Mi a véleménye a Mini Mobil Taxiról Majd meglátjuk mit hozz a jövő. Most erre nem tudok mit mondani. Mindenkinek szuverén joga, vagy gazdasági döntése. A Volánnál hagyományosban, volt Minitaxi, ötletként bármikor felmerülhetett volna újra, de én mégis úgy éreztem szakmailag erre a szintre egy ilyen túlkínálatos piacon nem szabad lesüllyedni.
-Nincs véleményem. Megdöbbenve láttam az utcán.
-Ennyi?
-Hát figyelj ide: egyszer itt van egy kezdeményezés, hogy legyen mindenféle ilyen, olyan, amolyan méret-előírás és a többi. Ugye olvastad te is?
-Persze.
-És ez által próbáljuk meg szűkíteni a szakmába való beáramlás lehetőségét, másfelől a Peredi Péter erőteljes lobbytevékenységet folytat, mint azt olvashatod is, a Mercedes Smart együléses dodzsem érdekében. Bakucz Józsi fixár párti barátunk, erre benyomja ezt a Mini Mobilt. Ez ugye két dolgot vett fel. Az egyik az, ha a Főváros továbbra is azt az álláspontját tartja, hogy nincs kategóriánkénti fixár, hanem csak egy van, akkor az ugye minőségrontás. Mert innentől kezdve fizikai képtelenség ezt a két autót egy kalap alá venni. Tehát vagy ide leteszzük a lécet és akkor ezentúl ez lesz Budapesten, vagy jön a másik megoldás, hogy mégis csak humbug volt ez a nagy fixár-pártiság aminek a Bakucz Józsi volt azt hiszem az egyik élharcosa. Akkor majd meglátjuk mit hozz a jövő. Most erre nem tudok mit mondani. Mindenkinek szuverén joga, vagy gazdasági döntése. A Volánnál hagyományosban, volt Minitaxi, ötletként bármikor felmerülhetett volna újra, de én mégis úgy éreztem szakmailag erre a szintre egy ilyen túlkínálatos piacon nem szabad lesüllyedni. Tehát hogy ha ez az árban is megjelenik, akkor ugye ezen a magyar ár érzékeny piacon ő azt a kevés fuvart is el fogja differenciálni. Minden esetre gondold végig, egy ilyen kis létszámú, kevés autóval rendelkező csapat? Eddig is felépült a semmiből néhány társaság, és mind azon az alapon tudott felépülni, hogy alá ment az árnak. Annak idején a Tele 5: 32-36Ft/Km-el járt.
-Hát erről beszélünk.
-Te az autóról beszéltél.
-Elnézést. Azt hittem egyértelmű neked, hogy a Mini Mobil Taxi, 120ft/km-el fog fuvarozni.
-120Ft/Km-es árral nem lehet szerintem taxizni. Tehát, ha innen kezdjük el a dolgot, akkor talán 100%-os kihasználtság mellett ez elképzelhető lenne. Elő kell venni a tarifaszámítást. Egyetlen egy költség, a jármű amortizáció soron, és esetleg az üzemanyag fogyasztás soron, hoz némi megtakarítást, de nem annyit, hogy ez a tarifa kijöjjön. Számoljátok ki. Az üzemanyag költség az összes. Költségnek a 20- 25%-a, tehát a 20 %-ból megtakarít körülbelül 10%-ot az 2% tarifában, és a jármű amortizációs soron, a bekerülési költség lehet valamivel olcsóbb. Körül-belül,… na, mondjuk 10%-al alatta van a tarifának. Tehát ez körül-belül ennyit indokol. De hogyha a kihasználtsági százalékarány rosszabb, (nem én találtam ki, erről számításokat csinált több, független szervezet a Smart kapcsán) tehát, hogyha rosszabb a kihasználtsági mutató, ha nem tud annyi utast szerezni, vagy kevésbé ülnek be, akkor már egyből nem tud olcsóbban járni.
Tehát a 120ft-os tarifa DÖMPINGÁR!!! Szerintem versenyjog sértő. Az adóhatóság figyelmét érdemli ki, hogy ki tud-e jönni ebből a vállalkozó. Én úgy gondolom a véleményem az, hogy:..... No Comment! Ezek után.
-Köszönöm szépen! Még egy kérdésem lenne: Ti akik ezt a szakmát képviselitek nem érzitek-e úgy, hogy felelősek vagytok ezért hogy ilyen előállhatott ma Budapesten.
-Én nem érzem így. Nem érzem így ugyan is .... Miben gondolnád a felelőséget.
-Abban, hogy nem tettek meg mindent a fixtarifáért.
-Ja! Akkor már rossz a dolog, mert én nem tartozom a fixtarifa pártiak közé! Elég hosszasan leírta a kamara is, milyen anomáliákhoz vezethet a fixtarifa.
-Ennek ez az eredménye.
-De mégis ennél a cégnél a Volánnál, mégis fix tarifa van, mert egy van az órákban. Ez a fix! Innentől kezdve teljesen mindegy ki mit dumál. Tehát én erre azt mondom neked: nem érzem magam felelősnek. Nálunk fixtarifa van, egyébként, de a fixtarifa önmagában semmit nem old meg.
-Ezt oldaná meg. Tehát ezt a lehetőséget venné el, hogy jöjjön a következő Mini-Mini Mobil Taxi, 100 Ft/Km-el.
-Nem oldaná meg. Miért is oldaná meg?
-Köszönöm!
- Megkérdeztük, mi a véleményük a Mini Mobil Taxiról
- Megkérdeztük Dudás Zoltánt, a Buda Kft szakmai vezetőjét
- Megkérdeztük Surányi Attilát, a 6x6 Taxi tulajdonosát
- Megkérdeztük Pásztor Györgyöt, a Buda Kft tulajdonosát
- Megkérdeztük Polinger Sándort
- Megkérdeztük Lengyel Sándort a 6x6 Taxi üzletág vezetőjét
- Megkérdeztük Sipeki Józsefet, a BKIK. Taxis Szakmai Kollégiumának Elnökét
- Megkérdeztük Szenci Szabó Jánost a Taxi 2000 tulajdonosát
- Megkérdeztük Hrumó Miklóst, a Budapest Taxi tulajdonosát
- Megkérdeztük Garamszegi Miklóst, a Főtaxi Vezérigazgatóját
- Megkérdeztük Pásztor Gábort, a Taxi 4 tulajdonosát
- Megkérdeztük Tamás Miklóst, a City Taxi Elnökét
- Megkérdeztük Horváth Györgyöt, a Magyar Taxis Szövetség Elnökét, a Volán Taxi vezetőjét
tomajer@hallotaxi.hu
|