Itt nem arról van szó, hogy jelen formájában ne vezessék be, hanem arról, hogy EZT felejtsék el.
Pásztor barátunk viszont konkrét javaslatokat tesz, hogy hogyan vezessék be - EZT.
Teszi mindezt a szakma nevében a taxisok várható lépéseivel fenyegetőzve.
Na most, én erre biztosan nem adok neki felhatalmazást azzal, hogy összeölelkezek, vagy kapaszkodok, vagy mit csinálok vele, mert azzal szentesítem a javaslatait is.
A Főváros és a fuvarszervezők közt alapjaiban nincs túl nagy nézeteltérés. Fura is volna, ha lenne, mert a rendeletben szereplő faszságok túlnyomó részét ők maguk javasolták a városvezetés felé.
Menjünk végig!
10 éves korhatár
A fuvarszervezők kérték, most is kérik, ráadásul azonnal. A tervezettől való eltérés nincs.
A taxisnak nem jó, mert jelentősen megnöveli az állandó költségeit, ezáltal további bevételkényszert generál, ami növeli a kiszolgáltatottságát. A kényszerfogyasztás útján átláthatóvá tehetők a bevételek, a radírozás korszaka nagyjából véget ért, csak éppen a tarifába továbbra sem fog beleférni minden.
Egységes megjelenés
A fuvarszervezők kértek egységes tarifatáblát és egységes azonosítókat; ez lett belőle. Nem nagyon prüszkölnek, csupán a színt vitatják. A tervezettől való eltérés minimális.
A taxisnak nem jó, hiszen neki kell állnia a költségeket.
Méret megkötések
A fuvarszervezők kérték, megkapták. A rendelettől való eltérés minimális, a rendelkezésemre álló dokumentumban 410 Litert irányoznak elő a 430-hoz képest.
A taxisnak nem jó, hiszen az igazán olcsó, kis autók üzemeltetésére a továbbiakban nem lesz lehetősége.
Teljesítmény megkötés
Ezt nem tudjuk, ki szülte meg, jelenleg 5 KW-on megy az alkudozás - megint csak a hivatkozott dokumentum szerint. A Főváros 60 KW-ot akar, a "szakma" 55-öt.
A taxisnak ez se nem jó, se nem rossz, egyszerűen értelmetlen az egész. Teljesítmény megkötés jelenleg is van, az untig elég.
Kötelező klímaberendezés
A fuvarszervezők kérték.
Mindenki nagyon egyetért, a tervezet és a "szakma" álláspontja közt nincs eltérés.
Teljes dohányzási tilalom a taxikban
Fingom nincs, kinek az agyszüleménye.
Mindenki nagyon egyetért, a tervezet és a "szakma" álláspontja közt nincs eltérés.
Szerintem érdemes lenne erről megkérdezni egy dohányzó taxist is, valamint tiltsák meg a fuvarszervező irodájában is a dohányzást!
Ha a Pásztor (bármelyik) dohányzik, ne tehesse a saját irodájában!
Egységes szabadjelző
A Főváros szüleménye.
A "szakma" azt mondja, hogy a mezítlábasoknak legyen, de a cégeseknek ne.
Itt már a taxisok feje fölött vitatkozik a fuvarszervező és a Főváros, majd ők eldöntik, hogy mi mit rakjunk a kocsikra. A tiltakozás itt határozott és kategorikus a részükről, idézem:
"A Taxicégek Szabadalmi és Védjegy Hivatal által lejstromozott márkanév használata nem korlátozható."
A "lejstrom" az nem tudom mi.
Reklám felület korlátozás taxikon
Fővárosi ötlet, a "szakma" természetesen ellenzi. A tiltakozás itt is határozott és kategorikus, ismét idézem:
"Eu gyakorlatnak megfelelően a taxi a buszokkal villamosokkal együttesen kezelendő és nem lehet tiltott relámfelület"
Hogy a taxis mennyi és milyen reklámot akar viselni a saját tulajdonú kocsiján és mennyiért, arról nincs szó.
EU 4, majd 2008-tól EU 5-ös motor
A "szakma" kérte, nem is tiltakoznak ellene.
A taxis meg majd fizeti.
Kötelező bankkártya-terminál
Fővárosi követelés, a "szakma" támogatja.
A taxis meg fizeti az összes költségét.
Ütemezés
A Főváros szándékai szerint 2013. január 1., a "szakma" 3 évet kér.
A taxis meg majd görcsöl, hogy teljesíteni tudjon mindent, 6 hónap, vagy 3 év 6 hónap alatt, egy gazdaságtalan tarifával, alacsony kihasználtsággal és egy gazdasági válság kellős közepén, szemben mondjuk a kifutásos rendszerrel.
Tarifa
A Főváros nem tudja, hogy maximált, vagy fix, a "szakma" meg csak véleményt fogalmaz meg, idézem:
"hatósági ár a kiszámíthatóbb a fogyaszóknak"
Ennyi, nem vágtam le belőle.
A taxisnak elemi érdeke lenne a fix, ha az megfelelő mértékű, de a mértékről egyáltalán szó sem esik a hivatkozott anyagban.
Fuvarszervező irodák tőkéje
Nem tudom, ez hogy került bele. Szerintem ezt is a fuvarszervezők kérték, hogy újabb, konkurens cégek alapítását megakadályozzák, ami már eleve nem jó a taxisnak, hiszen nem lesz verseny a fuvarszervezők között, ahogy most sincs. Mind ugyanazt a szart kínálja, hellyel-közzel ugyanannyiért.
Egy picit alkudoznak, a "szakma" kisebb összeget javasol.
Térinformatikai zárt fuvarkiadó rendszer hangrögzítéssel
Nem tudom, hogy került be, szerintem a "nagyok" ötlete volt, hogy fingassák a kisebb cégeket, mert elég nagy beruházást igényel.
Mivel a kisebbek többen vannak, ezért a "szakma" nem támogatja.
A taxisok egy részének jó lenne, ha lenne, mások ellenzik, én meg nem tudom, melyik tábor a nagyobb, és leszarom az egészet.
Fuvarszervező cégek köztartozás mentessége
Ez megint nyilván a nagyok áskálódása, de nem tudok biztosat.
A "szakma" támogatja.
Lényegében most bemásoltam ide egy olyan dokumentumot, amely Pásztor Gábor nyílt levelének mellékleteként utazott az éterben, csak itt nem jelent meg valamiért.
Még egyszer kérdezem: hol vannak itt azok a taxis érdekek, amelyekért össze kellene fogni a mit tudom én kivel, hívják akár Pásztor Gábornak, vagy bármi másnak?