Na, elmesélem nektek a kálváriámat, aztán mindenki vonja le belőle a megfelelő tanulságot!
- a történet egy kártyalehúzó körül forog, úgyhogy akit nem érdekel, az ugorjon -
Bár, fogalmam sincs, hogy ebben a történetben minden részlet pontosan fedi-e a valóságot, vannak-e általam nem ismert megoldások-trükkök egy ilyen helyzetben?
Ha, valaki ismer ilyet, tegye közzé, hadd okuljak belőle, és könnyítsük meg vele a leendő sorstársaim dolgát!
A történet 2009 tavaszán kezdődött, amikor az RT5 vezetője, és a taxipiac ikonja, Horváth Csaba úgy döntött, mindenkinek kötelező lesz a jövőben a kártyalehúzó.
Magasabb szolgáltatás, készpénz kímélő megoldások, és egyéb lózungok....
Sőt, azon keresztül érkeznek a címek, történnek a taxikártya, és csekksorszám rögzítések, így csökkentve a központ munkatársainak mindennapos, és heroikus erőfeszítéseit.
Tehát KÖTELEZŐ!
Khm...a tagdíjon felül egy kis anyagi hozzájárulás Horváth Csaba cégének, vállalkozásának tökéletes működése érdekében. A világ boldogabbik felén is fontos a komfortérzet, csak ott a tulajdonos beruházni szokott.
Vadkeleten minden másként van: fizess paraszt, ha dolgozni akarsz, és semmi mással ne törődj, vagy törődj, de úgyse mondom el az igazságot...
Azt el kell ismerni, hogy működőképessé vált a rendszer, és kényelmesebbé a napi tevékenység. Aki sietett az 80.000 forintért, aki nem az -tudomásom szerint- már 90.000 körüli összegért volt kénytelen megvásárolni a kártyalehúzót.
( az biztos csak a városi legenda része, hogy voltak akiktől olcsó pénzen visszavásárolta a lehúzót, és 90.000-ért újraértékesítette azt )
Kötelező készülék vásárlás, kötelező K&H-s rendszerhasználat.
Telt-múlt az idő, aki kilépett a cégtől, az valamilyen megoldással biztos megszabadult a lehúzótól, aki maradt, az használta mit sem sejtve....
Elérkeztünk a történetemhez: az ismert, hogy elváltak az RT5, és az én útjaim. Kivették az adatkártyát a készülékből…helló, csinálj a lehúzóval, amit akarsz.
Azt nem tudom, hogy szükséges lett-e volna átírni a programját, visszaállítani bármit benne az RT5 költségén, vagy csak tájékoztatni a teendőkről…de semmi nem történt.
Elvégre, ha az ember megszűnik pénzhordónak lenni, akkor már nincs is………..
A kártyalehúzó várva a jobb sorsára pihent a szekrényben, mígnem úgy döntöttem, eladom.
Ekkor hirdettem meg a Hallón.
Az érdeklődőket kértem, hogy nézzenek utána, tudják-e használni annál a cégnél ahová készülnek, vagy tudnak-e magánszerződést kötni bármelyik bankkal. Nem akartam zsákbamacskát árulni, és azt végképp nem, hogy bárki gazembernek nézzen, ha a vásárlás után jön rá, hogy hibát követett el.
Nem hagyott nyugodni a dolog, és felhívtam azt az illetőt a K&H Banknál, aki kapcsolattartóként volt feltüntetve a szerződésen. Antal Attilának hívják a lelkem, állítólag a beosztása: fizetőkártya-elfogadó…mittudomén…főmenedzser…
Az épületes párbeszédet nem idézném, de a lényeg: a K&H nem köt egyedi szerződést, csak cégekkel. 3 „taxicéget” meg is nevezett.
Tulajdonképpen kimondta, kenjem a hajamra a kártyalehúzót.
Jól van baszdmeg, rohadj meg a bankoddal együtt, majd kötök valahol máshol szerződést, elvégre az összes tranzakciós, és egyéb számlavezetési díjakat tekintve mégis én adom nekik a pénzt.
Újra visszahívtam, mert az önérzetemet nem hagyta nyugodni ez az egész…de a kollégája azt mondta, értsem meg ennyi…még abban is segített, hogy mit írjak abba a levélbe, amiben felmondhatom az egyébként élő, de nem aktív szerződésem.
Megírtam, felmondtam.
Ezután beszéltem a szerviz egyik alkalmazottjával, akivel már egyébként is volt közös ügyünk…nem ismeretlenül hívtam. Felvilágosított, hogy a kártyalehúzóba a K&H rendszere van telepítve, következésképpen más bank rendszerén nem tudom használni.
Viszont, szerinte köteles kötni egyéni szerződést a bank, tehát hajtsam ki belőlük, és ha kell szívesen módosít a programon.
Megkezdődött a „kihajtás”.
Elértem egy –legalább- segítőkész banki alkalmazottat, aki nagyjából képben van a taxisokkal kötött ügymenettel, és azt ígérte, megpróbál segíteni.
Megtette, amit megtehetett.
Az eredménye: A K&H nem köt szerződést, de nem egyénit nem, hanem erre a kártyalehúzóra nem.
Mert elavult. Tetszik érteni???? Az RT5-nél 4 évvel ezelőtt, és azóta is értékesített kártyalehúzó elavult, a programja már nem felel meg a banki informatikai követelményeknek, és ezért új egyéni szerződés nem köthető rá.
Ha valaki elszerződik az RT-Budapest-5-7-3, vagy ki tudja milyen céghez, ott még beüzemelik a meglévő szerint, akkor használható.
De, mindazok, akik kilépnek a cégtől, hónuk alatt a készülékkel, azok számoljanak vele, hogy az legfeljebb papírnehezéknek lesz használható.
Nem tudom ki az aljasabb a történetben? A K&H Bank, vagy az a Horváth Csaba, aki legalább hivatalból tisztába kellett hogy legyen ezzel az egésszel. Bár, megjegyzem valami bűzlik, mert állítólag már nem értékesíti a készülékeket, hanem csak bérelteti azokat.
Mindazoknak szolgáljon ez figyelmeztetésül, akiket bárhol, bármelyik cégnél vásárlásra köteleznek.
Mert afelől nincs kétségem, hogy ez a fuvarszervezői, és banki gyakorlat máshol is fellelhető.
( bár tudom, ez itt nem a reklám helye, de ha valakit érdekel még a kártyalehúzóm, akkor csak olyas valaki legyen, aki a Rádió-Tele-Budapesthez akar kötődni)
Elkeserítő ez az egész, de legalább tiszta a lelkiismeretem.
|