Tájékoztatásul.
Ma reggeli levélre gyors válasz. Nem megnyugtató (egyáltalán nem az), de a probléma eredője, azt gondolom, látszik.
„Szervusz Endre!
Most van joga a Fővárosnak megállapítani a Budapest közigazgatási határán kívüli tarifát, vagy nincs? Ha van, akkor mondjátok már meg az összes fuvarszervezőnek, és a Budapesten dolgozó taxisoknak - legyen bármilyen kiterjesztésük - csak ez lehessen az órában és a tarifatáblán. Ha akar Budapesten dolgozni. Ha más van benne, akkor ne dolgozzon Budapesten.
Ez már a vicc kategória, hogy Főváros egységes tarifát akar (mi is), és megint ott tartunk, hogy kb 20 (hirtelen 15-öt számoltam össze, de nincs meg minden cég tarifatáblája) féle tarifa van az órákban. Igaz, hogy nem 72 féle, mint volt, de az egységeshez képest pontosan hússzoros (tizenötszörös, ami a lényeget tekintve tökmindegy). Van 240, 225, 480, 140,450, 390, 208, 320, 184, 370, 219,164, 300, 5000(!), korrekciós.
Nem hiszem, hogy a taxisokat kellene a tarifatáblák, és az órában lévő cseszegetni, hanem a fuvarközvetítők tökére kellene végre rálépnetek, mert gyakorlatilag hülyére vesznek benneteket is, meg a taxisokat is. Szőke Antal kollégám nagyon jól mondta (kiabálta az arcotokba), hogy már megint a taxist löktétek kiszolgáltatott helyzetbe. Szánakozva, félrefordított fejjel néztetek magatok elé (mi a faszt ugrál itt ez a nímand), de tökéletesen igaza volt! A kiabálás óta nem telt el két hét (a rendelet életbelépésétől számítva három nap), és máris szivatjátok a taxisokat. Például a szabadjelzővel is. A fuvarközvetítő nem lép időben, és a taxis nem engeditek dolgozni, mert nem felel meg a szabadjelzője.
Szerinted ez rendben van így?
Üdv:Gábor”
„Kedves Gábor !
Az nem kérdés számomra, hogy a Fővárosi Közgyűlés a közigazgatási határ átlépésére is meghatározott díj tételt,a rendelet tehát a Budapesten megkezdett fuvaroknál kötelező díjat említ. A visszaútra elkérni nem kötelező a 280/70 forintos díjat. A taxi plus csak a fix tarifát engedi rögzíteni a taxaméterben a többit ki kell venni majd onnan. Erről tájékoztattak.
Amíg a fuvarszervezőt nem minősítettük és alkalmasságát meg nem állapítottuk, addig a védjegyoltalom alatt álló Brandjét nem lehet használni. Addig a rendeletben meghatározott szabadjelzővel lehet taxizni.
A fuvarszervezőknek nem a taxisok érdekeinek védelmével kellett volna foglalkozni, hanem a maguk megfeleltetésével. De asz utolsó napig bíztak abban, hogy a reájuk vonatkozó előírások nem lépnek hatályba. Tévedtek.
Egyébként a Főpolgármester elmondta, hogy a taxisok és a fuvarszervezők közötti kapcsolatba nem avatkozunk be, ehhez a Fővárosnak nincs köze.
Üdv.:
Dr. Komáromi Endre
divízióvezető
Budapesti Közlekedési Központ”
|