Megkérdeztük Héray Lászlót a Főv.Taxiállomásokat Kezelő Kht. Vezetőjét (1. oldal)

Mi vagyunk a hülyék?
Mennyivel kell majd kevesebbet fizetnie a Bp.-i taxisoknak a doszthasználatért, hogy a Reptéri drosztokat kivették a Kht. kezeléséből?



tomajer: Jó napot kívánok, Majercsik Tamás vagyok, és a hallotaxi.hu című taximagazin nevében beszélek.

Héray: Jó napot kívánok, tessék parancsolni.

tomajer: Az első kérdésem az lenne, hogy konkrétan, hány darab drosztot vettek ki a Kht. Kezeléséből, a most módosított Fővárosi rendelettel?

Héray: A valóságban, csak négyet. A kettes reptéren nem volt taxiállomás, tehát csak az egyes reptéren lévő, (nevetséges) négy darab drosztot vették ki a kezelésünkből.

tomajer: Tehát, ön azt mondja, hogy a kettesen ez idáig, nem volt taxiállomás?

Héray: Nem.

tomajer: Akkor csak azt nem értem, hogy az a rengeteg taxinak tűnő gépjármű, miért ácsorgott ott a kijárat előtt?


Héray: Nem volt taxiállomás. Az ott álló taxik, a reptérrel kötött, hallgatólagos megállapodás alapján álltak ott. Az a terület a B.A.Zrt. tulajdonában van.
A Fővárosnak nincs ott hatásköre.

tomajer: Akkor miért kellett módosítani a rendeletet?

Héray: A rendelet módosítására azért volt szükség, hogy megteremtsék a lehetőségét annak, hogy olyan taxiállomás létesülhessen közterületen, amit nem a mi kht.-nk üzemeltet, hanem egy velünk kötött megállapodás alapján, a terület tulajdonosa. A rendeletmódosítás eredményeképpen, már lesz lehetősége arra, hogy kiírjon egy versenytárgyalást, és meghatározza, kik, milyen feltételekkel állhatnak meg ott, és dolgozhatnak onnan. Tehát, a dolog úgy fog működni, hogy Ferihegyen taxiállomást létesítünk, amelyet a Budapest Airport Zrt. fog üzemeltetni, egy velünk megkötött szerződés alapján.


tomajer: Értem.
Engem most az érdekelne, hogy az, aki megköti ezt a szerződést, tehát aki megnyeri ezt a pályázatot az, és annak a dolgozói, végeredményben ugyanazokért a drosztokért kétszer fognak fizetni. (
-Pontosan. Igen-  Héray) Egyszer kifizetik önöknek a droszt használati díjat, (-Így van Igen-  Héray) aztán kifizetik a saját cégüknek azt a díjat, amiért végeredményben tényleg beállhatnak majd a drosztra. Tehát a többiek csak egyszer fizetnek azért hogy nem állhatnak be, ez is elég izgalmasan hangzik, az viszont, aki beállhat, az kétszer fizet de ő legalább beállhat.
Akkor ezt jól értem hogy így lesz?


Héray: Így van! Pontosan.
Tudniillik azért, mert egy pályázaton részt vettek, és mondjuk elnyerik a reptéri droszt működtetését, azzal ők még nem mentesülnek, az egyébként érvényes előírások alól. Nevezetesen, az alól, hogy kifizessék a taxiállomás használati díjat, illetve egy a Főváros területére érvényes taxiállomás használati engedélyt váltsanak ki. Tudniillik, ezen engedély kiváltása, feltétele, a taxiengedély kiváltásának. Tehát, ha ő ezt nem váltja ki, (és ezt magasabb jogszabály írja elő) akkor nem válthat ki, taxiengedélyt sem. Ezt követően, bármilyen pályázaton részt vehet, és ha a pályázat kiírója, valamilyen kauciót, vagy jelen esetben külön használati díjat állapít meg, az már az ő dolga, hogy ezt bevállalja, vagy nem vállalja be.

tomajer: Értem.
Merthogy a mi első kérdésünk az lett volna: (csak ezt azzal akartam fölvezetni hogy hány darab az a droszt amit mi elvesztettünk) hogy mennyivel kell nekünk most kevesebb droszt használati díjat fizetnünk hogy ha kevesebb droszt van?


Héray: Még egyszer mondom tehát senki nem fizetett, azokért a helyekért, mert ott hivatalosan nem volt droszt, hiszen a reptér nem járult hozzá, ott drosztok létesítéséhez. Tehát, senki nem veszített semmit, mert hivatalosan nem volt fővárosi droszt Most válik majd, a fővárosi droszthálózat, egy speciálisan üzemeltetett részévé.

tomajer: Még mindig nem értem azt, hogy akkor miért kellett rendeletet módosítani? Tehát, ha eddig ez a terület beletartozhatott volna a droszt Kht. kezelésébe, akkor miért nem tartozott bele, és miért nem lehetett ott nekünk egy drosztot csinálni? Ha meg nem tartozott bele, akkor miért kellet rendeletet módosítani most hírtelen?
Tehát én úgy érzem, hogy ez a rendeletmódosítás kiderítette azt, hogy eddig lett volna ott lehetőség rendet csinálni.


Héray: Uram! Tehát a következőt még egyszer mondom, mi taxi állomást ott tudunk létesíteni, ahol a közterület tulajdonosa hozzájárul a taxi állomás létesítéséhez. Miután az Airport eddig nem járult hozzá taxiállomás létesítéséhez, ezért nem lehetett ott taxi állomást létesíteni. Tehát most született egy megegyezés, és ez nem a mi szintünkön történő megegyezés volt, hanem a Főváros és az Airport között született a megegyezés. (hozzáteszem hogy a mi javaslatunkra vagy a közbenjárásunkra születetett magasabb, vezetői szinten ez a megegyezés)
Azért következett be, mert az Airport Zrt.-nek speciális igényei voltak a repülőtérre érkező taxikat illetően. Pontosabban azon taxikat illetően, amelyekbe az úgynevezett beülős utasok ülnek. Mert, hogy ha mondjuk az utas aki leszáll, azt mondja hogy én Főtaxival szeretnék haza menni vagy Citytaxival az-az ő dolga, ő azt választotta, és erre lesz lehetősége a jövőben is. De mondjuk, ha jön egy utas Angliából, Hondurasból, akárhonnan, és ő taxival szeretne bemeni a városba, annak az Airport szeretne minél színvonalasabb szolgáltatást nyújtani, és azt mondja hogy az ő taxiállomására, pontosabban az ő területén létesített taxiállomásra, csak olyan taxi állhasson meg amelyik bizonyos minőség követelményeknek megfelel. pl.: öltözékét illetően, helyismeretét illetően, illetve idegen nyelv ismeretét illetően stb-stb.
Azért volt szükség rendeletmódosításra hogy lehessen létesíteni olyan taxi állomást is, ahova nem állhat be minden taxis bármilyen autóval, mondjuk idegen nyelvismeret nélkül, hanem létesíthető legyen olyan taxi állomás is, amelybe csak bizonyos feltételekkel rendelkező taxik illetve gépkocsik állhatnak be.
Ezért volt szükség rendeletmódosításra. Ezzel együtt, a pályázat kiírási feltételeibe természetesen a Fővárosnak és nekünk is lesz beleszólásunk, és kontrollunk, és nem csak nekünk, hanem nyílván a Kamara, taxis szakmai kollégiumának is.

  tovább

2006.05.18. 08:40





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft