt is, hogy tart-e oda utassal valaki.
Ne forduljon elő az, hogy rágurul valaki 10 km-t azért, hogy 3 utcával odébb menjen valaki, a végzős kocsi meg beballag 10 km-t,
mert fuvar legközelebb órák múlva várható. Aztán a pársarkos fuvar teljesítése után mehet vissza 10 km-t az is, aki kigurult.
Külterületen végző taxist tájékoztathatná a rendszer, hogy a korábbi rendelések alapján mire számíthat.
Van-e várakozó kocsi ott, várható-e, hogy 1 órán belül rendelés érkezik.
Javaslatot tehetne, hogy pl. Keresztúrról Zugló, vagy Kőbánya felé érdemes elindulni.
Még annyit: ilyen párbajozós fuvarszerzési módszer szerintem a világon sehol se működik már
legalább közepesen fejlett országban.
Nem utolsósorban: ez a rendszer tett minket kollégákból ellenfelekké, akikkel harcolni kell. |
[1] [2] [3] [4] [5] 6 [7] [8] [9] [10] [11] ... [13]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása |