FÓRUM - A KÖKI átépítése és a METRÓ
Fórum » Hírek fórumai » A KÖKI átépítése és a METRÓSúgó


268 hozzászólás 18 lapon hozzászólások sorrendje:

[2] [3] [4] [5] [6]  ... [18]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

alelölülő válasz |       2010.06.16. 09:15:24  (268)

kámbi078 válasz |       2010.01.17. 14:01:53  (267)
Újabb negyedévet késnek az új metrókocsik

Nem állnak forgalomba a 2-es metró vonalán az új Alstom metrókocsik az év elején, mint ahogy azt a BKV legutóbb ígérte, márciusig mindenképpen, de inkább áprilisig még várni kell rájuk. A Nemzeti Közlekedési Hatóság ugyanis nem akarja kiadni a végleges típusengedélyt, legutóbb is hiánypótlást és további 1500(?) kilométer próbafutást rendelt el.


Több vizsgálatot meg kell még ismételni a közlekedési hatóság szerint az új Alstom metrókocsikkal kapcsolatban, ezért legkorábban februárra várható a végleges típusengedély, márciusra, de inkább áprilisra pedig a szerelvények forgalomba állása, mondta az Indexnek Héri József, a BKV műszaki üzemeltetési igazgatója.
Héri József hozzátette, hogy több, a végleges típusengedély kiadásához szükséges vizsgálatot meg kell ismételni, valamint további 1500 kilométer próbafutást rendelt el a közlekedési hatóság. Az Alstom kocsik műszaki dokumentációjával kapcsolatban is hiánypótlást rendeltek el. Héri közölte: a BKV a csúszás miatt fenntartja kötbérigényét az Alstommal szemben, ennek mértékéről tárgyalások folynak.
Legutóbb azt ígérte a BKV, hogy a metrókocsik az év elején, január környékén forgalomba állhatnak. Nem ez volt az első be nem vált jóslat, az első metrókocsiknak ugyanis már 2008 májusában meg kellett volna érkezniük Budapestre, ehhez képest pedig csak nyolc hónappal később, 2009 január végén érkeztek meg. Lassan egy éve folyik a tesztelésük, ami számos problémába ütközött. 2009 végén még mi is leteszteltük az új kocsikat.
Többször beszámoltunk róla, aggályok merültek fel az új metrókocsi méretével kapcsolatban is. Mint megírtuk, az új kocsik vizsgáztatásánál szembe kellett nézni azzal a problémával is, hogy ki kellett cserélni a metrókocsik elejében és végében a beépített létrákat automatikus menekülőkijáratokra.
Az Alstom nagyon sok pénzt, több mint egymilliárd forintot kért az átszerelésért. A BKV viszont a metrókocsik üzembehelyezésének csúszása miatt követel kötbért. A ki kinek tartozik és mennyivel vita legalább egy éve folyik az Alstom és a BKV között.
Az M2 vonalra az Alstom Transport 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt, a most épülő M4 vonalra pedig 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvényt gyárt, mintegy 65 milliárd forint értékben.


kámbi078 válasz |       2009.08.27. 10:30:21  (266)
A Főnök magyaráz a beosztotnak a vadi új K-NY.-i Metró KUD Diszpécseriben :)))))))))


kámbi078 válasz |       2009.08.11. 17:52:58  (265)
Megszülettek a BKV végkielégítéses viccek első példányai . . .



Az első három kérdés Szalainé Szilágyi Eleonórával kapcsolatos. Minden
helyes válasz 3 pontot ér.

1,) Hány darab használt autóbuszt vásárolhatott volna a BKV, ha Szalainé 100
milliós végkielégítését, 1,2 milliós fizetését, és az ehhez járó 120
százalékos prémiumot, melyet közel 1 évig kapott, járműbeszerzésre költi, ha
tudjuk, hogy egy ilyen busz ára 20 millió forint?

2,) Hány darab vonaljegyet (és/vagy bérletet) kell eladni a BKV
pénztárosainak, hogy kitermeljék Szalainé fizetését és végkielégítését?

3,) Ki lehet a felelős azért, hogy Eleonóra az elbocsátást követően továbbra
is a cégnél dolgozhatott? (Csak egy helyes válasz van):

a,) Az akkori vezérigazgató, Balogh Zsolt
b,) A BKV teljes vezetése. Mindenki, aki tudott erről, és nem szólt
c,) Magyarországon vagyunk, így senki


4,) Vajon hány másodperc alatt ég ki teljesen a Rákóczi úton azaz Ikarus
435-ös autóbusz, melynek a motorterében a karbantartás teljes hiánya miatt
tűz keletkezett? A megoldáshoz függvénytáblázat használható. (10 pont)

5,) A Moszkva tér felé közlekedő 22-es busz a Szent János korháznál fékhiba
miatt elszabadult. Számítsa ki, hogy az autóbusz hány perc alatt ér a
Moszkva térre. (Amennyiben lehetséges adja meg a "becsapódás" helyét is) (12
pont)

5/a) Ön szerint ki lesz a hibás?

a,) A vezérigazgató
b,) A karbantartó
c,) Természetesen a buszvezető

6,) Ábrázolja koordináta-rendszerben a BKV jegy és bérletárainak növekedését
2000-től napjainkig. Másik színnel jelölje a szolgáltatás színvonalának
csökkenését. Milyen arányosság figyelhető meg a jegyárnövekedés és a
szolgáltatás színvonalának csökkenése között? (20 pont)

7,) A BKV 5 színésszel kötött szerződést a Nagykörúti villamosok és a 7-es
buszcsalád utastájkoztató szövegeinek felmondására. Vajon hány darab
autóbuszt lehetett volna teljesen kitakarítani, ha tudjuk, hogy a
tájékoztatás "fejlesztésére" 5 millió forintot költött a cég, és azt is
tudjuk, hogy egy busz kitakarítása 50 ezer forint. (10 pont)

8,) Tippelős feladat:
Ön szerint hány embert foglalkoztatnak feleslegesen az
Akácfa utcában? Tippelje meg azt is, ha ezeket kirúgnánk, mennyi plusz
bevételhez jutna a BKV. (7 pont)

kámbi078 válasz |       2009.08.11. 08:57:53  (264)

Nem indul per a Köki Terminál ellen
2009-08-10 17:09:32

A lakosok érdekére hivatkozva elállt a kőbányai Köki Terminál bevásárlóközpont elleni pertől a Levegő Munkacsoport.

A zöld szervezet MTI-hez hétfőn eljutatott közleményében hangsúlyozza: a hosszas egyeztetési tárgyalást követően azért állnak el a per lehetőségétől, hogy a budapesti 3-as metró kőbánya-kispesti végállomásánál mielőbb megszűnjön az építkezés miatti áldatlan és balesetveszélyes állapot.

kámbi078 válasz |       2009.08.05. 10:23:29  (263)
Délelőtt 10.00 órától 20 percen át nem közlekedik a 3-as metró, áll abban a szűkszavú közleményben, amelyet a BKV juttatott el az Indexhez.

Mint megtudtuk, az éjszakai pályakarbantartást nem tudták befejezni a vonalon, ezért már reggel félóra üzemszünettel indult a nap, és délelőtt is le kell zárni a vonalat 20 percre, mert kisiklásveszélyt jeleztek a délutáni csúcsforgalomra, ha nem végzik el a munkát.

A BKV közleménye szerint a 3-as metró Kálvin téri állomásán végzendő rendkívüli pályakarbantartási munkák miatt szerdán délelőtt 10.00 órától előreláthatólag 10.20-ig a Deák Ferenc téri és a Nagyvárad téri állomások között egyik irányban sem közlekedik a metró.

A két állomás között metrópótló autóbuszok közlekednek, amelyek a szokásos metrópótló autóbusz megállóhelyeken állnak meg. A metrópótlók a Ferenciek tere megállót nem érintik, ehelyett az Astorián található metrópótló autóbusz megállóhelyen lehet felszállni rájuk. Az érintett metrópótló megállókban a BKV munkatársai is tájékoztatást adnak a módosult forgalmi rendről.

Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottságának a tagja az Indexnek elmondta, hogy hosszú évek alatt nem volt ilyen esetre példa. Hozzátette, hogy a BKV szakemberei éjszakai karbantartást végeztek a 3-as vonalon de nem tudták reggelre befejezni. Ezért reggel félóra üzemszünettel indult a nap.

Vitézy úgy tudja, hogy a 10 órai karbantartást azért kell elvégezni, mert ellenben a délutáni csúcsra kisiklásveszély állhat fenn. Véleménye szerint alapos és részletes belső vizsgálatnak kell tisztáznia, hogy emberi mulasztás vagy műszaki szükségszerűség miatti leállás történt.

A BKV sajtóosztálya a részletek iránt érdeklődő Indexet a diszpécserhez irányította, aki viszont azt közölte, hogy műszaki téren nem, csak forgalmi ügyekben tud felvilágosítást adni. Eszerint a metró pótlására 24 autóbuszt állítanak be részben tartalékból, részben a környék vonalairól. Főleg 4-es 6-os villamospótló és 7-es buszok vonalát érinti az elvonás, ahol ezért ritkább járatokra és nagyobb tumultusra kell számítani.


kámbi078 válasz |       2009.08.04. 10:51:36  (262)



kámbi078 válasz |       2009.08.04. 00:36:03  (261)
Akkor folytatódjon a roncsderbi:))))



kámbi078 válasz |       2009.07.28. 17:05:04  (260)
Ez most egy törésteszt? :)))))))))))))




kámbi078 válasz |       2009.07.28. 16:42:46  (259)
Alakul a szappanopera:))))))))))))

Botrány után: távozik a BKV humánigazgatója

Hírszerző
2009-07-27 11:31


A korábban felröppent sajtóértesülésekkel ellentétben dr. Szalainé dr. Szilágyi Eleonóra nem ajánlotta fel a már megkapott végkielégítés visszafizetését.


A korábbi közös megegyezés módosításával a mai nappal távozik a BKV-tól dr. Szalainé dr. Szilágyi Eleonóra humánpolitikai igazgató. A megüresedett posztra a Társaság vezérigazgatójának, dr. Kocsis Istvánnak a döntése alapján a BKV Zrt. pályázatot ír ki - közölte a közlekedési társaság a Hírszerzővel.

A volt vezető megerősítette, hogy a közötte és a vezérigazgató között lezajlott egyeztetéskor a korábban felröppent sajtóértesülésekkel ellentétben nem ajánlotta fel a már megkapott végkielégítés visszafizetését. A távozó igazgatót semmiféle járandóság, így céges autója sem illeti meg. Dr. Szalainé feladatait ideiglenesen dr. Sziebert György jogi igazgató veszi át - áll a BKV közleményében.

Mint arról korábban beszámoltunk: a Magyar Nemzet múlt heti írása szerint az igazgató mintegy százmillió forintos végkielégítést kapott annak ellenére, hogy még a cégnél dolgozott. A lap azt írta, hogy hiába fizettek ki - prémiumokkal együtt - mintegy százmillió forintot végkielégítésként a BKV személyzeti vezetőjének tavaly márciusban, ő ma is a fővárosi közlekedési társaságnál dolgozhat havi bruttó négymilliós fizetésért.

Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy Szalainé Szilágyi Eleonóra azért maradhatott még másfél évig a cégnél - annak ellenére, hogy végkielégítését megkapta -, mert Balogh Zsolt, az előző - megbízott - vezérigazgató erre szabályos megállapodást kötött vele.

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes ás Kocsis István BKV-vezér vizsgálatot kezdeményezett az ügyben. A BKV vezérigazgatója pályázatot írt ki a humánpolitikai igazgatói poszt betöltésére.


kámbi078 válasz |       2009.07.28. 14:47:29  (258)
Egy vélemény a sok közűl,no comment !:

BKV-komédia, újabb epizód
2009.07.25. 09:15 :: Pilu


"Végkielégítést az kap(hat), akit munkáltatója rendes felmondással elbocsát, vagy közös megegyezéssel bontják fel munkaszerződését. A végkielégítés kifizetés utáni (tovább) újrafoglalkoztatás miért ütközne jogi akadályba? Ha én, mint munkaadó vagyok olyan hülye, hogy ma felmondok neked, kifizetem a végkielégítésed, és holnap újra felveszlek, az kizárólag a saját problémám, illetve a cégemé.

De ki az a hülye munkáltató, aki kirúgja emberét, majd másnap ismét foglalkoztatja? Az a hülye, amelynek menedzsmentje két kézzel lapátolja a cég pénzét hazafelé. Piaci körülmények között erre nem nagyon van lehetőség, hiszen az éber tulajnak ez azonnal szemet szúrna, de egy állami vállalatnál? Maga a paradicsom, hiszen nem csak a vezetés, hanem a tulajdonosi jogkört gyakorlók is haverok, pénz meg dögivel, hiszen a nagy közösből jön. Itt könnyen el lehet játszani, ugyanis az egész menedzsment egy oldalon áll, egy tehenet fej, lop.

Egyébként a trükk nem mai, állami vállalatoknál rendszeresen eljátszották, régi elvtársak jutalmaztak ilyen módon egymást."

kámbi078 válasz |       2009.07.27. 15:30:09  (257)
A végkielégítés után is dolgozik a BKV-vezető

MTI

A társaság egy olyan munkavállalónak fizetett végkielégítést, aki a vizsgált 2008-as év végén is az aktív állomány tagja volt - írja a Magyar Nemzet.
hirdetés


Hiába fizettek ki - prémiumokkal együtt - mintegy százmillió forintot végkielégítésként a BKV személyzeti vezetőjének tavaly márciusban, ő ma is a fővárosi közlekedési társaságnál dolgozhat havi bruttó négymilliós fizetésért - értesült a Magyar Nemzet.

A lap információi szerint tavaly nyáron további másfél évvel meghosszabbították a már végkielégítésben részesült humánpolitikai igazgató munkaviszonyát, aki így ez év december 31-ig tölthet be vezető beosztást a BKV-nál.


taxista válasz |       2009.04.26. 10:02:23  (256)
cipők...ingek...zoknik...



kámbi078 válasz |       2009.04.22. 18:48:17  (255)



kámbi078 válasz |       2009.04.22. 12:35:19  (254)
Olyan gagyi az új ingünk,úgy néz ki mint egy pizsoma.:)))
Na nézzük tovább a nagytestvéreket:



[2] [3] [4] [5] [6]  ... [18]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft