Vita három kilométernyi útról: egy híd, amely túl közel van
Megkötötték a szerződést az m0-s duna-híd építésére
Szinte titokban írták alá az M0-s északi Duna-híd megépítéséről szóló szerződést, de lesz még hangosabb is az ügy. Az érintett települések különböző fejlesztésekért már hozzájárultak a beruházáshoz, de Szigetmonostor még ellenáll, míg a környezetet féltő civil szervezetek a bíróságon próbálkoznak.


Aláírta az M0-s északi Duna-híd megépítéséről szóló szerződést tegnap a Nemzeti Autópálya Rt., valamint a közbeszerzési pályázat nyertese, a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. konzorciuma. Az Újpestet Budakalásszal összekötő beruházást a tervek szerint 2007 végén adják át, és 61,9 milliárd forintba kerül. Ebben viszont nincsenek benne azok a fejlesztések, amelyeket az érintett települések harcoltak ki a növekvő forgalomra hivatkozva.
Az egyezségeket hosszas tárgyalások előzték meg, a környező önkormányzatok sokáig ellenálltak, aztán végül kiadták az engedélyeket, ám Szigetmonostor továbbra sem járult hozzá a beruházáshoz, és több civil szervezet is ellenzi az építkezést (lásd további írásainkat a 3. oldalon).

Felüljáró a hídért cserébe
"A hidat meg kell építeni, de az egyetlen helyes megoldás az lenne, ha egyszerre három híd létesülne" – mondta Derce Tamás újpesti polgármester. Szerinte az M0-s híd után jó ideig nem fog semmi épülni, és a felújítási programban lezárt hidak miatt csak romlik majd a helyzet. Ennek ellenére Újpest több jelentős fejlesztést vívott ki magának. Tavaly decemberben adták át az újjáépített Szilágyi utat, valamint a Fóti út fölött átívelő 850 méter hosszú közúti felüljárót. A beruházás több mint egymilliárd forintba került, ennek csak a negyedét kellett a kerületnek fizetnie. A 2004-ben született megállapodás szerint az állam vállalta azt is, hogy kétszer kétsávosra bővítik a Váci út egyik szakaszát, máshol pedig felújítják a burkolatot. Ha pedig az M0-s északi híd megépülése után jelentősen megnő Újpesten a forgalom, akkor rendbe hozzák a Görgey utcát is. A polgármester elmondása szerint azt tervezik, hogy bizonyos utcák egyirányúsításával, illetve a teherautó-forgalom korlátozásával vagy kitiltásával is javítanak a kerületi közlekedésen. Az utóbbi intézkedés Derce Tamás szerint már "előrehaladott állapotban" van, és akár tavasztól csak három-négy úton haladhatnának a teherautók a kerületben.
Pénzt vagy elkerülőt
Budakalász azt szabta feltételül, hogy az északi híd átadásával együtt épüljön meg egy települést elkerülő út is. Harcsa Lajos polgármester bizakodó a kettős átadást illetően, ám hozzátette: biztosítékot kaptak a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól arra az esetre, ha később valósulna meg a budakalászi elkerülő. Úgy tudjuk, évente mintegy ötszázmillió forintot kapnának addig, amíg el nem készül a település melletti út. A pénzt a belső közlekedési hálózat fejlesztésére fordítanák, hogy csillapítsák a forgalmat.
A szigetmonostori önkormányzat mindmáig nem járult hozzá a beruházáshoz, holott a szigeten három pillér épülne. A település azt szeretné elérni, hogy az M0-s híd mellett a helyiek közlekedését megkönnyítő kis híd épüljön a sziget és a szentendrei Duna-part között. "Az önkormányzatiság elveinek alapján a helyiek hozzájárulása nélkül az építkezés nem kezdődhet meg" – mondta Szilágyi Lajos polgármester (lásd interjúnkat a 3. oldalon). A település tárgyalást ajánlott a gazdasági minisztériumnak: megadnák az építési engedélyt akkor is, ha a lakók több éven át ingyen használhatnák a dunai kompot. Az egyezkedés tart, az építkezést u
u mindenesetre el lehet kezdeni, a helyi önkormányzat engedélye majd a használatba vételhez szükséges.

Óbuda a folytatástól tart
Tarlós István, Óbuda-Békásmegyer polgármestere is azt mondta, nem kérdőjelezik meg a híd, illetve az M0-s körgyűrű szükségességét, a kerület pedig nem gördít akadályokat a beruházás elé. Mert nekik nem elsősorban a híd, hanem a folytatás érdekes. "Az óbudai többletforgalom miatt a fő kérdés az, hogy mikor épül meg a Bécsi út és a Szentendrei út közötti szakasz, és hol lesz a nyomvonala" – mondta a polgármester. Elmondása szerint a III. kerületi önkormányzat arányos megoldásra törekszik a "kényes tojástáncban". "Fennáll ugyanis annak a lehetősége – mondta –, hogy a kormány minél hamarabb szeretne eredményt felmutatni, de olcsón, így nekünk kell közvetítenünk a lakók és a tervezők között." Februárban egyébként lakossági fórumot tartanak, amelyen minden érintett képviselteti majd magát, tehát az egyezkedésnek még koránt sincs vége.

MH-összeállítás

Magya Hírlap Online

2006.01.09. 03:31





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft