Megkérdeztük Tamás Miklóst, a City Taxi Elnökét

Mi a véleménye, a Mini Mobil Taxiról
Ízléstelennek találom, azzal az előélettel amit az úr eddig kifejtett. A 240.-hez képest a 120.-Ft. az elég érdekes. Ez az, amikor egyik felől cégtulajdonos vagyok, másik felől meg érdekképviselő. Ez egy kicsit meghasonlott állapot, amit már emberileg nem értek. Reggel, mondjuk délig, a 240.-Ft/Km. mellett agitálok, délután meg rákényszerítem a taxisaimat a 120.-Ft-al való fuvarozásra. Vannak erre nagyon jó közmondások. Pl: a vízről, meg a borról.



-A többi az csúsztatás, amit a nyilatkozatában elhangzott. Tehát, hogy 40%-okat visszapörgetünk, ez erős csúsztatás, mert a tíz a reális, nagyon sok esetben még annyi se.
Én nagyon csodálkozom, hogy a versenyhivatal nem reagál. Kíváncsi vagyok, hogy mikor találják meg őket. Nem tudom, hogy a dömping ár vonatkozik-e erre? Annak idején, az 50.-Ft-os videokazettáknál is tudjuk, hogy milyen balhé volt. Tehát, ami a gazdasági számítások alapján ár alatt van, az szankcionálandó, megakadályozandó, pont a piac védelmében. Hiszen ez nem csak azért rossz, mert rontja az üzleti esélyeinket, hanem azért is, mert azt sejteti, hogy mi csak sírunk panaszkodunk, miközben ennyiért is meg lehet csinálni a szolgáltatást, tisztes haszonnal.

-A dömping ár, szerintem azért nem áll meg, (még nem kérdeztem meg a versenyhivatalt, csak a saját józan eszem) mert nem egy nagy cég találta ki, hanem egy kicsi, most induló társaság.

-Akkor nem jó fogalom rá a dömping ár. Majd gondolkodom, hogy ez melyik kategória.
Biztos vagyok benne, hogy bele fog bukni, Ha neki ennyi pénze van kockáztatni, akkor tegye. Nem tudom elképzelni, hogy 120.-os tarifával, azt a 7000.-Ft-os leadót, a taxisai ki tudják termelni. Tehát, én ennek a kezdeményezésnek a morális veszélyét sokkal nagyobbnak látom, mint a gazdaságit.
Láttunk mi már csodákat, Est Taxi, Mobil Taxi, stb. Nem hiszem, hogy valami nagy állandó megrendelő nélkül, ezzel a piacon lehetne maradni.
Ha mégis talpon marad, akkor megint árleszorító hatása lesz, és ez nagyon veszélyes, és szomorú.

-Lenne még egy kérdésem.
Nem érzitek-e magatoknak felelősnek azért, hogy egy ilyen társaság Budapesten elindulhatott? Megtettetek-e mindent azért, hogy ez ne fordulhasson elő?

-Nem akarok én semmit megtenni azért, hogy bárki a vállalkozáshoz való jogát ne gyakorolhassa. A piac diktál jelen esetben. Miért kellene nekünk, megtennünk mindent azért, hogy eltiporjunk valakit, aki vállalkozni akar? Hozzáteszem, ha korrekt körülmények között, tisztességesen akar vállalkozni. Ez sajnos most nem az. Ez a kezdeményezés nem sorolható ebbe a kategóriába.
Mi azért vagyunk felelősek, hogy amit mi szolgáltatunk és teszünk, azt a legmagasabb szinten tegyük, és az utasok, a 120.- csábítása ellenére is bennünket tiszteljenek meg a bizalmukkal.
Egyébként azt sem tudom, hogy milyen eszközökre gondoltál. Mit tehettünk volna?

-A fix tarifa elleni manőverekre gondoltam.

-A fix tarifa, nem a mi kompetenciánk. A taxispiac mostani irányítói közül, én nem hiszem, hogy bárkinek is a fejére lehetne olvasni, hogy nem tesz meg mindent a fix tarifáért. Azt viszont elmondjuk minden esetben, hogy ez nem egyedüli, és mindenható megoldás. Tehát az, hogy csak a fix tarifát kiemelni, ebből az egész rendezésből, ez nem volt időszerű. És még most sem időszerű! Majd amikor a létszámmal, a droszthelyzettel, az ellenőrzéssel együtt hajlandóak rendezni, akkor bele lehet nyúlni. Miért mindig a végén akarják kezdeni, mondjuk a leglátványosabbon? Miért nem a sziszifuszi, munkával kezdik, hogy mondjuk be lehessen állni az összes drosztra?
Szerintem ez a legpopulistább, és a legdemagógabb megközelítés, hogy mondjuk ki, hogy 240.- Mondjuk aki belegondol, az megkérdezheti: Miért 240.-? Amikor elkezdődött a „fix tarifa kampány” akkor 150.-en álltunk, ha jól emlékszem. Most ugye már 209.-en van a telefonos tarifánk, azért más volt 150.-Ft-nál a 240.-ről beszélni, és más, most 210.-Ft-nál majdnem. Akkor sokkolta volna a piacot, ma már egészen más a helyzet. Ha most ugyanolyan sokkot akarnának kiváltani, akkor sokkal magasabbra kéne tenniük a célt.
De visszadobhatnám a labdát. Ha már a fix tarifáról beszélünk, ami ugye az Önkormányzat hatáskörében van, akkor említsük meg az alapdíjemelést, amit egységesen mindannyian kérünk. Annak az ügyében, miért nem hajlandóak lépni? Az, csak ha napi öt-nyolc fuvart számítunk, mondjuk kétszáz forintos emeléssel, 1000 1600.- lenne a kollegák zsebébe, minden költség nélkül. Ez huszonöt nappal számolva, már majdnem egy egész tagdíj lenne. Ez kicsit segíthetne, a „Csak ide megyünk aranyoskám” féle fuvarokon is, hiszen arányban, a kis fuvarokban jobban érvényesülne. Ma már az 500.- Ft-os alapdíj nem lenne egy ijesztő dolog, és az maradna igazán a taxisok zsebébe, az lenne taxisbarát intézkedés. Annak, hogy fixáljuk mondjuk a 240.-et, és aztán kitalálunk mindenféle extra kedvezményeket, utaskártyákat, és minden marad a régiben, szerintem semmi értelme. Ha adunk, akkor adjunk, ha nem adunk, akkor meg ne hecceljük fölöslegesen a népet.

-Köszönöm szépen.

 

 

 

tomajer@hallotaxi.hu

 


 

2006.05.25. 08:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft