Posztok a drosztról (1. oldal)

 

A bárányok (MÁR NEM) hallgatnak avagy egy öntudatra ébredt BARI


 



A 90-es évek elején kezdtem el taxikázni, akkoriban volt egy kis vállalkozásom, csak a melóm volt kevés.
Jártam keltem a városban, és nem láttam mást a taxikon: csak gyere hozzánk taxisnak, mert ez annyira jó, hogy nagyon.
Vettem egy mély levegőt és elmentem jelentkezni, rögtön fel is vettek (gyorsan elvégeztem a tanfolyamot, és indulhatott a verkli).
Elkezdtem a munkát, (még rádióm sem volt) simán tudtam dolgozni utcáról is, persze amikor később kaptam rádiót rájöttem, hogy utcáról és rádióból, egymást kiegészítve azért könnyebben megy.
Tetszett nagyon, jól kerestem, szabad voltam, mint a madár, a cég fizette a kocsi javítást, szép volt az élet.
Ebben az időszakban jött rá az az óriás taxis cég, (ami még ma is meg van), hogy ezt lehet akár ügyesebben is csinálni. Szép lassan elkezdte leépíteni a saját flottáját és ezzel egy időben felépítette a "képviseletes flottát", tisztában voltak vele, hogy könnyebben jött pénz, nem kell annyit variálni és kevesebb költséggel jár.
Már ekkor is volt több fuvarszervező cég, de korántsem voltak olyan erősek mint most. Ám ekkor kipattant a szikra az egyik "eső-csináló" fejéből, hogy menjünk a piaci
ár alá, be is jött neki az ötlet. (Azóta is ezzel a módszerrel kerültek elő cégek a semmiből, még a válság kellős közepén is.) Több lett a rendelés és ezzel egyenesen arányosan a taxisok is.
A cégek csak vették fel a taxisokat, nem törődtek az arányokkal (már akkor okosak voltak a fiúk, azóta csak okosodtak): hozzák csak a pénzt, a taxisok meg nem vették észre, hogy maguk alatt kezdték el vágni a fát (ekkor már majdnem teljesen bezárult a karám).
Csak azért majdnem, mert az utasok akkor még beültek az utcán is a taxikba.
De mint írtam, a fuvarszervezőknél nem hülye gyerekek voltak, kitalálták, hogy ráépítik a marketingüket arra, hogy az úgynevezett mezítlábas taxisok (igen, akkor is voltak már) lehúzzák az utasokat. Szépen bevezették, hogy olcsóbb a taxi, ha telefonon hívod, mintha az utcán beszállsz, (ezzel erőszakosan megváltoztatták a világon mindenhol elfogadott rendet és itt akkor be is záródott a karám). Persze ezt az utasok hamar megszerették, (egyik utas sem kérdezte, hogy ki fizeti a révészt) a taxisok meg két kanállal BEKAJÁLTÁK, hogy ez mennyire, de mennyire jó nekik. (Ugye, Uraim?)
Egyik taxis sem gondolt arra, hogy ez csak arra jó, hogy a cégek felépítsék birodalmukat, ők meg teljesen kiszolgáltatottakká váljanak.
Ezzel az ügyes kis ötlettel sikerült elérni, hogy manapság a budapesti fuvarok 98%-a rádión jön ki, és a cégek nagyon felerősödtek anyagilag, amit természetesen ki is használtak.
A tagdíjak az égbe emelkedtek, mindig határidőre ki kell fizetned, teljesen mindegy, hogy mennyi címet tudsz felvenni vagy szabadságra mennél,vagy ne adj isten beteg vagy vagy csak egyszerűen lefeküdt az autód, azt mindenképp fizesd be ...mert különben tiltás. Gyakorlatilag eljutottunk oda, hogy a Nav-nak mindenki tartozik, de a fuvarszervezőnek senki sem, mert nem fizetés esetén AZONNAL tiltásba kerül.
A másik fantasztikus találmány a kaució...amit azért szednek be, hogy ki tudják fizetni a taxistának a hitelezett csekkes fuvarokat......Kérdem én, nem ciki az, ha a fuvarközvetítő kőgazdag cég, kvázi rákényszeríti az alvállalkozóit, hogy kölcsönözzön neki?
Milyen vállalkozás az olyan, amelyik nem tudja fenntartani magát saját erőből, és nem kölcsönt vesz fel, hanem erőből oldja meg?
És hol vannak a törvények, hogy ezt megteheti? Semmitől sem riadnak meg, hogy lehúzzák a taxisokat. Miért is riadnának vissza, szerencsétlen taxistának nincs hova menekülnie, mert mindenhol ezt a húzócskát játsszák. Mikor találja már ki valaki, hogy "etetni kell a juhot, hogy nyírni tudjuk"?
Az utasokkal elhitették, hogy mennyire odafigyelnek rájuk a fantasztikus kedvezményekkel. Tehát úgy kommunikálták, hogy ők adják a kedvezményt.
Namármost, hogy tud kedvezményt adni egy közvetitő cég úgy, hogy nincs 1 db kocsija sem, na kérem... könnyű más f...val verni a csalánt.
Csak, hogy végre mindenki megértse: ha egy fuvarszervező kedvezményt ad, az nincs összefüggésben azzal, hogy ez mennyire rentábilis. Pont nem érdekli, mennyire gebed bele a neki bedolgozó alvállalkozó.
Ahhoz, hogy ezeket, a taxisok érdekeit sértő ügyeskedéseket véghez tudják vinni, kiemeltek a bárányok közül párat, és előléptették juhászkutyának, ők az ETIKÁSOK, (szép szakma, nem mondom). Persze ezért kapnak baksist is, tagdíjmentességet, és valahogy könnyebben tudnak címet felvenni... vajon miért is?
A lényeg, hogy ezek a felfelé "bukott bárányok" elárulták a csordájukat, remélem néha tükörbe tudnak nézni.
Aki volt már etikai berendelésen az tudja, olyan, mintha rögtönítélő bíróságon lennél, már eleve, ahogy elvárják, hogy bizonyítsd az igazad, az is törvény sértő. Az egész arról szól, hogy félelemben tartsd a taxisaidat (akiknek nagy része önálló vállalkozó).

Szeptembertől Budapesten változások lesznek, ennek hatására én is változtatok. Feltettem magamnak a kérdést: Jó az nekem, ha pénzéhes, "taxishúzásban" feketeöves nagymesterektől várom a boldogulásom?
Erre csak egy válasz lehet: NEM !!!!
De a Taxizást most azért sem hagyom abba, csak kiléptem az egyik rabszolgatartó konzorciumból... Azért ez a kilépés is elég vicces volt: a papírokat elintéztük, megyek a visszajáró pénzemért, kb. 190 ezer forintocska, a pénztár közli velem, hogy jöjjek vissza 3 hét!!!!! múlva, mert a szerződés szerint akkor jár a pénzem (természetesen kamatmentesen).
Emberek milyen világot élünk, hogy egy egyszerű taxis ad folyamatos kölcsön egy majdnem multicégnek, és amikor vissza kellene kapnia, akkor is 3 hetet kell várnia a rongyos kis pénzére?
De nem baj, érzik már a vesztüket, ez az új törvény nekik is komoly mélyütés.
Hamarosan visszanyal a fagyi :)))


 

 

  tovább

2013.08.27. 17:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft