Módosítják a taxirendeletet (1. oldal)

 

Megint háborognak a taxisok - Az elit kivétel?

 

Tájékoztató taxisok részére az új Taxirendeletben foglaltakról

 

Új Taxi arculati útmutató

A Fővárosi Önkormányzat 2013. 06. 12.-i közgyűlésére benyújtott előterjesztés.

A Fővárosi Önkormányzat 2013. 06. 12.-i közgyűlésére benyújtott és megszavazott végleges módosított változat.

A Fővárosi Önkormányzat 2013. 06. 12.-i közgyűlésére benyújtott kéthasábos, összehasonlító változat.


 



A végleges határozat

A teljes szöveg

 



Túl vagyunk a Fővárossal folytatott újabb egyeztetésen!

Szálka kollégánk ott járt:

 

szálka válasz |       2013.06.07. 05:44:54  (7850)
KI A FASZT ÉRDEKEL?

Éljen a pökhendi kivagyiság...

Nagy a baj, ha valaki a szabályozásban találja meg az élete értelmét.
Egy politikustól lassacskán megszokjuk ezt a meghatározó, és kellemetlen tulajdonságot, de az egyenesen tragédia, ha egy hivatalhoz jutott volt rendőr képzeli magát politikusnak.
Mániákus szabályozásban leli örömét, mintha ez lenne a társadalmi hasznosság fokmérője.
Mindegy, hogy vécépapír használatról, hajléktalanokról, vagy éppen a taxisokról van szó. Bár nem tudom, hogy ez utóbbi kettő még meddig elválasztható.

Túl vagyunk újabb két napon. Még az is lehet, hogy az utolsó kettőn.
Jövő héten a Fővárosi Közgyűlés elfogadja-elfogadhatja a módosító indítványokat, és önálló életre kel a Fővárosi taxirendelet.

A tényszerűség kedvéért: a Kamarában szerdán sikerült közös álláspontra jutni óraindítás szabályait illetően. Abban teljes volt az egyetértés, hogy a Komáromiék által preferált "amikor beül az utas, akkor indul az óra" elképzelést elutasítjuk. Nem lehet olyan helyzetet teremteni, hogy az utas egy sima telefonos rendelésnél kénye-kedve szerint várat bennünket akár a leglehetetlenebb helyeken, mert ingyen van.
A leintéses, beülős, és előrendeléses fuvaroknál történő óraindítás nem szorul különösebb szabályozásra.
Sikerült abban is megállapodni, hogy az úgynevezett állapotjelzőt a piros-zöld lámpácskáival együtt szintén pokolba kívánjuk. (azt, aki kitalálta nem, őt szeretjük)
Abban megosztott volt a társaság, hogy érdemes-e még egy kört futni a sárga szín miatt, de gondoltuk, miért ne legyünk rebellisek...
Így aztán a TGFSZ készíttetett egy olyan sárga fóliával behúzott karosszériaelemet, ami előtte félig fehér, félig fekete alapszínt kapott. Csak, hogy jól látszódjon mekkora árnyalatbeli különbségek várhatók, és nehéz megfelelni egy olyan követelményrendszernek, ami nem is létezik.
És így elmenni egy BKK által kiagyalt minősítő vizsgálatra...minimum kétséges a végeredmény.
Következésképpen talán nem ördögtől való belátni egy tévedést, és visszatérni a gyári alapszín gondolatához.

És máris megvirradt a csütörtök...

Van a világnak olyan normális szeglete, ahol ismerik azt a szót, hogy hatástanulmány.
Ahol tartalommal bír az a szóösszetétel: társadalmi-szakmai konszenzus.
Ahol vannak kiforrott koncepciók.

És van olyan szeglete, ahol az "így jártál", és a "ki a faszt érdekel" teremt biztos állást, és milliós fizetést.

A Főpolgármester nagy mozgásteret nem hagyott. A módosító indítványokkal kapcsolatosan elfogadó, meggyőzhető volt. A sárga színről nem volt hajlandó újabb frontot nyitni.

Ami a lényeg, és a beterjesztés után várhatóan elfogadásra kerül: az évjárat korlátozás tekintetében a 10 éves korhatár 2015. július 01-től lép érvénybe.
Ezért az engedményért viszont a már kitárgyalt módon leszűkítették a 15 éves autók üzemben tarthatóságát.

Eltekintenek az állapotjelzőtől, de a rendeletben -és a gyakorlatban- ragaszkodni fognak ahhoz, hogy ha a taxi foglalt, címre tart, akkor nem világíthat a szabadjelző. Ha szabad, akkor megfelelően erős fényforrás alkalmazásával jól láthatóan világítania kell. Kizárólag borostyán sárga színű lehet. Nincs fehér (taxiplus3), piros (minimobil), stb.
Minden cég alkalmazhatja a saját arculatának megfelelőt, a magánzóknak meghatározott méretűt kell használni.

Az óraindítással kapcsolatosan is egy viszonylag jó megoldás született.
A címre érkezést össze kell hangolni a diszpécserszolgálat közreműködésével úgy, hogy az utas a lehető legpontosabban legyen tájékoztatva arról, hogy mikor ér oda a taxi. Ezt az időt nekünk is tartani kell, és akkor ennek megfelelően a címre állás után indulhat az óra. Nyilván ez igényel majd némi rugalmasságot, és korrektséget mindenki részéről. Nekünk viszont következetesen el kell várni a diszpécserszolgálattól, hogy kerüljék a slendrián időajánlatokat.
Az előrendelésnél a meghatározott időpont a mérvadó, függetlenül attól, hogy ott az utas vagy sem. A leintéses, beülős fuvaroknál is tulajdonképpen a napi gyakorlat marad.

Úgy fest, akik a rendelet áprilisi elfogadása után vizsgáztattak autót, azok szeptembertől várhatják a behívót a BKK-tól bemutatandó, hogy a taxi megfelel a rendeletben foglaltaknak.
De!!! és ez fontos, és őszintén remélem nem értettem félre semmit, mert nem szeretnék senkit megtéveszteni: ez azokra vonatkozik, akik az ominózus április után újonnan állítottak be autót, illetve akkor kezdték ezt a foglalkozást.
A "soros" vizsgásokra nem.
Állítólag ez ügyben HorváthRT5csaba rendesen fellázította rádión a taxisokat tegnap délután. Szándékosan vagy sem...nem tudom.
Ha a vizsgával kapcsolatosan én értettem félre valamit, akkor remélem sürgősen kiigazítanak!


A keserű mézet végére hagytam.

Komárominak megmutattuk a fóliázást, hogy legalább megpróbáljuk jobb belátásra bírni a spektrométeres minősítővizsgálat kapcsán.

Csípőből visszatüzelt: az a fajta fólia, amelyiknek a hátoldala tartalmaz egy fehér ragasztóréteget, eltakarja a fényezésből eredő különbségeket. Hamarosan megküldik a fóliásoknak a minőségi elvárásokat, és ők tudni fogják mit ragaszthatnak fel.

De Endre!
-Eddig arról volt szó, hogy nem szóltok bele milyen legyen a fólia.
-Sőt megfogalmazódott, hogy aki rövid időre fóliáztat, az olcsóbbat tesz fel, aki hosszabb időre az minőségibbet.
- az olcsóbbnak négyzetmétere 3000 forint, a ragasztórétegesnek 10.000 forint. "ki a faszt érdekel"
-de így 250.000 lesz a fóliázás"
"ki a faszt érdekel"
- a fóliások csak az új, és gyári fényezés esetén vállalnak 3 év garanciát.
- a fóliások nem ajánlják a gőzborotvás,és kefés mosást.
"ki a faszt érdekel"

..........................................Egy igazán alkalmas ember az alkalmas helyen.
..........................................

Állítom, hogy a Vitézy ebben a közegben egy hozzáértő, segítőkész ember.


Bár nem én vagyok arra elsődlegesen hivatott, hogy a TGFSZ nevében bármit mondjak...mindenki döntse el maga, hogy mit értékel eredményként, és mit sóz a nyakunkba kudarcként.

A lehetőség számotokra is ott van, hogy holnaptól másképp, jobban csináljátok.

Én személy szerint kudarcként élem meg, hogy a jogszabályalkotóval nem sikerült megértetni, hogy nagyobb mértékben legyen tekintettel a szabályozni kívánt területen tevékenykedők anyagi teherbíró képességére.



/egy a kb.5700 faszból/


tomajer válasz |       2013.05.31. 08:59:37  (7616)
"Mellékesen" megint van egy csapda a rendelet módosítás tervezetében.

A T. szakma emellett megint elmegy, aztán majd sipákol amikor beélesedik a rendszer.

Ez ugyi, a taxaméterindításra kitalált új szabály, ami valahogy így hangzik:
A taxamétert akkor indíthatod, amikor a kedves utas beletette a kis fenekét az autóba.
Ennyi. Nem több.
Gondoljuk csak végig milyen következményei lennének ennek.
.... Miután a fordítottjára lenne szükség, mert ma a Bp-i fuvarok 90%-a telefonos rendelés alapján történik!!!

Tehát, egy ilyesminek kéne benne lennie:

A gépkocsivezető a gépkocsiban üzemeltettet taxiórát

- az utas által a taxiállomáson, vagy „leintéssel” kezdeményezett szolgáltatás esetén a végcél meghatározását követően, a szolgáltatás nyújtását megelőzően,

- meghatározott időpontra előrendelt szolgáltatás esetén legkésőbb az előrendelés időpontjában,

- bármely kommunikációs eszközön keresztül rögzített, nem meghatározott időpontra szóló rendelés esetén, legkésőbb a taxi gépkocsi meghatározott címre történő érkezésének pillanatában köteles a rendeletben meghatározott tarifával „foglalt” üzembe helyezni.


Indoklás:

A taxióra indítást oly módon kell szabályozni, hogy az utasnak érdeke legyen a taxit a rendelésétől számított legrövidebb időn belül igénybe vennie azon következmény megvalósulásának szándékával, hogy a taxik a leghatékonyabb kihasználtság mellett működjenek, és ezen hatékony kihasználtság mellett a lehető legkevésbé szennyezzék a környezetet!

Meggyőződésem hogy a következő eredményei lennének a javaslat elfogadásának hosszú távon:

- az utas fogja várni a taxit,

- kommunikációs eszközön keresztül kezdeményezett rendelés esetén nem a taxi fog várakozni a tilosban, utca sarkon, buszsávban,

- a taxi a felesleges várakozással nem fogja szennyezni a környezetet,

- a taxis ugyanazon bevételt rövidebb idő alatt tudja megtermelni,

- a taxis ugyanazon bevételt kevesebb költséggel tudja megtermelni,

Ha ez sem elég , akkor:

- esetleg még a jelenleg nyújtott szolgáltatás mellett több bevétele lesz a taxisnak, melyből futja ( adóra, járulékra, matricázásra, fejlesztésre)


Jobbat úgysem tudnak kitalálni, és legalább becsukjuk az ingyen várakozással való versengést, az irreális várakozási időket a tiltott helyeken.

Az utasok kb. 1 hét alatt megtanulnák, hogy a taxi várakoztatása nincs ingyen.



Ha csak az az egyetlen eredmény születne, hogy mindenki egy órával hamarabb hazamehet akkor már tapsolhatunk, de……………...

Most, hogy megint bebizonyosodott, hogy a rendeletbe olyanok nyúlkálnak bele, akik tökéletesen hülyék a kérdéshez, és első lépésben vissza lehetett vonatni ezt a baromságot, emellett kéne teljes mellszélességgel kiállnunk.... akár egy kemény demonstrációval megtámogatva.... és akkor ha addigra kitaláljuk, hogy milyen módon tudjuk elfogadni az egységesítést, akkor azt is lehet követelni.

 

 

 

TGFSZ hírlevél:

Tartalom:

 1. az április 09-én elfogadott taxi-rendelet módosító javaslata (emlékeztető)

2. TGFSZ tiltakozó levele

3. Dr. Komáromi Endre válasza

4. a Fővárosi Közgyűlés döntése

5. hirado.hu-n megjelent ezzel kapcsolatos cikk


tomajer válasz |       2013.05.29. 10:14:01  (7553)
Fővárosi Közgyűlés: visszavonták a taxirendelet módosításáról szóló javaslatot

További egyeztetés lesz a járművek életkoráról.


Visszavonta a taxirendelet módosításáról szóló javaslatot Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén. A városvezető a javaslat visszavonásakor azzal indokolt, hogy lesz még egy egyeztetés a járművek életkorára vonatkozóan, s ezért később tárgyalják a módosításokat.

Tarlós István az ülésteremben megjelent, a taxik sárga színe ellen tiltakozó néhány taxisnak címezve azt mondta: "hatvanötezer egyeztetés" volt már a rendeletről, az összes létező társasággal tárgyaltak. Hozzátette: nem érti, miért térnek vissza a szín kérdésére, amikor arról már korábban határoztak, az nem tárgya a mostani előterjesztésnek.

A szerdai ülésre benyújtott javaslat enyhítette volna a gépjárművek korhatári megkötésére vonatkozó szabályozást, továbbá meghosszabbította volna a járművek teljesítményére, környezetvédelmi besorolására, csomagtartóméretére vonatkozó rendelkezések határidejét.

 

 

 

ELŐTERJESZTÉS
Javaslat a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV.18.) Főv. Kgy. rendelet eltérő szöveggel történő hatályba léptetésére.


Édes jó istenem!

A módosításban sok fontos részlet van.  Pl. a 10-15 éveseknak adott haladék, a kombiknak szóló kegyelem, és a 15 éven felüliekre kiszabott (gyors halál) ítélet.

De!

Már megint dühöng a "szakértelem" !!! :-(

"(4) A (2) vagy (3) bekezdésben meghatározott szabadjelzőn túl a személytaxit fel kell szerelni egy felirat nélküli, elölről és hátulról legalább 100x171 mm felülettel látszó, nappal jó látási viszonyok között 100 méterről észlelhető, LED fényforrással ellátott felül piros, alul zöld fény kibocsátására alkalmas világító berendezéssel (a továbbiakban: állapotjelző), amelynek szolgáltatásra nem kész (nem szabad) állapotban előre és hátra is piros színnel, szolgáltatásra kész (szabad) állapotban előre és hátra is zöld színnel kell világítania."



Ezt a gyöngyszemet azért tették bele, mert valami "nagyembernek" valamikor valahol nem állt meg egy "szabad"taxi!!!

Nna mi történik kishazánkban ilyenkor? 
Gondol egyet a "szagértő" és alkot valami "'csodát"  !!!

Szagértőnk, nemcsak hogy taxit, taxist, nem látott még közelről, de valószínűleg jogosítványa sincs nekije ... de ha van is, nem használja.
Az az apróság nem zavarja, hogy a gépjárművön a kresz szerint milyen színű, fényforrások helyezhetőek el.  (pl. előre világító piros semmiképp, hisz az a jármű hátulját jelzi)

De térjünk ki inkább a zöldre:

Képzeljük magunk elé, a mindennapi helyzetet, hogy esti sötétben állunk a forgalomirányító jelzőlámpa előtt a sorban valahol elől.  Mögöttünk sok sok autó.  Az utasunk kiszáll. Mi meg rutinból átkapcsoljuk az addig pirosan világító lámpát az autó tetején zöldre.....

Hány autó fog mögöttünk szintén rutinból belemenni az előtte állóba? :-)

Más:

"(5) Fizetendő viteldíjként kizárólag a taxaméter által e rendelet szabályai szerint képzett összeg állapítható meg. A fizetendő viteldíj képzése az utas személytaxiba történő beszállását követően a taxaméter elindításával kezdődik meg és az utas által kért végcélra való megérkezéskor a taxaméter leállításával fejeződik be."

Kértük, követeltük, hogy az óraindítás szabályaiba kerüljön bele, hogy a taxifuvar legkésőbb a címre való megérkezéskor megkezdődik (tehát órát kelljen indítanunk, amikor a címre érünk) mert csak így lehet a nagyonkedves utazóközönséget rávenni arra, hogy ha taxit rendel, akkor azt az utcán várja, és ne kelljen feltartanunk fölöslegesen a forgalmat, vagy autókáznunk körbe körbe amíg letalál.

Le se
sz@rták az érveinket.

De aztán mégis!

Láss csodát: 
Segíteni nem tudtak, de ártani azt igen:-(

Köszönjük!

  tovább

2013.05.25. 10:00





Oldal nyomtatása

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft