Csaknem tíz taxi jut egy állomásra

Tatabánya beelőz! 
Csak Budapesten nem lehet a létszámot szabályozni???

Azt követően, hogy Tatabánya önkormányzatának közgyűlése elfogadta Schmitt Csaba taxiállomások létesítéséről, használatáról és üzemeltetéséről szóló előterjesztését. De még a megkérdezett taxisok sem tudják, melyik 8 taxiállomás szerepel a dokumentumban.



A megkérdezett taxisok egyetértettek abban, hogy ma a városban legfeljebb hallgatólagos taxiállomásból van 8, csak nehezen tudták összeszedni azokat a helyeket, amikről az előterjesztésben szó esik.

– Csak az Árpád hotel előtt van droszt Tatabányán, az összes többi helyen a taxis társaságok tettek ki táblát, jelöltek ki területet, de még ezekkel együtt sincs 8 állomás. – mondta Pajzs Jenő, az Euro Taxi gépkocsivezetője. A taxis, mint elmondta, még kevesli is a 12 ezer forintos állomáshasználati díjat, szerinte jóval magasabb összeg kellene ahhoz, hogy a város területéről kiszoruljanak a kontárok. Máger Ede, a Turul Taxi Szövetkezet elnöke nem teljesen ért egyet ezzel, szerinte a taxisok egy része az iparűzési adó befizetése mellett nem tudja majd kigazdálkodni ezt az összeget is, így megjelennek majd a buszmegállókban, parkolókban várakozó taxisok.

– A legnagyobb baj az lesz, hogy a határozatban szereplő 8 taxiállomáson összesen 11 felfestett hely van. A városban pedig most 139, a tervek szerint a jövőben 100 gépkocsi szeretne elférni ezen a 11 helyen – vázolja a helyzetet.

Az előterjesztésben a Tesco és Interspar területén lévő drosztokat is taxiállomásként emlegetik, Máger Ede szerint azonban ezek nem vehetők egy kalap alá a többi taxiállomással, mivel ezek most szerződéses helyek, oda csak a hipermarketekkel szerződésben álló taxis társaságok autói állhatnak, az Interspar elé például a Turul Taxi gépkocsijai.

Az a városnak, a taxistársaságoknak is jó lenne, ha a gépkocsik számát 139 helyett 100-ban korlátoznák, hiszen a most illegálisan, trükközve működő taxisokat csak így lehetne kiszűrni.

– A kocsik aránytalanul magas száma csak egy dolog, baj van a tarifákkal is, irreális, hogy vannak taxisok, akik ugyan engedélyek nélkül, számlát sem adva, de olcsóbban elviszik az utasokat, mintha azok buszoznának. Ha csak ketten-hárman összeállnak, már jobban megéri nekik taxizni, mint a tömegközlekedést használni – boncolgatja a témát Laskai József, az Euro Taxitól. – Az egységes tarifa sajnos nem szerepel az előterjesztésben, pedig segíthetne abban, hogy emelkedjen a színvonal, hiszen az utas a szabott áron a jobb, kényelmesebb, tisztább autót keresné, a rendezettebben öltözött sofőrrel – mondta.

Száz autó éves szinten 1 millió 200 ezer forint bevételt jelent majd. Schmitt Csaba előterjesztésének számításai szerint a 8 kijelölt taxiállomás éves fenntartási költsége összesen 560 ezer forint lehet. Ez egy állomásra lebontva 70 ezer forintot jelentene, amiből a fenntartási költségeket fedezné a város, többek között burkolatjelet festene, táblákat pótolna, oszlopokat helyezne el.


Sose felejts el benézni a "Mit hol vegyünk" rovatba!

 

2011.10.24. 20:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft