A Kormány ./2012. (..) Korm. rendelete a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról

Tervezet!

Figyelem:  Ez nem az a rendelettervezet, (Főváros) amiről eddig itt és mindenhol máshol vitázgattunk!!!

Ez a kormány, tehát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rendelettervezete, ami az egész országra fog vonatkozni!!!

A rendelettervezet 2013 áprilisi állapota:

 

Sürgősen véleményeznünk kellene!!!



 

tom485 válasz |       2013.05.03. 18:27:14  (6909)
Ma 11 órakor vette kezdetét a NFM-ben az utolsó egyeztetés a taxisrendelet országos szabályozásáról. Az egyeztetést mint mindig Székely András vezette akit nyugodtan hívhatunk a rendeletalkotónak, mert ő fogja összeállítani és elfogadtatni a saját munkáját.

A minisztériumba a belépés után, felmentünk egy tárgyalóba, ahol sok ismert arc mellett találkozhattunk ismeretlenekkel is, én azokat írom le akiket ismerek, és a hozzászólásokat majdnem teljesen a nevükhöz köthetjük:

Tamás Miklós
Bősz Péter
Metál Zoltán
Farkas Zsolt
Dudás Zoltán
Peredi Péter

Egyelőre ennyit a nevekről. Székely András köszöntötte a résztvevőket, és kérte, hogy csak a rendeletben MÁR szereplő dolgokról beszéljünk, ÚJ témát ne hozzunk fel, egyben közölte, hogy ez az utolsó találkozó ebben a témában.

Dudás Zoltán kezdte a hozzászólásokat, és ismertette a rendelet alakulásának folyamatát, majd továbbadta a szót, és itt vette kezdetét az „érdemi munka” ahol gyakorlatilag egyetlen pontra fektette mindenki a hangsúlyt:
A minisztériumi rendelet nagyon „puhán” (így fogalmaztak) határozza meg az irányát a rendeletnek, minden másra a helyi önkormányzatoknál az adott régió szereplői folytassák le a saját problémáik szerint az egyeztetéseket és amennyiben gondolják, eszközöljék ki, hogy az önkormányzat szabályozza a gondjaikat, de ez mivel mindenhol eltérő, a minisztérium ebbe ne avatkozzon be. Ez a pont MINDENKI számára elfogadható volt, Székely úr közölte, hogy részéről mindegy, hogy a rendelet 10 éves korhatárt vagy EURO3-as autót köt ki, a rendszerük mindkettőt tudja kezelni, ezért a döntés a mi kezünkben van. Ebben is teljes lett volna a konszenzus MINDENKI részéről, még a taxisok által kikiáltott ellenség (Metál Zoltán OTSZ és Tamás Miklós City Taxi) is elfogadta, hogy legyen az EURO3, de legalább az újonnan betaxizott autók esetében ne legyen ez lehetséges, nehogy mindenki romokat állítson üzembe. Ebbe szépen mindenki bele is nyugodott, amikor Peredi úr aki mindvégig azt hangoztatta, hogy ő majd a végén szeretne szólni, kifejtette, hogy ő a vállalkozókat képviseli, és nehogy a szó szerint idézem „tagdíj rabszolgák akarata érvényesüljön” ő a 10 éves korhatár bevezetését tartja indokoltnak, amin a jelenlevők megdöbbentek, de a tárgyalás olyan szoros volt, hogy gyorsan megpróbált a TGFSZ szépíteni, és a le nem járó hitelekkel érvelni, hogy végül 2016.01.01. lett a 10 éves korhatár elfogadva. Volt még néhány aprónak tünő, de fontos dolog, ami inkább szövegezési problémákból fakadt, ezt Bősz Péter próbálta helyretenni, de sajnos ellenállásba fulladt a próbálkozása. Közölték vele, hogy adja be írásban az észrevételét, és majd átnézik.
Amit el lehet mondani erről az „egyeztetésről” az annyi, hogy gyakorlatilag senkit nem érdekelt a szakma véleménye, és egyetlen olyan ember véleménye számított, akinek a taxizáshoz gyakorlatilag semmi köze nincsen és ő nem más, mint Peredi Péter!
Innentől kezdve minden haragotokat zúdítsátok rá nyugodtan, hiszen a saját szememmel láttam, hogy mennyire a taxisok ellen volt, érthetetlen módon, állítólag a vállalkozókat képviselve.
Összegezve ami a rendeletben lesz (amennyiben addig valaki nem változtat rajta):

5 évente minősítő vizsga (taxivizsga) a közbenső időben normál műszaki vizsga lesz
5 évente 8 óra iskolapad, aminek a végén vizsgázni kell, kb. 20-25000.- Ft (5 évente)
2016 január 1-től 10 évnél régebbi autó nem lehet taxi.
Röviden ennyi történt ma a minisztériumban, ahol egy újabb ellenséget ismerhettek meg a vidékről jött taxisok, érdekképviseletek, Peredi Péter személyében, aki mint mondta, jobban ismeri a vidék taxishelyzetét mint a megjelentek (akiknek nem adtak szóhoz jutási lehetőséget) .

 

tom485 válasz |       2013.05.03. 19:49:42  (6923)
Kérek mindenkit, hogy akit érdekel a rendelet kimenetele, és itt elsősorban vidéki taxisokat, hogy próbáljanak minél több aláírást gyűjteni kb. 2 héten belül, hogy az országos 10 éves korhatár ellen tudjon a TGFSZ tiltakozni, különben ez a lehetőség is elszalad. A rendelet a tervek szerint május végén kerül az államtitkárok elé, ahonnan már nem nagyon lesz lehetőség változtatni!!

Továbbá szeretnénk arra kérni mindenkit, hogy szabadidejében gyűjtsön az interneten fellelhető vidéki cégekhez, taxisokhoz, elektronikus elérhetőséget, mert ez nagyon időigényes feladat, és az most jelenleg nincsen!

Az email címeket küldjétek a tomajer@hallotaxi.hu címre!

Előre is köszönjük!

hiénakutya válasz |       2013.05.03. 20:37:06  (6924)
Na, akkor most a fiatalok is megismerhetik Peti bácsit.
Nagyon csúnya és nagyon rosszindulatú pletykák szerint Peti bácsi, és a minisztériumi Székely Bandi bácsi régi spanok. Peti bácsi oktatgatja a fosőröket, Bandi bácsi meg vizsgáztat szabadidejében, így azután mindkettőjüknek fontos, hogy minél több embert kelljen időről-időre iskolapadba ültetni.
Hogy a korhatárhoz milyen érdek fűzi, azt hirtelenjében nem nagyon tudnám megmondani, de elképzelhető, hogy valamely vidéki nagyvárosokra szeretnének valakik rátenyerelni és nekik segít be merő önzetlenségből.

Mindenesetre ez a "tagdíj rabszolga", ez nagyon rendben van. Egy ilyen szellemes szófordulatot ki sem néznék ebből a vén gyökérből.
Tetszik, megveszem.

Bősz Péter tanulmánya a legújabb változatról:

TGFSZ aláírásgyűjtés - a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rendelettervezete kapcsán

Aláírásgyüjtő ív:


Kronológia:

TILTAKOZUNK! Aláírásgyűjtés, a TGFSZ szervezésében.

A minisztérium az alábbi összeállítást küldte meg a TGFSZ részére. Jelenleg ez a befutó tervezet. (2011.11.02)
Kellemes olvasgatást mindenkinek.(nyugtatót azért készítsétek elő)

TGFSZ riport a klubrádióban

Átadták az 1400 aláírást...

Megkezdődött a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló rendelet tervezet egyeztetése

A TGFSZ által kiegészített változat:

Levél Székely Andrásnak

Az érdekvédők nyilatkozata

A 03.24.-ei találkozó eredményeképp létrejött, és a minisztériumnak továbbított változat

BKIK észrevételekkel kiegészített változat 2011.03.17.
Célkitűzések, munkarend, érdekképviseleti egyeztető fórum

A Kormány ./2012. (..) Korm. rendelete a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról

A TGFSZ állásfoglalása a fővárosi taxis piac átfogó szabályozásra készült és 2012 szeptember 12.-én megküldött rendelettervezetről.

TGFSZ. A 2012. októberi NFM. taxi rendelet véleményezése

Tiltakoznak a vidéki taxisok!

Ha, a szarnak legalább karaktere lenne..avagy mi történt a Krisztina-körúton?

Metál Zoltánnak az OTSZ elnökének véleménye.... rólunk taxisokról.

A 2013 febr. 18.-i kamarai érdekképviseleti tanácskozás "hivatalos" jegyzőkönyve.

A 2013 febr. 18.-i kamarai érdekképviseleti tanácskozás rögzített felvétele
(a 10 éves korhatárra vonatkozó rész)

A rendelettervezet 2013 áprilisi állapota:

Bősz Péter tanulmánya a legújabb változatról:


 

 


 

 

2013.04.27. 12:00





Oldal nyomtatása

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft