FÓRUM - Rettegjünk, vagy repessünk?
Fórum » Hírek fórumai » Rettegjünk, vagy repessünk?Súgó


162 hozzászólás 11 lapon hozzászólások sorrendje:

[2] [3] [4] [5] [6]  ... [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

hiénakutya válasz |       2010.12.16. 18:47:40  (162)
Igen, hát legrosszabb esetben is 200 droidra elég 110 autó, hogy legyen tartalék is. Mennyivel számoljuk egy autó havi költségét? Legyen 100000? Az 11 millió. Legyünk nagyvonalúak! Legyen 15! Most járunk 45-nél.
ÁFA... A "nem kevés ÁFA", az egész pontosan 25%. De nem a 60 millió 25%-a...
Azt ugye tudjuk, hogy a gyakorlatban hogyan néz ki a droid szerződése? Még véletlenül sem úgy, hogy fölvettem ezt a csávót, behord nekem tíz rongyot naponta, ez az én pénzem. Hát, nem! Fölvettem ezt a csávót, behozza azt, ami az órában van és kap vissza fizetést. Ezt a droid szépen alá is fogja írni, minden hónapban, hogy átvette.
Ecseteljem itt hosszasan, hogy mi van az órában? Szükséges?
Na, annak a 25%-át fogják befizetni.
A bérköltségen is lehet spórolni. Részmunkaidős foglalkoztatás, feketemunka, tartós munkanélküli foglalkoztatása, meg még mit tudom én.
Mi van akkor, ha a droid nem vigyáz az autóra? Semmi nincsen. Vagy kifizeti az okozott kárt, vagy megy az anyjába. Lesz helyette másik. Itt semmilyen rizikó nincs; a többi gyorsan megtanulja majd, hogy csak óvatosan, szépen, finoman.

Mondom, fele megmarad. De legyen csak a 40%-a! Az még mindig 24 millió. Egye fene, maradjon a végén 20! Maradjon 15! Netto tizenöt áll szemben bruttó tizennyolccal. Mert azt azért ne vitassuk hogy a példánkban szereplő, 300 alvállalkozó által behordott 18-ból is vannak költségek!

Hozzon csak 5 millióval többet a droidos rendszer havonta, mint az alvállalkozói!
Az 60 millió egy évben. Hatvan...

Nem tudom, hogy a T4-nél miért nem működött a tisztán alkalmazotti rendszer. Azt gondolom, hogy azért, mert túl korán vágtak bele és nem sikerült a megfelelő személyi állományt összehozni. Abban az időben még csak a linkek, lumpenek, játékgépesek kényszerültek droid-sorba. Ezek valószinüleg nem tudták behordani a pénzt.

alelölülő válasz |       2010.12.16. 17:23:55  (161)
"Nem tudják ma megtenni, mert nem tudnak a droidnak elég munkát adni"
"sem áll rendelkezésre kellő mennyiségű és minőségű droid"
Most akkor sok droid van, vagy kevés?
Rohadt egyszerű: annyi droidot kell felvenni, amennyi a fuvarállományt biztonsággal el tudja látni. Igaz, hogy ez saccperkb. kétharmada a jelenleginek, de egyénenként sokkat többet lehet tőlük elvenni. Csakhogy. A kocsifenntartás talán kicsivel gazdaságosabb, mint egyénenként, meg kevesebb kocsi-ember fenntartását kell megfizetni. Viszont bejön havonta nem kevés áfa. A kocsira se vigyáz úgy a droid, mint a vállalkozó.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy összességében nagyobbat tudnának kaszálni droidokon, de ezt majd a jövő eldönti, főleg, ha tényleg ebbe az irányba lépnek. Rizikózni viszont sokkal többet kell: autókat, javítást finanszírozni.
Még egy apróság: azért az is jelent valamit, hogy T4, amely kezdetben csak alkalmazottakkal dolgozott, mára igencsak nyitott az alvállalkozóknak is.

Érdekes volt újraolvasni akkori írásod.
Most nem is fűznék hozzá semmit.


hiénakutya válasz |       2010.12.16. 16:40:20  (160)
Megkerestem, Taxisok Egyesülete topic 1405. Reagáltál is rá, úgyhogy nem ragozom el újra.
Nem kisebbik rossz.
Pont ugyanaz.

Nem tudják ma megtenni, mert nem tudnak a droidnak elég munkát adni ahhoz, hogy behordja a megfelelő mennyiségű pénzt és amúgy sem áll rendelkezésre kellő mennyiségű és minőségű droid. A számításba jöhető emberek jelenleg is taxisok, csak éppen vállalkozók. Elhordják a fuvarokat, miközben a töredékét viszik be annak, amit egy droidról le lehet aszalni. Meg kell tehát oldani, hogy ezek az emberek menjenek tönkre és a cégtulaj hasznára kamatoztassák szakmai tudásukat. Droidnak elmenni mindig is kényszerpályát jelentett egy taxis számára, önként ezt nem vállalja be senki, amíg talpon tud maradni.
Matek: 300 alvállalkozó egy hónap alatt tizennyolc milliót visz be. Legyen helyette csak 200 droidom, és kérjek tőlük csak tízezret naponta! Mennyi az egy hónapban? Menjen el költségre a fele! Mennyi az, ami megmarad?

Az Est taxiról megint nem tudunk semmit. Annyit tudunk, hogy tönkrement. Hogy hozzá nem értésből, vagy szándékosan szaratták be, azt már nem tudjuk.

alelölülő válasz |       2010.12.16. 16:15:08  (159)
Mondjuk, én általánosságban írtam, amit.
Nem kísérem figyelemmel, tehát te többet tudsz róluk, mint én.
Azt írtam, hogy ők a kisebb rossz, csak más szavakkal.
Ezt talán te se vonod kétségbe.
Aztán a kivéreztetés és jönnek a droidok.
Ha ezt akarnák, megtehetnék már ma.
Nincs belépés, ráülhetsz az autómra.
Play it again, Sam.
The Est-taxi Story.
Pedig ott micsoda tőke-háttér volt, és mégis...

hiénakutya válasz |       2010.12.16. 15:38:51  (158)
Ez sincs így, de most már azt fogod hinni, hogy haragszom rád. :-)
Engem nem érdekel, hogy pro forma kiket képvisel. Megnézem, hogy amit Ő akar, az jó-e nekem. Nos, én figyelemmel kísérem, hogy amit akar az szolgálja-e az én érdekeimet és azt látom, hogy nagy vonalakban igen, viszont a részletekben nem, sőt, az érdekeimmel kifejezetten szembe megy. De erről jó terjengősen értekeztem már egyszer valahol.

hiénakutya válasz |       2010.12.16. 15:33:03  (157)
De, ha eleve az a célja, hogy a szakadékba tereljen...

Azt nem tudjuk, hogy miért nem fizeti vissza. Annyit tudunk, hogy nem fizeti vissza.

alelölülő válasz |       2010.12.16. 15:01:44  (156)
Akármilyen sz*r, mégis inkább ők, mint tftsz vagy mifene. Ott legalább egy-kétszáz taxis tag, nem 10-12 fuvarszervező.

alelölülő válasz |       2010.12.16. 15:00:27  (155)
Hát, ha szakadékba terel?

Ezek is a túlélésért küzdenek, csak más szinten, mint mi.
Nézd meg, a "piacvezető" hónapok óta nem tudja visszafizetni pár taxis kaucióját, perelniük kell érte.

hiénakutya válasz |       2010.12.16. 14:17:41  (154)
Nem mindegy. És azért nem mindegy, mert létezik, tárgyal, egyeztet, javasol.
A nevedben (is).

hiénakutya válasz |       2010.12.16. 14:16:27  (153)
Ezt én értem, de mégse mondhatjuk, hogy a puli a hülye...

alelölülő válasz |       2010.12.16. 14:04:25  (152)
Nem tök mindegy?
Létezik még egyáltalán?

alelölülő válasz |       2010.12.16. 14:00:38  (151)
Egy pulikutya többszáz birkát elterelget. Még a nagyonrossz kutya is. Még a szakadékba is.
Hát ez van: vesztésre állunk.

hiénakutya válasz |       2010.12.16. 13:53:32  (150)
Egyébként azt is megmondom, hogy mi változik.
Amikor leszeded a képedről a borostát és kénytelen-kelletlen belenézel a tükörbe, akkor egy olyan csávót fogsz látni, aki kiállt magáért.
Hogy aztán a többi, aki szótlanul, meghunyászkodva, esetenként hajbókolva, csontig benyalva menetelt bele a pusztulásba, mit fog látni... Hát, az legyen az övék!

hiénakutya válasz |       2010.12.16. 13:38:38  (149)
Az OTSZ az a Metál. :-)

hiénakutya válasz |       2010.12.16. 13:36:24  (148)
Igen, nagyon jól esik az embernek, és átmenetileg némi elégtételt is ad, mikor az ellenfelet szarozhatja. Két gondom van ezzel, túl azon, hogy az ellenfelet (vagy inkább ellenséget?) nem szabad alábecsülni.
1. Nagyon hosszú ideje ezek a "nincs annyi eszük" azt tesznek velünk, amit akarnak. Most vagy mégsem olyan setétek, vagy mi még náluk is ostobábbak vagyunk. Hogyan lehetséges az, hogy néhány primitív barom kajakra seggbeqúr több ezer embert, azok meg szótlanul tűrik, kivéve néhányat, aki meg kifejezetten tapsolnak hozzá?
2. És ez kapcsolódik az előzőhöz.
A jobbtól vereséget szenvedni: normál. De egy gyenge, hitvány ellenféltől kikapni, az nagyon gáz.
És mi jelenleg vesztésre állunk.

[2] [3] [4] [5] [6]  ... [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft