Taxisbalhé: ócska cirkusz

totalcar
Klasszikus hazai forgatókönyv szerint íródott ez a történet is. Röviden összefoglalva: hosszú évek kemény és kitartó babkonzerv-fogyasztásával telefingottuk a liftet, de a félemeleten megakadt, most pedig hápogunk, hogy büdös van. Pedig a metánt együtt termeltük de a másikra mutogatunk, ahelyett, hogy háromra felemelnénk a kezünket: bocsika, én voltam.



Most azonban volt szerencsém látni a budapesti főpolgármester nyilatkozatát, hál' Istennek még mindig nem lett jobb színész. Egy ilyen alakításért még Usztics Mátyást is kiírták volna Angyalbőrben-ből. Vagy fene tudja, lehet, hogy egyszerűen csak ilyen a feje, amikor őszintén fel van háborodva?

A baj csak az, hogy – nemes egyszerűséggel – sületlenségeket beszél. Hiszen a csalánozók (cnidarie) törzsétől feljebb elhelyezkedő minden létforma tudja, hogy a taxis problémához (az ő szavaival élve) nem tíz éve nem nyúltak, hanem lényegében soha. Javára válik, hogy a hülye bulvársajtóval ellentétben nem blokádozik a május 28.-i demonstrációra gondolva, de rossz dramaturg, mert a legnagyobb poént már az elején elsütötte. (És egyszer olyan ízesen mondta azt, hogy nyóucezer, a szívem belesajdult.)

Hiszen mi viccesebb van annál a komoly arccal bejelentett ténynél, hogy minden érdekelt fél - a nagy fuvarszervezők (ne nevezzük mindet okvetlenül taxiszolgálatnak) a Gépkocsivezetők Független Szakszervezete és a főváros, a BKK, a kormány, az ország a nép és a Jóisten is – egyetért abban, hogy bizonytalan díjszabásért, többféle tarifarendszerben, félig roncsautókban is lehet utasokat szállítani. És hogy ez így nem jó, sok a taxi, szabályozni kéne a számukat, fix tarifa kéne és rend.
sok a taxi, szabályozni kéne

Értik már? Földön fekve hemperegnek a röhögéstől ettől a paródiától? Rejtő sem találhatta volna ki jobban: a hamiskártyások asztalhoz ülnek (a háttérben Benny Hill-zene szól) és játszanak. Mivel mindenki tudja a másikról, hogy csal, így az esélyek teljesen kiegyenlítettek. Főváros-cégek-taxisok, erről mindenki tehet, aki ujjal mutogat, az a tükörbe is mutat, tetszik vagy sem.

Hogy mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás, azt ma már szinte lehetetlen megmondani. Hogy akkor kezdődött-e az egész, amikor az első magánvállalkozó sofőr szerződött az első fuvarcéggel, vagy akkor, amikor a második fuvarcég az első alá licitálva szerződött a másik taxissal? Vagy azon a ponton tört el valami, amikor az aranykorban - a kilencvenes évek közepén – a fuvarszervező először diktálta le feltételeit a vele egyenrangú félként szerződni kívánt sofőrrel? Aki fejet hajtva ott, abban a pillanatban alárendelt szerepbe hajtotta egész szakmáját? Lehet. Most azért áll a bál, mert az állam és a fuvarcégek közé ékelődött taxisok minimális mozgástere is elfogyott. Annyi helyük maradt csak, hogy levegőt vegyenek és hangoskodjanak, holott ugyanolyan mértékben felelősek mindezért ők is.

 


2012.06.06. 17:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft