FÓRUM - Még soha nem ment tönkre annyi taxis, mint idén
Fórum » Droszt Híradó » Még soha nem ment tönkre annyi taxis, mint idénSúgó


147 hozzászólás 10 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [6] [7] [8] [9] 10

(Új hozzászóláshoz lépj be)

tomajer válasz |       2009.11.25. 21:47:07  (12)
A félreértések elkerülése végett:

Nem én írtam. A Heti Világgazdaság cikke.

puccos válasz |       2009.11.25. 20:37:10  (11)
Kedves Tomajer! Nem tudok ugy elmenni az irásod mellett, hogy ne reagáljak rá. Természetesen csak a Főtaxis irásodra. A Hausz Ur enyhén szólva is csusztat. Nem illik uriembernek uriembereket nyilvános fórumon hazugnak nevezni.A Főtaxinak "fénykorába" százezer közelében, vagy egy jobb hónapban akár e fölé is ment a megrendelésszáma. A mostani hetvenezerhez képest szerintem ez inkább harminc százalékos megrendeléscsökkenés. Lakossági megrendelés,a botos járat (SZTK) sajnos ezek az emberek pár év mulva kihalnak, még harminc százalékos megrendeléscsokkenés. A főtaxi számottevő céges megrendelői: Elmű, City bank, már sajnos egyik sem a mienk. Újak? Kik azok? A Raiffeisen, vagy talán a Trilak? Hetente rendelnek kb. három autót. A Garamszegi éréban büszkén hirdették, hogy a cél a létszámban az ezer fő. Olyan kilencszázig fel is tudták pumpálni a létszámot. Ha megátlagoljuk az akkori kilencszázat, és a mostani ötszáznyolcvanat, az akkor kb. hétszáznegyven.Volt olyan hét, hogy ötvenen léptek ki a Főtaxitól. A Hausz ur szinez, a Főtaxinak meg egyre nagyobb sebességgel áldoz le a csillaga. Ha a "tisztelt" vezetők nem figyelnek oda azt veszik észre, hogy holnap ők bukják be a hiteleiket, és állnak munkanélküli segélyért sorba.

istipapa1 válasz |       2009.11.25. 20:29:35  (10)
T.Tomajer
Ezt hivják őntisztulásnak emlékszel rendszerváltás idején "Van jogsija van autoja, menjen taxizni.A sok világtalan meg ment taxizni ezért tartunk itt ahol tartunk egyet sem sajnálok aki abba hagyja ALKALMATLANSÁG miatt.Feléltek mindenűket de foggal kőrőmmel ragaszkodnak ahoz hogy Ő taxista legyen ,járulékot nem fizet kolonc az állam nyakán és a tőbbi becsűletes taxis fizeti helyette a járulékokat.Hagyják is abba, én nem értek az atomfizikához nem is ott szeretném megkeresni a kenyeremet.Minnél tőbben hagyják abba a tevékenységet annál tőbb marad.

lolkabolka válasz |       2009.11.25. 20:23:19  (9)
A fejlesztések irányába menekülnek...
Röhög a vakbelem, 20 éve nem változott semmi. Esetleg az kártyalehúzó a fejlődés, vagy az, hogy a telefonos program felismeri a megrendelő telefonszámát?
Ezzel a mariska nénit még le lehet nyűgözni, de 2009-ben ez már édes kevés!!!

Vagy abban versenyeznek a t. fuvarszervező irodák, hogy melyiknek van nagyobb vízfeje?
Mondjuk már az is haladás, hogy nem merik magukat taxitársaságnak nevezni!

a-kinti válasz |       2009.11.25. 20:15:03  (8)
te jani itt mit kell nézni???

JANI 19 DCI válasz |       2009.11.25. 19:42:21  (7)
Valami véget ér!CSAK NEEEEEM!!

JANI 19 DCI válasz |       2009.11.25. 19:40:03  (6)
http://www.youtube.com/watch?v=HRmhSZuHjYQ..-

thomas válasz |       2009.11.25. 19:31:33  (5)
Vagy...
...a piaci szereplők"komoly modernizálásba kezdtek".
Pl.:kártyelehúzóóóóóó....
Aminek jótékony hatását viszont Fuvarszervező(k)és persze a bankok élvezik.

fradika válasz |       2009.11.25. 19:10:57  (4)

JANI 19 DCI válasz |       2009.11.25. 18:52:22  (3)
Mi is érezzük pedig még tagdijat sem kell fizetni 2,éve álltam neki taxizni azóta írom a bevételt,nap mint nap. Hát van visszaesés Hévizen is 3óra állás és jut egy 800ftos fuvar ha nem lopják ki háturól a tisztességes(kollegák)

forest95 válasz |       2009.11.25. 18:37:30  (2)
A fuvarszervezők egyáltalán nem érzik meg a válságot, hiszen az esetleges bevétel kieséseiket többen is tagdíjemeléssel kompenzálták, és a kiesők helyére szinte azonnal vesznek fel friss munkanélkülieket. Minden őket érintő negatív hatást azonnal áthárítanak a velük szerződésben álló taxisokra.

tomajer válasz |       2009.11.25. 15:37:29  (1)
Még soha nem ment tönkre annyi taxis, mint idén

Gödörben a taxipiac: tíz-húsz százalékkal csökkent a fuvarok száma az idén, a korábbinál pedig több taxis dobta be a törülközőt. Ez pedig a főképp a tagdíjaikból élő fuvarszervező társaságoknak is jelentős bevételkiesést jelent.


A Világgazdaság által megkérdezett piaci szereplők a hagyományos válságkezelő intézkedések mellett az előremenekülés stratégiáját választották: komoly modernizálásba kezdtek.

„A válság szinte azonnal begyűrűzött a szakmába, ez főképpen a céges szerződött ügyfelek esetében érződött: a vállalatok az elsők között a taxizásra költött összegen próbáltak meg spórolni” – mondta a Világgazdaságnak Tamás Miklós, a City Taxi és egyben a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnöke. A társaság vezetője elmondta: a fuvarszámuk az idén mintegy 10-12 százalékkal esett vissza.

„Márciusig erőteljes volt a zuhanás, azóta alacsony szinten stagnál a piac” – mondta lapunknak Sipeki József, a Tele5 Taxit üzemeltető Buda Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az emberek már csak akkor ülnek taxiba, ha nagyon muszáj. Míg tavaly havi 120 ezer körüli utasszáma volt a cégnek, addig mostanában jó, ha 95 ezer megrendelés érkezik be egy hónapban.

A Főtaxi utasainak száma is 10-15 százalékkal csökkent – mondta lapunknak Hausz Gyula, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója. Mint mondta: társaságuk zömmel a lakossági ügyfelekre koncentrál, a céges szerződött partnereik közül volt, aki elment, de jöttek újak is. A fuvarcsökkenés egyébként nem közvetlenül jelentkezik a fuvarszervező cégek árbevételében, ők ugyanis túlnyomórészt a taxisok által a diszpécserszolgáltatásukért fizetett díjból élnek, amely a sofőrök számának a függvénye. Azt persze már megérzik, ha a kevesebb ügyfél miatt a vezetőik feladják az ipart, vagy más taxitársaságokhoz szerződnek. „A Főtaxi flottája 2009-ben átlagosan 740 autóból áll, ez 2008-hoz képest a fuvarszámmal arányosan csökkent” – mondta Hausz Gyula.

Sipeki József szerint a forgalom visszaesése miatt még soha nem ment tönkre annyi taxis, mint az idei évben. Úgy számolnak, hogy év végéig száznál is többen hagyhatják abba a taxizást, vagy pártolhatnak át szerencsét próbálni más szolgáltatóhoz.

Szerző: Világgazdaság

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

[1] ... [6] [7] [8] [9] 10

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft