FÓRUM - Pécsi Taxisok
Fórum » Droszt Híradó » Pécsi TaxisokSúgó


261 hozzászólás 18 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [7] [8] [9] [10] 11 [12] [13] [14] [15] [16]  ... [18]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

longi válasz |       2006.09.14. 09:08:16  (111)
Szerkesztő Úr, így sosem tudjuk meg, mi számít jelentős hátránynak a drasztikus áremelésen túl.

tomajer válasz |       2006.09.13. 19:55:21  (110)
A törvény hatályos!
Nem tartalmazza, hogy egyeztetni kéne a Versenyhivatallal. (még véleményezési jogot sem adott neki)
Tehát habozhatnak ameddig akarnak, ha a helyi politikusok összekapják magukat, és élnek törvényadta jogukkal!

Uccu neki, minden taxisszervezet, tessék bombázni a képviselőtestületeket!

csogu válasz |       2006.09.13. 19:36:30  (109)
hiszen a taxi társaságokhoz csatlakozott taxisok közötti verseny előnyös hatásai itt szemmel láthatóak.



csogu válasz |       2006.09.13. 19:34:30  (108)
60-70 %-os mértékű díjemelést eredményezne.

Most ez már legalább még az ő nézetükből sem állna:))

csogu válasz |       2006.09.13. 19:31:56  (107)
Jelentős hátránynak számít a drasztikus áremelésen túl például

******(törölve szerk) és akkor ****** (törölve szerk), az a drasztikus, meg a ******(törölve szerk), az, de jó mélyen.


Fixi válasz |       2006.09.13. 19:25:59  (106)
GAZDASÁGI VERSENYHIVATAL KÖZLEMÉNYE

A GVH VÉLEMÉNYE A FŐVÁROSI TAXI TARIFÁK SZABÁLYOZÁSÁRÓL

A budapesti taxi piac működési zavarai megoldásának érdekében a Fővárosi Önkormányzat élni kíván azzal az ártörvényi felhatalmazással, melynek értelmében a települést érintően fix tarifákat állapíthatnak meg az önkormányzatok. A Gazdasági Versenyhivatal álláspontja szerint nem indokolt a taxi tarifák mindenre kiterjedő fixálása. Ehelyett olyan szabályozási megoldás kialakítása célszerű, amely képes kezelni az egyes piaci szegmensek sajátosságait, ugyanakkor nem szünteti meg a taxi piacon zajló verseny árcsökkentést, jobb és gyorsabb szolgáltatást eredményező kedvező hatásait.

A Gazdasági Versenyhivatal jelen közleményében foglalja össze a rendelettervezettel kapcsolatos szakmai kifogásait:
A tervezetben javasolt ár bevezetése a becslés szerint - és ezzel a Taxis Kamara és a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség is szakmailag egyetért - mintegy 60-70 %-os mértékű díjemelést eredményezne. Piaci tapasztalatok szerint az átlagtarifa - a szerződéses árakat is figyelembe véve 160 Ft//km, ami 240 Ft/km-re emelkedne, illetve erre épülne még rá a fuvarok mintegy 80-90 %-ánál a 300 Ft-os kiállási díj, ami egy átlag fuvarköltséget kb. 20 %-kal emelne.
A taxi piacok szabályozásának nemzetközi tendenciája a dereguláció. Magyarország ezt a lépést a rendszerváltást követően megtette. A fogyasztóvédelmi szempontból fontos korrekciók is megszülettek az idők folyamán: minőségi követelmények minimumainak meghatározása, ármaximálás lehetősége. E beavatkozások hatására jelentős változások következtek be, és a piac konszolidációja folyamatosan zajlik. Néhány piaci anomália (repülőtér, pályaudvarok környékén tapasztalható túlszámlázás, területfoglalási harcok) fennmaradt, ezeknek a megoldására azonban a tarifa fixálása nem jelent megoldást. Ezeken a problémákon az utasok számára nyújtható információk növelésével, továbbá a taxiállomásokhoz való hozzáférés más típusú szabályozásával, szigorúbb ellenőrzésével kellene és lehetne hatékonyabban segíteni.
A telefonhasználat gyors terjedésével a fogyasztói szokások megváltoztak. Ez a fogyasztói kiszolgáltatottság csökkenése szempontjából nagy előnyt jelent, hiszen a taxi társaságokhoz csatlakozott taxisok közötti verseny előnyös hatásai itt szemmel láthatóak. A taxisok pedig szintén dönthetnek arról, hogy részt kívánnak-e venni ezen a piaci szegmensen folyó versenyben, vállalva akár az alacsonyabb árakat, vagy megmaradnak függetlennek, élve a maximált árakban rejlő nagyobb döntési szabadsággal. Ez kellő mozgásteret biztosít a taxisok számára is.
A telefonos tarifa drágábbá tételével vélhetően csupán egyes - különösen az alacsonyabb komfortfokozatú járműveket használó - taxisok járnának jól. Az általánosnak vélt piaci előnyök igen jelentős fogyasztói hátrányt eredményeznének. Jelentős hátránynak számít a drasztikus áremelésen túl például, ha a költségemelkedés elkerülése érdekében a fogyasztó nem telefonon rendelné a kocsit, hanem taxiállomást keresne fel, vagy az utcai leintés lehetőségével élne, de ezzel egyidejűleg a "kiszolgálás színvonala" objektíve is romlana. Csomagját neki kellene cipelni, és ha kocsit talál végképp nincs választási lehetősége, mert örülne az első "megálló" lehetőségnek.
A fogyasztói érdek azért is sérülne, mert a leintéses fuvarvállalás során a szolgáltatás minőségével kapcsolatos reklamációk elintézésének hatékonysága nagyságrendekkel rosszabb. Erre bőséges példával rendelkezik a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség.
Az ártörvényi felhatalmazásban rejlő lehetőség nem jelenti azt, hogy szabályozási kötelezettsége lenne az önkormányzatnak. Különösen nem jelenti azt, hogy a taxipiac egyes szegmenseinek (rendeléses fuvarok piaca, szerződéses fuvarok piaca, utcai leintéses és droszton történő fuvarfelvétel) eltérő sajátosságai ne lennének kezelhetőek más-más beavatkozásokkal. Lehetséges lenne például árszabályozás a szerződéses fuvarpiacon, ármaximálás vezethetnének be a rendeléses fuvaroknál, kötött árakkal dolgoznának a leintéses és drosztos rendelésfelvételnél.
A Gazdasági Versenyhivatal az Önkormányzathoz eljutatott levelében arra is felhívta a figyelmet, hogy a taxi piac szegmensei közé nemcsak a telefonos és utcai taxi igénybevétel tartozik, hanem az ún. szerződéses megrendelések is, amelyeknek eddigi árszintjét a tényleges verseny határozta meg. A fix tarifa bevezetése ebben a szegmensben is a fogyasztók számára kedvezőtlenebb helyzetet eredményez a mostaninál.

dr. Horváth Anita
Sajtófőnök
Budapest, 2005. március 18.

További információ:
Dr. Horváth Anita
Sajtófőnök
cím: 1054 Budapest, V. ker. Alkotmány u.5.
tel: (+36-1) 472-8966
mobil: 30-970-8191
email: HORVATH.Anita@gvh.hu
http://www.gvh.hu
Forrás: www.gvh.hu

tomajer válasz |       2006.09.13. 14:21:18  (105)

Részletesebben, FIX TARIFA Dossziénkban!


tomajer válasz |       2006.09.13. 14:11:01  (104)
Társaságokon belül azonos a költségvonzatuk?:-)

Mellékesen megjegyezném, hogy majd két éve létezik egy törvénymódosítás, amelyben az önkormányzatokra van bízva a tarifák meghatározása.

"(3) A taxiengedély érvényességi területe szerint illetékes települési önkormányzat - a fővárosban a Fővárosi Önkormányzat - képviselő-testülete a területi kereskedelmi és iparkamarával egyeztetve, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség illetékes területi felügyelete és a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek véleményének figyelembevételével rendeletben megállapíthatja a személytaxi szolgáltatásért felszámítható árat és annak alkalmazási feltételeit. A személytaxi szolgáltatás díjszabását (díjtételeit) a képviselő-testület - a helyi körülmények mérlegelésével - legmagasabb hatósági árként vagy rögzített hatósági árként határozhatja meg."

És a Versenyhivatal ezt a törvénymódosítást nem vétózta meg.
Tehát, ha végrehajtja bármely önkormányzat, csak a létező törvények szerint jár el!

Fixi válasz |       2006.09.13. 13:06:58  (103)
Lemaradt a vége:
Ha tájékozódsz tarifakérdésben, a Versenyhivatal többek között azért nem támogatja a hatósági ár bevezetését, mivel a járműpark és a vállalkozók széles skálájából adódóan, nem azonos a költségvonzatuk.

Fixi válasz |       2006.09.13. 13:03:59  (102)
Nézzük a szó szerinti idézetet:
"Ha meg nem akakrod, hogy lehúzzanak akkor utazz Volánnal." (Longi)
(forrás: iwiw.hu)

Ha abból az irányból közelítetted volna meg, hogy nálatok egy-egy lehúzás bebizonyosodása komoly következményekkel jár, ezért szerinted egyik kollegád sem meri ezt megkockáztatni, kijelentésed semmi ellenérzést nem okozott volna.

De a fenti kijelentést kategorikussá tenni? Na ez visszás.

Ne következzen be, de ha valamely kollégád pont az Ő fuvarját drágítja, te is elmész attól a cégtől ahol ez az utassal történt.

Vagy ami ésszerűbb és szokásos, elhatárolódsz, elhatárolódtok attól a kollégától, aki szabályt szegett.


Ha tájékozódsz tarifakérdésben, a Versenyhivatal többek között azért nem támogatja a hatósági ár bevezetését, mivel a járműpark és a vállalkozók széles skálájából adódóan

longi válasz |       2006.09.13. 12:02:13  (101)
Csak még egy apróság, ami eszembe jutott.
Én az egységes tarifa mellett tenném le a voksomat.
Ameddig taxi van a földön, mindig az lesz a nyerő (a gyakorlat ezt mutatja) aki egy Forinttal olcsóbb tud lenni a másiknál. Ez odavezet, amit alul már leírt Tomajer.
A taxibnál nem jól működik a piacgazdaság!
Ne a tarifával keljen versengeni, mert annak mindig a taxis issza meg a levét, az győzzön, aki igazi taxis és úgy szolgáltat, hogy megelégedve szállnak ki az utasok az autójából. Ne legyen irreális a viteldíj. Se túl magas, se túlságosan alacsony, amiből már nem lehet vállalkozni csak felélni a befektetett eszközöket. Vannak erre szakemberek, akik ki tudnák számolni a megfelelő tarifát.
Remélem, sokan egyetértenek velem ebben.

longi válasz |       2006.09.13. 10:12:41  (100)
A 100. hozzászóló nem nyer valamit?

longi válasz |       2006.09.13. 10:11:53  (99)
http://www.taxi900.fw.hu/

longi válasz |       2006.09.13. 09:30:49  (98)
Ugyan nem engem kérdeztetek, de azért engedjétek meg, hogy pár sorban megpróbáljam leírni a választ.
Pécsi taxi választék:
A számok csak tájékoztató jellegűek, mert pontos adatokat nem tudok, meg különben is napról napra változik:
Volán ---200db
Euro7 ---50db
Euro ---5db
Főtaxi ---6db
Szabadúszó ---15db
Taxi 900; 1000 stb. ---10db
Fixi taxi ---1db + egy kisegítő
Én így látom, de minden bizonnyal majd kiegészítenek, ha nem így lenne.
A kollégának az a problémája, hogy állítása szerint két évvel ezelőtt ő kezdte el használni először a "FIX" nevet és ezzel néhány Fő taxis, taxi 900-as és taxi 1000-es visszaél, mert ők is elhelyezték ezt a szót az autójukon, holott erre csak ő lenne jogosult. A helyzetet az is bonyolítja, hogy szerinte a többiek lejáratják a "FIX" szót, mert nem azt nyújtják a szolgáltatásukkal, amit ígérnek. Magyarul szerinte náluk kiszámíthatatlan a fuvardíj. Gondolom az is rosszul esik neki, hogy egyre szaporodik a létszámuk, és már közel sem megy annyira jól az üzlet, mint két éve. Ezt mi Volánosok is érezzük, mert az éjszakai műszakban (ekkor dolgoznak) sokan hívják Őket. A folyamatot kb. négy-öt éve egy tőlünk kivált taxis indította el, aki akkoriban "Fix Áron" feliratú tetőjelzővel kezdett el dolgozni. Nála 500-600Ft volt egy út. Ő már nem taxizik.
A Fixis kollégát pedig azzal sértettem meg, mert egy fórumozónak azt javasoltam, hogy amennyiben korrekt taxi szolgáltatásra vágyik akkor "velünk utazzon" ugyanis panaszkodott, hogy nem mer taxiba ülni, mert állandóan "lehúzzák". Miért kellene mást reklámoznom, amikor nem is ismerem. Ilyen alapon ti is durcásak lehetnétek, mert nem a 6x6-ot ajánlottam neki. Titeket remélem, nem bántottalak meg? Utálok bárkivel is haragba lenni.

tomajer válasz |       2006.09.13. 07:12:28  (97)
De még mindíg nem magyaráztad el a konfliktus alapját:-(
Még mindíg nem tudjuk, a te "céged" mekkora?
Még mindíg nem tudjuk, hogy ezért miért a Volánoskkal vitázol?
Hiszen gondolom, egy nagy cég nem kezdett el másolni téged, és biztos nem írta ki hogy "FIX"

[1] ... [7] [8] [9] [10] 11 [12] [13] [14] [15] [16]  ... [18]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft