TGFSZ. A 2012. októberi NFM. taxi rendelet véleményezése

TGFSZ beszámoló, a 2013. február 7-i megbeszélésről:

 

 

Tisztelt Székely András Úr!
Üdvözöljük a Minisztérium azon szándékát, hogy egy 21-ik századnak megfelelő egyszerű, élhető szabályozási környezetet alkosson. Bár a szándék nemes, valójában az ellenkezője tükröződik ebben a rendelet – tervezetben.

Nyomtatható:

 



Ma már tudjuk, hogy újabb több lépcsős megszorító csomagokat léptet életbe a kormány. A Magyar Nemzeti Bank a stabilitási jelentésében megállapítja, hogy a pénzügyi rendszer jövedelmezőségi kilátásai a romló portfolió minőség és a magas adóterhelés miatt kedvezőtlenek, így a magyar bankszektor nem támogatja hitelezéssel a gazdaság növekedését. Magyarul: a bankok nem fognak hiteleket adni! Egy átlagos taxis vállalkozónak az autócsere hitel nélkül elképzelhetetlen, köszönhetően a fuvarszervezők által a taxisokra kényszerített alacsony szolgáltatási tarifák miatt, melyek minimálisra csökkentették a szakma jövedelemtermelő képességét. Ezeknek a megszorításoknak a tetejébe a taxis vállalkozókat belekergetik több milliós szükségtelen kiadásokba az autócserét illetően, valamint a legalább 5 évente, de a körülmények kedvezőtlen alakulása során akár évente megismétlendő tanfolyamok és vizsgák, engedélycserék révén.

Miért nem értünk egyet a taxik ennyire sokkolóan ható korhatár korlátozásával?

A jelenlegi szabályozás szerint a taxi gépkocsik évente szigorított műszaki vizsgára kötelezettek. Ebből adódóan kitűnő műszaki állapotban vannak. Ameddig a Nemzeti Közlekedési Hatóság taxisszolgáltatásra alkalmasnak tartja ezeket a gépkocsikat, addig azok igenis alkalmasak az utasok biztonságos kiszolgálására!

Nem értünk egyet a képzésre vonatkozó szabályozással sem.

A jelenleg érvényben lévő rendelet is előír képzést, mi több, jóformán ugyanazokat, amik e tervezetben is szerepelnek. Feleslegesnek tartjuk a képzés elnevezését módosítani annak érdekében, hogy Magyarország összes taxi gépkocsivezetőjét újra iskolapadba ültessék. A korábban megszerzett képesítéseknek érvényesnek kell maradniuk! Semmi nem indokolja azok annulálását.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tudatosan vagy akaratlanul de megsérti és a feladatának elvégzésére alkalmatlannak tartja a Nemzeti Közlekedési Hatóságot. Megkérdőjelezi NKH gépkocsi- vizsgáztatási rendszerét és gyakorlatát, valamint a képzést-, vizsgáztatást végzők szakmai felkészültségét. Ha a minisztériumnak problémája van a Nemzeti Közlekedési Hatóság által felügyelt gépjármű vizsgáztatási rendszerrel, illetve a képzési és vizsgáztatási rendjével akkor az NKH-n keresztül kényszerítse ki a képzés hatékonyságát.

Miközben a kormány deklarált célja a gazdaság kifehérítése, e rendelet az eddiginél is nagyobb esélyt ad a taxizásban a másodlagos piac kialakulásának. A személygépkocsis személyszállításra vonatkozó előírások a fehér rendszámos taxizásnak még nagyobb teret adnak, hátrányos helyzetbe hozva a legálisan tevékenykedő taxis vállalkozókat.

Véleményünk szerint e rendelet célja nem az európai módon történő szabályozás, hanem egy lobbi tevékenység megerősítése illetve a taxis szakma tudatos tönkretétele.

Kelt: Budapest. 2012. 11. 08.


Tisztelettel:

           Telegdy Gábor             Farkas Zsolt,              Kovács Miklós
               Alelnök                       Elnök                       Alelnök


A rendelettervezet részletes véleményezése:

 

 

 

 

2012.11.09. 16:00





Oldal nyomtatása

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft