[1] [2] [3] [4] [5] 6 [7] [8]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása
Családunkban 3 bicikli van, közlekedési eszközként, hétvégi szabadidő-sportként is használjuk (használják a gyerekek), taxisként autóval keresem a kenyerem, de én lélekben gyalogos maradtam, és leszek is életem végéig. Esős időben lefékezek a buszmegálló előtt, ha valaki a megálló felé szalad, villantok, és engedem futni, a Lánchídon nem vagyok lusta a tükörbe nézni, és jobbra, vagy balra lehúzódva elengedni a motorost,- tisztelem, - olykor irigylem - a kerékpárost, miattuk tartom be a Nánási úti sebesség-korlátozást, (ott ők a főszereplők), a körúton viszont -bocsáss meg Frodo - epizódszerepet sem adnék nekik. |
|
Azt nem figyeltétek meg magatokon, hogy úgy viselkedtek, viselkedünk ahogy éppen közlekedünk??
Én pl. autósként kiborulok a gyalogosokon, bicikliseken, autósokon. Gyalogosként kiborulok az autósokon, bicikliseken, gyalogosokon. Biciklisként kiborulok az autósokon, gyalogosokon, bicikliseken.
Mindig az aktuális közlekedési mód és kész az anyázási lehetőség!!! :-))
Egy kis türelemmel egymás iránt csökkenthető lenne a mindennapi stressz!!! :-)) |
Pedig ez harc!
MÉGHOZZÁ A JAVÁBÓL!
Mindenki küzd a másikkal. Az egészben legalább az a becsülendő, hogy akiknek a „színeiben” éppen küzd valaki, akkor minden érvet bevet a maga igazának érvényesítésére.
Ha gyalogosként közlekedik valahol, akkor ide, meg oda kell zebra. De legfőképpen oda, ahol ő jár.
Máshol, ahol gépkocsival közlekedik, ott mi a „francnak” van ennyi lámpa, csak feltartják a „hülye” gyalogosok miatt a forgalmat, akik össze-vissza mászkálnak.
Soroljam tovább? Azt hiszem, nem kell.
A „kutya” valahol ott van elásva, hogy mindenki a saját érdekeit, és JOGAIT akarja messzemenően érvényesíteni bármi áron.
Frodo ajánlotta, hogy a tutiban az újság helyett olvassam a KRESZ könyvet. Előtte is olvasgattam. Egyik kedvenc olvasmányom a Pál utcai fiúk után.
De abban sehol nem olvastam olyanokat, hogy egy szabály, ami a biztonságos közlekedés érdekében lett hozva, az nem vonatkozik pl.: Audi, BMV, böhönc nagy terepjáró, vagy akár kerékpárral közlekedőre.
Pedig többször átolvastam.
Persze lehet, hogy változott valamit a szabály, mert nekem egy régebbi kiadás van a birtokomban.
Az olyan „dolog”, hogy a kerékpáros áthajt a piroson. Engem egyáltalán nem zavar. Sőt ha utassal vagyok, akkor a látványosságra felhívom utasom figyelmét, hiszen az ember fia nem minden alkalommal látja élő egyenesben az eseményeket.
A bőrét mindenki maga viszi a vásárra. Úgy közlekedik, ahogy akar. Egy kerékpárossal való közelebbi kontaktus eredménye nálam, „csak” egy lakatos munkát okoz, de a kerékpáros esetleg átül a kétkerekűről egy négykerekűre. Igaz ettől kezdve már nem a kerékpár utakért fog nagy vehemenciával küzdeni, hanem az akadálymentesítésért. Végeredményben ez is egy szempont lehet.
(Már bocsánatot kérek a mozgáskorlátozottaktól, de azt hiszem, hogy mindenkinek van egy története, hogy hogyan került ilyen helyzetbe.)
Még zárszónak annyit, hogy a fentebb leírtakat egy közlekedési kisfilmben már megörökítették bő harminc évvel ezelőtt.
Azoknak, akik nem láthatták: A kisfilm egy nap történetét meséli el, úgy, mint egy hadijátékot.
Korán reggel kezdődik a film, és bemutatja az „ellenfeleket”. Látjuk készülődni a gyalogosokat, motorosokat, kerékpárosokat, autósokat, stb. A nap folyamán egyre „élesedik” a küzdelem. Délutánra már több elesett résztvevője van a ”hadijátéknak”.
A mentősök estére összeszedik a „hősöket”, akik az intenzív osztályon immár békésen fekszenek egymás mellett.
E filmet régóta nem láttam, de nem ártana sűrűbben levetíteni. Ma is nagyon aktuális.
|
|
igazad van, félreértettelek.
A krt-on tényleg veszélyes közlekedni, de ezen kívül még sok olyan út van a fővárosban ahol veszélyes a közlekedés.
Én is szeretném társasjátéknak felfogni a dolgot, de ez sajnos nem mindenkivel megy...
Sőt én igyekszem úgy közlekedni, hogy egy kicsit autós szemmel is nézem a dolgokat mielött belekezdenék vmi durvább manőverbe, sőt, ha nem sietek még udvarias is vok.
|
|
Félreértettél. Szerintem a közlekedés nem harc, ahol gyalogosok, kerékpárosok, autósok,teherautósok küzdenek egymás ellen, hanem "társasjáték", ahol az előre meghatározott szabályok betartásával, egymás adottságait és lehetőségeit figyelembevéve haladunk az úton. Kerékpárral közlekedni a körúton veszélyes, ez nem az én szubjektív véleményem, ez tény, a Bp-i kerékpár-térkép szerint is. Az autópályákról sem azért vannak kitiltva, mert nincs elég hely, hanem azért, mert nem biztonságos. |
|
Ezt nem értem!
Mármint az elgondolás jogos, tény és való, hogy a villamos megállók helyén annyira szük a hely, hogy a bringa melett, már nem fér el egy autó sávváltás nélkül.
Amit nem értek, hogy miért halom több autóstól is, hogy innen-onnan kitiltani a bringásokat.
MIÉRT PONT A BRINGÁKAT KELL KITILTAN?
Csak az autósoknak vagyunk útban. Míg az autósoknak köszönhetően van dugó, zaj, szmog stb...
Tudom, ez így nem hangzik túl elfogadhatónak, de ha már egy olyan drasztikus lépésről beszélünk, hogy valakiket tiltsunk ki a krt-ról, akkor azok miért pont a bringások legyenek?
Ennyi erővel ki lehetne tiltani a gyalogosokat is. Ugyanannyira lenne az is nonszensz.
Az a baj, hogy azt látom,hogy a sok taxis akik itt vannak ezen a fórumon, csak egy szemszögből hajlandóak látjni a közlekedést, a sajátjukból.
én is tudom, hogy nem egyszerü úgy közlekedni a városban, hogy még a mindenhonnan felbukkanó bringásokra is figyelni, azt is tudom, hogy általában a legváratlanabb helyekről bukkan elő bringa, és ti mindent megtesztek, azért, hogy ne essen bajunk, én is voltam taxis, láttam én is jó néhány hajmeresztő mutatványt bringásoktól, de ne általánosítsunk, közöttetek is van jó néhány olyan aki nem éppen a kresznek megfelelően közlekedik SŐT!!! Akkor tőlünk ezt miért várjátok?
|
|
Sziasztok!
A hídon hétvégén kialakított biciklisávot szerintem elbírja a közlekedés ritmusa. Én a problémát másban látom. A Combinók miatti átépítések után csodálkoztam, hogy a nagykörútról nem tiltották ki a kerékpárosokat. Mivel egy sávban csak egy személyautó fér el, gyakorlatilag kerékpársávvá alakul, mihelyt egy bicajos ráhajt.
Ezzel a Margit-hídi ötlettel félő, hogy a körúti kerékpár-forgalom még jobban növekedni fog. |
No akkor egyenként ragálnék szinte mindenre.
Miért kell nektek átmenni a piroson?
Hogy a többiek miért mennek át a piroson azt nem tudom, de én csak akkor megyek át rajta, ha nem jön semmi. Miattam még nem kellett hirtelen fékezni egy autósnak sem, bár tudom az araszolgató autósok szemében elég dühítő amikor büntetlenül átmegyek a piroson, bár tudom, hogy a kresz rám is vonatkozna.
Miért mentek a BUSZ sávban?
Tudom, hogy a kresz szerint nem mehetünk a busz sávban, hanem a busz sávot és a rendes forgalmi sávot elválasztó záróvonalon kéne egyensúlyoznom, hát erre nem tudok mit mondani. Próbáld ki te, hogy a bal oldaladon megy ezerrel a több tonnás széles busz, a jobb oldaladon meg az autók... Ez egy kicsit veszélyes mutatvány lenne.
Miért kanyarodtok a kocsim elé egyírányú utcában forgalommal szembe?
Azért mert a bringás ott rövidít ahol tud, ha meg jön szembe egy autó, akkor még mindig elférek az út szélén az autó mellett.
Miért élvezitek azt, hogy szűk edyírányú utcákban az út közepén kerekeztek?
Ugyanaz a válasz mint az előző kérdésre.
És azt is mondd el frodo, hogy miért kell a budai alsó rakparton biciklizni, közel 1!!! méterre a bicikliúttól? Vagy ugyanezt a Szentendrein...
Na erre én sem tudom a választ, mert én nem így csinálom, ha van bringa út akkor én ott megyek. Csak tippelni tudok, van 1-2 bringás, aki gyorsabban halad a többi átlag bringásnál, és őket lényegesen lassítaná a sok tutyi-mutyi a bringautakon.
A cbtaxi gyulai pál X rákóczi-s esete: Tök jól csináltad, a f@szkalap bringásokat büntetni is kell, én is büntetem a hasonló képességű autósokat.
"Sőt, talán elérhetjük, azt is, hogy az uttesten azok közlekedjenek, akiknek ezt kitalálták, vagyis az autók"
Nemkar ugye ezt nem gondolod teljesen komolyan? Ha igen akkor ne újságot olvass amíg állsz a tutiban, hanem kresz könyvet.
Végszónak még annyit, hogy a problémáitok nagyrészét szerintem a féltékenység szüli, hogy amíg ti araszolgattok, addig én meg húzok el mellettetek. De nem kell annyira irigykedni, én izzadok, míg ti a klímában ültök. De ha a haladás jobban tetszik, akkor üljetek ti is bringára, szerintem nappal gyorsabb mint az autó. |
Tudjuk be a melegnek. Nem kicsavarni a meleget!! Nem vagyok thermotoleráns!! :-)) |
|
Elolvastam 2X,5X,10X.
Vesszek meg,nem értem!!
Bicikliztél szabadjelző nélkül?????????
És leintettek,de nem álltál meg?
Tükör van a bicajodon?? :-)))))))))) |
|
Nem kell mindet bántani. Van köztük "normális" is. Időnként én is biciklizem. :-)) Persze taxis fejjel!! :-))Nem, nincs rajtam a szabadjelző, mielőtt cbtaxi megkérdezné!!
De múltkor majdnem megálltam egy integető utasnak!!!! :-)))))
Utána kb. 2 percig néztem magam a tükörben!!! :-DDDDDDDDDDD |
EMBER!!!!!!!!!!!
Hát feljelentette a szerv!!!
Gondolod,ha tepsiben viszik el, kap idézést?? :DDDDDDDDD
Amúgy meg,hozzá se értem.Ügyesen kell csinálni.
Nagy gáz,rátartasz és CSIKORGÓ fék,hogy mindenki odanézzen!!!Ekkor látják,hogy dől-borul a köcsög és azt is,hogy a piroson hajtott át! |
|
Na, akkor hullanának, mint a legyek.-:)))) |
|
Hogy miért nem jobb oldalon van az összes busz kipufogóvsöve........?
|
[1] [2] [3] [4] [5] 6 [7] [8]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása |