[1] ... [15] [16] [17] [18] 19 [20] [21] [22] [23] [24] ... [27]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása
Kedves Valcsi
Nos kezdjük az "ingyenkiállással".Ami valóban nincs ingyen.Taxi elindul a címre,lecsapja az órát:alap 300ft,km díj:legyen most 200ft.
2Km-ről is minimum 700ft a veszteség.Ez napi nyolc fuvarral 5600ft.Harminc napra szorozva ez:168000ft mínusz.
Ingyenvárakozás:Vegyünk összesen egy műszakban 60 percet és 50ft percdíjat az 3000ft veszteség.
Mindez 1hónap alatt 90000ft minusz.
Összeadva a két ingyenszolgáltatást havonta kidobunk úgí cirka 258000ft-ot.
Mindenki szorozza be ezt 1 évre,vagy akár 5 évre és akkor kiderül,hogy mi mekkora barmok vagyunk egy Osztrák,vagy Német taxishoz képest,mert ott ekkora baromságot nem csinálnak meg.
Előrerendelésnél az összeg,csak fokozódik.
Na ezt a pénzt kellene elővenni javításnál,sárgacsekknél netalán kocsicserénél is.
Na,de minek nekünk ze a pénz,nemigaz?
:((
666666 |
|
Néhány gondolat a taxi-közlekedés problémáiról,
Kezdetben volt a konflis, és a fiáker. Az utcán kialakított állomáson sorakoztak, aki pedig utazni kívánt, odasétált, majd a kialkudott viteldíjért elvitette magát. A technika fejlődése miatt idővel a taxik kiszorították a lovakat, a rendszer viszont maradt. A fiáker-állomás neve taxi-drosztra változott, a kocsisé pedig sofőrré. Fontos változást a telefon elterjedése hozott, megszületett a taxi-rendelés fogalma, az utas hívására a taxi a legközelebbi drosztról – természetesen csapott órával - néhány perc alatt a címre gurult, ahol a delikvens már a kapuban toporogva várta.
Ettől az alaphelyzettől a mostanáig bekövetkezett változások szinte mindegyikéről felelősen kijelentem, hogy ésszerűtlenek, igazságtalanok, és hazugságon alapulnak.
Ingyenes kiállás
Ma már csak találgatjuk, ki volt az ötletgazda. Nyilvánvaló hazugság. Természetesen a kiállás nincs ingyen, csak éppen az utas helyett a taxis fizeti. Ráadásul nincs pontosan definiálva, hogy ez az ingyenesség mire, és főleg mennyi időre vonatkozik. Az utas joggal gondolja, hogy neki nemcsak az „ingyenes” kiállás, hanem az „ingyenes” várakozás is jár.
Úgy vélem, ezt a felelőtlen lépést visszacsinálni egyenlőre képtelenség, viszont praktikus enyhítése lenne a címre-érkezéssel egyidejűleg elindított taxióra. Megnőne a taxis idejének az értéke, és lerövidülne az egyre kockázatosabb feladatot jelentő várakozás.
Persze az alapvető igazságtalanság – miszerint egy plusz szolgáltatás olcsóbb, mint az alaptevékenység – maradna.
Előrendelés
Újabb hazugság. Ez is egy – természetesen szintén „ingyenes”- szolgáltatás. Minősített voltát jelzi, hogy a taxistól nemcsak többletidőt, hanem többlet felelősséget is várnak. Nemcsak „muszáj elvinni” de késés esetén duplán büntetik.
Szerintem az lenne a normális, hogy ha egy minősített szolgáltatásért minősített díjazás járna, mint egy normális piacgazdaságban.
Létszámkorlátozás
Miután hosszú éveken keresztül folyamatosan jeleztük a gondjainkat, és figyelmeztettük az illetékeseket, hogy baj van, hogy nagyon nagy baj van, bármennyire is szeretnénk, képtelenség kitermelni a kötelezettségeinket, mert már 16-18 órányi munka is kevés rá, és nem fogunk tudni időben autót cserélni, a tervezett szigorítás több, mint cinikus.
Első lépésként mindenki számára megoldaná a problémát egy taxi-engedélyekre kiírt pályázat, amelynek száma a taxizást (nyugdíjazás, haláleset, pályaelhagyás stb. miatt) befejező, és emiatt lejáró engedélyek számának (minél kisebb) hányada lehetne.
Ezeknek a pályázatoknak az elbírásakor szempont lehetne például az idegen nyelv ismerete, érettségi, vagy valamilyen speciális tudás, vagy képesség (pl. siketek jelbeszéde). Bárki számára lehetőség nyílik pályázni, senki sem lenne kirekesztve. Szerintem így a taxi-engedély értéke, és becsülete nemcsak az új, hanem a régi kollégák, és az utasok szemében is megnőne.
Tarifa
Praktikus okokból én mindenképpen a BKV jegyárakhoz arányítanám, azt ugyanis biztos, hogy legalább évente egyszer rendezik.
|
Így egyből két legyet ütnénk egy csapásra, mert akkor talán arról is szólna. :D |
|
Mielőtt összedől a lap, kérek mindenkit (és ez nem csak erre a topicra vonatkozik) hogy a politikai jellegű megnyilvánilásokat kizárólag "Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D" c. topicba tegyétek. Arra van fenntartva! |
|
Pedig arra készülök, hogy mögéd fogok bújni:-) |
|
Nyugi, én csippanttalak, de imádkozz, hogy 28.-án a beszéded után tapsoljak és ne a kerékkulcsot keressem :-)) |
|
Ő, ok, köszönöm, és nincs is nézeteltérés most ebben senki között, egyértelmű, hogy van az a határ... és most ezt jelentősen átlépni készülnek....sajnos. |
|
Járjon BKV - val a kis szaros! |
|
Sajnálom Tamás - és, ha gondolod, vágj is ki - de csak azt tudom erre a szemét koholmányra reagálni, hogy menjen a rohadt szemét köcsög bkk oda, ahová én kívánom őket!
...hiába vagyok ( ...türtőztetem magam...) kormánypárti, de ez a szaros összefonósdi - bár ez nem csak erre a kormányra volt jellemző! - egyszerűen megfekszi a gyomrom!
Mi a franckarikáért nem lehet vesztegzár alá venni ennek a taknyádi köcsögnek a lakhelyét?!
És a City mi a szarért hurcibálja a "csipáját" - gondolom, kedvezményesen?!
Lehet, hogy abból az elég idős autóparkból indul ki a tetves görénye?!
Azért nehogy má' néhány ezer ember közül néhány száz ne tudjon egy - két tarackkal elbánni, azaz ellehetetleníteni - legalább a mozugásterét!
Fölrobban az agyam, komolyan mondom! :-( |
|
Ahogy látom vitézyék lepattintanak eddig mint sz.rt a palánkon.Én támogatom budapest lebénítását,ha másként nem megy.Vagyunk még annyian,hogy megmutassuk,hogy pár nyikhaj nem játszahadozhat több ezer ember életével ugy mint szarospistivel a homokozóban.Nem árt erre a variációra készülni mert ezek sem értenek a szépszóból ahogy látom.Beültették(tük)őket a hatalomba és most flegmáznak és vezényelnek mint anno a másik bagázs.Na eddig és ne tovább.Az illetékesek kezdjék szervezni a város lebénítását míg nem késő!Sokan leszünk és elegen.Én viszek magammal még egy embert... |
Én nem csippantalak!De!!Most ugyanazt kellene,mint ANNO!! |
|
[1] ... [15] [16] [17] [18] 19 [20] [21] [22] [23] [24] ... [27]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása |