Csúszik a ferihegyi taxistender kiírása

Konzorciumban
Későbbre halasztották az erre a hétre tervezett tenderhirdetést , mivel az új tulajdonos még egyeztet a legnagyobb fuvaros társaságok képviselőiével. A legnagyobb kihívást az új gépkocsipark és az idegen nyelv ismerete jelenti, a fő kérdés pedig az, hogy mennyit kér a droszthasználatért a Budapest Airport – írja a Népszabadság.



A Népszabadság által megkeresett társaságok (6x6, Buda, City, Főtaxi) közül néhányan azt sem zárták ki, hogy a pályázaton esetleg konzorciumban indulnak, így önnyebben eleget tudnak tenni a kiírásnak, és a legjobb állapotban lévő járműveket és a legfelkészültebb sofőröket tudják csatasorba állítani.

A legnagyobbak mindegyike képviselteti magát a pénteki megbeszélésen, és a cégvezetők mind érdeklődnek a pályázási lehetőség iránt is. A fő kérdésük, hogy a Budapest Airport mekkora összeget vár a hároméves droszthasználati jogért, az idegennyelv-tudás alatt pontosan mit ért, továbbá a legfeljebb egy-két éves járműpark elvárása a megállapodás aláírásának időpontjára vonatkozik, vagy a teljes, hároméves szerződéses időszakra.

Forrás: FigyelőNet


Dugó lesz a ferihegyi droszttenderen

Nagy érdeklődés várható a ferihegyi taxispályázat iránt, a nagyok mindegyike indulni akar. Lengyel Sándor, a 6x6 vezetője szerint a repülőtéri rendrakást folytatni kellene az egész fővárosban.


Mégsem ezen a héten írják ki a ferihegyi taxispályázatot, mivel a fuvarozók kezdeményezésére a társaságok vezetői és a Budapest Airport vezetése először tárgyalóasztalnál egyeztetnek a részletekről, a felhívást csak ezután teszik közzé. A lapunk által megkeresett társaságok (6x6, Buda, City, Főtaxi) mindegyike képviselteti magát a pénteki megbeszélésen, és a cégvezetők többé-kevésbé határozott igennel feleltek arra a kérdésre is, hogy érdeklődnek-e a pályázási lehetőség iránt is. A taxiscégek vezetői szerint a fő kérdés az: a Budapest Airport mekkora összeget vár a hároméves droszthasználati jogért, az idegennyelv-tudás alatt pontosan mit ért, továbbá a legfeljebb egy-két éves járműpark elvárása a megállapodás aláírásának időpontjára vonatkozik, vagy a teljes, hároméves szerződéses időszakra (utóbbi azt jelentené, hogy az autók 2009-ben sem lehetnének idősebbek egy-két évnél). Néhányan azt sem zárták ki, hogy a pályázaton esetleg konzorciumban indulnak, így a társaságok a legjobb állapotban lévő járművekkel és a legfelkészültebb sofőrökkel szolgálhatnák ki a ferihegyi igényeket.

A nyilatkozók közül a 6x6 vezetője fogalmazott a legegyértelműbben: Lengyel Sándor szerint a szakma érdeke is, hogy végre tisztességes és mindenki által elfogadott megoldás szülessen a ferihegyi drosztokon. A repülőtéri rendrakás főpróbája is lehet egy nagyobb, fővárosi tisztulásnak, amelyhez Lengyel Sándor szerint akár fél év is elég lenne, ha a hatóságok következetesen és szigorúan ellenőriznék a szabályok betartását. A cégvezető érthetetlennek tartja, hogy ez mind a mai napig nem sikerült, miközben a kereskedelmi televíziókban rendszeresen látni olyan rejtett kamerás felvételeket, melyek a visszaélésekről számolnak be. Lengyel Sándor azt állítja: a politikusok a taxisblokád óta félnek a taxisoktól, és ezért nem mernek beavatkozni; a tétovaság következménye, az utasok bizalmatlansága, a csökkenő forgalom ugyanakkor a tisztességesen működő vállalkozásokat sújtja a leginkább.

A kettes terminál előtti drosztot jelenleg használó Tourist Taxi egykori tulajdonosa, Veres István lapunknak azt mondta: ha a jogszabályoknak megfelelő tendert ír ki a Budapest Airport, akkor "valamely érdekeltségén keresztül" pályázni kíván, azonban addig is kíváncsi arra, hogy mi lesz a repülőtéri minibusz-szolgáltatás sorsa, mivel a nyolcszemélyes járművek konkurenciát jelentenek a taxisoknak.

Népszabadság

 

 

 


2006.04.11. 08:56





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft