FÓRUM - Taxisfelvonulás
Fórum » Droszt Híradó » TaxisfelvonulásSúgó


2890 hozzászólás 193 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [3] [4] [5] [6] 7 [8] [9] [10] [11] [12]  ... [193]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

taxisfelvonulas válasz |       2010.03.22. 22:23:06  (2800)
Jól vannak, köszönik. Ha meg problema lesz, mennek tovább románia felé.

inzert válasz |       2010.03.22. 19:01:07  (2799)
Megkérdezném a Tisztelt fuvarszervező cég tulajdonosokat akik olvassák ezt az oldalt, hogy mi a céljuk a budapesti taxisokkal?
Mert ha az a céljuk, hogy a taxisok teljesen ellehetetlenedjenek tömegesen akkor (mert szerintem már nagyon sokan itt tartanak)Jó úton járnak csak így tovább.
De ha valami más és most itt nem szeretnék példálózni akkor lehet rajtuk a sor, hogy valamit tegyenek.

Természetesen tudom, hogy olvassátok ezeket a topicokat de ha mégse akkor a zuhanyhiradóbol minden eljut hozzátok.
Ennek tudatábam kiváncsian várom a reagálásokat.
Persze nem baj ha csak másodkézből érkezik valami vélemény.
Sőt az sem baj ha nem válaszoltok mert abban akkor úgyis benne van a válasz mindenki más számára.

inzert válasz |       2010.03.22. 18:46:58  (2798)
A szakemberek alatt azokra gomdoltam akik miatt ez a topic is van meg a hasonló szövetségeket meg érdekképviseleteket szervező okosokra.
Én nem tudom meg nem is akarom egymagam kiásni a megoldást.
Én arra gondoltam itt ezen a fórumon még van értelme részemről ennyi energiát befektetni.
De a tomajer mindig hamar rövidre zár a "szép álom" mondatával.
Részemről ennyi.
Az, hogy én mióta vagyok a szakmában az itt most miért fontos?
Honnan tudod, hogy ez engem mióta érdekel?
Ja mert nem vetted még észre, hogy máskor mit mondtam.
Szeretem azt is, hogy Te megint csak mint mindíg mindenki név nélkül adod nekem a tanácsokat.:)

alelölülő válasz |       2010.03.22. 10:00:38  (2797)
Nem tök mindegy, hogy milyen papírja van és honnan szerezte? Úgyse ellenőrzi soha senki. Még jogosítvány se kell, nemhogy tanfolyami irkafirka.

Karaj válasz |       2010.03.21. 20:49:26  (2796)
Na most neked hányszor kell valamit leirni?Nem ismered a reklámot?"Megoldjuk okosba".Az egyik utasom ezt mondta:"Ez a következmények nélküli ország".Teljesen igaza van.

water válasz |       2010.03.21. 20:41:16  (2795)
Szigorúan csak kérdés, mert állítani dolgokat nem mindig egészséges.Ezért kérdezem, hogy ez igaz lehet e, vagy sem.Mert a szakma tisztulása.... És az olyan pletyka igaz lehet e ,hogy se tanfolyam se vizsga, csak papír?

tomajer válasz |       2010.03.21. 20:30:58  (2794)
Ez állítás, vagy kérdés?:-)

Szerintem, nem kell itt semmi extrát feltételezni, csak tudni, hogy Magyarországon vagyunk. Tehát, ha kifizetted a tanfolyam díját, és rendesen adtál jattot, akkor nem fogsz megbukni a vizsgán,... és nem kérdezik meg miért nem jártál be:-(

Ennyi.

ui: És ez természetesen feltételezés... a mai Magyar viszonyokból kiindulva:-)

water válasz |       2010.03.21. 20:25:35  (2793)
A taxis szakmával kapcsolatban, szerinted szerintetek: Igaz, vagy csak pletyka, hogy nagyon sok taxis a végzettség megszerzése érdekében,soha nem volt semmiféle tanfolyamon és a megfelelő csatornákon keresztül vette a papírját? Gondolom ezen pletykáknak utána lehet nézni, mert komoly dokumentációja van a tanfolyamnak,meg a vizsgáknak évekre irattározva egészen a papír átvételét igazoló aláírásig.

tomajer válasz |       2010.03.21. 20:25:12  (2792)
Hova hajkurászod?:-)
Mindannyian tudjuk, hogy ez így elmondva álom.
Látjuk, hogy mi a megoldás, csak nem tudjuk hogy kéne elérni:-(

Vagyis tudjuk. Tesszük. Aztán majd kiderül, hogy sikerül e?!?
Akkor majd a Marcin is múlik.
Van hatása az emberekre. Meglátjuk akkor használja e?

Karaj válasz |       2010.03.21. 20:17:35  (2791)
Marci.
Hány éve is vagy ebben a szakmában?Addig téged sem érdekelt a dolog amíg a tagdij mentességed meg a kiadott autóid voltak.Itt a lehetőség,állj oda és mond el hogy így nem jó!Nem csak itt kell beszélni,el is kéne indulni.Kik a szakemberek?Lehetne végre pár olyan ember aki ebből él és nem olyan mint aki csak rendelésnél lát taxit.Gyerünk mozdulj!

inzert válasz |       2010.03.21. 19:54:07  (2790)
Most olvastam ezt az alább található szösszenetet a címlapon és gondoltam ebben a topicban hozzászólok valamit mert, hogy nincs ennek a cikknek az alján ott a szokásos "cikk topicja" linkecske.
Na tessék erre itt már vagy három napja az anyag:)
De legalább én is jól éreztem, hogy ennek a témának itt a helye.

Hol vannak a szakemberek?
Akik mindenáron szövetségeket meg egyesületeket meg ki tudja még mit szeretnének alakítani a taxizásunk rendbe rakása érdekében?
Ők miért nem szólnak hozzá?

Miért nem mondják azt névvel a felhívásuk alján, hogy gyerekek itt az idő.

Gazdasági versenyhivatal ide szerződött kedves megrendelők oda következő hónap tizenötödikétől új világ van.
Kedvezmények ideje lejárt transzferárak ideje lejárt mátol az utazik akinek van rá pénze.
Az elmúlt 15 év bebizonyította, hogy ez az út amit nekünk a fuvarszervezők mutatnak az nem oda vezet ahova mi szeretnénk eljutni.
Továbbra is igényt tartunk a szolgálataikra de az árak meghatározásával mostantól haggyanak fel.

Vajon mi történne?
Irhatnék itt most sok okosnak tünő baromságot de nem teszem.
Röviden a véleményem az, hogy akinek nincs rá pénze az nem utazik.
Mi történne?
Próbáljuk ki.
A következő tizenöt év majd megválaszolja.



tomajer válasz |       2010.03.18. 11:32:44  (2789)
Türelmetlen:-)

MCCCXCII válasz |       2010.03.18. 10:57:28  (2788)
Olvasgattam a nyilatkozatokat, riportokat.
Kutakodtam, és találtam egy „szakértőt”, aki szívesen megosztotta velem véleményét.
Most számotokra is elérhetővé tettem:
(Motto: mindenki véleményében lehet valami okosság, még a hülyék véleményében is.)


Ön dönt, keres vagy inkább agonizál!

Ismert tények: A taxizás egy szolgáltatás, amit bérfuvarozásnak is neveznek. A nevében benne van, hogy a szolgáltatást egy bizonyos megállapított díjazás fejében igénybe lehet venni. A szolgáltató (taxis) az általa üzemben tartott eszközzel (gépkocsival) szolgáltat, melynek fenntartási költségeit fedeznie kell a szolgáltatás bérleti díjának. Továbbá fedeznie kell azt az összeget, amit e tevékenység engedélyezéséért az állam elvár, valamint fedeznie kell a taxis egyéni szükségleteit, melyet egyszerűen úgy hívunk, hogy megélhetés. Összességében a bevétel nem lehet hosszú távon veszteséges.


Dr. B. Taxmanjobline felfedezését a taxizási gyakorlatban, a kerék felfedezéséhez lehet hasonlítani: egyszerű, de zseniális és minden eddigi hozzáállást megváltoztathat.

Taxmanjobline professzor nézeteit immár több tucat taxis konferencián adta elő, szervezetek jöttek létre e paradigma terjesztése érdekében és számos elismerést söpört már be érte. No, de minket a gyakorlati megvalósítás érdekel. Nézzük, mi is ez a "felfedezés".

A professzor kutatásai alapján rájött, hogy a krónikus (folyamatos) utas hiány az oka a legtöbb megélhetési betegségünknek! A taxisok összefogási hajlandósága ugyanis tökéletlenebb, mint képzeljük. Egy igen bonyolult, ámde célirányos fuvarszabályozó rendszer is működik felettük, amely a fuvarhiányos állapotban készleteiket a megfelelő elsőbbségi szabályok figyelemben tartása nélkül csoportosítja át. Azaz elsődlegesen az agyukat programozza át, aztán a létfenntartó rendszereiket és így tovább a megélhetésükhöz nélkülözhetetlen eszközeiket (mint például gépkocsi) veszíttetik el velük.

A probléma ott kezdődik, hogy a fuvarhiányos állapotot mindenki a bevételhiány kialakulásával, a "nem lesz fuvarom" érzéssel azonosítja. Holott a nem lesz fuvarom érzés kialakulása a fuvarhiány már egy elfajult állapotához tartozik. Ilyenkor a taxis már régen éhezik, csak még nem veszi észre ennek jeleit, mert hosszú évek alatt rászokott a kevesebb jövedelemnek egy bizonyos mértékig való elviselésére. Kritikus esetben vannak emberek, akik a minimálbér egy napra eső részét is alig keresik meg.

Nem betegek vagyunk, csak tudatlanok.

Sokan nem állunk meg és nem gondolkodtunk el azon, hogy ha jövedelmünk ami főleg a fuvarokból áll, akkor hogyan fogunk megélni, ha nem reális áron fuvarozunk?

A skorbut a létszámstop hiánya, a beriberi a kiállási díj hiánya, az anémia várakozási díj hiánya, az angolkór pedig a valódi fuvarszervezés hiánya. Pedig ezek külön-külön csak a taxizás egy-egy összetevőjének hiányát mutatják. Komolyan hiheti bárki, hogy ezek után megúszhatjuk, ha pont ezeket nem tesszük rendbe a működésünkben, ami a vállalkozásunk bevételének 75%-át teszi ki?

A taxizás még akkor is veszteségessé tud válni, ha bőséges fuvarmennyiség áll a taxis rendelkezésére. A taxisok, úgy tűnik ugyanis, hogy elvesztik fuvarozási kényszer érzetüket és a szükséges fuvarmennyiség utáni vágyukat. Nem ismerik fel minimális fuvarszükségletüket, ezzel fokozatosan egyre növekvő mértékben fuvarhiányossá válnak és a kór előre haladtával krónikusan defuvartakká válnak (állandó jelleggel fennálló fuvarhiányos állapot).

Nézzük meg, hogy mik a következményei a fuvarhiányos állapotnak:

- Fuvarszám sűrűsége csökken (besűrűsödik az adósság, kifizetetlen számlák),
o Csökken a napi bevétel -> jövedelemhiány érzet alakul ki,
o A fuvarhiányérzet már egy elkésett jelzés! Ilyenkor a jövedelemveszteség már nagyobb, mint a megélhetési minimum 3%-a, ami kb. három-négy fuvar hiányát jelzi naponta!
- Jövedelem csökkenése!
- A taxisnak naponta 3-5 órával többet kell az autóban ülnie ahhoz, hogy a bevételét megszerezze (maga, és családja megélhetéséhez szükséges jövedelemre tegyen szert).

Néhány szó a fuvarhiányérzetről:

- Az életkorral változik
o Minél idősebb valaki, annál kisebb a fuvarhiányérzete, ezért idősebb korban fokozottabban kell figyelni a fuvarhiány pótlására.
o A jövedelemhiány, a fuvarhiányos érzés már egy elkésett jelzése!
- A fuvarhiányérzet alapján a tényleges jövedelemveszteségnek alig csak felét vagyunk képesek pótolni!
- A nagyobb fizikai terhelés részben elnyomja a bevételveszteség érzetet. Nem figyelünk oda annyira. Így ha sokat dolgozunk, akkor szándékosan fordítsunk figyelmet a rendszeres jövedelemveszteségre is!

Érdekesség: intenzív taxizás közben, különösen nagy melegben a jövedelemveszteség mértéke elérheti a 10 ezer forintot naponta!

A táblázat a jövedelemveszteség mértékében a felmerülő tüneteket mutatja:

1-5%: Fuvartalanság, Türelmetlenség, Étvágytalanság, Bőrpír, Emelkedő pulzusszám, Émelygés

6-10%: Szédülés, fejfájás, Nehéz légzés, Végtagok bizsergése, Magas bevételhiány, Nehéz nyálképzés, Nehézkes fuvarfelvétel

11-20%: Izomgörcsök, Homályos látás, Bevételi nehézség, Nagyothallás, Fájdalmas vizelés, Érzéketlenség mások iránt, Józan ítélőképesség vesztés

A taxis naponta átlagosan majdnem 10 ezer forintot veszít:
- Fuvarszerzés (pacsi pénz), átpártoltatás: 200-1000 forint fuvaronként (8 fuvarra: 1600-8000 forint)
- Üres kiállás: 4800 forint (8 fuvar maximum 600 forint kiállási díj)
- Ingyenes várakozás: 4000 forint (8 fuvar átlag 10 perces ingyen várakozás)
- Kedvezmények: 240-600 forintig (8 fuvar átlag 3 km-es út esetén)
Összesen kb.: 10640-17400 forint naponta! Ez az a bevétel, amire most „nem tart igényt” a taxis.

Amint látszik pusztán többletmunkával, kedvezményekkel és fuvarcsábítással, napi majdnem 10-17 ezer forintot veszítünk (természetesen ez függ a felvett fuvarok számától és fajtájától)!

Ehhez képest nézzük a bevétel oldalát egy átlagos esetben:
- Fuvarhosszból származó bevétel: 3600-5100 forint (8 fuvar, átlag 3 km esetén)
- Alapdíj bevétel: 2400 forint (átlag 8 fuvar esetén)
- Várakozási díj: 300-600 forint (az átlag 8 fuvar alatt összejött „ketyegődíj”)
Összesen: 6300-8100 forint naponta a tényleges bevétel.

A bevételek általában a tiszta fuvarokból erednek. Ezzel mi a probléma? Például, ha rendesen dolgozunk és tisztességes a tarifánk, akkor a bevétel nagy részének tartalma a vállalkozás eszközének (gépkocsi), annak fenntartására használódik fel. A kedvezményes fuvarokkal szerzett bevételmennyiség ugyancsak nem tekinthető a taxis bevételének, hiszen ez teljes egészében a korrupt rendszer fenntartására és e rendszer résztvevőinek „díjazására” kielégítésére fordítódik (sőt általában ez még kevés is hozzá). A bevételek jelenlegi összessége (alapdíj, fuvardíj, várakozási díj) által jelenleg keletkezett bevétel a vállalkozáshoz, annak finanszírozásához képest, talán ha a vegetáláshoz elegendő.

A fenti átlagos napi bevétel hibája, hogy a vállalkozás a gépkocsi minimális fenntartását (ezek igénylik a legtöbb bevételt) egyszerűen nem fedezi.

A fentieket figyelemben tartva a helyes napi bevitelnek tehát így kellene kinéznie:
- Kiállási díj: 4800 forint (átlag napi 8 fuvarra 600 forinttal számolva)
- Várakozási díj: 4000 forint (jelenlegi fuvaronkénti átlagos 10 perces várakoztatással)
- A fuvarozás közben keletkező kilométerdíj: 3600-5100 forint (8 fuvar, és átlag 3 km-s fuvar esetén)
- Fuvar közbeni várakozási díj: 300-600 forint (az átlag 8 fuvar alatt összejött „ketyegődíj”)
Összesen: 12700-14500 forint naponta.

Dr. Taxmanjobline szerint a taxis napi tiszta bevételszükséglete legalább 10 - 15 ezer forint (6-8 fuvarral számolva). Ezt soha ne egyben, inkább szabályos időszakonként elosztva végezzük!

A professzor tudományos értekezések, és konferenciák tucatjain bizonyította, hogy szabályozott és rendszeres fuvarszervezéssel számos betegségtől és fájdalomtól kímélhetnék meg magukat a taxisok.

Milyen fájdalmakat lehet megelőzni a rendes fuvardíjjal és fuvarszervezéssel?
- Emésztőrendszeri fájdalmak (gyomra nem görcsöl a bevétel miatt)
- Reumatikus ízületi fájdalmak (nem kell mereven a „gombon” tartania az úját)
- Szívfájdalmak a járás során, vagy az esti pihenéskor (nyugodtan nézhet a jövő elé)
- Alháti fájdalmak (nem kell napi 16-18 órát a gépkocsiban görnyedni)
- Nyaki fájdalmak (nem bámul bambán, s mereven a kilátástalan jövő felé)
- Időszakos sántítás (járás közbeni lábfájdalmak az elkorcsosuló lábizmok miatt)
- Migrén és elhúzódó fejfájások (hogy miből fizeti a fizetni valókat)
- Vastagbélgyulladással járó fájdalmak és az azzal társuló székrekedéses fájdalmak (annyit ül a kocsiban, hogy már begyógyul a kloákanyílása)

Egyéb problémák, amikre jótékony hatással van:
- stressz oldása
- magasabb árbevétel
- magasabb emberibb életszínvonal
- időben tud munkaeszközt (gépkocsit) cserélni

A bevételhiány sokszor a taxis legfontosabb, a fuvarhiányról hírt hozó jelzése.

Figyelem! Amikor ismétlőleges jövedelem kiesést tapasztalunk annak ellenére, hogy fuvarbevételünket több napon keresztül rendszeressé és fokozottá tettük, a kórmegállapítás végett érdemes orvoshoz fordulni, vagy esetleg valódi összefogással változtatni a jelenlegi kialakult helyzeten.


További jó fuvarozást kívánok!
Üdvözlettel
Dr. B. Taxmanjobline
professzor

szálka válasz |       2010.03.18. 10:35:29  (2787)
Azt a cikket olvasva,az embernek olyan érzése van,mintha a rabló kiáltana rendőrért.

Karaj válasz |       2010.03.18. 10:35:20  (2786)
Nem értem,ezt a Dióslakit miért kell mindig megkérdezni?Kinek a spanja vajon?Nem nyilatkozgatni kéne hanem meg kéne akadályoznia hogy megszökjenek az emberei.Szerintem.

[1] ... [3] [4] [5] [6] 7 [8] [9] [10] [11] [12]  ... [193]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft