Fórum » Hírek fórumai » Green /Grimm?/ Taxi sajtótájékoztató taxis szemmel. Avagy mikor járunk végre villanyautóval? | Súgó |
1 [2] [3] [4] [5] [6] ... [9]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása
Háát, ha nem majd tízmilla lenne az ára...:-(
Peugeot 3008 Hybrid4 - Világelső
A nagyon korrekt tájékoztatón kiderül, hogy ennek a hibridnek köze sincs az eddig megismert Toyota-modellekhez, sőt az összkerék-hajtás sem hagyományos benne. Rémesen leegyszerűsítve: a 3008 HY4 elöl dízel, hátul elektromos, s a két hajtómű néha külön, néha pedig együtt dolgozik, mindenféle mechanikus kapcsolat nélkül. További jellemzői a rendszernek, hogy négyféle - ZEV, 4WD, Sport, Auto - üzemmódra képes, csúcsteljesítménye 200 lóerő, 3,8 liter az átlagfogyasztása, károsanyag-kibocsátása pedig 99 g/km. S mi az előnye a dízel és elektromos hajtás kombinációjának a hagyományos hibridekéhez képest?! A válasz természetesen a fogyasztásban, illetve a dízelmotor hatékonyságában „rejlik": a 2 literes HDi FAP erőforrás a 27 kW-os villanymotorral összekötve igazi aszkéta jellem. |
Sziasztok!Azok az autók még mindig dolgoznak természetesen a "zöld droid" programban. |
|
Én rákérdeztem, itt nálunk.
Dobták az ötletett.
Gondolom elkezdtek számolni. |
|
Valaha igen. Vagy öt fel lett matricázva, és Zónásként futottak. |
|
Mi lett a g(ö)rín-taxival?
Látott valaki valaha utcán egyet is belőlük?
Lehet, várják a környezetvédelmi besorolás (Euro5-ös motor) életbelépését...
|
Nagyszabású villanyautó teszt a Schneider Electric közreműködésével.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment globális specialistája támogatóként vesz részt a SAVE projektben, amely Franciaország legnagyobb, kizárólag villamos energiával megoldott mobilitás-fejlesztést célul kitűzött kísérleti projektje. A körülbelül 100 jármű és 150 töltőpont bevonásával végzett kísérlet keretén belül 8 Renault Fluence Z.E., 20 Renault Kangoo Z.E. és 11 Nissan Leaf jármű közlekedik a Seine Aval régió útjain. A járművek töltését összesen 101 töltési pont biztosítja, amelyek közül 36 a nagyközönség számára is hozzáférhető az utak mentén, áruházaknál és a parkolóházakban. A SAVE projekt annak eredményeként született, hogy a Renault-Nissan csoport, az EDF, az Yvelines megyei önkormányzat, az EPAMSA és a párizsi regionális hatóság közösen elhatározta: nagyléptékű, a villamos hajtású mobilitással foglalkozó kísérletet hajtanak végre Seine Aval területén. A partnerekhez a Schneider Electric és a Total is csatlakozott. A Schneider Electric a töltőinfrastruktúra biztosításával járul hozzá a projekthez. Emellett a vállalat végzi a rendszerek műszaki felülvizsgálatát, illetve az állomások adatainak gyűjtését és energiafogyasztásuk kezelését is.
A SAVE fórum célja, hogy összegyűjtsék a tesztvezetéseket végző ügyfelek tapasztalatait a töltőinfrastruktúra telepítésével és a villamos hajtású járművek használatával kapcsolatban. Az eddigi eredmények azt igazolják, hogy az ügyfelek villamos hajtású járművekkel kapcsolatos előítéletei azonnal megszűnnek, amint beülnek a volán mögé. A sofőrök a visszajelzések szerint intenzíven használják a járműveket, amiből egyértelműen kitűnik, hogy azok megfelelnek a felhasználók közlekedési igényeinek. A Colizen vállalat például naponta átlagosan 90 km-t tett meg Kangoo Z.E. járművével, míg a 2 ATP MR személyfuvarozó vállalat Fluence Z.E. modellje naponta átlagosan 107 km-t tett meg. A SAVE projekt a tervek szerint 2012 szeptemberéig tart majd. A kísérlet következő lépéseként 30 perces töltésre tervezett gyorstöltő állomásokat alakítanak ki két Total szervizben, járműveket biztosítanak magánügyfelek részére, valamint továbbfejlesztik a töltőinfrastruktúrát is. Hosszú távon ezeknek a teszteknek az eredményeivel egészítik ki a városi töltőállomások telepítésével foglalkozó zöld könyv ajánlásait.
|
Behalt a mutatvány!
"Átverhet a látvány,átver ez a látvány,
átverhet a látvány
BUNDA!"
(Beatrice,Üzenetek I.) |
|
Hetente négyezer tonna CO2-t termelnek a londoni taxik
CO2 helyett konnektorok lephetik el Londont
Az elektromos üzemre történő átállítás nagyban csökkentené a város légszennyezettségét.
Hetente négyezer tonnával kevesebb szén-dioxidot lélegeznének be a londoniak, ha a London Taxi elektromos lenne. |
A Siemens elektromos sportkocsiját tesztelik az M0-áson
Egyedülálló tesztvezetés keretében próbálhatják ki a szakemberek a Siemens elektromos meghajtású sportkocsiját, az eRUF Roadstert. A világon egyedülálló konstrukció kifejlesztése a Siemens városi elektromos töltőhálózatokról szóló projektjéhez kapcsolódik.
Szakemberek, szakújságírók és az autó facebook-oldalán futó játék nyertese teszteli ma délután a Siemens elektromos sportautóját az M0 autópálya egyik már felújított, de a forgalomnak még át nem adott szakaszán. Az eRUF Roadster a Siemens és a nagy teljesítményű sportautóiról ismert RUF Automobile GmbH együttműködésében készült. A világon egyedülálló konstrukciót a Hannoveri Vásáron mutatták be először, idén áprilisban.
Az eRUF roadster kifejlesztése kapcsolódik a Siemens városi elektromos töltőállomás-hálózatokról szóló projektjéhez. Az autó a benne lévő „ComBox" berendezés segítségével – ami lehetővé teszi a kommunikációt az infrastuktúrával –hatékonyan köthető rá a városokba tervezett intelligens villamos hálózatra. Így a teszt során az elektromos autózáshoz szükséges komplex infrastrukturális hátteret is demonstrálja a Siemens.
Az eRUF Roadstert a Siemens az M0 körgyűrű bővítés alatt álló déli szakaszán mutatja be. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a régi balatoni út (7-es főút) és a diósdi (törökbálinti) út közötti útpályát bocsátotta rendelkezésre, amely a Colas csoport munkaterülete. A tesztsofőrök a kiváló minőségű pálya két kilométeres szakaszán tapasztalhatják meg az eRUF roadster hatékonyságát.
A nagy teljesítményű Siemens elektromos autó alapja egy Porsche Carrera 997-es modell. A Magyarországon bemutatkozó sportkocsi 180 kilowattos elektromotorját a Siemens gyártotta. Az erőforrást 29 kW-os lítiumion-akkumulátor táplálja, ez mintegy 150 kilométeres hatótávolságot biztosít. A kocsi végsebessége 220 km/óra, 0-ról 100 km/órára 5 másodperc alatt gyorsul fel. A bajorországi Pfaffenhausenben működő, nagy teljesítményű sportautóiról ismert RUF Automobile GmbH-val való együttműködésben a Siemens kutatói további tíz Porsche 911 járművet is nagy teljesítményű e-autóvá alakítanak át. A fejlesztési programot a német Szövetségi Környezetvédelmi Minisztérium is támogatja. |
Ja érdemes kicsit körülnéznünk nyugaton hogy mennek a dolgok... egy km-er egy liter benzin,utca olcsóbb mert telefonon rá kell gurulni és várni ami pénzbe kerűl,német taxis áfa nélkül vehet mercit taxinak... tényleg érdemes lenne már szétnézni nyugaton ,hogy mennek a dolgok! elektromos taxi mi? 7-8 milláért.13 milla lesz mire kifizetjük kb 10 év alatt! De vigyázzatok,csak két három éves koráig lesz jó taxinak,mert utána már nem nyílik az ajtaja,és nem gördülnek a kerekei!(hogy is dolgozhatnánk lepukkant 3 éves elektromos autókkal?) akkor lemaradnánk a nyugattól!!! :( |
25 ezer elektromos autónk lesz 2020-ra
E-community néven közösséget alakítottak azok a társaságok, amelyek szerepet kívánnak vállalni az elektromos járművek közúti elterjesztésében, az erről szóló megállapodást kedden írták alá Budapesten.
Az e-community, amelynek rendes tagja az Elmű-Émász csoport, az ABB és az elektronikai tevékenységgel foglalkozó Észak Budai Zrt., és támogatói között van például az Ernst and Young, platformként működik a fejlődés elősegítésére. A stratégiai partnerek között szerepel a Citroen, a Mitsubishi és a Peugeot, vendégtag pedig többek között a Fővárosi Vízművek, a The Boston Consulting, a PriceWaterhouseCoopers és a City Taxi.
"Együtt sokkal többet tudunk elérni, mint egymagában az Elmű-Émász", amely az e-community koordinátora - mondta Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász csoport igazgatóságának elnöke az aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Elmondta, hogy a rendes tagok elektromos járműveket használnak, a támogató tagok a közös munka finanszírozásában segítenek, a vendégtagok pedig szellemi munkával, ötletekkel, javaslatokkal segítik az e-mobilitás elterjesztését.
Az elnökasszony hozzáfűzte: Európában 2020-re várhatóan mintegy tízmillió elektromos jármű lesz és Magyarországon a számuk eléri majd a 25 ezret.
MTI. |
1 [2] [3] [4] [5] [6] ... [9]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása |