Emelkednek az árak, kihalnak a taxisok

Lesz emelés?
A taxiszolgáltatást közvetlenül nem érinti az elsejétõl életbelépõ áfacsökkentés. Mivel a szolgáltatás áfakulcsa 15 százalékos, és a költségeire sincs nagy hatással a csökkentés, ezért az ezzel foglalkozó cégek az év elején nem változtattak tarifájukon. Ellenben több fõvárosi cég is áremelést fontolgat tavasztól.



Tavaly nyár végén több fõvárosi társaság is 5-8 százalékkal megemelte tarifáit. Az idei év regisztrációs adó változását nagy részben kompenzálta az áfacsökkentés hatása, amely csak közvetetten van hatással a cégek életére. A társasságok többsége továbbra is az üzemanyagár változásának és az infláció függvényében alakítja majd az árait, többségük március végére emelést tervez.

Az áremelésnek azonban a fent említett tényezõkön kívül van másik mozgatórugója is. Ugyanis az utasok egyre magasabb minõségi követelményeket támasztanak a szolgáltatókkal szemben. Néhány évvel ezelõtt még teljesen megszokott dolog volt az 5-6 éves (esetenként néha több) alsó-középkategóriás autó taxiként való üzemeltetése. Mára azonban némiképp megváltozott a helyzet, a vásárlók, ugyanis elvárják, hogy egy felsõ-közép kategóriás, maximum néhány éves újszerû autó álljon rendelkezésükre a rendeléstõl számított néhány percen belül. – tájékoztatott Reif Zoltán, a legnagyobb fõvárosi társaság, a Buda Kft. (BudaTaxi, Tele5 Taxi) marketing igazgatója.

Más a helyzet azonban vidéken, mivel ott kevesen veszik igénybe ezt a fajta szolgáltatást. Ezért az ottani társaságoknál fel sem merült az emelés gondolata, még az üzemanyagárak módosulásakor sem nyúlnak az árakhoz. – mondta el kérdésünkre Horváth Ádám a debreceni Fan Taxi üzletág vezetõje.

A fõvárosi társaságok tarifái között túl nagy eltérést nem tapasztalhatunk. Legtöbbet akkor fizetünk a taxizásért ha leintünk egy kocsit az utcán (fõleg akkor ha külföldinek néz, vagy várostérkép van a kezünkbe). Amennyiben telefonon rendeljük meg a szolgáltatást, illetve mindig ugyanazt a társaságot választjuk, netalán még céges szerzõdést is kötünk velük, akkor további kedvezményeket is kapunk a fizetendõ díjból. A szolgáltatók némelyikének (fõleg vidéken) az éjszakai tarifái 10 százalékkal magasabb a nappal fizetendõ díjaknál, vidéki fuvar esetében pedig a viteldíjak duplájával kell számolnunk. A vidéki szolgáltatók alapdíjai alacsonyabbak a fõvárosi társaságok díjainál, igaz az õ esetükben már nem találkozunk annyi féle kedvezménnyel.

A hagyományos személyszállítás mellett új szolgáltatások is megjelentek a cégek kínálatában, így például: sofõrszolgálat, városnézés, repülõtéri transzfer, stb.

A taxisok vesszõfutása

Budapesten a kilencvenes évek elején körülbelül 15 000 taxis dolgozott, ez a szám mára 6000-re csökkent. A taxis társadalom nagy veszélye, a csökkenõ kereslet mellett, a sofõrök elöregedése.

Reif Zoltán elmondása szerint átláthatatlan a szakma szabályozása. Egyik napról a másikra változnak a jármûvekkel és a sofõrökkel szemben támasztott követelmények és ami a legégetõbb probléma, hogy a döntéshozók figyelmen kívül hagyják a szakmai érdekképviseletek véleményét.

Forrás: pénzcentrum.hu

 

 



 

2006.02.05. 11:43





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft