Taxis ötperc

Olvasóink küldték
Kicsivel valamikor "spanban kentük" a verdát, no nem a 1310-es Dákót, hanem az 1300-as Ladát. Egy idő után már kezdtem besokallni a hülyeségeitől. Mindennap beszerzett valami "csicsát" az orosz szörnyeteghez.



Néha hőmérős iránytűt, használhatatlan könyöktámaszt, légterelő, vagy küszöb spoillert, ablakbuborékot, hátsó ablakárnyékoló műanyag rácsot, plüss derékfájító hát és fejtámlát, design csíkokat, lángnyelveket a kerekek mögé, sport, rally team, marlboro, pingulin, textar, rothmans, rotring matricá-kat. Fogyasztáscsökkentésre hivatkozva vett a porlasztóba forgó pörgettyűket, mágneses indukátort, indukciós aplikátort. Beszerzett indítósegélyt, króm felnikarikákat -amit hetente leloptak-, krómszegélyeket-amitől mégjobban rohadt a sárvédő. A jó látás érdekében a külső tükörre rakott kicsinyítőt, a belsőre pedig nagyítót. Hogy tisztaság legyen, az üléshuzatra tett védőhuzatot, arra pedig trikó üléshuzatot. A trepligumira vásárolt védőgumit, erre tett még hótálcát, de hogy a víz ne álljon meg benne, még belerakta a nyári szőnyeget, ami ugye felszívja a vizet.


Négyféle ablakpucoló spray volt betárazva, háromféle jégoldó-mindenesetre-kátrányeltávolító és kátrányos alvázvédő, szilikon két flakonnal, egy szilikon eltávolító, négyféle illatban wunderbaum, csöpögtetős, és pumpás légfrissítők tucatszám.
Három kardánboxot vásárolt, mire egyet be tudtam rakni -már csak a mérete miatt-, a boxba villogó fényeket, állriasztót, töltés -mégegyszer - visszajelzőt, ionizátort szerelt.
Minimum ötször cserélt sebváltógombot, mire "jónak" érezte a fogást.
Ezután jött az első ködlámpafüzér, a sport kormány (amiért a "yard" mindíg megvágott), a felhólyagzó ablakfóliák, az első tolatásnál leszakadó kiegészítő sárfogógumik, a hatféle ajtóütközést gátló műanyagvacak, ami kétnaponta elveszett.


Ezekhez jött még a harminc centi magasságú CB-TAXI szám, amit, hogy jól lehessen látni, még a kocsi tetejére is felragasztott.
Már csak a szintén szabálytalan kiegészítő fényvisszaverő prizmák kellettek előre és hátra, azután boldog volt Kicsi.
Természetesen, amikor meló után átadtam a verdát kiganézva, mindíg benyújtotta az új szerzemények számláját, néha ez bőven túlment a napi bevételen.

Egy alkalommal éppen iszogattunk a "Sportkörben", amikor Kicsi feszegetni kezdte, hogy így, meg úgy.
Ekkor találtam olyat szólni, hogy visszhangzott a terem.
Másnap már nem spanoltunk. Vettem egy 1310-es Daciát, persze ez nem volt olyan egyszerű , de ez egy külön történet.

Kicsi nemsokáig hajtotta egyedül a Ladát, egyre jobban foglalkoztatta a kihívás, mármint az én pőre Daciám, sokszor érdeklődött, hogy szolgál az új szerzemény. Mit is mondhattam neki?
-Tudod Kicsi, ez más mint a Zsiguli, ez már komolyabb technika R-12.
Egyre többet sündörgött körülöttem, nézegette, méregette a verdát, újjával design csíkokat, taxiszámokat rajzolt oldalára.
Ejött egy szép tiszta áprilisi nap, amikor éppen csodáltuk a karnyújtásnyira lévő budai hegyeket a ferencvárosi púpról,
mikor Kicsi így szólt:
-Nem vágynál már kocsicserére? Tudom, hogy neked a bőröd alatt is pénz van. -Őszintén Kicsi, az eszem ágában sem volt.
Mire gondolsz?
-Hát megmondom a frankót, tetszik ez a gép, ha megtudnánk egyezni gerjednék rá.
-Figyelj Kicsi ez már a szivemhez nőtt, de ha nagyon beleélted magad, én nem akarlak megbántani, igyunk meg egy unikumot, az'tán eldöntjük, de én nem szeretném.
Másnap Kicsi átszerszámolt, ahogy rendezkedett láttam már előre megvette a lángnyelveket, és a design matricákat.

A következő kocsim egy nyolcéves 123-as Merci volt, Kicsi nyolc hónap múlva ezt is elkunyerálta.

Épp indultam volna hazafelé a nemrég vásárolt hatéves 124-es Mercivel, amikor gyalogosan megjelent barátom a belvárosi droszton, előadta legújabb fegyvertényét; nekicsattant a hetes busz oldalának - kétszer-, mivel "nagy neki" a Merci, nem lát ki belőle rendesen. Így hát úgy döntött; visszaveszi a Dákót, amit az autókereskedésben még nem tudtak eladni.
- Különbenis a Mercire nem árulnak semmi pöpec kiegészítőt, amivel otthonosabbá lehet tenni a verdát-mondta barátom- mikor hazavittem.
Elbúcsúztunk, majd keressük egymást...Azóta sem találkoztunk, mivel én... Éjszakás lettem... Ennek már tizenkét éve.

tokio170

 


2006.11.30. 14:33





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft