Rettegjünk, vagy repessünk? (1. oldal)
Példátlan hatalom, és tőkekoncentráció!
Jövő héten kedden lehetőséget kapunk Surányi Attilától, a TFTSZ. elnökétől, hogy feltegyük kérdéseinket.
A címben feltett kérdés lesz az első.
Kérünk benneteket, hogy ezt az írást figyelmesen elolvasva, a cikk fórumában segítsetek nekünk abban, hogy minél több, és minél jobb kérdéssel a tarsolyunkban ülhessünk le vele beszélgetni.


Megalakult a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége

 

Decemberben jelentették be hivatalosan, hogy egy új, taxis érdekeket képviselő szervezet kezdte meg működését a fővárosban. Erről néhány sorban már az előző számunkban hírt adtunk azzal, hogy a részletekre januárban visszatérünk.
A Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége (rövidítve: TFTSZ) jelenleg már a nagy budapesti taxiscégek többségét tömöríti.


Elnöksége három főből áll:
Garamszegi Miklós / Főtaxi Zrt./,
Surányi Attila /6x6 Taxi Kft./ és
Tamás Miklós /City Taxi Szövetkezet/.


Az Ellenőrző Bizottság tagjai:
Hrumó Miklós /Budapest Taxi/,
Pásztor Gábor /Taxi4 Kft./ és
Szenci Szabó János /Taxi 2000 Kft./. 


A TFTSZ elnökének Surányi Attilát választották.


Kérdéseinkkel mi most őt kerestük meg:

 

  • Taxis érdekképviseletekkel, kollégáink többsége szerint, már szinte Dunát lehetne rekeszteni. Sőt, sokan úgy gondolják, hogy kevesebb ilyen szervezettel hatékonyabb munkát lehetne végezni. Egyáltalán, mi a TFTSZ? Érdekképviselet, szövetség, vagy kvázi kamara?

 

  • Azt hiszem még most, az alakulást követő hónapban érdemes ezt a kérdést tisztába tenni. A közösen létrehozott szervezet a munkaadói oldalon képviseli majd a szakmai érdekeket. Kétségtelen, - mi is tapasztaltuk - hogy ebben a foglalkoztatási ágazatban rengeteg érdekvédelmi képviselet volt eddig is, és lesz a jövőben is. Némelyiknek valóban nincs egy tucat tagja sem, ám erre a jelenleg hatályos törvények lehetőséget adnak, tehát létezésüket nem szabad megkérdőjelezni.
    A mi szövetségünk azt a célt tűzte maga elé, hogy a munkaadói érdekek képviselete mellett egyben a szakmai kérdésekben is kézzelfogható eredményeket érjen el. Ebbe nagyon sok minden beletartozik. Ezeket a célokat az alapszabályunkban is rögzítettük.
    Például szeretnénk elérni, amit egyébként már régóta mondunk, hogy a taxizás valóban szakma legyen.
    Hamarosan megszerkesztünk egy közös etikai kódexet, aminek fontosságáról immár 10 éve beszélgetünk.
    Szeretnénk elérni a megfelelő hatóságoknál, hogy a taxis tevékenységhez köthető bürokratikus terhelést optimálisra csökkentsék. Ehhez át kell majd tekinteni a jogosítvány, a rendszám megszerzése, a vizsgáztatás, az okmányirodákban való sorbaállás egész folyamatát.
    Majd ezt követően – szándékaink szerint a hatóságokkal közösen – kidolgozunk egy törvényes, ám jelentősen lerövidített eljárási rendet.
    Tehát pontosan azokat a célokat szeretnénk szövetségként megoldani, ami az elmúlt 10 évben egyetlen taxis érdekvédelmi szervezetnek és a kamarának sem sikerült.
    Fel kívánunk lépni a fekete munka, a fekete gazdaság ellen. Ez a szakmán belül is létező probléma mindnyájunkat szorít! Úgy érzem, hogy minden becsületesen dolgozó taxist sújt az a réteg, melynek tagjai szinte ráülnek erre a szakmára. Nem akarok senkit sem bántani, de ezek a be nem jelentett feketemunkások csak növelik, duzzasztják a létszámot, miközben versenyhátrányt okoznak a többieknek.
    A munkaeszközök ebben a szakmában is fontosak, ezért célkitűzésünk az is, hogy ezek megvásárlását a szövetségen keresztül bonyolítsák kollégáink, természetesen önkéntes alapon. Mi ugyanis fel tudunk majd mutatni egy nagyobb bázist, olyan tömeget, melynek nevében tárgyalva komoly eredményeket érhetünk el a beszerzési árakban és a minőségben egyaránt. Itt természetesen nem csak a gépkocsi beszerzésről, hanem az URH, vagy akár a most már népszerű GPS helymeghatározóról is szó lehet majd.
    A hazai taxis szakma nemzetközi tapasztalatainak szélesítését szintén céljaink között szerepeltetjük. Fel fogjuk venni a kapcsolatokat az európai taxis tömörülésekkel, illetve a korábbi ismeretségeket is fel kívánjuk újítani. Kialakítjuk majd a megfelelő csatornát az EU testületek felé, például a lobbytevékenység erősítésével. Ezen a téren is voltak már próbálkozások, de ezek mindig megfeneklettek valahogyan. Pedig a nemzetközi tapasztalatok alapján előrébb juthatnánk a hatóságokkal folytatott tárgyalásokban.
    Megszervezzük majd a közös oktatási rendszert. Tényleg nem akarok senkit sem megbántani, de ahogyan itt az elmúlt években a taxis képzés folyt, az finoman szólva nem volt ideális. Az a néhány kolléga, aki az elmúlt időszakban állt közénk taxisként, nem tudott olyan alapokra támaszkodni, mint amelyeket mi annak idején megkaptunk. Ez is nagyon fontos kérdés. Sőt, véleményem szerint ez a másik fontos alappillére ennek a szakmának, legalább olyan, mint az eszközbeszerzés.
    El kívánjuk érni, hogy a taxisok között ismét nagy számban legyenek fiatalok. A szövetség céljaiban ez is igen lényeges pont. Vagyis, nyitni kívánunk az ifjabb nemzedékek felé, mégpedig úgy, hogy a személyszállítást megismerjék, megszeressék ők is.  Mint mi tettük annak idején. Mindnyájunknak jót tenne egy kis „vérfrissítés”.
    A taxisok, a fuvarszervezők megítélésnek javítása is céljaink között szerepel.  Ezért változtatunk a médiákkal való kapcsolattartás eddigi gyakorlatán. Bármilyen, taxisokat érintő problémával egy profi, hozzáértő csapat foglalkozik a jövőben és nem a korábbi ad-hoc jelleg  dominál majd. Jó lenne, ha az utazóközönség látná: „igen, ezek valamit akarnak”.
    A jogalkotásban is szeretnénk elérni a megfelelő képviseletet, akár a már említett lobbi-tevékenység erősítésével. Ebben is vannak évtizedes elmaradások. Úgy érzem, jogilag sem úgy van védve a taxis szakma, ahogyan az elvárható lenne.
    El kívánjuk érni, hogy a taxis fuvarszervező irodáknak kiirt közbeszerzési pályázatokban a minőség megfelelő hangsúllyal szerepeljen. Az a cég, mely nem teljesíti az elvárható feltételeket, ne vehessen részt ilyen megmérettetésekben.
    További kitűzött célunk, hogy szakmai távlatokat adjunk a gépkocsivezetőknek is.
    A közgyűlésünkön meghatározzuk majd, hogy az elnökségben kinek milyen feladata lesz a felsoroltakból, célkitűzésből ugyanis van bőven.

  tovább

2007.01.25. 15:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft