Száz éve indult az első taxi Budapesten (1. oldal)

Az emléktábla-avatás után a budapesti taxizás történetét bemutató kiállítás nyílt a Közlekedési Múzeumban, amely egy hónapig látogatható.
A budapesti taxizás századik évfordulója alkalmából emléktáblát avattak a Főtaxi jogelődje, az Autotaxi alapítójának, Haltenberger Samunak szombaton Budapesten.


Tarlós István, Szunomár Tibor és Kirschner Béla
MTI Fotó: Honéczy Barnabás

"Kisebbszerű forradalom volt tegnap a fővárosban.
Három tucat vadonatúj automobil röpdösött Budapest
utcáin, mint első fecskéi annak a gépkocsirajnak,
amellyért hosszabban és ádázabban dúlt a csata,
mint valamikor Trója falai körül"
(Esti újság, 1913 június)

 



Az ünnepségen Tarlós István főpolgármester az alapító életútját ismertetve kiemelte: Haltenberger Samu munkássága a magyar közlekedés történetének elválaszthatatlan részévé vált. Szavai szerint emléke és példázata örök mementóként megmarad, és köszönetet mondott hagyatéka folytatásáért.
Mint mondta, a taxizás méltán lett népszerű Budapesten, a főváros egyik szimbóluma lett, az első társaság pedig lépést tartott a fejlődéssel.

A főpolgármester kiemelte, hogy ma Budapesten a Főtaxi a legnagyobb szolgáltató, több mint 800 autóval van jelen az utakon. Kitért arra is, hogy a taxizás nem könnyű szolgálat, és megemlékezett azokról a járművezetőkről, akik szolgálat közben hunytak el.

Szunomár Tibor, a Főtaxi vezérigazgatója beszédében felidézte, hogy az első taxitársaság nem elégedett meg azzal, hogy útnak indította a szolgáltatást, a kor legmodernebb újításait és eszközeit alkalmazta. Példaként említette a Drost Tivadarról elnevezett kommunikációs rendszert és a világon elsőként használt automata kocsimosót, amely a korábbi negyven percről két és fél percre csökkentette a folyamatot.

A társaság mai eredményeiről szólva jelezte: a sikernek két összetevője van: az üzleti eredményesség és az utazóközönség bizalma. Megjegyezte: csaknem egymilliárd forintos saját tőkéjük tízszerese a többi társaságénak. A vezérigazgató szólt arról is, hogy felkészültek a taxirendeletben foglalt változásokra, amelyek álláspontja szerint az utasok és a taxisok érdekeit egyaránt szolgálják.

A rendezvényen Kirschner Béla, az alapító unokája felidézte, hogy az első autótaxik 1913. június 1-jén gördültek ki a Kerepesi útról, s a cég fennállásának harmincadik évfordulóján már 988 taxija, 92 autóbusza és több mint 2700-as létszáma volt a társaságnak.

Képgaléria


A magyar szürke Marta napja

A Magyar taxi története

Budapesti taxitörténet

Virtuális Taxi Múzeum

  tovább

2013.06.01. 17:00





Oldal nyomtatása

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft