FÓRUM - Taxisok is fuvaroznának betegeket
Fórum » Hírek fórumai » Taxisok is fuvaroznának betegeketSúgó


165 hozzászólás 11 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7]  ... [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

tomajer válasz |       2008.01.31. 22:10:37  (150)
Háát azé eszt nagyon kéne akarni! :-)

Mert csumi bármit is hisz egy cikk alapján, az uccsó ár eddig még mindig a 85.-Ft/Km volt:-(

Nna sz'al, ez a kerületen belül maradó fuvarok többségével, asszem tényleg nem rentábilis.

De persze ügyes alkudozással, és aztán profi szervezéssel bármi megtörténhet.

OLW válasz |       2008.01.31. 20:47:02  (149)
Jó estét kívánok!

"Mindenki tudta, hogy itt Bp-en nem megoldható, se a szakma, se a város nem alkalmas rá."

Miért?
Félig van a pohár?
Tele, vagy üres?

Bármi megoldható sztem.

Csumi válasz |       2008.01.31. 13:37:05  (148)
Na így 200Ft-tal azért kicsit más a leányzó fekvése......

tomajer válasz |       2008.01.31. 07:36:58  (147)
A taxisok is szállítanának beteget

Folyamatosan, rövid kiállási idővel és magas színvonalon állnak rendelkezésre


A magyar taxisok többsége szívesen részt venne a betegszállításban, a piaci verseny rugalmasabbá, olcsóbbá tenné ezt az egészségügyi szolgáltatást.
Minderről Parragh László a minap levelet írt Horváth Ágnes egészségügyi miniszternek. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke azzal érvelt, hogy a taxitársaságok alkalmasak lennének a feladatra, és ez számos érvvel alátámasztható.
A megyeszékhelyeken és a nagyobb városokban 24 órás diszpécserszolgálatokat működtetnek, amelyek számítógépes, URH- és GPS-rendszerek segítségével irányítják a gépkocsikat és tartják nyilván a beérkező megrendeléseket.
Ma már szinte mindenhol megtalálhatók a nagyméretű, úgynevezett egyterű autók, amelyek szükség esetén négynél több személy szállítására is alkalmasak. A gépkocsikba szerelt URH adó-vevő készülékek alkalmasak arra, hogy bármely pillanatban segítségkérésre használják őket. Ráadásul a taxitársaságok jelenleg is részt vesznek ilyen jellegű munkában, ügyfeleik között gyakran van orvos és beteg, emellett sürgős esetekben vállalják gyógyászati eszközök és vér szállítását is.
Ezt a tevékenységet azonban nem az OEP-pel, hanem közvetlenül az egészségügyi intézményekkel kötött megállapodások alapján végzik.
Továbbá a taxis gépkocsivezetők közfeladatot ellátó személyek, rendelkeznek a személyszállításhoz szükséges valamennyi feltétellel, betartják a szakmai, etikai kódexben foglaltakat, a járművek eleget tesznek a szigorított jogszabályi követelményeknek. Az a tény pedig, hogy a taxis társaságok folyamatosan rendelkezésre állnak és rövid kiállási időt tudnak biztosítani, alkalmassá teszi őket a betegszállítási tevékenység magas színvonalú ellátására. Az elsősorban az ülőbeteg-szállításba való bevonásuk többletkapacitásokat szabadítana fel a jelenlegi szállítócégeknél és jelentősen lerövidítené a várakozási időt – fogalmaz a levél.
Szeri István, az MKIK alelnöke, a közlekedési kollégium elnöke a Világgazdaságnak elmondta: mielőtt felajánlották együttműködésüket az egészségügyi tárcának – ami nagyon ésszerű javaslat –, konzultáltak a Magyar Taxi Szövetséggel és a kamara taxis szervezetével.
A betegszállításra 4,2 milliárd forintot szán a tárca, ez 200 forintos kilométerdíj mellett 21 millió utaskilométert jelent.
Ez nagyon nagy szám, a civil betegszállítók nem képesek ekkora feladatot ellátni, ezt bizonyítja az is, hogy az elmúlt hetekben komoly ellátási zavarok alakultak ki. Így szükségesnek látszik más szállítási kapacitás igénybevétele, és ez előnyös is lenne az egészségügyi szolgáltató ágazatnak. Másfelől korábban is gyakorlat volt, hogy a betegek közül – akik ezt anyagilag megengedhették maguknak – viszonylag sokan jártak taxival kórházba, orvoshoz, illetve haza.
Ha megvalósul az elképzelésünk – fogalmazott Szeri István –, nem készpénzzel, hanem az OEP által kiállított utalvánnyal fizethetnének a betegek, így nem érné őket kár, sőt, a jobb szolgáltatási színvonal, a gyorsaság kifejezetten kedvező lehet számukra.
Szeri István természetesen elismerte, a szolgáltatásuk nem lehet teljes körű. Csak azokon a településeken lehetne igénybe venni, ahol egyébként is van taxi – ez az ország településeinek egyharmadát, viszont a lakosság jelentős többségét jelenti –, hiszen csak a városokban és a nagyobb falvakban dolgoznak. Emellett fekvőbeteg-szállítást nem vállalnak, csak olyan pácienseket tudnak fuvarozni, akik képesek az autóban – bár ezek jelentős része nagyon kényelmes, egyterű gépkocsi – ülve utazni.
Az viszont nem jelenthet problémát, hogy a taxisok zömének nincs egészségügyi képesítése – érvelt az alelnök –, hiszen a jelenlegi betegszállítókkal sincs szakápoló, s ha bármilyen gond adódna az utazás során, mindkét típusú gépkocsi azonnal az orvoshoz hajtana. Mindezek miatt nagyon bízom abban, hogy az egészségügyi miniszter mielőbb kedvező választ ad a felvetésünkre – mondta Szeri István. ABCs

Érvek a taxisok mellett
Forrás: VG-gyűjtés

Rugalmasabb munkaszervezés
Olcsóbb tevékenység
24 órás rendelkezésre állás
Rövid kiállási idő
Alkalmas gépkocsik
Tapasztalt sofőrök
Korábbi együttműködés


vi válasz |       2008.01.23. 15:21:27  (146)
Nem pontosan. Attól még nem kell több beteget messzebbre szállítani, hogy többen akarnák vinni őket.
(Valahogy így van ez a taxinál is)
Az egy autóra eső km teljesítmény nyilván csökkenne, ezt nem akarják a betegszállító cégek (ez teljesen érthető)

cbtaxi válasz |       2008.01.23. 15:07:06  (145)
Mondasz vmit.
Kis (taxis)társadalunkat ismerve,elindul majd az egymás aláigérgetése.
Bár ne lenne igazam!

nemkar válasz |       2008.01.23. 09:18:19  (144)
Na most, olvasatomban, ha a taxisok ebbe beszállnának, akkor jelentősen meg fog nőni a km.-ek száma, és a 100,55ft km-díj le fog csökkenni 50ft alá.-:)))

tomajer válasz |       2008.01.23. 07:09:42  (143)
Hálám örök! :-)

vi válasz |       2008.01.23. 02:04:21  (142)
Egy kis statisztika, de azért érdekes:
A tavalyi évben havonta átlagosan az OEP 3527269 km-nyi betegszállítást fizetett.
Az átlagos km-díj 100,55Ft volt.
A betegszállító járművek száma 430 körül volt, így egy gépkocsi átlagos hasznos teljesítménye 8203km.
Az egy járműre átlagosan kifizetett km-díj 824807Ft.
És ez csak a km-díj, ehhez jön még a betegenkénti díj.
(Ha már számolgatunk.)

vi válasz |       2008.01.23. 01:44:27  (141)
A rendelet szerinti összegek első látásra valóban nem túl meggyőzőek, de 3 betegnél már az alap 3x125Ft is több, mint a szekszárdi taxisok városon belüli 350Ft-ja, és erre még jön a km-díj (amit nem taxiórával mérnek...)
Azért csak lehet benne egy kis okosság :-)

Csumi válasz |       2008.01.23. 01:41:45  (140)
Köszönöm a választ!! :-)

vi válasz |       2008.01.23. 01:28:22  (139)
Azért én mégis válaszolok, csak hogy egy kicsit kevésbé legyen homályos :-)
Úgy tűnik (legalábbis ha jól értelmezem a jogi szöveget), mindenki (én is) téved az összegekben, ez sokkal bonyolultabb, mint a taxitarifák.

A betegszállító vállalkozásokat most az OEP a 43/1999.(III.3.)Korm.rendelet 33.§-a szerint finanszírozza:

1.Kiegészítő betegszállítási díj: kíséretet nem igénylő szállítás után betegenként 125 forint
2.Hasznos kilométer díj: az első beteg felvétele és az utolsó beteg érkezési helye közötti legrövidebb útszakasz
3.Többletkilométer: a közösen megtett útszakasz kilométereinek max. 0,2-szerese

Ezeket az adatokat havonta összesítve kell az OEP-nek megküldeni. Az OEP a havi keretösszegből levonja az összes 1. pont szerinti díjat, a más § szerinti halottszállítási költségeket, és a maradékot elosztja az összes országos km-rel.
Így jön ki az egy km-re eső díj. Ez havonta változik, a hozzáférhető adatok szerint tavaly 115,89Ft és 84,30Ft között mozgott.
E km-díj alapján kapják meg a cégek a teljesített km-ek után a pénzüket (persze két hónappal később).

Azt nem tudom, hogy a taxis-betegszállítást hogyan fizetnék ha lenne, a mostani jogszabályok (19/1998.(VI.3.)NM rendelet a betegszállításról)ugyanis nem teszik lehetővé az OEP által finanszírozott betegszállítást taxival.
(A mazohisták végigböngészhetik a személyi és tárgyi feltételeket.)

A szükséges jogszabályváltozások kezdeményezése, és a részletek kidolgozása a KAMARA dolga lenne...

csogu válasz |       2008.01.22. 22:00:10  (138)
Igazán álmodhatnál nekünk egy FIX tarifát egy létszámkorlátozással:-))

tomajer válasz |       2008.01.22. 21:35:51  (137)
Ajánlomiss! :-)

De én úgy álmodtam, hogy:

Ketteske lakott mondjuk 13 Km-nyire, Kocsmás Józsi 18 Km-nyire, és Boriskanéni 27 Km-nyire.
Az annyi mint 58 Km
Tehát ha Marikánál a cerka, akkor akár 70 is lehet :-)

Csumi válasz |       2008.01.22. 21:19:50  (136)
Ok! ne vegyük! :-)))
...és akkor nem Bp-en hogy is számolnának?? :-)))))) (költői volt a kérdés... nem várok választ...)

[1] 2 [3] [4] [5] [6] [7]  ... [11]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft