40 ezer autó bukott be tavaly itthon
Csőd a kereskedőknél?
Tavaly mintegy 40 ezer autót vettek vissza azért, mert a korábban még boldog tulajdonosuk nem tudta fizetni a törlesztőrészletet.


Az előzetes becslések szerint a hivatalos márkakereskedésekben 192-195 ezer személygépkocsi kelt el tavaly, míg ez a mutató a korábbi két évben meghaladta a 208 ezret. Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) elnöke a Világgazdaság mai számában azt nilatkozta, hogy valójában jóval szűkebb a piac, hiszen egy év alatt megkétszereződött a finanszírozó pénzintézetekhez - nemfizetés miatt - visszakerült autók száma, ez 2005-ben már meghaladta a 40 ezret. Az önerő nélküli, illetve a nullaszázalékos hitelek olyan embereket tettek hitelfelvevővé, akik közül sokan nem voltak képesek a törlesztőrészletek fizetésére.

Gablini Gábor szerint az európai használtautó-árakat tekintve Magyarország a legolcsóbbak közé tartozik, mivel a bankokhoz visszakerült kocsik megjelennek a használtpiacon, s emiatt a használtautó-árak 2004 dereka óta folyamatosan esnek.

Emiatt ugyanakkor nehezebb az új járművek értékesítése is. Az újautó-eladások 40 százaléka ugyanis a használt kocsik beszámításával jön létre. Az új és a használt közötti, megnőtt árkülönbözetet azonban egyre kevesebben tudják kifizetni, noha Magyarországon a forgalom közel 90 százalékát a legolcsóbb autók, a kiskocsik és az alsó középkategóriás járművek teszik ki.

Horváth Zoltán, a Porsche Hungaria használtautó-üzletága, a Weltauto igazgatója szerint azonban csak azok a márkák küszködnek az újautó-eladással és a használt beszámításával, amelyek agresszív értékesítési politikába kezdtek, és egyebek között nullaszázalékos önrésszel is el lehetett vinni modelljeiket. Ezek alátámasztására idézte a Weltauto számait, amelyek szerint a cég 30 kereskedő partnere tavalyelőtt 6300 használt autót adott el, s a 40 tagúvá bővült hálózat 2005-ben már 9 ezret értékesített. Az importőrök egy része szerint az ilyen értékesítési stratégia az egész piacnak árt.

Gablini Gábor elmondta: a márkaimportőrök részéről már biztató jelek mutatkoznak. Szerinte ugyanakkor az idén tovább szűkülhet a piac, s miután a szalonjukat-szervizüket hitelből épített kereskedések jövedelmezősége alacsony, megkezdődtek a cégfelvásárlások és -összeolvadások. A magyar piac nem tud eltartani közel 700 kereskedőt, míg a több értékesítési pontot fenntartó vállalatok költséghatékonyabban dolgozhatnak.


2006.01.12. 02:30





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft