ezt a bejegyzést elküldtük több fuvarközvetitő irodának is.
a levelezésbe belefolyt egy "röpke gondolat erejéig" az alelnökünk is.
az ö levelét olvashatjátok:
"Tisztelettel" kérdezem : Mit nem lehet ezen érteni?
(nem ígérem, hogy rövid és udvarias leszek)
Tegyünk egy rövidke időutazást. Néhány fuvarszervező iroda tulajdonosa mániákusan hitt abban, hogy a piac végtelenségig befolyásolható az olcsó árakon keresztül. A nyerészkedés -ha úgy tetszik térhódítás- és a gyors haszonnal kecsegtető lépések felülírták a józan ész kívánalmait.
Mutogathatnék ujjal rátok.....de már minek.
Hiába kértük még a rendeletalkotás fogantatásának idején, hogy saját hatáskörben mindannyian megléphetnétek azt a lépést, mellyel legalább az akkor hivatalos, engedélyezett 240 forintos tarifát tegyétek elérhetővé, és egységesen használandóvá.
Csak a süket fülek, és a gúnyos köldöknézegetés volt a reakció....és a százegynéhány forintos tarifák.
Beleszorult a taxiszakma abba a helyzetbe, ha ti nem, akkor lépjen a politika a tettek mezejére.
Mutogathatnék ujjal rátok.....de már minek.
Talán soha nem fogjátok megérteni, ha legalább megpróbáltatok volna partnerként tekinteni a taxisra, és nem kizsigerelhető haszonállatra, akkor ez az egész rendelet a követelményeivel együtt lehetett volna egy a mainál sokkal lassabb átalakulást teremtő folyamat.
Így viszont -és ezzel visszacsöppenhetünk a mába- bár közgazdasági értelemben nem változtak az alaptézisek, de az ár másképpen lett befolyásoló tényező.
Haszonnal kecsegtet olyanok számára is, akik eddig csak derültek a kisstílű pitiánerkedéseiteken.
Az árképzés meghatározóvá vált. Olyan tényezővé amely ellen a taxis nem fog tiltakozni.
A rendelet elvárásai -minden híreszteléssel ellentétben- aligha fogják érdemben csökkenteni a taxisok számát.
Mindössze annyi történik, hogy azoknak a köre szűkül erőteljesen, akik képesek megfelelni a rendelet előírásainak.
Magyarán arccal fordultunk az alkalmazotti lét felé.
A költségcsökkentést, és annak orientáltságát jól szolgálja a csendes címkiadó rendszer, amely ellen meg sem próbáltatok hathatósan fellépni. Sőt tovább megyek...tisztelet a kivételnek, még csak taxisbarát megoldásokra sem törekedtetek.
Szart csináltatok tele hibákkal, és a BKK tálcán kapja a megoldást, hogy milyet ne csináljon...
Valódi intézkedések alig-alig történnek a BKK részéről, melyek a tényleges rendet szolgálnák. Vegzálják a taxisokat nagy számban, és ha néha fognak egy gazfickót, akkor azt a kirakatba teszik. Mindeközben nem mulasztják el sajtót telekürtölni a cégek hibáival és hiányosságaival.
És eközben szállingóznak a hírek, hogy majd a főváros saját céget indít. Nyilván végtelenül megbízhatót és korrektet.
Tudod, vagy tudjátok hogy hívják ezt ?
Keresletorientált piaci beavatkozás.
Megkezdődött a konkurensek kiszorítása. Bizony.
Tetszik vagy sem: Nyüszíteni fogtok!!!
Hosszasan folytathatnám még, de legyen elég annyi: jelen pillanatban alig-alig látszik más esélyetek -legyen szó bármelyikőtökről- minthogy megpróbáltok komfortos körülményeket biztosítani a veletek szerződésben álló taxisoknak.
Üdvözlettel: Szőke Antal ( TGFSZ )
|