FÓRUM - Valami elkezdődött
Fórum » Hírek fórumai » Valami elkezdődöttSúgó


897 hozzászólás 60 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7]  ... [60]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

Taxi9 válasz |       2011.03.08. 13:58:17  (882)
"Az olcsó taxi, tehát illúzió."

Kettő csapat kivételével nem jött létre 200 fölött szolgáltató cég.

Ha csak a drágábbaknál dolgoznátok, a szotyik vagy megszünnének vagy eltünnének.

Elég lenne a megmaradó kufároknál stopot bevezetni. Próbáld ki csak az utcát !

Nem egy aranybánya !

Rocktaxi válasz |       2011.03.08. 10:24:34  (881)
... és a tele5 sem. (2777)

nazoli válasz |       2011.03.08. 09:35:13  (880)
"Bárhová, ahol magasabbak a tarifák, tele5, 6x6, főtakács, vagy city és még sorolhatnám."

A 6x6 már nem.



nazoli válasz |       2011.03.08. 09:31:20  (879)
Ebben, mondjuk nem adok neked igazat.

Ha arról van szó, hogy az adó mértéke legyen kurva magas, akkor tökéletesen megfelel a svájci, meg a svéd példa. De, ha mondjuk a befizetéseinkért kapott szolgáltatások minősége, ill. mennyisége a tét, hát akkor jön a magyar virtus.

hiénakutya válasz |       2011.03.05. 13:35:35  (878)
A német és a svájci példa azért nem jó nekünk, mert viszonylag normálisan működik.
Mi magyarok szeretjük feltalálni a melegvizet. Szeretünk barkácsolni, kísérletezni. Szeretünk különböző agyament dolgokat összetákolni, aztán szeretjük azokat életünk végéig toldozgatni-foltozgatni. :-)

Csumi válasz |       2011.03.05. 13:09:55  (877)
Jól van naaa.. Értem Én miről beszélsz. (..és már túl vagyok egy infarktuson....)

lac878 válasz |       2011.03.05. 08:01:09  (876)
Hát ne mpont erre gondoltam :)
Bár tény, hogy a 150-es kolléga arra hivatkozik, hogy gyakorlatilag nincs gurulója, így oda-vissza már 300 a 150 :)
De ugye így az idegbaj és a szívroham még mindig benne marad a képletben.
A legnagyobb pályásokat is megkérdezném azért, ki szeretné (már feltéve ha van még neki normális családi háttere) mondjuk 45-55 éves korában itt hagyni őket pusztán azért "mer' én megmutatom hogy ismerem a várost" és ezt napi rendszerességgel 12-14 órán keresztül.
Amúgy is stresszes és veszélyes ez a munka, miért nem lehet követni a német, vagy a svájci példát?
Az emberi szervezetet felemészti a folyamatos éberség, agyalás, mindenre figyelés napi 12 órában.
Szerény véleményem szerint elvárható (lenne), hogy a fuvarszervezők levegyék a vállunkról a "ki van közelebb a címhez", illetve a "ki füllenti hogy a legközelebb van a címhez időben" fejezeteket. Legalább ennyit, amúgy is van éppen elég feladat ebben a szép (mások életét is olykor veszélyeztető) munkakörben.
Én legalábbis szeretnék még sokáig együtt lenni a családommal, és nem letérdelni az autó mellé, és abban bízni, hogy lesz valaki aki meglátja a kezdődő szívroham jeleit és kihívja a mentőt.
Gyanítom nem vagyok ezzel egyedül, attól függetlenül, hogy szeretem ezt a munkát.

Csumi válasz |       2011.03.05. 05:54:54  (875)
"Én azt gondolom, hogy a 21. századi technológiát kellene bevetni a fuvarszervezésben."

150-éééé.... Tiszta "21.század".. :-)

lac878 válasz |       2011.03.04. 20:31:24  (874)
Ez egy meglehetősen dühös ember aránylag tényszerű, de azért sarkított hozzászólása. Értem én, mire akarsz kilyukadni, de azért ennyire nem általánosítanék. A normál tarifások között is akad szép számmal szorgalmas, és a szotyik közt is sok normális taxis van, akiket nem hajt a démon. Persze mindenki szeretne pénzt keresni, de nem mindegy milyen áron. Én azt gondolom, hogy a 21. századi technológiát kellene bevetni a fuvarszervezésben.
1 a gurulóból adódó veszteség minimalizálható lenne
2 az idegbajból (csapkodás idöszűkítéssel, majd autóverseny a címig) eredő emberveszteség (szívroham, szélütés, gyomorfekély, korai halál) minimalizálgató lenne.
3 valódi esélyegyenlőség az éhségből adódó rámemősség helyett
4 sem kályházni, sem tutizni, sem drosztolni nem kellene
Amit még feltétlenül visszahoznék rendeletileg, az a kiállási díj a telefonos megrendelöknek, fix áron. Ez legalább olyan fontos, mint a km díj az üzemanyag árhoz közelítése. És aki ebbe beleakciózik a taxisok bőrére, azt durván szankcionálni. És akkor beszélhetünk valódi fuvarszervezésről.

sipi válasz |       2011.03.03. 17:17:32  (873)
Teljes mértékben igazad van!

Mivel mi magunk nem tudjuk megoldani Gordiuszt,sajnos előbb-utóbb beleszól a kormány. Széll-el szemben ? Az nyilvánvaló hogy az átláthatóbb,egyszerűbb megoldásokat fogják erőltetni .

De jó volna ha Velünk együtt döntenének!

hiénakutya válasz |       2011.03.03. 16:41:40  (872)
Jó, akkor elmondom, hogy én hogyan látom.

Vannak ugye a "normális" tarifás taxisok.
Szépen elácsorognak a tutikban, és várják a csodát. Időnként a beszélgető csatornán kórusban szidják a hiénákat, a szotyi taxikat, és ötleteket gyártanak arra, hogy saját cégük forgalmát hogyan lehetne föllendíteni. Például: sorsoljunk ki a magánmegrendelők közt hetente egy Alfa Romeot. Az évekkel ezelőtti konjunktúrából fakadóan még van néhány morzsájuk a kamrában, de a nagyobb kiadások már meghaladják képességeiket. Autót cserélni például nem tudnának. Többségüknek nincs hiteltartozása, legrosszabb esetben is csak járulékelmaradásuk van, de még az sincs végrehajtási szakban.
Utasaik túlnyomó többsége csekkes, számlás, kártyás, diktálós, igazolós, céges, szerződéses akármi, amiből fakadóan bevételeik transzparensek, így kénytelenek fizetni utána a fizetni valót. Két fuvar közt eltelő 3-4 órában a régi, szép időkről és magánmegrendelőkről álmodoznak, akiknek egy picit meg lehetett tolni és készpénzzel fizettek. Piaci pozíciójuk visszaszerzése érdekében semmilyen eszköztől sem riadnának vissza; az egykoron általuk létrehozott érdekképviseletekben olyan változtatások bevezetését szorgalmazzák, amelyeknek jelenleg Ők maguk is könnyen áldozataivá válhatnának. Szakmai felsőbbrendűségükben még mindig vakon hisznek, és kizárólagosan saját magukat, illetve cégüket tekintik a jelenlegi helyzet egyedüli túlélőjének. 8-10 óránál többet nem hajlandók az utcán tölteni, viszont gyakorlatilag bármilyen összeget képesek kifizetni közvetve, vagy közvetlenül, hogy a cégük eggyel több fuvarra tehessen szert.

Szotyi művek.
Mindenhol látod Őket a városban, de legtöbbször menet közben. Mennek árkon-bokron keresztül, mint akiket valami titkos démon hajszol, nem vesznek tudomást sem rólad, sem a közlekedés többi résztvevőjéről. A beszélgető csatornán nem beszélgetnek egymással, vagy eleve nincs is ilyen náluk. Máshol sem beszélgetnek; negyed óránál tovább képtelenek tartósan megülni valahol, mert jön a démon és hajtja Őket tovább. Ha szóra tudod bírni Őket abban a tizenöt percben, akkor szidják a cégüket, a fosadék tarifát, a szarrágó utasaikat, és az előző cégüket, ahol viszonylag jó volt a tarifa, aránylag normálisak voltak az utasok, csak éppen cím nem volt. Tartalékaikat már régen felélték, többségüknek az előző cégük által kikényszerített fiatal, ámde svájci frank alapú hitellel agyonterhelt autója van, plusz jelentős mértékű járuléktartozása, esetenként végrehajtási szakban. Egyik napról a másikra élnek, jövőképük nincs. A következő napnál tovább nem terveznek; legyen meg a napi X forint, amiből ennyi a tagdíj, annyi a banki törlesztő, amannyi a járuléktartozás, hogy ne vigyék el a kocsit, a lakást, mindent. Utasaik többsége magánmegrendelő, jövedelmüket képesek köddé változtatni, és nagyjából mindenki kap 2-300 forint pluszt. Lecsavarnak napi 15-20 kanyart, amit apránként ráküldenek, azt viszik haza, az marad meg a zsebükben. Lehet számolni.
Képesek 12-14 órát is az utcán tölteni, hétvégenként pedig 0-24-es nyitvatartással működnek. Hisznek abban, hogy a szorgalom és a kitartás eredményeként túlélik a jelenlegi helyzetet, a felszínen tudnak maradni addig, amíg be nem köszöntenek a várva várt jobb napok.

Szerintem meg mindannyian tévednek.

A "normális" tarifásnak el fognak fogyni a tartalékai, az autója meg kiöregszik a cégétől. Aztán bele fog rohadni a saját felsőbbrendűségébe, vagy átigazol egy szotyihoz.

A szotyis föléli az autóját, aztán elmegy droidnak, vagy visszamegy a szakmájába dolgozni, ha van neki olyanja. Esetleg az autójában fog megdögleni infarktusban, vagy a saját elalvása miatt bekövetkező közúti közlekedési balesetben.

Én meg itt hiába ugatok, mert egyik fajta sem tér észhez.



lac878 válasz |       2011.03.02. 21:42:12  (871)
De igen lehet.
A legfőbb kényszer, aki erre őket kényszeríti, az ott lakik bennük, minden reggel láthatják, amikor tükörbe néznek.
Senki más nem kényszeríti erre őket.
Nekem is nagyon imponált ami a plus-nál van, alacsony tagdíj (relatíve) alacsony óvadék (relatíve) első címfeldobás 5 perc, stb, stb.
Csak egy bökkenő van, ha holnap valaki csinál egy 140 Ft-os céget (és legalább olyan jól marketingel mint a plus) és az első címfeldobás 8 lesz, és még alacsonyabb havidíj, és még kevesebb óvadék, akkor megint zsupsz át oda, és még kevesebbért dolgozni?
"Gondolkodj Micimackó"
Nincs taxiszolgáltatás taxis nélkül, és az alacsonyabb havidíj nem kompenzálja a tarifaveszteséget, mivel az annál nagyobb, minél többet megy a gép.
És nem mentség hogy "nincs tartalék". Mert ha ma nincs, akkor holnap a még kevesebből annyi sem lesz.
És ennek csak a taxis tud megálljt parancsolni, ha mindezt átgondolja, és _nem_megy_el_ erre a tarifára szerződni.
Bárhová, ahol magasabbak a tarifák, tele5, 6x6, főtakács, vagy city és még sorolhatnám.
Csak hát ehhez a folyamatot kellene szemlélni, és nem az éppen aktuális időpillanatot.
De ez csak az én véleményem, és nem biztos hogy igazam van.

málna válasz |       2011.03.02. 20:21:30  (870)
Én pedig küldtem valami fontosat..kettőt is.
:)

Apuka válasz |       2011.03.02. 20:17:29  (869)
hívj fel.
üdv

Taxi9 válasz |       2011.03.02. 19:32:04  (868)
Üdv. Kutya Úr !

Valóban úgy tűnik, hogy nincs megoldás.

Szerintem nem finanszírozható a havonta keletkező költség 200 ft os km díj alatt.

És ez csak a költség !

Talán, ha levezetné valaki, hogy mégis mit csinálnak rosszúl a többiek !

Sorban dőlnek be a hiteles autók.
Vajon meddig tűr a többség ?


[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7]  ... [60]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft