Fórum » Hírek fórumai » Green /Grimm?/ Taxi sajtótájékoztató taxis szemmel. Avagy mikor járunk végre villanyautóval? | Súgó |
[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7] ... [9]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása
Megint a hihetetlen szakértelem, és rálátás a szakmára....
Zöld autók felé nyitnak a taxitársaságok
A közúti forgalom nem elhanyagolható részét minden nagyvárosban a taxik bonyolítják le. Érdemes egy pillantást vetni arra, hogy a világ különböző országaiban miként közelítik meg ezt a témát, és zöld járművek üzembe állításával hogyan próbálnak megfelelni a társaságok a környezetvédelem iránt világszerte növekvő társadalmi elvárásoknak és szigorodó előírásoknak.
Cserélhető akkumulátoros taxik Tokióban
San Franciscoban is elektromos flottát terveznek
London – a hagyományok maradnak, a technológia fejlődik
Svéd elhivatottság Stockholmban
Budapest – nagy tervek, alacsony támogatottság
qrvára kéne már egy kis támogatás a szóvivő úrnak:-)
Végül, de nem utolsó sorban, az ismertetett innovációk és kezdeményezések tükrében érdemes hazánkra is vetni egy pillantást. Magyarországot, és elsősorban Budapestet – mint a legjelentősebb taxiforgalmat bonyolító várost – szemügyre véve azt tapasztaljuk, hogy a fentiekhez hasonló kezdeményezések elvétve lelhetők fel csupán. Az egyik múlt évi hangzatos hír, ami talán azóta is egyetlen a témában, hogy Budapesten idén jelenik meg az utakon a Green Taxi szolgáltató, amely a Zóna Taxi járműparkjának átvételével startol.
A társaság flottájában első körben az Euro-5 előírásoknak megfelelő járműveket üzemeltet, amelyet a tervek szerint folyamatosan bővítene elektromos járművekkel. Ennek egyelőre azonban komoly akadálya, hogy Budapesten jelenleg mindössze egyetlen üzemben lévő elektromos töltőhely üzemel. A Green Taxi fő célcsoportjaként azokat a cégeket jelölte meg, amelyek hangsúlyt kívánnak fektetni a környezettudatosságra, emellett természetesen a környezettudatos lakossági megrendelésekre is számítanak.
A társaság sikerének, illetve „zöld” arculatának fenntarthatósága várhatóan azon múlik, hogy megfelelő partnereket talál-e céljai megvalósításához a városüzemeltetés és az elektromos szolgáltatók döntéshozóinak körében, illetve a szükséges infrastruktúra kiépítéséig is finanszírozni tudja-e beruházásait a már amúgy is túltelített magyar piacon.
Amennyiben céljaikat sikerül megvalósítani, remélhetőleg követendő példát jelentenek majd más hazai taxitársaságoknak is – együttesen ugyanis a városi légszennyezés közel 5 százalékáért felelősek.
|
Opel Ampera - Használhatjuk tisztán elektromosan is.
A villanyautó idén év végi piaci bevezetésével az európai autópiac teljesen új szegmensét nyitja meg az Opel. Egyedülálló elektromos hajtásrendszerével, az ötajtós, négy személynek és poggyászuknak helyet kínáló Ampera teljes mértékben alkalmas a mindennapi közlekedésre és hosszú utazásra. |
http://www.fn.hu/belfold/20110224/megszunik_zona_taxi/ |
Lemondás esetén, kérjük, forduljon hozzánk a lehető leghamarabb.
Törlések kiküldése után, akkor díjat fizet ¥ 710
Egy jen körülbelül 2.50 forint
Itt az is kb. 1500 forint, ha lemondják a rendelést.
|
|
"Mint például amikor a mozgás ※, akkor nem veszi fel a telefont"
:-)) |
|
Méééé nem?:D
Valószínűleg így van. Az is lehet, hogy olyanok hozzák a szabályokat akik értenek is hozzá! |
|
Nem nagyon tudok Japán lapokat böngészni... de sejtéseim szerint igen szabályozott piac van...és nem gondolják, hogy az a verseny korlátozása lenne.
Biztos vagyok benne, hogy sok egyéb között, /pl. a taxis hajviselete/ rögzítve van a létszám, és a tarifa. |
|
Hmmm, engem ez fogott meg:
"32 magántaxiscég összefogásával..."
Itt nem, hogy 32 céget, hanem 32 taxist sem találunk aki összefogna bármiben!:-(
A másik érdekes, hogy ott megfér egymás mellett 32 cég, nem akar 2-3 mindig az egyetlen, a piacvezető lenni...ez is elgondolkodtató, nem? |
|
„a járművek összes szén-dioxid-kibocsátásának 20 százalékát adják, hiszen szinte állandóan üzemben vannak.”
Akkor nem értem miért kell nekem üldögélnem órákat egy „ide megyek csak” fuvarért?
Ja, és mi van a feltöltéshez szükséges energia előállításánál keletkező szén-dioxiddal.
Vagy az nem számít.:)))) |
|
No emisszió misszió....
Taxik és tenderek
Európa- és Amerika-szerte a taxitenderek reneszánszát éljük. De micsoda különbségek vannak taxitender és taxitender között!
Milánónak és Londonnak például a Volkswagen az idei év végén bemutatkozó miniautó-családjának elektromos változatait ajánlja, arculatában a két metropolis hangulatához és hagyományaihoz illő tetszetős és praktikus autókat. Az Egyesült Államokban több komoly autógyártó is ringbe szállt a villanytaxi-koncessziókért, és ebből a harcból nagyon jópofa prototípusok születtek: a Ford Tranzit Connect Electric nagyszerűségére már korábban többször felhívtam a figyelmet, és - érintőleg - már a Nissan NV 200-ról is írtam, amelyből egy egész különleges yellow cab-parafrázist készítettek a japánok. (Közben a Nissan NV 200 megérkezett Magyarországra is, áprilistól ráadásul már nem csak teher, de hétszemélyessé alakítható személyszállító változata is elérhető lesz, igaz - egyelőre - csak dízel és benzines változatban; viszont azok legalább takarékosak.)
De a taxitenderek közötti különbség lényege sajnos nem Európa és Amerika, hanem - szégyenszemre - Magyarország és a modern világ többi része között húzódik. A cél ugyanis mindenhol (máshol) az egységes arculat, a károsanyag-kibocsátás csökkentése, a kényelem fokozása. Merthogy vagy arról van szó, - mint például Milánó, London esetében -, hogy egy patináns európai autógyártó megtiszteli a városokat (a városok meg őket) egy kifejezetten számukra készített taxi prototípussal. Vagy, mint az USA-ban, a versenyhelyzet hoz létre nagyszerű ötleteket, amelynek hasznát végül a taxival közlekedő utasok fölözhetik le.
Mi történik ezzel szemben Magyarországon? Évek óta még abban sem sikerül dűlőre jutni, hogy pontosan milyen kritériumoknak feleljen meg a jövő pesti taxija. Egyáltalán: milyen színű legyen, milyen motor(ok) hajtsák, kik vezethessék? (Pedig az egységes taxidizájnnak nemcsak a szocializmusban, de a már a két világháború között is szép hagyományai voltak Budapesten.)
Környezetvédelem? Na, abban aztán igazán szégyenteljes a különbség köztünk és a művelt világ sajnos szinte bármelyik más szeglete között. Budapesten annyi történt, hogy a mostanában már egy menetre szinte bárki által elvihető kurvaként működő Levegő Munkacsoportnak és a Porsche Hungária nevű párt- és állami luxusautó-beszállító cégnek, itt a west balkánon, valamifajta second hand keresztapaként működő vezetői összeálltak, és kedvenc újságíróik előtt bejelentették: megalakult a budapesti zöld taxitársaság. Amely mostantól nagyon zöld lesz, például azért mert Euro5-ös motorral szerelt autókra cserélik a régi, sokkal környezetszennyezőbbeket - amelyeket nemrégiben szintén éppen ők adtak el.
Szóval tiszta szégyen ez a korrupt, putri-posztszocializmus, amelynek még bája sincs, csak szarszaga. Gandhi szerint egy társadalom fontos fokmérője, hogyan bánik az állatokkal. Tökéletesen egyetértek, hozzátéve: sajnos az is legalább ennyire jellemző egy társadalom - vagy egy város - állapotára, hogyan és honnan szereznek be új taxikat.
18 komment
|
Londoni taxit mutatott be a Volkswagen
A Taxi Milano után a Volkswagen ezúttal a London számára mutatta be az Up! kisautó taxis változatát. A hajtásról itt is egy 115 lóerős elektromotor gondoskodik, amelyet 45 kWh-s, lítium ionos akkumulátor táplál. Elektromos hajtásához képest kifejezetten bíztató a 300 km-es hatótávolság is. |
[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7] ... [9]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása |